- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Jane: Even wat tips waar je op kunt letten mbt dansles: Bij de dansschool waar Eva en Feetje nu les krijgen zijn ze erg soepel met proeflessen en opzeggen. Proeflessen omdat je niet altijd na 1 les al kunt zeggen dat een kind het echt leuk gaat vinden, Eva en Feetje hebben bijv ook 2 proeflessen gehad. Qua opzeggen doen ze hier ook erg makkelijk met kinderen. Stel dat na 6 lessen blijkt dat Eva er niks aan vindt, zitten we niet nog een maand vast. Vond ik wel voordelen van deze dansschool.

Hier mogen de ouders er wel gewoon bij blijven. Er doen zelfs moeders mee! Ik weet ook niet of het wat geworden was als ik er niet bij mocht blijven hoor. Eva kijkt sowieso erg de kat uit de boom, afgelopen zaterdag deed ze ook pas na een minuut of 10 mee. Ook tussendoor komt Eva nog weleens naar me toe. Maar dat is per kind heel verschillend. Er zitten ook wat meisjes in de groep die niet naar de ouders omkijken, die gaan helemaal op in de les en zouden het, denk ik, beter dan Eva kunnen hebben als de ouders apart zitten. Eva is daar nog wel wat minder zelfstandig in hoor.

Wat vervelend trouwens zeg die griep. Beterschap!

Joost en Luuk hebben dus beiden 's avonds geen zin? Lastig hoor. Hopelijk is die fase weer snel voorbij

Leuk trouwens, Peetje, samen een weekendje weg. Heerlijk. Ik ga zelf in november met 5 vriendinnen een lang weekend. Heb ik echt zoveel zin in, even lekker weg.

*rent naar Hyves!*
Peetje: wat heerlijk dat jullie in oktober een weekend weggaan. Wij willen in december er nog even lekker tussenuit met z'n 2-tjes.

Jane:beterschap!!!!!! Wij zitten ook (nog steeds) in de fase van alles opentrekken. Het gaat hier nu een stuk beter, maar als ze moe worden dan gaan de kastjes/laden etc. weer open.

Metis: wat heerlijk datje in november met vriendinnen een weekendje weggaat. Hoe vond Eva het vandaag weer op he kdv?

UM: hoe bevalt je nieuwe job?

Feetje vindt net als Eva het dansen helemaal geweldig. We hebben bij HM een roze pakje gekocht met een grijs joggingbroekje en roze gymschoentjes erbij. Het is een kleine diva.

Vanaf woensdag begin ik weer met werken, ben er nu 4 maanden tussenuit geweest en heb er ook weer zin in. Aan de andere kant zie ik ook wel weer op tegen de moeilijke dossiers, bereikbaarheid etc. Nou ja eerst maar eens zien hoe het woensdag gaat. Ik begin met 3 halve dagen en bouw het uiteindelijk helemaal op naar 3 volle dagen.

Pepijn heeft het slaan ontdekt. Vanaf dat hij woensdag thusi kwam van het kdv slaat hij in het rond. Vooral als hij moe wordt wil hij nog wel eens een tik uitdelen naar Feetje en Hugo. Errug vervelend. Als hij met Hugo in de duobuggy zit wil hij het ook nog wel eens doen. Boos worden etc.heeft helemaal geen zin. We hebben hem ook al een minuut met de trip trap stoel op de gang gezet, maar dat maakt totaal geen indruk op onze kleine driftkikker, hellup wie heeft er tips. Als hij niet moe is dan is het de grootste knuffelkont van de wereld. Feetje heeft toen ze zo oud was een fase met bijten gehad, maar ik weet niet meer hoe dat toen over is gegaan, hi hi.

Hugo heeft helemaal het voetballen ontdekt, zo leuk om te zien. Hij hobbelt de hele tuin door met de bal in zijn hand.

Ik ga eens even op vakantieveilingen kijken. Vriendinnen van mij zijn er zo handig in.... wie weet heb ik ook geluk

Doei!!
Jane, beterschap!! Heb je soms ook het gevoel dat je als moeder gewoon niet kan of mag ziek zijn? omdat het gewoon nooit uitkomt?

Wat lastig lijkt me dat, die verhalen over Luuk en Joost. Sterkte..

En wat leuk dat de dametjes Feetje en Eva op dansles gaan!

Waar gaat jullie weekend heen Metis? leuke stad?

Doe je goed!!

Mijn nieuwe werk bevalt inmiddels. In het begin had ik echt een paniekaanval en was ik bang het allemaal niet te kunnen. De laatste keer dat ik aan het werk was was voor Fiene's geboorte dus alweer 3 jaar geleden. Ik had na haar geboorte een nieuwe baan gevonden maar daar heb ik een behoorlijke klap van gekregen toen dat niet lukte. Dus mijn zelfvertrouwen op het gebied van werk was er niet meer echt. Maar ik ben wel heel bewust met mijn angsten bezig, ik wil daarvoor wel nieuwe uitdagingen aangaan hoe benauwd ik er ook van word...

Maar gelukkig kan ik al aardig met de kassa overweg ( waar ik tegenop zag) en is het heel erg leuk over van alles te adviseren. Ik weet al meer dan ik zelf door had! Mijn baas lijkt heel relaxed, een paar jaar ouder dan ik, mama van een meisje van 5. Ik heb al 2 lage dagen gemaakt en die gingen erg snel voorbij, dus dat is lekker..

Wel jammer is dat we deze week vakantie gepland hebben maar ik kon geen vrij meer krijgen. Wel fijn dat Sander nu veel thusi is en die veel 'Fiene dingetjes' kan doen.

Wta ik trouwens onwijs stressen vind ( en wennen) :

Fiene op tijd op het KDV krijgen, aangekleed en al, en ik zelf op tijd op mijn werk zijn! Men, tegen de tijd dat ik ga werken heb ik er voor mijn gevoel al een werkdag opzitten! Hebben jullie dat ook

Ik probeer inmiddels wel van te voren alles zo veel mogelijk voor te bereiden ( en Fiene's kleertjes klaar te leggen) zodat we 's morgens iig geen strijd over de kledingkeuze hier krijgen!

Verder is Fiene heel erg papa gericht. Alleen papa mag haar bijv. uit de auto tillen, en op allerlei andere subtiele manieren wil ze alleen maar papa en niet mij. Ik weet soms niet wat ik hier tegen niet doen: de strijd aangaan of juist negeren. Ik vind het soms ook echt niet leuk...

Ik ben benieuwd wat de opvoedboekjes hierover zouden zeggen. Ik merk wel dat ik soms bij voorbaat al snel denk

'Ooohhh daar gaan we weer..'' en dat mijn puf dan al weer weg is.. Iemand tips?!

Iehhh wat een herstweer buiten zeg!! Bah!! ik mis de zomer nu al weer...

Marianne hoe gaat met met jou en de meiden?

Feetje, was het jou even teveel geworden dat je niet werkte? Ik ben even kwijt hoe dat zat bij jou. Succes bij je hervatting, hoop dat je collega's weer blij met je zijn!

Nog gescoord op vakantieveilingen?

Zooo ik ga richting mijn werk..
Jane, "blij" te horen dat jij ook strijd hebt met Joost. Ben jij het dan soms ook even zo zat.

Trouwens, gisteren ging het wél goed opeens, sinds een paar weken volgens mij. Benieuwd hoe het vanavond gaat. Maar meestal gaat het wel goed na een kdv-dag.

UM, dat gestress 's ochtends herken ik wel hoor. Vooral omdat P. z'n bed niet uit te branden is 's ochtends. Meestal moet ik 2 keer roepen of ie aub op wil staan en kleed ik F en L dan aan. P. brengt ze altijd naar het kdv, dus als het tijd is ga ik gewoon weg en bekijkt ie het maar, haha. Ik moet ook echt om 8 uur op mijn werk zijn (nou ja, beginnen, eigenlijk tussen 10 en 5 voor acht er zijn om me om te kleden enzo) en als P. 5 of 10 minuten later begint maakt het niet uit.

Maar Femke heeft absoluut geen haast 's ochtends hoor. Ze heeft en neemt overal ruim de tijd voor.

's Ochtends kleren klaar leggen scheelt, en reserve kleertjes klaarleggen enzo. Ach, je wordt er vanzelf handig in.

Beterschap Jane. Lekker om even uit te kunnen zieken als de kinderen er niet zijn. Je kunt anders idd gewoon niet ziek zijn hè?

UM, fijn dat het werken weer bevalt. Ja, dat papa-gericht zijn, lastig is dat. Bij ons is het gelukkig niet zo, bij een vriendin van mij wel en die vond dat ook erg moeilijk. Er was ook niet zo heel veel aan te doen, maar het is nu wel beter geworden. Ik denk dat je het moet negeren tot op een bepaalde hoogte. Makkelijk gezegd natuurlijk, en ook vaag. Misschien soms zeggen dat jij het doet en het dan meteen doen.

Feetje, ik ben ook even kwijt waarom je er tussenuit was. Wat voor werk doe je ook alweer? Lastig, dat slaan van Pepijn.

Luuk luistert trouwens ook matig. Als ik echt streng NEE zeg, wil hij nog wel eens luisteren, maar vaak ziet hij het als een spelletje. Laatjes opentrekken en er vanalles uit halen (kruiden enzo) vindt hij ook echt leuk. Nee zeggen helpt dan ook voor geen meter. Soms helpt afleiden. Maandag hield ik de la dicht en zei dat het niet mocht. Hij probeerde hem weer open te doen maar dat lukte dus niet. Huilen, boos, hij was echt kwaad. Uiteindelijk gaf hij de strijd op...

UM: Vind het super knap van je dat je na zo'n lange tijd weer aan de slag bent!!!! Heeeel herkenbaar de ochtendstress etc. Als ik de kids op het kdv heb gebracht dan heb ik voor mijn gevoel ook al een halve dag erop zitten.

Peetje: heeeel herkenbaar de laden strijd, hi hi. Hier precies zo hoor!!

Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik het hier neer had gezet, maar ik ben er 4 maanden uit geweest (ziektewet). Het was me allemaal teveel geworden, een hele winter zieke mannekes, operatie van Pepijn, mijn bloeddruk ging niet meer naar beneden (hellp syndroom zwangerschap P&H), kon het thuis even niet meer combineren met mijn werk. Was me gewoon allemaal teveel geworden. Gelukkig had/heeft mijn werkgever alle begrip ervoor gehad. Morgen ga ik weer aan de slag, heb er wel weer zin in. Weet even niet meer wie het vroeg, maar ik werk als personeelsfunctionaris, erg leuke job, maar wel heftig met 3 kleine kids.

Vandaag was een vriendinnetje van mij op bezoek (woont achter ons) en onze dochtertjes zijn ook erg dol op elkaar. De dametjes hebben de hele ochtend heerlijk met elkaar gespeeld. Vanmiddag was mijn moeder er en ben ik even met Feetje de stad in geweest. Ben bij Esprit erg leuk geslaagd voor winterkleren. Gelukkig ben ik voor de kids al helemaal klaar.

M. komt net binnen uit zijn werk. Kids liggen al in bed en wij eten voor de verandering even rustig met z'n 2-en.

Doei!!
Fee, héél veel succes morgen met je 1e werkdag !!

Heel spannend als je er 4 mnd uit geweest bent. Je hebt er gelukkig wel zin in, dat scheelt.

Volgens mij heb je wel verteld dat je in de ziektewet zat, maar ik wist het ook niet meer. Je hebt het er helemaal niet zo vaak over gehad eigenlijk. Zie je het nu weer meer zitten? Ben je een beetje tot rust gekomen?

Dat samen eten doen wij ook wel eens op zaterdag. Eerst kids laten eten en naar bed. Daarna zelf heerlijk koken en samen eten. Zaaaalig, die rust, hahaha.

UM, dat stressen 's morgens: ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik doe de kinderen 4x p/w niet 's morgens, maar Jane-man, maar hij vind het ook zwaar. Ik merk het alleen op woensdag als ik op tijd weg wil naar de sportschool. Ik ben al moe als ik er aan kom....

Maar het goede nieuws is dat je vanzelf in het ritme komt. Je moet onder de knie krijgen wat de meest efficiënte werkwijze is. Wat tegelijkertijd kan en wie eerst enz. Voorbereiden de avond ervoor is het toverwoord. Ik smeer vaak een boterham voor Laura in een zakje of maak een bakje met stukjes fruit de avond ervoor.

Janeman doet eerst de kids wakker maken en Joost meteen een fles pap in bed. Dan Laura naar beneden in de pyama voor de tv met brood/fruit. Dan gaat hij zelf douchen-aankleden. Dan Joost aankleden, die is dan klaar met z'n fles. Daarna naar beneden en Laura is dan klaar met ontbijten (nou ja...), haar aankleden. En dan weg. Hij doet er in totaal ca. 45 min. over. Om 07.45 uur rijdt hij van huis en om 08.00 uur van het kdv naar z'n werk, waar hij om 08.30 uur begint.

En kan UJ op jouw werkdagen helemaal niet meehelpen? Of is hij al zo vroeg weg?

Peetje, hoe doet Luuk 't nu 's avonds?

Joost was vanavond voor 't eerst na 5 min. al stil. Ik heb wel een nachtlampje naast z'n bedje gedaan, want het was daar wel donker. Ik weet nog niet of dat de oplossing was hoor.

Metis, wat gaaf dat je met vriendinnen weg gaat. Zou ik ook errug zin in hebben.... Maar ja, geen geld hier. Het is niet anders. Waar gaan jullie naartoe?

We zijn trouwens al bezig met onze zomervakantie aan het boeken voor 2011. Nu krijg je vroegboekkorting en we weten toch al wanneer we willen (juni) en naar welke camping. Nu alleen nog wachten op Janeman's manager voor de vakantie-aanvraag. Als dat rond is gaan we eind deze week boeken. Lekker iets om naar uit te kijken !!

Ik ga nog even bankhangen.

XXX
Feetje: Ook van mij heel veel succes morgen! Lekker rustig gegeten? Bedenk me net dat wij dat eigenlijk nooit doen, ga ik maar eens snel verandering in brengen want is wel eens lekker lijkt me.

Jane: Lekker om alvast vakantie te plannen. Alleen die voorpret al vind ik altijd al ontzettend leuk Wij gaan met z'n zessen naar....naam kwijt....een klein plaatsje ergens in Overijssel in ieder geval We hebben daar een huisje gehuurd van vrijdag tot maandag.

Hoe is het nu met de griep?

UM: Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. En stoer ben jij!

Papa-gericht herken ik niet hier. Kan me het "daar gaan we weer" gevoel wel voorstellen. Tips heb ik helaas niet.

Vanmorgen naar het cb geweest. Alles was prima. 11 kg nu en 91 cm, dus goed gegroeid in vergelijking met vorige keer. Ogentest ging ook prima. Nog 1 keertje en dan zit het er alweer op voor d'r bij het cb.
Feetje ik vind het meer dan begrijpelijk dat jij onder jouw omstandigheden even pas op de plaats qua werk hebt gemaakt. Véél verstandiger dan maar 'doorjakkeren' en op lange terijn volledig in elkaar storten, dan is de schade alleen maar groter.

Hoe ging je 1e werkdag?

Bedankt voor de lieve complimentjes.. heel lief..

Uj is inderdaad héél vroeg weg 's morgens, maar ik ga hem wel meer 'claimen' dan voorheen hoor.. hij moet ook maar es aan de bak..

Hier even een tegenvaller: Fiene zou lekker gaan logeren bij mijn schoonouders van donderdag tot en met zondag. Alles geregeld maar vanmorgen smste mijn schoonmoeder dat ze donderdag pas heel laat thuis is, terwijl UJ al eerder een hele planning had gemaakt en met haar doorgesproken had.

En toen... kregen UJ en zijn moeder ruzie aan de telefoon en heeft mijn schoonmoeder erna per sms de logeerpartij afgeblazen.

Gek mens... iemand die een raardere schoonmoeder heeft mag zich hier melden...

Ik heb me altijd ingezet dat ze met Fiene een fijn contact heeft, maar vind nu wel dat ze haar eigen glazen ingooit

(logeren zelf afzeggen terwijl ze vindt dat ze Fiene al te weinig zien).

Maar ik maak me er niet meer druk om!

Metis, ik denk aan je morgen...
Nee hoor, jij wint met stip de prijs voor de vreemdste schoonmoeder .

Fiene is nu de dupe en dat is jammer. Moet je nu plannen afzeggen die jullie hadden gemaakt? Balen hoor *knuf*.

Metis, ik denk ook aan je morgen !!
UM: Wat een vreemd gedrag van je schoonmoeder!!!! Sommige dingen zijn gewoon niet te begrijpen, vind het sneu voor Fiene.

Enne ik claim M. nu ook meer dan ik deed en we hebben nu de afspraak dat hij de kids naar het kdv brengt 's ochtends. Merk wel dat ik hierdoor wat rustiger ben.

En erg gericht naar papa herken ik niet bij ons, wel bij een vriendinnetje van mij. Volgens haar zijn het fases.... Ik zou het gewoon negeren.

Metis: ga voor je duimen morgen!!! Laat je het even weten???

Jane: wij zitten ook al te kijken voor juni 2011, ook vanwege de vroegboekkorting etc. Wij gaan ws. naar Italie (Gardameer) toe en jullie?

Hier viel mijn eerste dag vandaag 100% mee. Ik had voor het eerst sinds P&H er zijn geen ochtendstress voordat ik moet werken. Heb gewoon weer zin om te gaan beginnen en dat is denk ik een goed teken. Ooit moet ik weer 3 hele dagen gaan werken, maar daar ga ik nu nog even niet over na denken.

Ik hou het kort, ik ga zo naar Pilates toe, even een uurtje voor mezelf.

Fijne avond!!!
UM: Jeetje wat vervelend zeg. Inderdaad de twijfelachtige eer voor jou dat je met glans wint. Hoe vond Fiene het zelf dat de logeerpartij niet door kan gaan? Heeft UJ zijn moeder daarna nog gesproken?

Feetje: Wat fijn dat het zo goed is gegaan, you go girl!

Zeker een goed teken dat je zin hebt, dan ben je er gewoon weer lekker aan toe lijkt mij. Moet je nu vandaag weer?

Jane: Jij alweer wat opgeknapt? Hoe gaat het nu met slapen van Joost (en met Luuk, Peetje?)

Zal ik jullie eens wat vertellen? Ik ben zwanger! Nah, het mag hier nu wel staan vind ik. Ben zo blij dat het hartje klopte, zat daar toch wel over in de zenuwen. Moest wel lachen bij gynaecoloog, ik kwam binnen en ze zei meteen "eerst maar kijken?" Ja, echt wel. Het is ook echt een heel erg leuke gynaecologe. Echt super. Wat wel jammer was, de afspraak liep een uur en een kwartier uit! M was gisteren vrij, een vriend van hem kwam de hele dag weer bij ons klussen in de tuin. Wij dachten rond 11 uur uiterlijk wel terug te zijn zodat M ook in de tuin aan de slag kon. Waren we uiteindelijk pas om kwart over 12 thuis, pfff.

Ik moet vandaag even de huisarts bellen van de gyn, ik heb toch zoiets raars (en vooral irritant) Sinds 2/3 weken heb ik ontzettende jeuk op mijn hoofdhuid, oren, nek en schouderbladen. Gillend gek word ik daarvan. Gyn raadde aan even naar huisarts te gaan voor speciale shampoo, dus vandaag eerst maar even om vragen.

Schoonouders ook gebeld met het nieuws, ze waren zo blij. Mijn ouders wisten het al. M wilde nog even wachten met het vertellen tegen zijn ouders maar gisteren vond hij het toch wel tijd.

Moest wel lachen om mijn moeder, ze vroeg wanneer we het de rest gingen vertellen want ze vond het zo moeilijk haar mond te houden omdat ze zo blij is. Nu ben ik niet bang dat ze haar mond voorbij praat hoor maar vind het wel heel lief.

En...ik kon mijn mond echt niet houden terwijl ik dus heel instemmend zat te knikken op Peetjes reacties op Hyves over het wanneer vertellen tegen Eva

Ze weet het nu dus. Ik redeneerde dat het nu nog lang duurt maar als ik het over 3/4 weken vertel, duurt het ook nog heel lang. Idem met kans op misgaan, kan nu nog misgaan maar dat kan ook nog over 4 weken. Maar goed, ze was heel blij. Meteen over mijn buik aaien "dag lieve, kleine baby" en ik moest morgen maar weer een koekje nemen want dan had de baby wel weer honger. Ook mocht baby wel bij haar op de kamer.

Is er bij jullie trouwens nog wat gedaan aan de dag van de leidsters gisteren? Bij ons was er een feestje op de opvang maar ja, Eva was gisteren thuis dus we hebben niet meegefeest.
Ook hier: Gefeliciteerd Metis! Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Heb je al shampoo voor je hoofdhuid? Heel vervelend, die jeuk.

Ik weet niet of er wat gedaan is aan de dag van de leidsters, F en L waren ook thuis.

UM, wat een rare reactie van je schoonmoeder zeg, om maar meteen de hele logeerpartij af te blazen. Zo gooit ze wel haar eigen glazen in inderdaad. Hebben jullie nog op haar sms'je gereageerd?

Wat een lieve reactie van Eva trouwens Metis.

Luuk heeft het gisteravond goed gedaan. Nog een beetje gekletst en toen was het stil. Maar goed, ze lagen er ook pas om half negen in. Ik ben er nog 2 keer uit geweest vannacht: één keer om half twee omdat Luuk huilde. Eigenlijk hoef ik dat niet eens te doen, want troosten helpt wel, maar als ik hem terug leg dan huilt hij weer net zo hard. Dat duurt dan een minuut of twee en dan is hij weer stil. En één keer omdat Femke in bed had geplast, dat was om kwart voor vijf. Ze hebben wel tot kwart over acht geslapen allebei, dus daar was ik wel blij mee.

Eergisteren moest Luuk wel hard huilen 's avonds. Ik ben toen nog één keer naar hem toe gegaan om hem te troosten. Daarna weer terug gelegd en toen huilde hij weer net zo hard. Net toen ik had besloten om hem er toch maar even uit te halen was ie stil en heb ik hem niet meer gehoord.

Hij is ook weer vrolijker en kan zichzelf weer goed vermaken. Ik denk dat het sprongetje ten einde is. En hij staat los sinds gisteren. Dan komt er één aarzelend stapje soms en dan stort ie weer ter aarde.
Zo, Femke heeft vandaag 3 "ongelukjes" gehad.... Vannacht/vanochtend in bed was een echt ongelukje, maar die 2 van vandaag volgens mij toch echt niet. Ze plast nl de hele tijd in haar broek als we net even naar boven zijn, bv even met Luuk bezig zijn. Heel irritant, want ik weet het natuurlijk niet honderd procent zeker, maar bijna zeker toch wel. Afgelopen week ging het de hele week goed, op het kdv gaat het al tijden goed, heeft ze nooit een ongelukje en geeft ze het altijd keurig aan. Thuis gaat het soms helemaal goed, en soms laat ze het opeens lopen, op 2 meter afstand van het potje, die staat nl in de kamer. Net zijn we boos geworden, eerder hebben we het genegeerd, maar dat helpt dus ook niet. Heel irritant, want volgens mij kan ze het gewoon.

Iemand tips? Ik vroeg net aan haar waarom ze het deed. "Weet ik niet," zegt ze dan. Ik doe het niet meer hoor, nooir meer, zei ze net. Nou, het zal me benieuwen.

Weer een luier aan werkt volgens mij ook niet, want dat vindt ze wel zo makkelijk en dan doet ze het gewoon in de luier. Ik word er wel chagrijnig van, al die was en de hele tijd die zooi opruimen. In bed kan ze er niets aan doen, dat zijn echt ongelukjes volgens mij, want dat is de afgelopen 2 weken maar 1 keer gebeurd.
Metis: zo leuk om te zien en lezen dat Eva helemaal straalt als we het over de baby hebben. Hoe gaat het met de misselijkheid en de jeuk?

Peetje: mss. een beloningslijst / stickervel invoeren. Na 15 dagen droog een cadeautje? Ik heb het met Feetje met poepen gedaan en dit was een succes.

We zijn vandaag lekker een stuk gaan wandelen in het bos. Voor het eerst P&H niet in de duo buggy gedaan, maar ze mochten zelf lopen. Wat waren de mannekes trots!!!! Na een uur waren ze totaal gesloopt en blij dat we weer bij de auto waren. Op de terugweg reden we langs de oom en tante van M. en die hebben een boerderij. Zijn we even gestopt, M. zijn ouders waren er ook, dus lekker even bijkletst. Feetje was helemaal weg van de paarden, zo leuk om te zien. Toen via een omweg terug naar huis. Toen we onze woonplaats binnenreden was het al 18:15 uur dus we hebben met de kids bij MC Donalds gegeten. Was de eerste keer dat we dat deden en het was een groot succes!!! Nu liggen ze net 5 minuten op bed.

Ik ga vanavond lekker vroeg naar bed, morgen weer werken!!

Doei!!
Stickervel hadden we al ingevoerd. Eerst kreeg ze dan bij 10 stickers een snoepje. Misschien moeten we maar iets van een aantal dagen doen en dan een cadeautje, eens kijken of dat helpt...

Goed zeg, hebben P&H een uur gelopen? Zijn jullie erg ver gekomen of bleven ze bij elk grassprietje staan? Dat deed Femke nl wel in het begin en nu soms nog wel, haha.

Wij waren gisteren even het bos in geweest. Eerst een stukje gefietst, daarna eventjes het bos in. Femke vond het wel een beetje eng, was bang dat er wilde dieren kwamen. Luuk vond het allemaal leuk.

Femke had trouwens wel een paar grappige uitspraken. Vrijdag speelden we roodkapje en toen zei ze tegen mij: "jij bent grootmoeder hè?" Ik zei tegen haar: "nee, oma is grootmoeder" Toen zei ze tegen mij: "maar jij bent toch groot, en moeder?"

Vandaag was ze Luuk aan het "corrigeren". Ze zei de hele tijd: "nee, Luuk, nee jommetje (=jongetje) dat mag niet. Nee jommetje Luuk, nee jongedame!" Ik zei later tegen haar dat Luuk een jongeman is en zij een jongedame.

"Nee, ik ben een meisjedame" zei ze toen.

Wel grappig hoor, ze nemen alles zo lekker letterlijk.

Peetje: Poeh, wat een lastige. Ik kan ook niets anders bedenken dat ofwel negeren (en dat helpt dus niet) of een beloningsvel. Wat ik trouwens deed qua beloningsvel toen we die nog hadden: elke keer een cadeautje werd me te gortig dus tussendoor had ik als beloning ook bijv naar de kinderboerderij, kiezen wat ze mag eten oid. Misschien nog een tip?

Haha leuk he die uitspraken. Ik neem me elke keer voor het een en ander te noteren maar ik vergeet dat steeds. Best jammer eigenlijk.

Feetje: Wat goed dat Hugo en Pepijn zelf hebben gelopen.

Met misselijkheid gaat het wel oke, straks om 8 uur hang ik meteen aan telefoon om afspraak te maken met huisarts ivm die jeuk. Word er lichtelijk gestoord van.

Zaterdag en gisteren lekker lamlendig geweest, was zo beroerd. M kwam zaterdag ook al zo beroerd thuis uit z'n werk. Eva had gelukkig nergens last van.

Nu eerst even ontbijtje maken. Fijne dag allemaal!
Kon vanmorgen meteen bij huisarts terecht en heb een shampoo gekregen voor de jeuk. Schijnt vrij snel verlichting te geven dus ben er helemaal blij mee.
*Ik breek even in, als dat nog mag*

Mijn god wat is dat lang geleden, toch minstens een jaar. Wat leuk om te lezen hoe het zo met iedereen gaat en zo herkenbaar ook. Veel dingen hetzelfde, zindelijkheid, (ballet)dansen met de meiden. Volgens mij gaat het met iedereen goed hiero. Nieuwe banen of weer aan het werk en zelf een zwangere! Gefeliciteerd Metis!!!

Met mij gaat het ondertussen wel OK. Er is is goed nieuws en slecht nieuws zullen we maar zeggen. Ik lig op koers om volgend jaar te gaan starten aan de opleiding tot Klinisch psycholoog/psychotherapeut en Carlijn doet het overal goed. Maar, ik weet niet of ik dat al eens gezegd had hier, manlief blijft ziek en ligt op koers om de WIA in te gaan volgend jaar. Heeft nu weer nieuwe medicijnen en de bijwerkingen daarvan vallen niet mee. Details zal ik jullie besparen. Er komt in elk geval geen tweede kindje en ik ben zelf af en toe behoorlijk afgepeigerd. Het werk is veeleisend en erg druk en soms heb ik zin om ff te vertrekken, gewoon een weekje zonder iedereen die maar dingen van me vraagt. Al die deadlines van het werk, opleidingsplannen, verslagen, belastingdingen die geregeld moeten worden. Daarbovenop dan nog een kind dat 's nachts wakker wordt omdat d'r bed nat is (gelukkig niet vaak maar toch) ik weet dan niet meer wanneer ik nog aan mezelf toe moet komen. * Jeetje, ik zet de klaagmodus weer uit *

Verder is Carlijn een heerlijk kind. Ze is twee keer naar ballet geweest maar of dat een succes wordt moet nog blijken. De eerste keer bracht mijn man haar en toen ging het wel. De tweede keer bracht ik en ik wilde graag kijken hoewel dat eigenlijk niet mocht. Het ging dus ook helemaal niet, de aandachtspanne van Carlijn was ongeveer 10 sec en dat verbeterde niet toen ik toch maar weg ging. We gaan het dus nog één keer proberen. Zindelijk is ze wel en overdag levert dat vrijwel nooit mee een ongelukje op. 's nachts nog wel eens maar meestal niet meer dan een drupje. Overigens geeft Carlijn altijd ruiterlijk toe dat ze in d'r onderbroek heeft geplast, zo zegt ze dat ook. Vorige week voor haar een King Louie jurkje gekocht omdat ik die ook draag, ze was reuze blij met "dezelfde jurk als mama"

Peetje, wat betreft het plassen van Femke. Volgens mij is een vrij algemeen advies om haar zelf de troep te laten opruimen (eventueel met hulp). Dus niet boos zijn of straffen maar wel zelf de verantwoordelijkheid laten dragen van haar gedrag, cq de gevolgen laten ondervinden. Maar het lijkt me lastig als het aspect van aandacht aan het tweede kind meespeelt

Metis gefeliciteerd!, en Eva zit ook al op dansen, leuk hoor

Jane wat lekker om nu al te plannen voor de vak 2011, geniet maar van het vooruitzicht

UM heel veel succes in je nieuwe baan.
Malar! Wat ontzettend leuk je weer te lezen. Fijn dat het zo goed gaat met Carlijn, super. Wel balen dat het met je vriend minder gaat. Kan me herinneren dat je daar weleens wat over geschreven hebt. Vervelend hoor, ook die bijwerkingen. Heel veel sterkte daarmee.

Klinkt heel druk allemaal dus dat afgepeigerde gevoel kan ik me voorstellen. Moet je door ziekte van vriend trouwens thuis ook nog veel doen naast je werk of valt dat mee?

Wat lief trouwens zo'n zelfde jurkje! Carlijn hartstikke trots zeker?

Dank je wel voor je felicitatie!
Hé Malar, wat leuk om weer wat van je te lezen. Klinkt alsof je het erg druk hebt en dat er veel op jouw schouders terecht komt, ook door ziekte van vriend begrijp ik. Moeilijk hoor, sterkte.

Fijn dat Carlijn het goed doet.

Beloningsbord helpt in ieder geval niet. Ik heb het keurig uitgelegd vanochtend en ze plast net weer doodleuk in haar broek. M'n broek is nat zei ze. Toen ik vroeg of ze geplast had zei ze eerst nee en toen ja toch wel. Ze was met mij in Luuk's kamer om hem naar bed te brengen. Ik wilde haar meenemen om op de wc te gaan zitten en toen had ze het dus al laten lopen. "Gelukkig" kwam alles in haar broek (vrij dikke broek) en was er niets op de grond gekomen.

Toen ik later vroeg of het een ongelukje was of dat ze het expres had gedaan zei ze dat ze het expres had gedaan, dat het geen ongelukje was. Toen ik vroeg waarom ze het dan expres had gedaan wist ze het niet.

Wat moet je daar nou mee. Ik merk dat ik echt pisnijdig (haha, goede term) wordt en zij lijkt dat dan grappig te vinden.

Nou ja, ik heb haar in bed gelegd en geen boekje voorgelezen omdat ze het expres had gedaan. Maar of dat nou de oplossing is.

Misschien doe ik haar dan wel weer een luier om (had ik gezegd trouwens en dat vond ze best) of eventueel een luier over de onderbroek.

Dat zelf helpen opruimen is misschien ook wel een goed idee.

Misschien maak ik me er ook wel te druk om en heeft ze dat drommels goed in de gaten en vindt ze dat juist leuk, ik weet het niet. Verder is ze heel lief hoor.
Metis ! Ook hier gefeliciteerd !!!

Je staat al in het schema, hahaha.

Fijn dat je zalf hebt.

Malar !! Wat leuk dat je je weer eens meldt hier.

Jeee, jij klinkt druk... zware combi met je werk en gezin. Pfff, knap hoor. Maar ga er zelf niet aan onderdoor hè? Knap dat je die opleiding gaat doen. Ga je dan ook een andere baan zoeken?

Vind je het erg of niet dat er geen 2e kindje komt?

Sterkte met de ziekte van je vriend. Enne... niet weer een jaar wachten met schrijven hè?

Tinok is ook bijna uitgerekend hè?

Ze zal ook bijna verlof hebben nu? Dus tijd genoeg om te schrijven Dus: hoe is het met jou???

Peetje, lastig van Femke's geplas.

Ik heb ook zo het idee dat je er teveel de nadruk op legt. Dat merkt ze gewoon. Misschien maar weer even een maandje of 2 de luier om en er geen probleem van maken. En daarna opnieuw proberen. Kijken of het dan wel goed gaat.

Zelf opruimen is een goede tip van Malar. Heb ik destijds ook gedaan bij Laura. Heeft ze maar 1x gedaan

Feetje, het klinkt als een heerlijke wandeling gisteren. Wat kun je dan genieten van je kinderen hè? Knap dat P+H zelf helemaal gelopen hebben !

Wij zijn gisteren naar de Dierentuin geweest en Joost heeft voor het eerst ook zelf genoten. Hij zat meestal gewoon in de bugaboo, maar hij heeft gisteren ook zelf gelopen, dieren geaaid, in de speeltuin gespeeld etc. Wat worden ze groot, snif...

Emmetje en Marit, hoe is het bij jullie???

Ik ga was opvouwen en dan naar bed.

Heb vanavond 2,5 uur in de file gestaan vanuit A'dam, zucht....
Wat leuk, in de tabel. Haha zit er steeds naar te kijken

Dus Joost ook al zelf aan de wandel gegaan. Leuk hoor maar het gaat inderdaad verschrikkelijk hard.

Jane, vind je het goed als ik je even mail om wat te vragen?

Peetje: Zelf op laten ruimen kan inderdaad misschien ook wel helpen, lijkt me goed plan. Hopelijk vind je snel oplossing want lijkt me lastig dit. En anders inderdaad maar even laten gaan, weer luier om en over een tijdje weer kijken hoe het dan gaat.
Hallo,

Zo, ik heb lang pauze want er is iemand uitgevallen. Ben even naar m'n ouders gegaan, zij wonen redelijk dichtbij (10 min. met auto) van het werk, alleen ze zijn er niet. Maar goed, even lekker alleen een beetje computeren is ook wel leuk. Helaas is deze computer erg traag, ben al een kwartier aan het proberen om iets te typen. Eindelijk gelukt.

Ik heb besloten om, als Femke nog eens een "ongelukje" heeft, haar maar weer de luier om te doen. Ik zal het ook eens met het kdv bespreken. Had ik al eens gedaan, maar toen had ze zo nu en dan een ongelukje, en nu toch wel 2 à 3 keer op een dag. Eens kijken of zij tips hebben. Naar het kdv kan ze dan zonder luier, en thuis met luier ofzo.

Zoals nu gaat het ook niet, ik ben er gewoon teveel op gefixeerd en te veel mee bezig, omdat ik het zo jammer vind (omdat ik het idee heb dat ze het wel kan). Maar ze gaat nu ook soms met tegenzin op de wc omdat het moet van mij (als ze 's ochtends wakker wordt bijvoorbeeld, zoals vanochtend). Dan doet ze echt dramatisch: zeggen dat ze niet wil en echt flink tegenwerken.

Dat kan niet goed zijn, we gaan dan gewoon een stapje terug anders heeft ze er straks helemaal geen lol meer in en zijn we verder van huis.

P. heeft vanochtend gevraagd of ze donderdag een dagje extra naar het kdv kunnen. Ik hoor het vanavond of er plek is. We hebben recht op 2,5 extra dag per jaar omdat we automatisch betalen. P. moet donderdag weren maar ik ben thuis. En eigenlijk moet ik op de zolder eens flink opruimen: kleertjes die niet meer passen sorteren en speelgoed beneden wil ik ook een beetje bekijken en opruimen. Ze hebben zoveel speelgoed maar spelen lang niet met alles. Ik zal eens een beetje orde in de chaos proberen te brengen en dat gaat het beste als ze er niet bij zijn.
Túúrlijk Meet !

Zie je mailtje wel tegemoet.

Je mag me alles vragen
Jane: Thx, ik heb je gemaild!

Peetje: Lekker even een wat langere pauze. Nou ja, dat heb je ook wel nodig dan natuurlijk met zo'n oude pc

Als het Femke echt tegen gaat staan is het inderdaad niet onverstandig even te stoppen. Gaat anders averechts werken ben ik bang.

Och, herkenbaar die zolder. hier moeten we ook echt eens aan de gang. Vooral M is nogal van het verzamelen dus hij wil echt alles bewaren. Gevolg: een zootje op zolder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven