Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 7 januari 2008 om 18:50
Lees net dit op nu.nl
Sem en Sanne populairste voornamen
Uitgegeven: 7 januari 2008 17:20
Laatst gewijzigd: 7 januari 2008 17:20
AMSTELVEEN - Ouders kiezen voor hun pasgeboren kinderen nog altijd het liefst een korte voornaam, met de namen Sem en Sanne op de eerste plaats.
Dat blijkt uit de jaarlijkse kindernamen top 20, die de Sociale Verzekeringsbank maandag publiceerde.
Jongens die in 2007 werden geboren kregen veelal de roepnaam Sem, Tim, Daan, Ruben of Thomas, terwijl veel meisjes van dat geboortejaar als Sanne, Lotte, Julia, Sophie of Lieke door het leven gaan.
Zelfde namen
De smaak van Nederlandse ouders verandert niet ingrijpend; dezelfde namen prijkten vorig jaar ook bovenin de top 20.
De Sociale Verzeringsbank zorgt voor de uitvoering van de kinderbijslag en registreert daarom alle roepnamen.
Sem en Sanne populairste voornamen
Uitgegeven: 7 januari 2008 17:20
Laatst gewijzigd: 7 januari 2008 17:20
AMSTELVEEN - Ouders kiezen voor hun pasgeboren kinderen nog altijd het liefst een korte voornaam, met de namen Sem en Sanne op de eerste plaats.
Dat blijkt uit de jaarlijkse kindernamen top 20, die de Sociale Verzekeringsbank maandag publiceerde.
Jongens die in 2007 werden geboren kregen veelal de roepnaam Sem, Tim, Daan, Ruben of Thomas, terwijl veel meisjes van dat geboortejaar als Sanne, Lotte, Julia, Sophie of Lieke door het leven gaan.
Zelfde namen
De smaak van Nederlandse ouders verandert niet ingrijpend; dezelfde namen prijkten vorig jaar ook bovenin de top 20.
De Sociale Verzeringsbank zorgt voor de uitvoering van de kinderbijslag en registreert daarom alle roepnamen.
woensdag 9 januari 2008 om 14:18
OKeee.... ik gooi het hier ook maar eens neer...
Wij hebben al twee jongens, ik ben nu 13 weken zwanger van de 3e en gemakshalve gaan we maar weer uit van een jongen. Maar welke naam???
Mijn jongens heten Olivier en Hugo. Ik ben op zoek naar een naam waarin weer ergens de letter O in voorkomt en minimaal 2 lettergrepen. Wat ik zelf al leuk vind (maar manlief twijfelt):
Johan
Jonas
Boris
Thomas
Hebben jullie nog suggesties die ik hem voor kan leggen?
Groet Es
Wij hebben al twee jongens, ik ben nu 13 weken zwanger van de 3e en gemakshalve gaan we maar weer uit van een jongen. Maar welke naam???
Mijn jongens heten Olivier en Hugo. Ik ben op zoek naar een naam waarin weer ergens de letter O in voorkomt en minimaal 2 lettergrepen. Wat ik zelf al leuk vind (maar manlief twijfelt):
Johan
Jonas
Boris
Thomas
Hebben jullie nog suggesties die ik hem voor kan leggen?
Groet Es
vrijdag 11 januari 2008 om 11:27
quote:isisVG schreef op 07 januari 2008 @ 18:32:
[...]
Hey Miek!!
Vond aanvankelijk eigenlijk ook dat bij 1-lettergrepige achternaam een voornaam met meer lettergrepen mooier zou klinken. Maar vriendinnetje van mij is net bevallen en heeft zoontje Gijs gekregen, 2e naam ook maar 1 lettergreep en de achternaam ook. Klinkt heel leuk en stoer, niks mis mee!
Liefs, isis
Haaai Isis,
Shame on me, ik ben al een tijdje niet komen buurten hier...
Doordat het opeens zo zwart op wit stond, heb ik echt ingezien dat het niets uitmaakt inderdaad! Ben ik echt zo blij mee.
Leuke lijstjes heb je! Bij je middelste lijst wil ik graag bij je aandragen:
Tibbe
Fedde
Hidde
Wat vind je?
Lieve groet, Miek
[...]
Hey Miek!!
Vond aanvankelijk eigenlijk ook dat bij 1-lettergrepige achternaam een voornaam met meer lettergrepen mooier zou klinken. Maar vriendinnetje van mij is net bevallen en heeft zoontje Gijs gekregen, 2e naam ook maar 1 lettergreep en de achternaam ook. Klinkt heel leuk en stoer, niks mis mee!
Liefs, isis
Haaai Isis,
Shame on me, ik ben al een tijdje niet komen buurten hier...
Doordat het opeens zo zwart op wit stond, heb ik echt ingezien dat het niets uitmaakt inderdaad! Ben ik echt zo blij mee.
Leuke lijstjes heb je! Bij je middelste lijst wil ik graag bij je aandragen:
Tibbe
Fedde
Hidde
Wat vind je?
Lieve groet, Miek
woensdag 16 januari 2008 om 21:50
Ik breek even in....
Ik ben 24 weken zwanger en we weten inmiddels dat het een meisje wordt.
Wij hadden een jongensnaam maar dat gaat dus helaas niet meer door. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar het is scandinavisch en komt weinig voor.. We hoorden de naam afgelopen zomer op de camping.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden:
Komt ie:
Sten
Helemaal onze naam maar onze kleine spruit heeft ervoor gekozen om een meisje te worden, hihi.
NOg een aantal leuke namen:
Rav (las dat iemand ravi aso vond klinken, misschien dit een leuke variant
Lev (las ik op de meisjesnamentopic)
Succes een ieder
Ik ben 24 weken zwanger en we weten inmiddels dat het een meisje wordt.
Wij hadden een jongensnaam maar dat gaat dus helaas niet meer door. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar het is scandinavisch en komt weinig voor.. We hoorden de naam afgelopen zomer op de camping.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden:
Komt ie:
Sten
Helemaal onze naam maar onze kleine spruit heeft ervoor gekozen om een meisje te worden, hihi.
NOg een aantal leuke namen:
Rav (las dat iemand ravi aso vond klinken, misschien dit een leuke variant
Lev (las ik op de meisjesnamentopic)
Succes een ieder
donderdag 17 januari 2008 om 15:52
vrijdag 18 januari 2008 om 13:04
quote:Icke schreef op 17 januari 2008 @ 15:52:
Okke en Hidde waren mijn favoriet.
Manlief kan helaas een boek schrijven met voor iedere jongensnaam drie scheldnamen waardoor bovenstaande afvielen en het Ruben is geworden.
Wel weer jammer dat die naam nu in de top 5 staat:( Dat wilde ik pertinent voorkomen...mislukt.....Oeh dat doet mijn vriend ook, hij kan bij elke naam wel een scheldwoord verzinnen, grrrr heel vervelend. Gelukkig is hij bij Hidde wel overstag gegaan
Okke en Hidde waren mijn favoriet.
Manlief kan helaas een boek schrijven met voor iedere jongensnaam drie scheldnamen waardoor bovenstaande afvielen en het Ruben is geworden.
Wel weer jammer dat die naam nu in de top 5 staat:( Dat wilde ik pertinent voorkomen...mislukt.....Oeh dat doet mijn vriend ook, hij kan bij elke naam wel een scheldwoord verzinnen, grrrr heel vervelend. Gelukkig is hij bij Hidde wel overstag gegaan
vrijdag 18 januari 2008 om 13:49
donderdag 24 januari 2008 om 17:17
Help!!!
Ben 16 weken zwanger van nummertje 3 en dit wordt wellicht een jochie met 2 grotere zussen: Yente en Nova.
Vanwege hun achternaam (Jansen) mag de naam onder geen beding in de top 10 (top 500!) voorkomen.
Wie-oh-wie weet er een leuke passende jongensnaam, want wij tasten vooralsnog volledig in het duister
Bedankt alvast!!!
Groetjes,
Yentje
Ben 16 weken zwanger van nummertje 3 en dit wordt wellicht een jochie met 2 grotere zussen: Yente en Nova.
Vanwege hun achternaam (Jansen) mag de naam onder geen beding in de top 10 (top 500!) voorkomen.
Wie-oh-wie weet er een leuke passende jongensnaam, want wij tasten vooralsnog volledig in het duister
Bedankt alvast!!!
Groetjes,
Yentje
donderdag 24 januari 2008 om 17:42
quote:Miek x schreef op 11 januari 2008 @ 11:40:
Esbabe, uit pure nieuwsgierigheid wil ik je vragen waarom er een o in moet zitten?
Ik vind bij jouw voornamen, Olivier en Hugo, ook goed passen:
Maurits
Boudewijn (ok, wel een o, haha)
Diederick
Floris
Wat vind je?
Grt Miek
Enne, in Floris ook
Esbabe, ben je er al uit?
Op hyves (waar we met de juli-zwangeren keuvelen, is ook al een onderwerp geopend).
Esbabe, uit pure nieuwsgierigheid wil ik je vragen waarom er een o in moet zitten?
Ik vind bij jouw voornamen, Olivier en Hugo, ook goed passen:
Maurits
Boudewijn (ok, wel een o, haha)
Diederick
Floris
Wat vind je?
Grt Miek
Enne, in Floris ook
Esbabe, ben je er al uit?
Op hyves (waar we met de juli-zwangeren keuvelen, is ook al een onderwerp geopend).
donderdag 24 januari 2008 om 19:04
quote:ashanti schreef op 24 januari 2008 @ 18:51:
Yentje,
Wat een ontzettend leuke namen hebben je dochters zeg!
Zou ik ook zo voor kiezen.
Wat tips wat ik er leuk bij vind:
Mika of Nika
Dion
Finn
Senna.
Persoonlijke smaak, ben benieuwd of je er iets bij vindt zitten.Volgens mij is Nika een meisjesnaam....
Yentje,
Mika of Nika
Dion
Finn
Senna.
Persoonlijke smaak, ben benieuwd of je er iets bij vindt zitten.Volgens mij is Nika een meisjesnaam....
donderdag 24 januari 2008 om 21:17
quote:ashanti schreef op 24 januari 2008 @ 18:51:
Yentje,
Mika of Nika
Dion
Finn
Senna.
Persoonlijke smaak, ben benieuwd of je er iets bij vindt zitten.
Bedankt bedankt! We krijgen inderdaad vaak complimentjes over de namen. Mika, Finn en Senna vind ik heel mooi, maar zijn hier in het zuiden inmiddels best wel populair. Daarom vallen ze af.
Als Yente of Nova een jongen was geweest (we wisten het beide keren al ver vantevoren dus hebben nooit echt over jongensnamen nagedacht) zouden ze Abel hebben geheten. Nu heb ik laatst Felix gehoord. Vond ik ook wel stoer en apart, maar meeste mensen denken dan aan kattenvoer. Bij Nova denken veel mensen trouwens aan een televisieprogramma maar dat vinden we niet zo erg.
Ik vond ooit Elias heel mooi, maar nu een beetje te gekunsteld. Ben op zoek naar een naam die je uitspreekt zoals je hem schrijft, apart maar niet te gezocht.
Benjamin.....da's ook een mooie.
Nog meer suggesties (fijn dat jullie meedenken)!
Yentje
Yentje,
Mika of Nika
Dion
Finn
Senna.
Persoonlijke smaak, ben benieuwd of je er iets bij vindt zitten.
Bedankt bedankt! We krijgen inderdaad vaak complimentjes over de namen. Mika, Finn en Senna vind ik heel mooi, maar zijn hier in het zuiden inmiddels best wel populair. Daarom vallen ze af.
Als Yente of Nova een jongen was geweest (we wisten het beide keren al ver vantevoren dus hebben nooit echt over jongensnamen nagedacht) zouden ze Abel hebben geheten. Nu heb ik laatst Felix gehoord. Vond ik ook wel stoer en apart, maar meeste mensen denken dan aan kattenvoer. Bij Nova denken veel mensen trouwens aan een televisieprogramma maar dat vinden we niet zo erg.
Ik vond ooit Elias heel mooi, maar nu een beetje te gekunsteld. Ben op zoek naar een naam die je uitspreekt zoals je hem schrijft, apart maar niet te gezocht.
Benjamin.....da's ook een mooie.
Nog meer suggesties (fijn dat jullie meedenken)!
Yentje
vrijdag 25 januari 2008 om 09:40
Hier hetzelfde als bij de meisjesnamen. Heel dicht in de buurt.
Ik las gisteren 'Seger'. Vond ik ook gaaf, maar vindt mijn man waarschijnlijk te ver gezocht.
Jonathan is topper, staat genoteerd.
Verder staan al op het lijstje:
Sylvester (Syl)
Roman
Karsten
Samuel
Krachtige namen dus.....
Meer ideetjes?
Ik las gisteren 'Seger'. Vond ik ook gaaf, maar vindt mijn man waarschijnlijk te ver gezocht.
Jonathan is topper, staat genoteerd.
Verder staan al op het lijstje:
Sylvester (Syl)
Roman
Karsten
Samuel
Krachtige namen dus.....
Meer ideetjes?