= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Jeeee, mvYara, van harte gefeliciteerd met de geboorte van julie dochter !!! Is alles goed gegaan? Ben benieuwd naar je verhaal.

Ik zal je weer toevoegen aan het schema, de eerstvolgende keer dat ik er aan toe kom.

Dit belachelijke uur?

Tja.... ik lig al een paar uur wakker. Veel rottig pijnlijke krampen en voorweeën, die onregelmatig zijn, hoewel (nu wéér een, auw..) de laatste 2 voorweeën om de 5 min. komen. Maar soms zit er ook 10 min. of 30 min. tussen.

Ik ben maar op de bank gekropen. Boven is het bloody hot en ik wil man (nog) niet lastig vallen.

Maar het begint wel iets serieuzer te lijken hè? Oh, I hope so.... Ik verlies ook nog steeds veel slijm trouwens. En de baby is vreselijk druk in mijn buik (auw, wéér een kramp ....). Ik ga nog even op de bank liggen.
What matters most is how you see yourself
oh Jane!!!!

ik ben erg benieuwd, hoop voor je dat het heeft doorgezet!

en ik begrijp dat er nog een baby-tje is geboren, geweldig! Gefeliciteerd!

ik vandaag al vroeg van de partij. ben er maar uitgegaan met de jongste zodat vriendlief nog even kan slapen. die kan het ook wle gebruiken en ik lag toch niet meer heel lekker.

oh ja, trouwens: groot nieuws, was ik nog helemaal vergeten gisteren! de jongste kan lopen!!!!!! (nog geen grote afstanden hoor, maar elke dag een stukje verder!) erg leuk en hij vindt het zelf ook geweldig.

ok, ga even knuffelen met mijn jongste ventje, kom later nog wel eens kijken naar nieuws van Jane!
Goedemorgen (a.s.) mama's :-)

Ik breek even in met een berichtje van Jane, het is toch echt begonnen!

Ze is vanaf 5 uur in het ziekenhuis, daar ligt ze nu in bad. Inmiddels 2/3 cm ontsluiting..

Als ik meer hoor, kom ik weer even langs!
Goedemorgen!

*en meld*

Oeehhh Jane, zou het zou het??? Ik hoop het toch zoooo voor jou!! En dan Blog meteen erachter aan en MissyMB. Allemaal vandaag, gezellig!

MissBR jeeeejj de kleinste loopt, wat goed!! Fijn hoor, dat scheelt straks toch weer als de baby er is.

En MvYara dus bevallen... ik vind het wel jammer hoor, dat ze niet meer hier meeschrijft. Maar desondanks van harte!! Ik ga zo even op Hyves kijken.

Ooh die verhalen over de bv... ik krijg er gewoon weer de kriebels van door mijn eerdere ervaring. Ik wilde ook niet voeden met mensen erbij, maar op de een of andere manier kwam het altijd zo uit. Ik kon helemaal nix plannen wat dat betreft. Jojon, fv is juist helemaal niet hard werken! Toen wij daarop overstapten kwam Jano echt precies om de drie uurtjes (of was het vier....?). Ik kon er echt de klok op gelijk zetten. En hij sliep gelijk de nachten door. Maar goed, we gaan het proberen hoor, we zien wel hoor ver we komen deze keer.

Wyfke! Je kwam je 2 minuten melden voor de dag om was! Dat kan eigenlijk niet he Vervelend, dat "duw-gevoel". Ik herken het wel een beetje hoor, soms drukt babygirl hier ook ineens heel hard naar beneden en roep ik heel hard au! Dan springt vriend gelijk op en vraagt Jano heel zoetjes... heb je au in de buik mama? Schopt de baby?

Jojon ik vind jouw verhalen ook echt heerlijk om te lezen! Ik hoop dat de migraine van je man over is en niet meer terugkomt....

Blog ik had er bij de eerste ook veel last van hoor, mensen die steeds bellen en sms'en van 'en????' Ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd dat ik het erg vervelend vond en dat zij wel van ons zullen horen. Het 'don't call us, we'll call you' principe. Gewoon zeggen hoor, en gooi het op de hormonen, nu kan het nog

Enne, bij mij heeft het blijkbaar zo goed geholpen dat ik nu helemaal nix meer hoor

Nerwen hihi ik moest wel even lachen om jouw verhaal hoor, dat je geen babymens bent. Ik vind juist kinderen niet leuk Ik vind baby's hartstikke leuk en schattig, maar peuters??? Met kleverige handjes enzo, bleehhhh! Hahahaha erg he, ik vind alleen die van mezelf leuk! En tja, de kinderen van m'n vriendinnen en in de familie, die zijn ook wel okay... maar als ik Jano bijvoorbeeld naar de creche breng, dan komen er vaak kindjes naar ons toe en die beginnen te kletsen of over mijn buik te aaien en dat vind ik dan weer niet leuk! Ik zou echt niet met kinderen kunnen werken, heb er echt geen geduld en geen hart voor geloof ik. Dus, je bent niet de enige, al is het bij mij net andersom.

Meis hoe is het? Goede nacht gehad?

En is Pippa nou al gesignaleerd??
quote:Zonnetjexx schreef op 05 juli 2009 @ 08:09:

Goedemorgen (a.s.) mama's :-)

Ik breek even in met een berichtje van Jane, het is toch echt begonnen!

Ze is vanaf 5 uur in het ziekenhuis, daar ligt ze nu in bad. Inmiddels 2/3 cm ontsluiting..

Als ik meer hoor, kom ik weer even langs!

Jaaaaaa joepie, zet em op Jane!!

Dank je wel voor het doorgeven Zonnetje!!
Snelle meld want ik ga er zo vandoor voor het 40 jarig kleine feestje van mijn ouders. Jeetje nog een baby erbij, ze vallen nu uit de lucht haha

Van harte (mag ik nu de nick wel noemen, ik ben maar voorzichtig elke keer hoor?) en deze naam past goed bij je andere dochter, echt heel leuk. Gefeliciteerd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hier ben ik weer ff snel.

MvYara van harte hoor! Inderdaad, prachtige naam.

En onze juli Goeroe is nu eindelijk bezig??? Jane, you go grirl!!!

Leuk dat je het even kwam vertellen zonnetje, dank je wel.

En Pippa heeft dus niets van zich laten horen?? spannend.....

Hoe is het eigenlijk met Sas?
En Miss BR leuk dat de kleinste loopt. Hoe oud is hij eigenlijk?
mvYara: van harte met je dochter!!! Mooie foto al meteen op hyves, leuk hoor!

Jane, eindelijk mag je dan toch aan de bak!!! Wilde jij ook deze datum: 05-07-09 of was dat iemand anders? Nou ja of je wilt of niet, je zoontje zal toch echt vandaag wel geboren gaan worden!!!

Zonnetje, hou je ons op de hoogte!?

Chica gezellig nog een feestje vandaag. Rustig aan he met die vlekken voor je ogen etc.

Ring: hier is dat ook hoor met de bv, de ene dag denk je het aardig onder de knie te hebben en je baby een beetje te snappen, en een dag later loop je idd weer te klunzen met die voeding. Hier dus precies hetzelfde!!! Tobias heeft soms echt teveel moeite om m'n linkerborst te pakken (ligt aan mijn tepel) en als het te pijnlijk wordt dan kolf ik die borst af en krijgt 'ie het met de fles (accepteert hij ook gelukkig). Meestal pakt hij de voeding daarna aan die borst wel hardstikke goed, echt raar. Geven jullie trouwens per voeding een of twee borsten? Daar zit ik soms nog mee te puzzelen, soms wil hij na een borst nog verder drinken, maar ook heel vaak dat hij na een borst knockout is voor de eerste uren.

MissBR dat moet heerlijk voor je zijn dat die kleine net gaat lopen nu jij het zwaar krijgt met tillen! Ideaal joh.

Manliefs migraine is er helaas nog in alle hevigheid. Vannacht dus allebei slecht geslapen. En hij kan echt helemaal niks, alleen maar stil liggen en kreunen en spugen. Dus of ik nou wil of niet, of ik het nou aankan of niet, ik zit nu dus met twee koters beneden. Gelukkig komen schoonouders straks, hoop dat die dochterlief even mee willen nemen om te wandelen ofzo want Tobias heeft nog niet eens fatsoenlijk gedronken vanmorgen, elke keer maar een paar slokjes en dan wordt hij of ik weer afgeleid. Schiet niet erg op dus. En schoonmoeder neemt een of andere zware pijnstiller voor manlief mee dus hopelijk doet die ook wat straks.

Vind het zo echt wel behoorlijk zwaar!
Mv Yara: van harte gefeliciteerd!

Jane: jahaaa.. eindelijk! Goed getimed.. vanmiddag gaat het regenen en koeler worden! (dan zal je verloskamer nog niet helemaal opgewarmt zijn hoop ik voor je...) Gogogo!

Ik ben hier ivm chronisch tijdgebrek afgelopen week alleen maar 's nachts Whatever, maar daar gaat vanaf vandaag weer verandering in komen, want kleine komt naar huis vandaag! Vanaf nu ga ik dan alleen nog maar met hem knuffelen, dus tijd zat vanaf nu.. hahaha...

Fijne dag allemaal..
Jane, wat een goed nieuws! Hopelijk gaat het allemaal een beetje soepel.

Blog, ik word ook niet zoveel gebeld, maar ik was dan ook vorige keer 2 weken te laat, dus mensen verwachten het ook wel. Maar inderdaad wel irritant!

En Blog, wij zijn nu echt aan de buurt, als er nog meer voorkruipers komen (grapje hoor, ik gun het iedereen)!

MvYara, gefeliciteerd, ik ga zo even op hyves kijken!
ja,. dat duwende gevoel ken ik ook wel. heb soms het idee dat ze er ineens uit kan vallen (dat zou fijn zijn!)

de jongste is nu ruim 15 maanden. we hadden het al eerder verwacht, hij was best wel snel met kruipen en staat al een hele tijd ook los en loopt heel soepel langs randjes. maar ja, ze kiezen toch hun eigen tempo. het is wel erg schattig nu, die mollige pootjes en die voorzichtige stapjes.

lekker rustig hier vanmorgen trouwens, de oudste twee zijn kamperen met opa en oma. vast een beetje voorbode voor komende week. de oudste gaat een week (!!!!) op kamp met scouting, zo lang is ie nog nooit weggeweest, en dan nu ook nog niet eens naar opa en oma.. ik vind het nogal wat.. (maar ga er eigenlijk ook vanuit dat de baby in die week gaat komen, dus dan komt ie tussendoor iig nog wel even naar huis).

ukkie nu weer in bed, ga even boek pakken en dan in de zon. komt het er toch nog van!
Officieel geef ik borst een helemaal en dan borst twee als toetje. Maar ze ligt soms zo diep te slapen dat die tweede borst echt niet meer wil. Dan kolf ik die maar af, zodat ik een beetje voorraad heb. En dat vries ik in.

Ik ben trouwens trots op ons: vannacht was het 23.00 - 3.00 - 7.00 en 11.00 uur. Jaja, we hebben uitgeslapen!

Jane, zet 'em op!
Laat ik me vandaag maar een beetje op tijd melden, want de uitgerekende datum komt nu wel angstig dichtbij!!!!

Wat is het weer warm vandaag! Daar ga ik me niet veel beter van voelen. Denk en hoop dat de kleine nog even blijft zitten tot het koeler wordt, want dat was ons toch echt beloofd voor de komende week......

Wat spannend dat Jane in het ziekenhuis is! Thanx voor de update Zonnetje!!! Nu moet ze voor de tweede keer op een snikhete dag aan de bak, arme Jane

Sas: wat fijn dat je zoonlief straks weer lekker thuis hebt. Wat zul je blij zijn!

MissBR: 15 maanden laat? mijn dochter begon met 19 maanden

Jojon: misschien heeft Blog gelijk en ontlaadt je man de spanning via een migraineaanval? Ik hoop maar dat hij gauw opknapt. Gelukkig hebben je ouders en schoonouders hulp aangeboden en daar zou ik dan ook maar flink gebruik van maken! Begrijp ik trouwens goed dat je moeder weer helemaal fit is?

Ring: slim dat je al aan een voorraadje bv werkt, daar was ik vorige keer veel te laat mee. Drinkt Miep een beetje goed uit de fles?

Bv: ik gaf de eerste paar weken 1 borst per voeding en later de 2e als toetje. Dochter was een hele snelle drinker en ook heel snel tevreden. Maar als ik het idee had dat ze honger had, dan legde ik haar maar aan. Zolang je nog verlof hebt heb je daar zo heerlijk de tijd en gelegenheid voor! Daarom vind ik het heel jammer dat ik na de geboorte nog 'slechts' 3 maanden verlof heb, de vorige keer had ik nog 4 maanden vrij!

Nou ik ga even een bakje koffie drinken met vriend. Ik ben weer helemaal verliefd op hem de laatste tijd, het hormonale gestress is gelukkig over. Hoe is het eigenlijk met de andere dames die in meer of mindere mate last hadden van relatiestress?
*meld*

Wow, en meteen weer een beeb erbij, mvYara, van harte!!!

En Jane ook al aan het bevallen, go go go!!! Hoop dat alles vlotjes gaat...

Pippa is vanaf nu officieel zwaar verdacht...

Quintie, nee, geen goede nacht gehad, hoe wist je dat? Ben erg veel wakker geweest en dat ben ik niet gewend. Gelukkig was dochter vanmorgen niet zo vroeg en heb ik op het laatst nog een paar uurtjes kunnen pakken...

MissBR, gefeliciteerd met een lopend zoontje!! Dat scheelt je toch een boel tilwerk als de baby er straks is!

Sas, eindelijk je mannetje weer thuis!! Joepie!

Chica, veel plezier op je feestje en gefeliciteerd hoor!

Jojon en Ring (en Quintie) ik heb vorige keer pas in gezelschap gevoed na een maand of 3 dacht ik, en dan nog alleen maar wanneer ik me echt op mijn gemak voelde, bijv bij een goede vriendin ofzo. Niet als er mannen bij waren (zelfs niet mijn vader) dan ging ik gewoon even ergens anders zitten. Kan wel in dezelfde kamer maar dan aan een andere tafel met mijn rug naar de kamer ofzo. En zo heb ik het wel een jaar vol kunnen houden.

Jojon, beterschap voor je man!
***Jane-update***

Ze heeft veel pijn en helaas nog maar 4 cm ontsluiting. Net een ruggeprik gekregen, die gelukkig nu werkt. Ze probeert even te gaan slapen..

Ik hoop snel positiever nieuws te brengen..
Meld.

Jane, heel veel sterkte en succes!!! Mooie datum vandaag!

Pippa, waar ben je????? Dit duurt te lang!

Sas, fijn dat je kleine man weer thuis komt vandaag. Heel veel succes en heb vertrouwen.

Leuk om jullie ervaringen met borstvoeding te lezen. Ik ben toch zo benieuwd hoe dat zal gaan. Welke kolf hebben jullie? Gehuurd of gekocht?

Jojon, beterschap voor je man. Fijn dat je wat hulp hebt vandaag.

Tja, ik was wel even heel erg openhartig gisteren met m'n verhaal. Ach ja.
Oei Jane, wat moet je het zwaar hebben. Hopelijk krijg je wat rust met de prik en gaat het wat vlotter. (ookal lees je dit niet nu, ik denk aan je!)
och arme Jane.

Hoop dat het wat sneller gaat straks en dat je snel je kleintje in je armen kan sluiten.

Pippa!!! Die is bezig hoor.....kan niet anders.
Oh Jane!!!! Ik ben zoooo benieuwd!!! Ik duim voor je... Hopelijk schiet het allemaal een beetje op. Thanx voor de update Zonnetje!!!

Hier is het trouwens hééééél rustig. 5 juli gaat 'm voor mij vast niet worden...
mvYara: gefeliciteerd met jullie dochter!

Jane: zet hem op! Wat ontzettend jammer dat het nu weer niet zo vlot gaat, maar de prik zit er in en hopelijk krijg je nu even wat rust en gaat het dan uiteindelijk toch nog snel.

En Pipa al lang afwezig, straks hebben we een heleboel baby's in 1 keer.

MissBR: wat super dat jongste loopt!

Blog: ik werd in die week dat ik ingeleid werd en het niet opschoot ook helemaal gek van de mensen die vroegen: "en voel je al iets?" "gebeurt er nu nog niks?" En ook heel veel mensen die zeiden: rust nog maar even lekker uit..... ik deed al dagen niets, waar moest ik dan van uitrusten?????

Jojon: balen dat je man net nu ziek is, fijn dat je in elk geval hulp krijgt. Heb je wel al het idee dat je bekken beter wordt of nog niet echt?

Ik geef trouwens in principe twee borsten, eerst die kant waar ze de vorige voeding geeindigt is en dan de andere kant, maar soms heeft ze aan 1 kant genoeg en dan geef ik de volgende voeding gewoon direct de andere kant en als ik het echt niet trek dan kolf ik die af.

Hier trouwens echt een BV-talentje, vanaf dat ze bij mij op de borst lag na de bevalling hapt ze al goed aan en gaat het drinken goed. 1 dag een beetje bijgekolft om extra te stimuleren en nu leg ik haar aan en drinkt ze zonder morren of mieren. En ze is zo heerlijk tevreden ook, als ze bij je ligt na een voeding allemaal van die schattige lachstuipjes. Wil van de week een beetje beginnen met bijkolven en flesjes om alvast een voorraad op te bouwen en haar te laten wennen aan de fles. Vannacht kwam ze wel om de 3 uur (23.00 uur - 2.00 - 4.45 - 7.15) maar daarna gaat ze gelijk weer slapen en ik val gelukkig ook direct weer in slaap dus dan valt het nog mee.
*Meld!*

MvYara: gefeliciteerd met jullie dochtertje!

Jane, zet 'm op, veel sterkte vandaag!
Hai Zonnetje trouwens, en bedankt voor de up-date!
Jane (via Zonnetje) heel herkenbaar wat ik lees. Hopelijk heb je net als ik ook heel snel volledige ontsluiting na de ruggenprik! Ik ging in een uur van 4 naar 10 cm.

Padababa, die lachstuipjes zijn echt fantastisch he?
Meld!

MvYara, ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd!!!

Jane, spannend!!!! Hopelijk doet de ruggenprik z'n werk en gaat het net zo snel als bij Ring!

Succes,

Pippa, waar ben je?????

En ik ben ook stinkend jaloers op blog! Hier is geen spoortje van rust te bekennen. Er moet nog zoveel gedaan worden, dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Had vanmorgen dan ook een enorme huilbui.

Vriend en kind zijn nu naar de Ikea want natuurlijk was er weer eens een onderdeel beschadigd. En ik duik lekker m'n bed in.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven