- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
UM: He getver, balen is dat zeg van je sollicitatie. Verder nog wat lopen of momenteel niets? Ja, ik baalde echt zo ontzettend. Het was namelijk gewoon echt zo leuk! Heel erg leuke collega's ook, interessante materie dus kon niet beter eigenlijk. Maar helaas pindakaas.

De zon heb je in elk geval op bestelling gekregen Wat een heerlijk weer was het vandaag zeg. We zijn dan ook lekker een ijsje wezen eten in de stad en vanavond maar weer eens de barbecue aangezet.

Lijkt me ook moeilijk hoor dat babyspul wegdoen. Kan me voorstellen dat het iets minder heftig voelt wanneer je het doorgeeft. Doe rustig aan he

Feetje: Jeetje, wat een grote mannen alweer zeg. Moet je er nog flink achteraan rennen of valt het mee? Wel gigantisch leuk dat ze zo mooi met elkaar spelen alledrie, heerlijk is dat.

Had je al gemaild trouwens, mail me anders even wanneer het jou uitkomt om te daten.

Iedereen: Heb even een nieuwtje op onze Hyves gezet.
effe snel:

War betreft mijn sollicitatie, ik denk da's klaar en weer verder!

Maar ze hebben me nu gevraagd voor een andere vestiging, waar ik dinsdag ga kennismaken en op gesprek ga...

Spannendd...

Fijne zondag allemaal!
Metis, heb gereageerd op Hyves.

Wat knap dat Eva aan zoveel activiteiten heeft meegedaan. Ik zie dat Laura nog niet doen hoor. En die zindelijkheid: komt vanzelf, ze zijn nog maar net 3.

Wel heel jammer van je baan. Weer een teleurstelling te verwerken. Maar ooit komt jouw droombaan voorbij !

UM, wat is dit nu weer, ander filiaal? Wil ik effe meer over horen.

Feetje, wat leuk om te zien dat de 3 jongens zo leuk met elkaar spelen. Schattig is dat hè? LIef als ze zich zo goed kunnen vermaken. Ik vind dat al heel wat makkelijker dan dat je er steeds naast moet blijven staan.

Marianne, gefeliciteerd met je 2-ling ! Leuke namen hoor.

Zijn ze al thuis? Gaat het goed met ze???

Peetje, wat knap dat Femke nu ook zindelijk is. Goed hoor. Ik vind het heel handig. Nou Joost en Luuk volgend jaar nog en dan zijn we uit de luiers.

Ik las hier net op Viva een topic over 's nachts zindelijk worden. Daar heb ik nog geen moeite voor gedaan bij Laura. Ik heb daar nog even de puf niet voor om 's nachts bedden te gaan verschonen etc. Misschien komende winter maar eens proberen. Het schijnt dat het moeilijker wordt naarmate je wacht (als ze overdag al een tijd zindelijk zijn.).

Tinok, hoe is het met jou? Voel je je nog goed?

Gisteravond bij vrienden gegeten. Laura bij haar vriendinnetje in bed. Ze hebben liggen keten tot 21.00 uur, hahahaha. Daarna lagen ze zó lief te slapen. Vannacht om 00.30 uur met het hele spul weer naar huis gereden.

Verder zit ik niet zo lekker in mijn vel, maar wil daar verder hier niet zoveel over kwijt. Eigenlijk ben ik nog steeds niet helemaal mezelf na de geboorte van Joost en daar heb ik last van. Met name op mijn werk, maar ook 's nachts. Zit een heel verhaal achter, maar dat komt nog wel een keer misschien.

Ik ga nu maar eens de zondag opstarten. Iedereen, incl. mezelf, loopt hier nog in de pyama.

Doeg !
hoi hoi,

Het gaat hier erg goed meiden. Rozalie weegt nu 2800gr en Izabel weegt nu 3030gr. Ze zijn gewoon al 400gr aangekomen in een week. doen we toch iets goed.

Ik ben wel erg onzeker over het voeden. eerst aan de borst en dan fles na. een hoop gedoe. Je weet ook niet wat ze binnen krijgen. Dat zijn allemaal dingen die moeten slijten. In het ziekenhuis was het echt op de milimeter alles bij houden om de voeding tempen. ze waren ook niet allemaal even lief op de kinderafdeling.

morgen moeten we naar de kinderarts om te wegen. ben benieuwd hoe dat gaat echt in mijn uppie met de 2 meiden weg.

Zoë vind het allemaal erg leuk. Ze kust en knuffeld ze echt de hele tijd. Toch de aandacht delen vind ze erg moeilijk. Helaas misdraagt ze zich dan echt. het moeilijke is dan toch weer het straffen om dat ze dat zich zo aan trekt. Ik probeer het nu met een lach en extra knuffels toch wat leuker voor haar te maken.

Het zindelijk worden is iedereen in mijn omgeving mee bezig behalve ik. Kan ik er niet nog ff bij hebben plas ruimen. Komt wel weer als ikme draai een beetje heb.

Metis: ik zit echt vol verbazing te lezen dat eva al die dingen doet. kan je zien hoe klein ik zoë nog zie. Super knap hoor!!

Feetje: hoe leuk te lezen dat ze toch allebij verschillend zijn. Ik zie hier ook echt de verschillen al. Ook in de buik was de een rustig en de ander druk...nu precies anders om. Hoe deden jullie de voedingen in het begin. waren ze op tijd geboren of ook met 36 weken ingeleid?

Peetje: wat goed dat femke al zindelijk is!!

Na weeen heb ik vooral gehad als ik aan voeden was. nu soms heb ik weer een beetje kramp met het voeden. al met al is het weer super snel gegaan. soms een beetje te snel voor het gevoel.

Jane: Leuk een slaap partijtje. dat ze zijn gaan slapen vind erg knap. vervelend dat je niet goed in je vel zit. Als je er aan toe bent mag je altijd je verhaal kwijt.

Nu ga ik toch echt eten...mijn eten staat al eventjes naast me.

gr marianne en een knuf van Zoë en de twins
UM: spannend, ik ben benieuwd en ga voor je duimen?

Metis: ben benieuwd, heb je gemaild.

Jane: balen dat je niet lekker in je vel zit. Komt het nog door de hormonen? Bij mij heeft het ook (te) lang geduurd dat ik weer lekker in mijn vel kwam te zitten na de geboorte van P&H. Eigenlijk voel ik me sinds 2 weken weer een stuk beter. Heb even een tijd volledige rust genomen, want het ging alleen maar slechter met mij.

Marianne: mijn mannetjes zijn met 35 weken geboren. Pepijn had ook nog ruim 3 weken groeiachterstand in de buik en ze zijn met een spoedkeizersnede geboren (ik had het hellp syndroom). Onze start was wat anders, Hugo mocht na 5 dagen mee naar huis maar Pepijn heeft nog ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Bij thuiskomst van Pepijn hebben we echt moeite gedaan om de voedingen weer gelijk te laten lopen. Ik gaf om de 4 uur een voeding (flesvoeding) en in de nacht kwamen ze altijd gelijk (werden van elkaar wakker).

Mijn moeder is vandaag 65 jaar geworden en we zijn met z'n allen gaan eten bij het pannenkoekenrestaurant. Er zat ook een speeltuin bij en Feetje en de mannekes vonden het geweldig. Ik heb nog 1 broer en die is getrouwd en heeft 2 dochters van 9 en 7 jaar. Die van 9 jaar neemt Feetje dan altijd mee op sleeptouw, zo leuk om te zien. Ze is zo verantwoordelijk naar Feetje toe en Feetje aanbidt haar zo ongeveer. Om 20:00 uur viel iedereen hier totaal gesloopt in slaap.

Ik ga nog even wat onkruid wieden in de tuin, moet helaas ook gebeuren....
Nou, echt helemaal zindelijk is Femke niet hoor. Vandaag weer 2 plasongelukjes en gisteren ook eentje. Nu hadden we wel 2 kinderen en een hond te logeren 2 nachtjes, dus misschien was ze wat afgeleid. Hoewel het laatste ongelukje was toen ze weer weg waren.

Bij het eerste ongelukje vandaag zat ze echt 2 meter van het potje af, dus wat dat dan is...Nou ja, eens kijken hoe het morgen gaat. Vorige week was het eigenlijk de hele week goed gegaan.

Marianne, ik kan me voorstellen dat jij nu even niet met zindelijkheidstraining bezig wil zijn. Eerst even een soort van ritme zien te krijgen met jullie nieuwe gezinssamenstelling. Lijkt me heel pittig, "opeens" 2 baby's erbij.

Wat goed dat ze al 400 gram zijn aangekomen. Waarom geef je ze eigenlijk eerst de borst en daarna nog de fles? Omdat dat geadviseerd is of omdat je bang bent dat ze anders te weinig binnen krijgen? Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent met voeden, maar goed...als ze 400 gram zijn aangekomen... dan ben je toch goed bezig.

O en Metis, wat balen dat je nieuwe baan alweer zo snel afgelopen is. Kan me voorstellen dat dat een zware teleurstelling zal zijn geweest en nog is.

En UM ook een sollicitatiegesprek die je anders had verwacht, erg balen. O wacht, nou scroll ik verder en zie ik je volgende bericht. Het wordt nog spannend dus.

Succes dinsdag, hopelijk wordt dat een fijner gesprek.

Jane, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Heb je er hulp voor (therapie ofzo) of wil je dat of heb je het gevoel dat je er zelf wel uit gaat komen?

Feetje, nog gefeliciteerd met je moeder. Klinkt als een gezellig etentje. Altijd fijn als de kinderen zich vermaken. Leuk dat ze nu (of was het al langer) ook goed met z'n drieën kunnen spelen.

F en L kunnen ook zo'n lol hebben samen. Ze beginnen nu ook met elkaar te spelen, leuk om te zien. Nou ja, ze hebben niet altijd lol met elkaar hoor, zeker niet, maar ze zoeken elkaar wel steeds meer op in hun spel.
Even voor jou Marianne:

je doet het juist supergoed met BV en FV. Met BV is het nou eenmaal altijd zo dat je niet precies weet hoeveel ze binnen krijgen. Maar laat je daar niet onzeker door maken!! Als ze zoveel groeien en genoeg plasluiers hebben gaat het gewoon GOED! Eerlijk gezegd heb ik het idee dat het idee van niet genoeg weten wat ze binnen krijgen juist in het leven is geroepen door Nutricia en Nestlé om de verkoop van flesvoeding te stimuleren. ( Zoals jullie lezen ben ik lid van de BV maffia geweest..)

Enne hier is Fiene ook zindelijk!!!

Warempel, mijn kind is voor het eerst een keer VROEG!

Ze is laat met lopen, praten, kruipen, alles gewoon! Maar wel nu al dag en nacht zindelijk. Ben niet zo'n opschepper maar vind dit toch wel leuk..

voor jullie geruststelling: ik heb er helemaal niet veel aan gedaan, dus er druk mee aan de gang gaan zou ik niet aanraden...

( scheelt weer een verplichting!
Marianne: Hoe was het bij de kinderarts vandaag? En hoe was het zo de 1e keer op pad met de meiden? Kan me voorstellen hoor dat de voedingen je onzeker maken. Zeker omdat dat in het ziekenhuis zo nauwkeurig werd bijgehouden.

Zindelijkheid zou ik ook mooi nog even laten voor wat het is. Komt vanzelf. Wat Jane al zei...ze zijn nog maar 3.

Jane: He vervelend voor je meis, Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat het snel weer beter met je gaat.

Ik ga dat topic over 's nachts zindelijk ook eens doorlezen. Ik wist helemaal niet dat je dan het beste ook 's nachts maar meteen kunt doorpakken. Goed nieuws voor Eva dan, want zij wil niets liever dan 's nachts geen luier meer om. Zie alleen zelf beetje tegen nachtelijke verschoonpartijen op

Wat leuk zo'n slaapfeestje

UM: Go Fiene! Knap hoor en dat zo ineens, super. Heel veel succes morgen, zal flink gaan duimen voor je.

Peetje: Leuk dat Femke en Luuk ook zo fijn met elkaar kunnen spelen (meestal dan ) Kan me voorstellen dat Femke nog wel eens een ongelukje heeft hoor, zeker als er logees zijn oid. Hoe ging het vandaag?

Feetje: Nog gefeliciteerd met je moeder! Leuk dat nichtje haar dan zo op sleeptouw neemt zeg, lief. Klinkt iig als een gezellige dag.

Eva ligt even lekker op de bank te slapen. Dus even lekker forummen nu, heerlijk. We hebben namelijk sinds kort een laptop (oudje hoor) dus wel lekker af en toe. Uche uche...toen we hier kwamen wonen hebben we gezegd pc op zolder te zetten omdat we niet wilden dat Eva het normaal vindt veel achter pc te zitten. Als tie beneden staat doen we dat toch sneller. Nu zit ik dan achter mijn laptopje...

M heeft vandaag avonddienst en vanavond gooien Eef en ik er lekker makkelijk een pizza in, heerlijk op de bank eten.

Qua zindelijkheid gaat het weer hartstikke goed. Maar ja, da's meestal zo thuis dus even deze week weer afwachten hoe het op de opvang gaat.

Trouwens oproep gekregen van consultatiebureau, Eva moet 15 (of 16) sept. Ben benieuwd hoe de ogentest gaat.
UM: wat knap dat Fiene zindelijk is!!!!!

Marianne: hoe was het bij de kinderarts? Viel het je mee om alleen met de meiden op pad te gaan? Ik vond het in het begin best wel lastig om met alle drie de kids op pad te gaan, voordat ik weg was was het gewoon alweer een uur later, hi hi. Niet onzeker zijn over de voedingen hoor!! Ze groeien zo te lezen hardstikke goed. De kinderarts gaf bij ons altijd aan, maakt niet uit hoeveel ze aankomen als ze maar alert en happy zijn en ze niet afvallen (Hugo groeide de eerste weken niet omdat hij al zijn krachten nodig had om te drinken en warm te houden etc., Pepijn is een ander verhaal, Pepijn kreeg sondevoeding, is niet te vergelijken)

Peetje: Feetje heeft in het begin ook wel eens een terugval gehad, het er nooit veel aandacht aan besteed en daarna ging het ook gelijk weer goed.

Metis: lekker dat jullie een laptop hebben!! Heerlijk even op de bank forummen..hi hi.

Hier schijnt vandaag gelukkig de zon en ga zo even met iedereen op pad voor nog een paar kleine boodschapjes. Mijn moeder is vandaag 65 jaar geworden (we zijn zondag al met z'n allen uit eten geweest) en we gaan er vanmiddag/vanavond nog even met z'n allen naar toe.

Donderdag ochtend heeft Hugo waarschijnlijk voor de laatste keer fysiotherapie. Door zijn slechte motoriek heeft hij altijd veel moeite gehad met rollen, kruipen, staan etc. Maar nu hij loopt wordt dit waarschijnlijk de laatste keer, weer een fase die we afsluiten. De fysiotherapeute heeft hier ongeveer 17 maanden de deur plat gelopen, vreemd idee hoor!!
Joehoee ik heb de baan! als verkoopster bij een bekende keten van alternatieve/reform/verzorgingsspulletjes winkel... Dan weten jullie het misschien wel..

Na 3 jaar thuismoederen en vrijwilligerswerk en allerlei andere dingen eindelijk betaald aan de slag... Heerlijk! Ik vind het wel heel spannend, kan ik het allemaal wel?! En het is ook voor mij een hele nieuwe kant op.. Maar ben wel blij!

Zo... dat was mijn ego posting even! Moet nu van alles gaan regelen..

Doei doei!
UM: gefeliciteerd met de baan. lekker weer iets voor je zelf. en je gaat het zeker goed doen!

wat een dag wat een dag. dit was de eerste dag echt helemaal alleen met alle kids. de voedingen liepen uit. rozalie heeft de kinderwagen onder gekotst en je wilt niet weten wat zoë allemaal uit de kast heeft gehaald om mijn aandacht te trekken. Ik ben er wel achter dat ik het niet trek en bv en fles. mijn hb was al laag in het zkh en ik zie me zelf alleen maar witter worden. vanaf vanavond krijgt per voeding maar 1 kleintje de borst de ander alleen de fles. Kan ik wat meer bij tanken.

maandag is goed gegaan. zoë was bij oma. Ik gezelllig ,met de twins op ped. ze zijn goed gegroeid en izabel was 3010gr. en 50cm en rozalie 2830gr en 51 cm. We moeten van het zkh fles na blijven geven tot dat ze zelf aangeven niks meer na te moeten. dit komt omdat ze te vroeg geboren en nog erg klein zijn.

we hoeven iig niet meer terug te komen. heerlijk gevoel....

Ik ben uitgeput. Ik ga hopelijk een paar uurtjes slapen.....

gr. marianne
UM, gefeliciteerd !!!!

Tuurlijk is het spannend. Het zal ook best even energie kosten de eerste weken. Maar als je eenmaal een beetje ingewerkt bent, krijg je steeds meer zelfvertrouwen.

Ik vind het helemaal bij jou passen dit. Heel veel succes en plezier.

Marianne, poe hee, wat klinkt het zwaar, jouw dag. gisteren. Ik heb erg veel bewondering voor hoe je het allemaal doet (moet doen). Lijkt me een heel circus met 2 baby's en Zoë. Daar weet Feetje natuurlijk alles van.

Fijn dat ze meiden goed gegroeid zijn. En die BV/FV: denk ook aan jezelf. Het is superfijn dat je BV goed loopt, maar niet ten koste van jezelf. Kijk gewoon hoe lang het lukt, dan hebben ze dat maar mooi meegepikt.

Metis, de zindelijk gaat dus weer de goede kant op, das mooi.

Peetje, plaagt Femke Luuk ook wel eens?

Laura is dol op haar broertje, knuffelt hem plat af en toe, maar ze plaagt hem ook heel veel. Spullen uit z'n handjes trekken (omdat het van haar is), zodat ie begint te brullen. Hem omduwen, omdat hij ergens aan zit wat volgens haar niet mag etc. Ik vind dat soms lastig om te zien. Daardoor heb ik het gevoel dat ik constant Laura aan het bestraffen ben. Lijkt me ook niet goed voor haar.

Samen spelen gaat nooit langer dan 1 minuut goed. Zal dat ooit nog goed komen???

Feetje, en? Is Hugo's fysio beëindigd? Ik hoop het wel voor jullie. Weer een fase afgesloten.

Herken jij misschien ook iets van het samenspelen/plagen?

Jane, heel herkenbaar hoor. Femke doet precies hetzelfde als Laura. Soms is ze heel lief en spelen ze geweldig samen, dan hebben ze de grootste lol. Maar dat duurt inderdaad niet heel erg lang. Femke pakt ook spulletjes af, of duwt hem omver of knijpt hem, heel irritant.

En ik verdenk haar er ook van dat ze expres in haar broek plast soms, om aandacht te trekken. Het gaat namelijk soms een hele week goed, en dan opeens, als het potje op 2 meter afstand is, dan plast ze in haar broek. En ze is dan helemaal niet verdrietig ofzo, nee, ze vindt het hardstikke grappig. Totaal niet onder de indruk. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet: boos worden, negeren en niet teveel aandacht aan besteden. Door haar reactie denk ik dus dat ze het expres doet, maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Vandaag was ik gaan sporten en toen ik terug kwam was het net gebeurd. P. was de boel aan het opruimen en Femke stond erbij te lachen en vertelde blij tegen mij wat er gebeurd was. P. vertelde dat hij even met Luuk naar boven was gegaan om hem te verschonen.

Daarna ging ze trouwens op het potje zitten en toen heeft ze een behoorlijke hoeveelheid gepoept....dat ging wel goed.

Marianne, het lijkt me ook heel zwaar, met een peuter en een baby-tweeling. Ik weet nog dat toen Luuk er net was ik echt een tijd nodig had om een ritme te vinden. Ik had het idee dat ze allebei te weinig aandacht van me kregen. En dan heb jij er 2 baby's bij... Ik denk dat het een mooie oplossing voor jou is, om en om aan de borst en aan de fles. Dan kun je het ook een beetje verdelen als je man thuis is: jij de ene baby aan de borst en de andere baby dan de fles.

Gaat Zoe trouwens naar het kdv?
UM: Gefeiciteerd met je nieuwe baan! Klinkt hartstikke leuk. Wanneer ga je beginnen?

Feetje: Wat fijn dat de fysio afgesloten kan worden. Wij hebben ook fysio aan huis gehad, maar 2x 3 maanden dus stok korter, maar vond het toen al wennen dat ze ineens niet meer kwam. Dus kan me voorstellen dat het na 17 mnd helemaal wennen moet zijn.

Marianne: Poeh, pittig hoor zoals jij het beschrijft. Lijkt me ook heftig hoor een peuter en baby-tweeling. Fijn dat ze zo goed gegroeid zijn en jullie niet meer terug hoeven te komen.

Jane en Peetje: Lastig lijkt me dat zeg. Heb hierin ook geen tips eigenlijk. Hopelijk wordt het snel beter iig. En Peetje, dat misschien expres plassen zou ik, denk ik, wel negeren. Geen idee of dat het juiste is hoor, maar daar neig ik gevoelsmatig naar.

Eva heeft dinsdag en donderdag geen ongelukjes gehad op de opvang! Hopelijk gaat het vandaag ook goed. Ik heb wel het idee dat, als we ergens heen zijn, ze het ontzettend interessant vindt daar te plassen want ze roept het in bijna elke winkel. Zit ze op de wc perst ze er met moeite 3 druppels uit. Pffff.

Poepen gaat nu ook goed gelukkig. Ze lijkt helemaal over die angst heen te zijn en vindt het nu juist leuk, ze is dan erg trots op zichzelf.

Wat ik overigens vervelend vind aan deze leeftijd is dat constante "mama is stom zeg" als ze iets niet mag. Word er niet goed van. En dan denkt ze het zachtjes te mompelen zodat ik niets hoor..jaja. Daarna gaat ze het goedpraten: nee, ik bedoel dat als je zand eet, dat is stom" of " nee hoor, het was echt maar een grapje" Best irritant.

Verder levert ze soms ook ongezouten commentaar op mensen die we tegenkomen. Soms behoorlijk genant. Laatst liep er een heel oude vrouw, liep ontzettend krom. "Goh, die mevrouw lijkt wel een aap zeg" Of een meisje van een jr of 10/11 die vrij stevig was "zo die heeft een dikke buik. Heeft die een baby ofzo" Best lastig hoor. Heb haar echt wel uitgelegd dat zulke dingen niet aardig zijn en je niet alles zomaar kunt zeggen. Herkenbaar bij jullie?

Als laatste nog goed nieuws: mijn vader heeft vandaag de uitslaf gekregen van prostaatonderzoek en alles was goed! Wat een opluchting zeg.
O ja, UM, was ik je helemaal vergeten te feliciteren! Spannend een nieuwe baan.

Metis, wat fijn dat de uitslag van je vader goed is. Die uitspraken van Eva, dat ongezouten commentaar, dat herken ik (nog) niet. Ik kan me voorstellen dat je het genant vind, hoewel je er soms waarschijnlijk stiekem ook wel om moet lachen...

Pfff....ik ben vandaag al de hele dag chagerijnig. Kan niet veel hebben van de kinderen, eigenlijk niets. Femke wilde ook niet slapen vanmiddag, Luuk heeft ook maar één keer kort geslapen (normaal 2 keer 2 uur ofzo) en ligt nu ook nog te huilen.....grrrrrrr....hij moet gewoon gaan slapen. Z'n favoriete popje is in de wasmachine en de andere kon ik niet vinden, dat zal ook niet helpen.

Ik ben vanochtend nog gaan sporten maar dat hielp ook maar matig. Het weer zit natuurlijk ook niet echt mee. En ik voel me ook niet helemaal fit. Nou ja, ik zit nu op zolder met de wasmachine aan, dus ik hoor hem nu niet huilen. Hopelijk is ie straks stil als ik naar beneden ga. P. is vanavond sporten.
Peetje: Soms heb je van die dagen, lijkt ook echt alles mis te gaan he. Is Luuk toch nog gauw gaan slapen? Reservepopje nog gevonden?

Eva ligt vanaf zaterdag zonder luier in bed en....het gaat goed! We hebben zo'n molton bij de Hema gekocht (aanrader). De eerste nacht kneep ik hem wel een beetje want het ging net die nacht keihard onweren. Eva werd dus rond een uur of 2 in paniek wakker en kwam bij ons liggen. Prima hoor met die onweer maar wij hebben natuurlijk niks op ons bed liggen. Geukkig ging het goed.

We laten haar 's avonds nog even plassen en haar potje staat naast het bed. Dit omdat Eva nog steeds moeite heeft zelf op de wc te klimmen, met potje kan ze tenminste gewoon zelf. Maar ze heeft hem nog niet gebruikt 's nachts.

Zondag hadden we feest van de opvang. De opvang bestaat namelijk 10 jr. Dus alle locaties samen waren uitgenodigd. Was ontzettend leuk, alleen zo jammer van het weer. Eva heeft nog een prijs gewonnen daar. Er was namelijk een verkleedwedstrijd en daarmee won ze, samen met een ander jongetje, een prijs (medaille) Ze is echt ontzettend trots op die medaille, ze vindt het helemaal geweldig. Verder deden ze van elke locatie apart een stukje. De locatie waar Eva op zit deed de "chichiwa" (misschien wel bekend bij jullie? Wordt geloof ik veel gedaan) Is in ieder geval een liedje met een nogal gek dansje.

Daarna zijn we nog lekker uit eten geweest met z'n drietjes als afsluiter. Erg leuke dag gehad dus. Gisteren was ze wel moe hoor door de drukke dag daarvoor. 's Morgens was ze al wat hangerig en 's avonds viel ze om 7 uur in slaap op de bank. Dus haar maar direct naar bed gebracht want ze was echt kapot.
Toevallig heb ik nét een paar minuten geleden online zo´n hema molton besteld. Dat lijkt mij toch ook wel ideaal. Als het goed is komt het komende donderdag aan. P. is dan thuis dus die kan het dan in ontvangst nemen. Dan ga ik het vanaf donderdagnacht proberen. Vrijdag hoef ik niet te werken, dus dat scheelt. Maar de laatste dagen/weken zit er eigenlijk nooit wat in de luier 's nachts of tijdens de slaapjes.

Reserve popje heb ik nog steeds niet gevonden. Slingert nog ergens in huis rond. Ik heb Luuk er toen toch maar uitgehaald en toen heeft ie heerlijk tegen me aan gezeten een kwartiertje, samen op de bank voor de tv, hij met een flesje water in z'n hand. Ach, toen was m'n humeur ook wel weer goed...Daarna is ie zonder problemen gaan slapen. Ik geloof dat ie ook gepoept had ofzo.

Leuk, zo'n feestje van het kdv. En die medaille die ze gewonnen had is ook een beetje voor jou? Want jij hebt haar die kleren aangetrokken toch? :-) Of moest ze dat daar zelf doen?

Dat dansje ken ik wel, maar ik ken het als "tjoe tjoe wa", dus ik moest even nadenken, haha.

Zo, ik ga weer snel naar beneden, dan kan ik nog even aandacht besteden aan F. en L. voordat ze gaan slapen.
UM: GEFELICITEERD met je nieuwe job!!!!! Super hoor! Ben je al begonnen? Zo ja, hoe bevalt het je?

Marianne: wat zijn je dametjes goed gegroeid, mooi hoor. Pas goed op jezelf, een tweeling krijgen is een aanslag op je lichaam en dat in combi met bv..... Alles wat ze binnen krijgen is mooi meegenomen.

Jane: herken het samen spelen/plagen heel erg. Pepijn kan uit speelsheid Feetje en Hugo omver duwen/knuffelen. Ook kunnen Hugo en Pepijn erg aan elkaar lopen trekken/duwen, totdat 1 begint te huilen, zo sneu.

Metis: wat knap van Eva dat ze zonder luier slaapt. Heb je net nog even gemaild. Ben je adres kwijt (ben helemaal niet verstrooid hoor, hi hi).

Peetje: ik heb ook van die dagen dat ik er even niet zo goed tegen kan als de kids niet willen slapen. Balen hoor!!

Ik ga half september weer starten met werken dus vandaag even voor Feetje ter afsluiting een dagje met z'n 2tjes op pad. Mijn moeder paste op mijn kanjers en wij zijn naar het zwembad bij een mooi park geweest (hof van Saksen). Feetje vond het super. Je had er een wild water glijbaan, je moest dan eerst van binnen naar buiten zwemmen, op de glijbaan klimmen (Feetje zat ongeveer vast aan mijn nek en ik klom) en daarna zo in de stroomversnellingen zoefde je naar beneden met vlakke en hele steile stukken. Echt geweldig. We zijn er ongeveer 7 keer vanaf geweest. Ook hebben we lekker veel gebubbeld en in het kinderbad speelde ze heerlijk met andere kindjes en kon deze mama even relaxen op de relax stoelen.

Gisteravond heb ik even met Pepijn de grote boodschappen gehaald. Ik had een leeg kratje bier naast de auto gezet, daarna Pepijn uit de auto gehaald, ging hij proberen het kratje bier op te tillen. Ik kwam niet meer bij om de geluiden die hij erbij maakt, UHHHHHHHH, kleine macho!!! Mijn moeder merke vandaag ook op bij het oppassen dat de mannen al zo goed en ver kunnen lopen, nu nog luisteren..... Jane en Peetje: luisteren jullie mannetjes al goed? Ik ben even kwijt wanneer ze ook al maar weer gaan luisteren. Ik red net met de twee bengels aan de hand van huis tot de auto, dan zijn ze echt wel klaar met mijn hand vasthouden en wordt het dus een strijd.
Peetje: hoe is het gegaan de afgelopen 2 nachten zonder luier? Eva had gisteravond voor het eerst een ongelukje maar ze had niet geplast hoor, pyjama was zomaar ineens nat...

Haha kan ook best zijn dat jouw titel van het liedje goed is hoor, ik schreef zomaar wat want ik wist het niet precies.

Feetje: Oh lekker zeg zo'n dagje zwemmen. Klinkt heel leuk die glijbaan. Haha die Pepijn, stoere macho inderdaad.

Vandaag komt er de hele dag een vriend van M, gaan ze in de tuin aan het werk. Ik moet bekennen dat het nogal stil heeft gelegen dus het wordt ook wel tijd. M is erg druk qua werk laatste maanden. Veel problemen daar (personeelstekort) dus veel overwerk en veel weekenddiensten. En daardoor bleef tuin dus liggen.

Noem me een emotionele muts maar Eva (en Feetje) gaan zo naar hun 1e dansles en bah, ik vind ze toch wel akelig groot worden nu. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar t is zo'n stap, nu "echt ergens op" Hmmz, niet heel duidelijk geloof ik hahaha. Maar vind het wel heel leuk hoor. Eva heeft er ook hartstikke veel zin in. Het is kinderdans, dus behalve dansen zitten er veel spelelementen in omdat kinderen van 3/4 moeilijk constant geconcentreerd kunnen blijven. Volgens mij wel heel leuk. Ze werken met thema's, nu is het Biba Boerderij. Ik ben benieuwd.

Morgen gezellig een dagje naar opa en oma. Heeft Eva ook hartstikke zin in. Dus al met al een leuk weekend.

Jullie ook allemaal een fijn weekend!
Nou, dit wordt de 2e nacht dat we het proberen zonder luier. De eerste nacht ging fout...

Maar dat was niet helemaal eerlijk, want P. had haar naar bed gebracht en die had haar niet laten plassen toen ze naar bed ging bleek. Dus ze had rond een uur of vijf misschien voor het laatst geplast. Ja, als ze het dan had gered tot de volgende ochtend was wel heel knap. Maar ze riep me om half vijf en toen wist ik wel genoeg. Alles was nat trouwens, behalve het matras. Maar het dekbedovertrek en het dekbed zelf was ook nat. Gelukkig kan ik het dekbed wassen dus ik had in ieder geval weer wat te doen vrijdag....

Afgelopen weekend zijn we weggeweest en heeft het even stil gelegen. Vrijdag hadden we haar ook geen luier aan gedaan. Meer gemakzucht, omdat we de volgende dag redelijk op tijd weg wilden gaan. Vannacht had ze wel een luier om maar die was droog. Ze had trouwens 's middags ook een luier om omdat we een heel eind met de auto moesten, maar ze gaf keurig aan dat ze moest plassen en heeft het netjes volgehouden tot thuis.

We zijn zaterdag en zondag naar het strand geweest, lekker met z'n viertjes. Met overnachting in een vakantiehuisje, van een collega van P. Was leuk, maar wat een gesjouw zeg voor een weekendje. Of je nou één nacht of drie weken weggaat, de grote dingen blijven hetzelfde. En we moesten eigen beddegoed en handdoeken meenemen en álles zat onder het zand, dus ik heb een was alsof we drie weken weg zijn geweest, haha.

Hoe was het trouwens met Eva en Feetje gegaan? Vonden ze het leuk?
Alweer geprobeerd 's nachts met Femke? Molton bevalt hier ook erg goed, matras blijft kurkdroog, heel fijn. Eva heeft verder trouwens geen ongelukje meer gehad op bed. Wij laten haar wel plassen wanneer we zelf naar bed gaan trouwens. Zet ik haar half slapend op de wc

Eva is deze week thuis gebleven trouwens van de opvang. Ze was/is namelijk niet helemaal lekker. Beetje grieperig. Dus ik laat haar maar even goed uitzieken deze week.

Dansen was erg leuk! Eva deed niet meteen mee trouwens, ze keek wat langer de kat uit de boom dan Feetje. Maar wat was het leuk. De juf deed het ook super zeg. Aanstaande zaterdag gaan we dus vrolijk weer. Morgen even naar de stad om een gympakje/gymschoenen te kopen, hadden eigenlijk alle kinderen aan. En aangezien ze erg enthousiast is denk ik zeker te weten dat ze er wel op blijft. Eva en Feetje speelden ook leuk met elkaar voor de les, en kletsen lekker op de terugweg dus volgens mij klikt dat ook wel (toch Feetje?)

Afgelopen zaterdag hadden we hulp voor in de tuin en wat is die er handig in zeg. Ze zijn dus ook ontzettend opgeschoten, heel fijn. Ze denken nog 1, misschien 2, dagen bezig te zijn en dat tuin dan klaar is. Heerlijk.

UM: ben jij eigenlijk al begonnen met je nieuwe baan? Zo ja: bevalt het goed?

Feetje: Schiet al op voor je, bijna weer aan het werk!

Jane: voor jou gewoon even een tussendoor

Marianne: hoe is het daar? Flink druk allemaal denk ik.

Zonnetje, Emmetje: hopelijk met jullie en de kinderen ook alles goed.

Diddle: Hoe is het met jou en de 2 meiden?

Punkertje: Hoe is het met jou en alle punkers?

Tinok: Met jou ook alles oke? Voel je je goed? Het schiet al op he.

Nu even gauw douchen/aankleden...
Gisternacht ging goed, vanochtend was ze wel nat. Volgens mij is ze wakker geworden, gaan zitten en heeft ze toen geplast. En toen bleek dat ze geen luier aan had. Maar volgens haar had ze niet geplast, het was alleen maar een beetje nat. Onderbroekje, pyjama, slaapzak, hoeslaken, molton, allemaal een beetje nat. Niet door plas hoor, nee, ze had niet geplast. Waardoor dan wel wist ze niet.....

Vanochtend zijn we weggeweest en had ik haar een luier aangedaan. Vond ze ook wel weer makkelijk dus ze heeft maar weer eens lekker in haar luier geplast... Nou ja, was wel rustiger voor mij, hoefde ik geen wc te zoeken.

Nu slaapt ze en speelt Luuk nog bij mij, die had geen zin om te slapen. Of de één wil niet, of de ander niet.

Op het kdv slapen ze tegenwoordig beter dan hier...
Hahaha Femke zegt dus hetzelfde als Eva: niet geplast maar zomaar ineens alles nat! Heel gek... Ik heb trouwens, heel lui, de molton boven het hoeslaken liggen, scheelt weer was enzo

Lastig dat het slapen niet zo goed gaat thuis. Heeft Luuk daarna nog wel lekker geslapen?

Nou, ik heb de aanmeldingsformulieren voor het dansen ingevuld. Afgelopen zaterdag zijn we weer geweest en het was weer zo leuk. Vrijdag zijn we naar de stad geweest voor een gympakje, legging en schoenen. Heel leuk! Zaterdagmiddag zei ze dat het dansen nu ook beter ging daardoor

Vandaag is ze voor de 1e keer weer naar de opvang. Vorige week is ze de hele week thuis geweest omdat ze niet lekker was. Ze had er vanmorgen wel weer echt zin in.

Verder heerlijk relaxt weekend gehad. Gisterochtend lekker appeltaart gebakken met z'n allen en gistermiddag appeltaart gegeten en verder de hele dag met z'n allen in ons huiskloffie rondgelopen.

M heeft een drumstel gekocht, staat nu even tijdelijk bij ons op de slaapkamer (we moeten de zolder eerst even drumproof maken) en Eva vindt het geweldig. Al een aantal keer gehad dat ik haar ineens kwijt was beneden, totdat ik een gedrum hoor van boven haha.
Nee, Luuk en naar bed gaan is een drama tegenwoordig. 's Avonds begint ie standaard te huilen als we ze in bed leggen. We gaan al samen met hem en Femke een boekje lezen. Eerst hielp dat, nu niet. Hij gaat hard huilen en gaat steeds harder, dus laten liggen is geen optie. Als we hem eruit halen is ie het liefste jongetje van de hele wereld. Hij lacht, is vrolijk, gaat heel lief spelen en doet heel leuk en lief. Ook wel ondeugend, maar wel lief ondeugend. Een beetje water in een flesje en hij is nog blijer. Als we hem een half uur later er weer in leggen is het geen probleem en gaat hij lekker slapen. De tijd maakt niet zoveel uit. Alleen gisteren waren we weggeweest en toen zijn ze meteen braaf gaan slapen, maar het was ook al 9 uur voordat ze erin lagen... Dus dan mag het ook wel.

Het is alsof Luuk even behoefte heeft om alleen met ons te zijn, zonder Femke.

Nou ja, we geven maar toe, het zal wel een fase zijn.

Nu ligt hij ook in bed, zéér tegen zijn zin in. Toen ik hem beneden oppakte wist hij al hoe laat het was. Krijsen, schreeuwen, boos. Maar uiteindelijk heeft ie denk ik nog maar 2 minuutjes echt hard gehuild in bed en toen was hij stil.

Ik ben een beetje zoekende naar de slaapjes van Luuk. Hij gaat naar één keer nu maar hij trekt het net niet. Alleen nu weet ik bijna zeker dat hij vanmiddag niet meer slaapt. Eigenlijk moet ik het rekken tot 's middags en dan samen met Femke (op de dagen dat ze wil slapen) maar goed, ik vind het nu ook wel even lekker zo. Femke voor de tv gezet en Luuk in bed. Een beetje rust.

Vanochtend was Femke droog. Gaat ze een uur later in haar kamer plassen... potje op een meter afstand... Ze ging even naar boven wat pakken en toen hoorde ik opeens gejammer.

Even later dook Luuk in de kastjes en haalde er een pak cacao uit op z'n kop... Dus er lag van alles op de grond.

Ach ja, zo blijf je bezig.

mmm...lekker, appeltaart, heb ik ook wel zin in. Lekker zo'n dagje relaxen hè? P. was vrijdag vrij dus we hadden een lang weekend. Ook lekker hoor. Ik heb nog schoenen met Femke gekocht en ben even met haar in de stad geweest. Voor mezelf wat gekocht, zij een paar keer in de draaimolen en toen hebben we samen even op een terrasje gezeten. Gezellig, moeder en dochter. Wel fijn dan om met één kind op stap te zijn, maakt het een stuk makkelijker. Alleen heel veel zie ik P. op die manier niet...

Jane, hoe gaat het met jou? Is Joost al naar één slaapje? Gaat het een beetje met werken?

En hoe gaat het met de rest?

Wij gaan eind oktober met z'n tweetjes een weekend weg. Mijn ouders passen dan op de kinderen. Ik heb er heel veel zin in, ook heel veel behoefte aan, volgens mij nog meer dan P. Gewoon even kunnen gaan en staan waar je wil, zonder dat je rekening moet houden met de kinderen, heerlijk lijkt me dat Voor een paar dagen maar hoor, dat is genoeg.
Nou jaaaa Peet, jouw verhaal over Luuk zou over Joost kunnen gaan. Hier exact hetzelfde !! Sinds donderdag brullen, brullen, krijsen en gillen als hij 's avonds naar bed gaat. Hij ligt meestal rond half 8, maar hij huilt (krijst de longen uit z'n lijf) tot half 9. Ik ga er steeds na 10/15 min. naartoe, aai hem over z'n bol, trek aan het muziekdoosje of neem hem even op m'n arm. Hij kruipt dan stijf tegen me aan, maar zodra ik 'em weer in bed wil leggen is het weer mis.

Had ook al zoiets van: zal wel weer een fase zijn.

Wat dit nou weer is???

Joost is trouwens 2 maanden geleden (rond z'n 1e verjaardag) naar 1 slaapje gegaan. We merkten het omdat hij 's avonds niet wilde slapen of 's morgens vroeg wakker werd. Dus pas om 13.00 uur naar bed gedaan. Heeft een paar weken geduurd voordat hij het 's ochtends goed vol hield, maar sindsdien houdt hij het prima vol tot 13.00 uur. Hij slaapt nu 's middags tussen de 2 en 3,5 uur achtereen.

Maar waarom hij nou 's avonds ineens niet wil slapen, snap ik ook niet, Heeft dus hier niets met regelen van de slaap te maken.

Metis en Feetje, leuk dat jullie meiden op dansles zitten. Ik twijfel ook al een tijdje of ik met Laura zal gaan. Ik sport nl. altijd op woensdagochtend (Zumba) en direct daarna is het dansen voor peuters. Ik sta er wel eens naar te kijken met Laura, maar ik weet niet of ze het leuk gaat vinden. De moeders mogen er niet bij blijven, maar wel kijken via een videoscherm.

Metis, doe eens even een update op Hyves .

Feetje, je vroeg of Joost al goed luistert. Wat bedoel je precies? In welke zin? Als je bedoelt: doen wat je zegt, kan ik volmondig 'nee' zeggen (zucht). Joost heeft de fase van de keukenkasten en boekenkasten leegtrekken. Ik kan 100x waarschuwen, nee zeggen enz., maar hij kijkt me lachend aan en gaat door. Hij lijkt het echt nog niet te snappen. Maar ms. word ik wel ontzettend in de maling genomen door hem (zou me niets verbazen, hahahaha).

UM, fijn dat je je baan leuk vind !! Ik wist het. Helemaal leuk voor je.

Ik ben ziek thuis vandaag. Ik voel me al grieperig sinds donderdag, maar heb gewoon gewerkt donderdag en vrijdag. Afgelopen weekend was ik alleen thuis met de kids en 'kon' ik dus niet ziek zijn. Gistermiddag ben ik me echt minder gaan voelen en heb me vandaag maar 'lekker' ziek gemeld. Bonzende hoofdpijn, oorpijn, keelpijn, spierpijn overal. Bah !. De 'R' is weer in de maand en het is weer mis. Gauw die griepprik maar weer halen.

XXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven