JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Hoi,

Yentje, bah ruzie met man. Hoop dat jullie het nu ook weer snel oplossen.

B80, klinkt goed dat shoppen! Jammer dat je 2 weken kip moest eten. Boottochtjes zijn altijd leuk vind ik! Ben gek op water en bootjes.

Wat de badkamer betreft, helemaal geweldig! Elke keer als ik er ga plassen of douchen of badderen kan ik er weer helemaal van genieten. Ik ga dan nu ook elke vrije minuut die ik heb in bad, en dan gelijk voor een uurtje of 2, en het lekkere is dat het water gewoon lekker al die tijd warm blijft. (hiervoor hadden we zo'n gietijzeren bad en dan was het water zo weer koud)

Nu zijn we met de badkamer boven bezig, helemaal in dezelfde stijl als beneden, zelfde tegels en zelfde randje. Echt een enorme troep boven maar het is voor een goed doel.

We hebben gister besloten dat we voor de zekerheid ons kindje ook in gaan schrijven voor een kdv, voor je weet maar nooit zeg maar. Dan maar een hele dag als het niet anders kan.

Oh, ik krijg visite, kom straks terug.

Doeidoei.
B80, oh lekker geshopt en veel gezien. Geweldig. Ben een beetje jaloers.

Miti, hoe gaat het? Zo sneu voor jullie 3-jes dat Quinten zo vaak ziek is. Sterkte. Hoe ging het gesprek?

Hier geen tentonderbroeken in huis hoor. Vreselijk. Ik heb de vorige keer mijn strings en gewone bh's ook tot het laatst gedragen.

Heeft niet iedereen geruststelling nodig van de vk? Dat bedoelde ik met mijn opmerking over geruststelling.

Iedere ochtend in bed wrijf ik over mijn buik op een bepaalde plek en dan voel ik de kleine er tegen duwen. Dat deed ik ook altijd bij Kian en het is zo geweldig wakker worden.
Kobe, ik heb die geruststelling ook nodig hoor. Maar gelukkig heb ik die angelsound, soms ga ik ff een paar minuutjes luisteren. Ik ben echt blij dat ik hem heb. Is echt heel gaaf om te horen, het komt ook nooit meer voor dat ik lang moet zoeken, ik hoor het hartje gelijk!

Wat de sex betreft, ik had het er gister met vriend nog over. Dat we maar eens weer zin moeten maken, anders verleren we het nog Ik heb wel eens zin maar dan heeft hij geen zin of hebben we geen tijd (midden op de dag, hormonen????) 's avonds als ik in bed lig wil ik slapen!

Elen, ik vraag me ook af wat zwangere vrouwen zouden moeten hebben met champignons, ben erg benieuwd. Misschien is er iemand hier die het wel snapt.

Yentje, ik ga straks ff kijken op de site van nutrilon, klinkt leuk, geen doos aan de deur haha.

En vergeet ik bijna het belangrijkste.........Ik denk dat ik de beeb ook heb gevoeld! Op de plek waar ik mijn baarmoeder goed kan voelen een grappig gevoel. Iets van de plopjes waar ik anderen over hoor. Ja, dat is wel de beste manier om het te omschrijven! Ik ben helemaal gelukkig. Kan mij het schelen dat ik nog scheel kijk van vermoeidheid en met vlagen nog steeds misselijk ben, ik besef nu echt veel meer dat ik echt zw
Kobe, ik heb die geruststelling ook nodig hoor. Maar gelukkig heb ik die angelsound, soms ga ik ff een paar minuutjes luisteren. Ik ben echt blij dat ik hem heb. Is echt heel gaaf om te horen, het komt ook nooit meer voor dat ik lang moet zoeken, ik hoor het hartje gelijk!

Wat de sex betreft, ik had het er gister met vriend nog over. Dat we maar eens weer zin moeten maken, anders verleren we het nog Ik heb wel eens zin maar dan heeft hij geen zin of hebben we geen tijd (midden op de dag, hormonen????) 's avonds als ik in bed lig wil ik slapen!

Elen, ik vraag me ook af wat zwangere vrouwen zouden moeten hebben met champignons, ben erg benieuwd. Misschien is er iemand hier die het wel snapt.

Yentje, ik ga straks ff kijken op de site van nutrilon, klinkt leuk, geen doos aan de deur haha.

En vergeet ik bijna het belangrijkste.........Ik denk dat ik de beeb ook heb gevoeld! Op de plek waar ik mijn baarmoeder goed kan voelen een grappig gevoel. Iets van de plopjes waar ik anderen over hoor. Ja, dat is wel de beste manier om het te omschrijven! Ik ben helemaal gelukkig. Kan mij het schelen dat ik nog scheel kijk van vermoeidheid en met vlagen nog steeds misselijk ben, ik besef nu echt veel meer dat ik echt zwanger ben!

Miti, hoe is het met Quinten gegaan vannacht? Ik hoop dat je een beetje hebt geslapen.

Visite is weer weg. Ik ga lekker in bad. Heb het zo koud! Even lekker relaxen in het warme water met een boekje. (momenteel tijdschiften, loop nog een hele tijd achter, heb nog tijdschriften liggen van vorig jaar. Ik krijg vaak een stapel flairs van een vriendin en ben zelf lid van viva)

Wat betreft de boeken, het ligt er helemaal aan in welke mood ik ben. Ik heb de vliegeraar ook nog liggen maar ben er nog niet in begonnen, kan me nu niet zo goed concentreren op een boek. Saskia Noort vind ik ook goed. Nicci French lees ik ook en chicklits. Ik vind een heleboel wel leuk. Alleen Dan Brown heb ik nooit gelezen, volgens mij ben ik de enige. Ik ben ooit begonnen maar ik vond het niet echt wat. Misschien ooit nog.

Nu ga ik echt.

X
Ha lieve meiden met lieve baby's in de buikjes,

Miti, bedankt voor je voorspelling, hij staat erin! Vriendlief was gelukkig erg begrijpend, al had het denk ik niet veel langer moeten duren Gelukkig heb ik me de laatste dagen weer goed gedragen. Hoe gaat het met Quinten? Heeft hij goed doorgeslapen vannacht (en zijn moeder dus ook?)

Monxmar, kort he die VK bezoekjes! Hier wordt je elke 5 weken maar 10 minuutjes ingepland. Veeeeeeeeeeeeeeels te weinig, maar goed, eigenlijk moeten we maar tevreden zijn dat alles zo goed gaat en we geen extra zorg nodig hebben.

B80, fijn dat je er weer bent en natuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk mag je zo weer invallen. Heb ik na de vakantie ook geaan, met ons tempo is het gewoon geen doen alles bij te lezen. Er is dus maar 1 oplossing: niemand kan meer op vakantie Super dat je zo fijn geshopt hebt, kom je de komende tijd mooi voor de da. Mijn vakantie was helemaal leuk (alleen niet geshopt), lekker genoten van de sneeuw en het mooie weer, Beetje gewandeld en een keer gelanglaufd Veel met de kids van broerlief gespeeld, maar wel het skien gemist hoor. Misschien een beetje domme vraag, maar ben je al eerder zwanger geweest (n.a.v. je schimmelinfectieverhaal), heb ik vast helemaal niet goed opgelet in het begin. Succes met de kijkers van de week, ik hoop dat ze een goed bod doen.

Yentje, succes met yentjeman, komt vast wel weer goed zoals je zelf zegt, maar tot die tijd: sterkte!

Elen, heb je verhaal op hyves gelezen, fijn dat alles goed was, en leuk voor je dat de pizzabakker het zag!

Caro, geweldig dat je de baby hebt gevoeld. Leuk he? Hoe gaat het met eten? Ben je al wat aangekomen?

Annie, heel veel plezier met je eigen bad! Toen wij geen bad hadden deeed ik dat ook altijd, 3x per dag in bad als je ergens wel een bad ter beschikking had. Heerlijk! Alleen tijdens de zwangerschap wel even opletten dat het niet te heet is, normaal heb ik het altijd wel een stuk warmer namelijk.

Hier alles oke, geen dolle dwaze onredelijke uitbarstingen meer gehad. Nog maar een week en 2 daagjes en dan de 20w echo. Spannend! Ben vandaag alweer 19 weken, gaat snel hoor. Mijn buik is echt enorm gegroeid de laatste weken, iedereen heeft het erover!

Ben alle goedbedoelde adviezen zo af en toe wel ff zat. Op vakantie kreeg ik elke dag wel een tip/idee/opmerking van schoonzus hoe alles zat. Begon ze op een gegeven momet over kruiken, en ik was er ff helemaal klaar mee, dus werd ik tegendraards en deed ik het af met een opmerking over dat Jip in de zomer kwam en dat ik wel zou kijken of ik die kruiken zou halen. Nou foute opmerking blijkbaar, ben een slechte toekomstige moeder. Mijn eigen zusje belde me op: " Ik hoorde van schoonzus dat jij geen kruiken wil......................................." AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHHHH
Heel even tussendoor...zwaai!! Ik moet naar een vergadering, en wil ook nog douchen....

Maar eh...wokkel, tip bij dat soort adviezen: ik zeg altijd dat ik een lijst heb met spulletjes die ik moet hebben, en dat ik natuurlijk alles van die lijst ga kopen.

En dan zeg ik dat het goedbedoelde ding wat ik moet kopen van de tipgever vast op die lijst staat...

Wat is er trouwens superveel geschreven weer! Morgen de tijd om uitgebreid terug te lezen en te reageren.

Welkom thuis in ieder geval, B80!

Fijne avond!
Hahaha, Wokkel, lastig he die adviezen. Werd er tijdens mijn eerste zwangerschap ook niet goed van, net als al die walgelijke zwangerschapsverhalen. Maar als je eenmaal mama bent, mijn hemel! Mijn zusje is ook zwanger, die krijgt haar eerste in april. Ik wil haar wel overstelpen met allemaal info. Ik probeer me zo goed als mogelijk in te houden maar soms..... Tis gewoon superboeiende materie, hahahaha!
x
[quote]Uggla schreef op 04 februari 2008 @ 19:57:

Juud, vind je z-broeken met een flinke rand boord aan de bovenkant en lange shirts dan niet fijner dan dat iedereen tegen je onderbroek aan kijkt?

[quote]

Nee want die gaan op den duur lubberen. En net wat Yentje zegt, met maatje 42+ is dit echt de uitvinding . Enje ziet het niet als onderbroek hoor, het is meer een hemd wat in je broek zit, net als bij Tantelo dus .
Zo, ik ben er echt weer klaar mee voor vandaag... We hadden goed geslapen, dus bedankt voor al het duimen maar ik werd echt niet goed van ons gesprek van vanmorgen! We worden eigenlijk gewoon aan het lijntje gehouden, we hebben nog steeds geen definitieve beslissingen gehoord. Dat betekent dus dat ik nog steeds niet weet wat er boven m'n hoofd hangt en al helemaal niet of dat voor of na het begin van mijn verlof nog is en zo... het is gewoon zo'n chaos allemaal. Het maakt me echt onrustig en ik heb een motivatie van -10 op dit moment wat werk betreft... blegh!

Daarnaast gewoon erg moe, maar ja dat is vast een reactie op het afgelopen ziekteweekend zeg maar. Ik was ook gelijk weer duizelig vandaag, dus dan merk je die lage bloeddruk wel. Maar ach...

B80, leuk dat je weer terug bent! Zo te lezen hebben jullie het erg leuk gehad en wat heb je veel geshopt zeg! Ik ben jaloers :-) Klinkt super allemaal! Enne, gewoon weer lekker meeschrijven hoor, tis geen doen om alles bij te lezen, haha!

Yentje, is de ruzie met je man al opgelost? Ik houd ook nooit van ruzie, ben ook heel slecht in ruzie maken!

Elen, wat een leuk verhaal van je pizza! Leuk als mensen kunnen zien dat je zwanger bent he? En dat van diie champignons snap ik ook niet, maar hee, wie weet hoeveel zwangere vrouwen bij hem champignons komen eten

Caro, super, de baby ook gevoeld! Bijzonder is dat he?

Wokkel, ja vreselijk dat soort adviezen! Ik vind het leuk om met anderen over de zwangerschap en de baby te praten, maar het moet geen bemoederen worden hoor. Dat jij zelfs een telefoontje kreeg zeg... ongelooflijk!

Tommie, welkom terug! Leuk gehad?

Hier gaat het trouwens wel beter met de vermoeidheid, maar werkdagen hakken er erg in. Dat isv oor het grootste deel door de onrust hoor, maar okee, toch. En de sexdrive wisselt. Het hangt inderdaad van het moment van de dag af. s Avonds plof ik het liefst in bed om te gaan slapen

Ik ben zooo benieuwd naar het geslacht van de baby! Op de 14e heb ik de echo. IN mijn hoofd heb ik een jongenskamer al helemaal ingericht... maar ja, toch maar even afwachten of er echt een piemeltje aan zit he? En anders maak ik er een leuke meidenkamer van, komt ook goed, haha!
.
Balen joh Miti, daar word je nou niet echt vrolijk van. Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid (al weet ik niet precies wat er aan de hand is aangezien ik hier natuurlijk nog maar een weekje ronddwaal en niet alles heb gelezen vantevoren *shame on me jaja* )?

Maar wel heel fijn dat jullie een goeie nacht hebben gehad. Is Quinten iets beter nu?

Hee Yentje, hoe is het? Hopelijk is de rust in het huisje wedergekeerd, altijd vervelend als er onenigheid is (zelfs als je 13 jaar samen bent).

Jij ook nog gefeliciteerd Annie met jouw 1-jarige manneke. Hebben jullie een leuk feest gevierd? Vandaag is Yente echt jarig (wow, 2 jaar geleden gewoon bevallen, zo lang geleden, maar ik kan het nog zo voor de geest halen) en het was rustig, maar wel erg gezellig. Vooral het uitpakken van kadootjes was een succes

Hoe is je zus in het mooie noorden verzeild geraakt? Kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat ze niet meer zo dicht in de buurt woont zeker als de kleine er is. Maar wie weet komt ze toch wel weer naar NL binnen niet al te lange tijd? Wat voor weer was het trouwens in Oslo? Sneeuw of regen net als hier?

Tantelo, hier nog eentje die niet van tocht houdt en graag een hemdje aan heeft ;) Ik heb alvast wat zwangerschapshemdjes en -shirtjes gekocht, want ik wil het allemaal wel goed bedenkt hebben Ik ben ook niet van de grote onderbroeken (al kan ik me ook voorstellen dat het fijn zit om niet zo'n rand in je buik gedrukt te krijgen). Ik heb tegenwoordig vaak van die broekjes met pijpjes (van de Hema) aan en die duwen gelukkig nergens in hihi.

Lekker gebadderd Caro? Ik ga vaak onder de douche als ik het koud heb (we hebben geen bad). Tijdschriften lezen vind ik ook erg leuk, ik kan me er helaas momenteel niet goed toe zetten om een boek te lezen (ben te snel afgeleid).

Fijn dat het goed gaat komen met het kdv Juud, lekker gevoel denk ik?

Wil eigenlijk iedereen weten wat ze gaan krijgen (jongens of meisjesbaby?). Wij zijn er nog niet uit, maar we hebben nog 2 weken. Hopelijk hebben we dan wat besloten

Fijne avond!!!
x
x
x
B80, leuke verhalen! Super he, Florida, een jaar geleden was ik er ook, in Tampa. Niet veel gezien hoor, was er voor een congres, maar blijft leuk! En in juni was ik in California, in San Diego (ook voor mn werk), maar daar hadden we nog 2 vrije dagen gepland. Lekker geshopt daar en ook vlak voor we naar huis gingen. En ja, het is goedkoper, maar helemaal omdat de dollar t.o.v. de euro zo weinig waard is, dus heb een mooie fotocamera voor mn broertje gekocht en Adobe Photoshop en nog veel meer!

PS. ik heb regelmatig 'ongesteldheidkramp' onderin bij mijn baarmoeder, noem het maar gewoon groeipijn!

Oh en over de moeheid, heb 4 weken slecht ingeslapen, dat hakte er uiteindelijk wel in, maar van het weekend 3x goed en helemaal niet meer moe! En de sexdrive, eigenlijk hetzelfde als voorheen. We hadden het nog over de sexdrive tijdens de 'verwekking' die was op dat moment heel veel minder vanwege start verbouwing, haha, dat het nog zo snel gelukt is verbaasd ons wel!

Annie Ooi, die bezoekjes gaan zeker snel ja, en ik leef nu eerst naar de 20 weken echo (nog 3 weken!) en dan weer naar de vk (1 week later). Nu is de vk om de 4 weken, vanaf de volgende keer om de 3 weken. En vanaf de volgende keer gaan ze ook de omvang van mijn buik meten. Fijn weekend op Texel trouwens!

Ik wordt wel jaloers van jullie bad-verhalen, dat hebben wij niet en het lijkt me wel heerlijk!

Oh en wat zijn chicklits? Klinkt als chick literatuur, als in vrouwenromannetjes???

Miti, gaat het inmiddels wat beter met Quinten? En hoe was je gesprek? Oh ik lees het net, balen die onrust. Zeker met zwangerschap en ziekte thuis kun je dat allemaal helemaal niet hebben! Bij mij is het andersom op m'n werk. Sta vlak voor mijn verlof op een 3-sprong in mijn 'carriere', moeilijke beslissing nemen dus...

Vrolijkie, heeft je meissie nog een leuke verjaardag gehad?

Met verbouwing gaat goed, gaat gewoon heel langzaam nu. Afgelopen 3 zaterdagen alleen tegels gelegd, komende 2 zaterdagen ook, misschien zelfs nog een 3e zaterdag. Maar daarna stuken en schilderen en dan knapt het zienderogen op!!!

Ons kind is erg actief trouwens, vooral 's avonds als ik op de bank zit zoals nu. Heerlijk! Als ik mijn hand op mijn buik druk dan voel ik het ook heel licht.

Tommie fijn dat je zo'n lekker vakantie hebt gehad en stoer dat je zussie de namen leuk vond! Alleen balen van de heenreis, maar als het daarna leuk is ben je het snel vergeten!
@Uggla: Fijn dat je het nog leuk gehad hebt met je moeder. En een Mutsy voor 75 euro? Super!! Ik heb geen last gehad van zwanger vliegen. Het was nonstop, heen 10 uur en een kwartier, terug 8 uur en een kwartier. Mijn buik is natuurlijk nog niet heel erg dik. Ik heb wel wat meer gelopen en gestaan dan ik anders doe. Mijn enkels waren toen ik aankwam echter helemaal verdwenen. Stalpoten... M.a.w. rechte stokken zonder enkels. Heeft 1,5 week geduurd en toen was het weer normaal. Lang leve de teenslippers. Alleen nu ik terug ben heb ik het hier ook. Laarzen zijn dus momenteel even geen optie. Loop op mijn (nieuwe) converse gympen. Fijn dat je ook weer wat langer kan werken zonder moe te zijn. Ik neem mijn petje voor je af hoor.

@ Annie: nee, niet gezwommen met dolfijnen. Heb wel eens dolfijn geaaid, maar dat was jaren geleden. Deze dolfijnen zwommen gezellig met de boot mee. Geen idee of die kunnen voelen als je zwanger bent... Trouwens, zou dat alle moeders eigen zijn, die ongevraagde adviezen? Gaan wij dat straks ook allemaal doen? Ik hoop het niet. Mijn zus heeft er ook een handje van, die is in september bevallen. Ik luister gewoon niet eens meer.

Vond je het zelf fijn tijdens jouw 1e zwangerschap? Als je zusje op jou lijkt kun je je daar op afstellen met je (ongetwijfeld goedbedoelde) adviezen.

@ Yentje: alweer goed gemaakt? Ik haat ruzie. Maak het daarom ook maar nooit. Zeker niet met Manlief, dan slik ik wel wat meer... Maar ik moet me wel meer inhouden dan normaal met de zwangerschap. Ging het over iets belangrijks?

@ Elen: heb ik iets gemist? Ben je weer gaan bloeden? Is dat niet ernstig dan?? Gaat alles goed met je kindje? Gaaf van die pizza man. Trouwens, kunnen wij een keer samen pizza gaan eten want ik snij altijd de korstjes eraf en die gooi ik weg (of geef ik aan Manlief) en het middenstuk eet ik op. Ik neem altijd 4soortenkaas of iets met alleen gorgonzola ofzo. Verder ben ik geen fan van pizza. En van champignons ook niet erg trouwens. Ik eet ze wel maar ze smaken nergens naar... Vandaag ook mijn eerste buik-opmerking. Van een buurvrouw die ik nooit zie of spreek maar die het viavia had gehoord. Zo, je begint lekker te groeien he?!! Hmm, ik vat het maar positief op.

@Caro: heb je 2 badkamers? Zit je nog langer in de zooi, balen...

@Kobe: ben jij jaloers op mij vanwege de vakantgie, ben ik jaloers op jou omdat je de baby al voelt. Staan we quitte.

@ Wok: Ongevraagd advies? ik heb het er al eens eerder over gehad, wat vreselijk irritant. Dat van die kruiken is ook echt zo'n voorbeeld. Waardeloos! Ik word er soms ook zo moe van, waar bemoeit iedereen zich mee?! Ja, ik ben 1x eerder zwanger geweest. Vorig jaar in juli zwanger geraakt tijdens onze huwelijksreis... Helaas liep het eind augustus mis met 6 -8 weken (geen idee precies hoe lang want was mijn eerste na-de-pil-cylus). 2 maanden later was het gelukkig weer raak, wat het leed iets verzachtte. Ik had toen een schimmelinfectie, aambeien EN een blaasontsteking tegelijk. Ik leefde in oorlog met mijn onderstel. Vakantie klinkt goed maar het heeft ook altijd wel weer wat om naar huis te gaan, vind je niet? Bedankt voor je succeswensen omtrent de kijkers. Hieronder meer...

@ Tom: nee joh, wat een drama die heenreis. Ik zou gek geworden zijn. Ik wond me al zo op toen wij 3 uur vertraging hadden, ook op de heenreis. En dat was nog op schiphol, daar kun je nog van alles doen. In het vliegtuig zit je maar een beetje te zitten. Pffffff. En dan daar ter plekke. Brrrrrrrr. (en dan nog een Tsssss erachteraan en dan heb ik alle 2-lettercombinaties wel gehad )

Jij krijgt de shopping queen wisselbeker van mij. Goed zo. Als iemand anders weer een doorslaande koopbui heeft mag hij naar de volgende Je kan hem ook 2x krijgen wat mij betreft. Haha. De was kan helaas niet blijven liggen ivm de eerste kijkers voor ons appartement vrijdag.

@ Miti: ik voel met je mee. Vandaag ook een kaa uu tee dag op mijn werk. Minder erg dan bij jou maar ZO druk. Altijd na de vakantie. Er blijft zoveel liggen wat gelijk gebeuren moet als je terug bent... Ik ben ook zo benieuwd naar het geslacht. Ik kan niet wachten...

@ Juud: ja, 1x eerder zwanger geweest, zie mijn verhaaltje aan Wokkel die me dat ook vroeg. Lang leve de tenten!!

@Monx: chicklit bestempelen met vrouwenromannetjes vind ik een beetje oneerbiedig. Onder de chicklit vallen boeken in de trant van de bekendere boeken als Bridget Jones en Shopaholic. schrijfsters als Jill Mansell, Jennifer Weiner, Marian Keyes, Cathy Kelly en nog veeeeeel meer (www.chicklit.nl). Als het je niets zegt raad ik je aan er eens wat van te gaan lezen. Heerlijk. Als je wat wilt lenen kun je altijd naar de megachicklitbibliotheek in Papendrecht langskomen Hoe is het met je verbouwing?

@ Lo: Parijs klinkt leuk? Ik kan me voorstellen dat je dat niet onthouden hebt, maar ik ben eind november/begin december 4 dagen geweest en ik was niet erg enthousiast. Vandaar mijn frustratie toen ik hoorde dat we er met de zaak ook heen gingen. Parijs, of all places. Mijn zus gaat het regelen. Misschien heeft ze dat wel expres gekozen om mij te pesten... Ach, ik ga wel mee, maak er wel wat van. Balen zeg van je huis. Sjongejonge. Dat het nou toch jouw probleem moet worden dat zij gaan scheiden. Gelukkig heb je je flat nog. Overhaast kopen zou ik nooit doen. Ik weet nog een leuk appartement in Papendrecht te koop. Hahaha.

@Iedereen met jarige kindjes: gefeliciteerd...

Ik ben kapot. Ik heb het idee of ik nergens aan toe kom. Zie ook nu het tijdstip van de avond. Vandaag op mijn werk megadruk vanwege 1e dag na de vakantie en wordt alleen maar drukker. Daarna snel naar huis, snel koken, snel eten en opruimen, paar dozen met boeken inpakken, matrassen en speakers (don't ask) naar de auto slepen (die kan helaas niet voor de deur komen en het was hondenweer) en die naar mijn oom en tante brengen van wie we het huis gekocht hebben. Hun zolder is al leeg en wij mogen er al stallen wat we willen. Wat komt er een hoop kijken bij het je-huis-klaar-maken-voor-kijkers. Goed, bij oom & tante koffie en een borrel. Van schoonpa geleende auto (soort bus) omruilen en bij schoonouders ook nog een borrel. Half 11 thuis. Boekenplanken herarrangeren nu er weer meer plek was, badkamer schimmelspul gebruikt, tijdschriften die op een hocker lagen netjes uitgezocht en opgeborgen, bakje met administartie beetje geordend, tussendoor gauw de keuken schoongemaakt, beddengoed afgehaald en gewassen, en nu dan ook nog geforumd.

Nu is het nog steeds een zootje. Morgen kunnen we nog wel wat doen, maar donderdag hebben we weer dansles en die kunnen we nu echt niet missen. Vrijdag komen de kijkers al. Moeten nog nieuwe plantjes komen en bloemen, oh en nog veeeeeeel meer.

Volgende week wil ik eigenlijk helemaal niks doen. Maar ja, ik heb mijn vriendinnen ook al een maand niet gezien en moeten ook nodig op kraamvisite bij een kindje van vrienden van ons dat 6 januari is geboren. Dus van niks doen zal het wel niet komen. Mijn voornemen gaat compleet de mist in...

Ik ga nu maar eens slapen, gister was het ook al kwart voor 1.

xxxxxxxx
x
B80, klinkt erg vermoeiend. Nog een beetje kunnen slapen? Staan we inderdaad quite nu

Vrolijk, nog gefeliciteerd met de verjaardag van Yente. Leuke dag gehad?

Tommie, wat een verhaal. Maar gelukkig daarna kunnen bijkomen.

Monx, ook super dat je de kleine al zo goed voelt. Gaaf he.

Miti, wat een rotsituatie. Als je het niet meer trekt, ziek melden hoor. Het lost op dat moment niks op, maar dan kun je even goed bijkomen hopelijk. Als Quinten tenminste naar de opvang is.

Yente, hoe gaat het nu?

Bij de vk was alles goed. We konden het kindje al voelen liggen. Vriend heeft het ook gevoeld. Over 4 weken weer terug.

Voor de tabel: vk 5 maart
x
Ik heb besloten vandaag vroeg naar huis te gaan. Ik ben echt heel moe en voel me gewoon niet fit. Ik heb in ieder geval tot 15.00 uur een afspraak en denk dat ik om 15.30 uur mijn spullen inpak en vertrek. Ben er echt klaar mee voor deze week! Is het al tijd voor ons verlof????

Helaas vannacht ook weer een tijdje wakker geweest van Quinten, tussen 01.30 en 02.15 uur. Daarna kon ik zelf moeilijk in slaap komen, dus dat was even minder. Gelukkig is hij verder niet meer ziek, dus dat is fijn!

Tommie, hoezo moest je zo huilen bij de vk vandaag? Geen goede dag? Leuke site trouwens, ik zal hem eens op mijn gemakje bekijken (heb er nu nog maar vluchtig doorheen gebladerd, zit op mijn werk) Enne, tjemig wat een ellende met de heenreis naar Oslo!

Kobe, wat leuk dat jullie het kindje hebben voelen liggen! Fijn dat alles goed was ook.

B80, wat ben je druk! Pas goed op jezelf hoor. Misschien alleen even bellen met je vriendinnen en toch even wat meer rust inlassen?

Monx, das ook lastig, een belangrijke carrieremove maken rondom je verlof! Weet je al een beetje welke kant je op wilt?

Vrolijkie, ja, ik wil heel graag weten wat we krijgen. Niet dat het me iets uitmaakt, maar ik ben gewoon te nieuwsgierig, haha!
Hoi,

Zo,. ik ben ook weer online, mijn vriend had het modem gesloopt (lees: instellingen veranderd en toen kon het niet meer terug, en dat kon ik vandaag weer oplossen!!! Grrrrr) Ik heb mijn vriend vriendelijk gevraagd (NOT) om dat niet weer te doen als ik nog zwanger ben, mijn horrormonen kunnen daar niet tegen. En hij wou ook niet eens m&m's voor me halen. Die heb ik nu dus zelf maar gehaald en dan zul je zien heb ik er vanavond geen zin meer in haha.

Nou ja, hier was het gister dus ook gezellig :-)

Yentje, hoe is het bij jullie? Lucht weer geklaard?

Tommie, Balen van die vertraging! Fijn dat het voor de rest wel erg leuk was!

Handig die site, ik ga straks ff kijken.

Ik denk trouwens dat de VK wel vaker van die vrouwen heeft die in huilen uitbarsten :-) Maar wel vervelend. Wat huilen betreft gaat het hier wat beter. Ben niet meer zomaar uit het veld te slaan (moet je natuurlijk niet té ver gaan)

Lo, echt shit van het huis! Kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt! Je wilt nu tovh wel een keer weten waar je aan toe bent. Ik duim voor goed nieuws morgen!

Vrolijk, nog gefeliciteerd met Yente!

Annie, jij ook met je zoontje! Volgens mij ben ik al te laat maar wens je toch veel plezier op Texel!

Kobe, wat leuk dat jullie het kindje kunnen voelen liggen. Ik heb ook wel een idee dat ik het voel maar wil graag weten of ik goed zit, misschien zit ik er wel helemaal naast haha. Maar dinsdag mag ik ook weer naar de vk, schiet alweer lekker op.

B80, ik hoop voor je dat je je huis niet te vaak klaar hoeft te maken voor kijkers, opruimen schoonmaken is al niet leuk en zeker niet voor iemand anders. Maar meestal kun je het wel een beetje op orde houden toch?

Ja, we hebben 2 badkamers. De ene (boven) gebruikten we allen voor het toilet (nou ja, die mocht wel WC heten) En voor de rest niks (ja handen wassen na het plassen :-) ) Die was echt te erg voor woorden. MAar daar kunnen we straks ook douchen en als het warm genoeg is beeb in bad doen. Das toch wel erg fijn.

Even in het algemeen, die goedbedoelde adviezen: VRESELIJK!!! Soms heb ik het idee dat ze denken dat ik echt achterlijk ben ofzo! En ook van bijna vreemde mensen (familie van schoonzus, nog maar 3 keer gezien en nu al met die adviezen komen GRRRRRR!!!!) Of wat dacht je van commentaar als je iets niet wilt eten of drinken (schoonmoeder): Ach, 1 glaasje champagne maakt toch niet uit! (euh, jawel, voor mij wel!!) Ach, rood vlees, in onze tijd deden we dat ook wel (jaja, ze bakt nu de biefstuk nog in 3 kwartier!) Daar kan ik dus ook niet tegen. Als ik het niet wil dan wil ik het niet (ik lust trouwens helemaal geen champagne haha)

Monx, fijn dat je weer goed geslpen hebt! Goed slapen is zo belangrijk!

Je hebt al antwoord op je vraag wat chicklits zijn, en ook ik kan je de boeken aanraden, ze zijn erg leuk en ook als je je niet zo goed kunt concentreren (ik weet of jij er nu ook last van hebt) kom je er door. Lekker relaxed lezen.

Wokkel, je vakantie klinktleuk! Ik ben jammer genoeg nog nooit op wintersport geweest (mag niet skiën ivm slechte kniën, dat rijmt) Maar wil toch een keer naar de sneeuw, al is het alleen maar om van de sneeuw te genieten!

Nog 2 weken tot de 20 weken echo! Spannend! Ik ben zo benieuwd. Nu beginnen mensen toch over dat het een meisje is. Ik weet niet waar ze dat op basseren maar ik vond het wel heel grappig dat iedereen zei dat het een jongetje is en er nu op terug komen. Nog bijna 3 weken wachten....ZUCHT!

Ik ben vanmorgen nog even op de weegschaal gaan staan en er is alweer iets af. En ik doe nog zo mijn best met eten! HEt gaat wel iets beter wat betreft de misselijkheid. Heb er nog wel last van maar heb het idee dat ik er wel doorheen kan eten. Ik gooi het er niet weer uit. Dat scheelt al!

Vrolijkie, volgens mij wil iedereen hier wel weten wat het is. Ik wel in ieder geval :-)

Ik ga eens even wat eten. Ik ben vast van alles vergeten, vergeef me

Tot later!

X
.
Yentje, is de ruzie al weer voorbij? Lag het aan de hormonen of was er echt wat? (ik vind altijd dat er echt iets is, ook als het duidelijk een onredelijke-hormonen-discussie is)

Miti, af en toe een kort dagje is best lekker. Kan je even rustig bijkomen. Vervelend dat Quinten weer wakker was afgelopen nacht. Hopelijk gaat het vannacht beter.

Tommie, waarom een huilbui bij de vk? Ging het gewoon even niet lekker?

Caro, op al die goed bedoelde adviezen zit ik inderdaad ook niet te wachten. Sommige adviezen zijn echt wel goed bedoeld terwijl ik met anderen echt helemaal niks kan. Adviezen over dat men vroeger ook bepaalde dingen wel of niet deed. Vroeger douchte men ook maar 1 keer per week! Dat doen we nu toch ook niet meer!

b80, wat vervelend dat je zo snel last had van vochtophoping in je voeten. Gelukkig gaat staan en lopen nog prima bij mij (anders zou ik niet meer kunnen werken) ik heb net maar eens gekeken of ik nog enkels heb... ja, ze zijn er nog.

Ik vond zelf de jetlag veel vervelender nu ik zwanger ben dan daarvoor. Misschien ook juist omdat ik in de eerste maanden ging vliegen. Gelukkig vond jij het verder niet vervelend.

Er komt inderdaad een hoop kijken bij je huis kijker klaar maken. Ik moet er zelf niet aan denken op het moment. Petje af hoor! Hopelijk hoeft het niet te vaak.

Meiden ik ben ziek en heeuul zielig (ik lijk wel een vent) In Brussel was het aan het begin van de avond zo koud dat ik nog dacht dat ik er wel eens ziek van zou kunnen worden.... en gelijk er achter aan dacht ik "nee joh, van en avondje koud hebben word je niet gelijk ziek". Nou, mooi wel dus :S
ciao!

jeej wat is er veel geschreven. Gezellig!

Ik zit thuis te studeren, alhoewel, ik doe een poging tot is misschien een betere omschrijving...

Gisteren eindelijk de laatste mensen ingelicht over mijn zwangerschap. Had goede hoop dat ik het nog persoonlijk kon gaan vertellen, maar nog een reisje NL zit er op korte termijn even niet in. Dus dan maar via de telefoon. Wel hele leuke reacties en weer veul te lang aan de telefoon gehangen.

oh wat zielig uggla, dat je ziek bent. Rust lekker uit en heel veel beterschap!

huilende vrouwen zijn vk's vast wel gewend tommy. Ik heb er nog geen last van gehad, maar ben echt een labiele hormonenbom geworden dus zou mij ook zo maar kunnen overkomen. Mijn vriend vind zichzelf ook heul zielig dat hij 9 mnd met een wandelende hormonenbom opgescheept zit. Maar het is voor het goede doel zeg maar.

b80 en tommie ik ben jaloers op jullie shopkwaliteiten maar ga binnenkort een gooi naar de wisselbeker doen. Heb komende week tentamen en daarna mag ik los!

annie, ik zit altijd minstens een half uur bij de gyn, maar het vliegt naar mijn idee echt om! 10 minuutjes lijkt me dan helemaal kort! Was ook nog eens te laat met het regelen van de 20 wkn echo dus nu moet ik nog 2 wkn extra wachten.

hihi ik weet niet meer wie er over die grote tentonderbroeken begon...Ik begin er niet aan.. Ik wist niet hoe snel ik de winkel weer uitmoest toen ze me die dingen lieten zien. Ik hou het lekker bij mijn eigen shortjes. Zitten gewoon laag en heb er geen last van.

lekker dat je vandaag vroeg naar huis gaat miti, lekker even aan jezelf denken!

die goed bedoelde adviezen krijg ik eigenlijk alleen van mijn schoonmoeder....heel vervelend en probeer ze echt gelijk naast me neer te leggen en er geen aandacht aan te besteden. Zie alleen nu al op tegen de eerste tijd naar de bevalling. Brrr kan alleen maar erger worden. De ergste tot nu toe: Je moet wel katoenluiers gebruiken want dan worden ze sneller zindelijk omdat het zo irriteert op de huid...... Daarachteraan kwam, waar ik al voor vreesde, ik heb die van mijn kinderen allemaal nog liggen dus neem ze wel voor je mee. Heb vriendelijk bedankt. Getver. Bovendien is haar oudste 37....kan je nagaan hoe oud die dingen zijn.

oh ja ik zal me binnenkort even aanmelden op hyves, ben nu echt bang dat er dan van studeren helemaal niks meer komt. Dan schrijf ik daar wel waarom het eerste trimester vreselijk was en wat het wordt...

zo ik ga even lekker naar buiten want het zonnetje schijnt en een vriendinnetje belde of ik zin heb om mee te gaan om haar neefje van de chreche te halen en dan even de stad in te lopen.... hoezo studieontwijkend gedrag

ciao

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven