= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Pippa heb ik net gesignaleerd op hyves. Missen we nog iemand?

Check: Blogbabe, Engelbengel, Nerwen, Quintie, Randy, Chica, Watever, MissBR, MissyMB, Wyfke, Meis, Pippa (hyves)

Nog-geen-check: Dufty en Loekie (geen i-net)

Word bijna gillend gek hier. Manlief is nog niks opgeknapt, zelfs de pijnstillers van z'n moeder doen helemaal niks. Gelukkig heeft schoonvader dochterlief twee uur lang ge-entertained en toen ze uitgeput was heeft schoonmoeder haar in bed gelegd, scheelde mij weer een keer de trap. Zoonlief drinkt vandaag erg slecht en tot overmaat van ramp begin ik nu zelf ook flink hoofdpijn te krijgen. 't Is hier weer eens stikbenauwd en op buienradar te zien zijn er helaas nog geen buien onderweg.

Deze dag mag van mij heel snel voorbij gaan....
Pippa was wel op hyves dus die ligt nog niet te puffen...

Hoop dat de ruggeprik bij Jane net zo goed werkt als bij jou Ring!
*meld-met-de-baby-in-de-buik!*

Sorry!!!!! Gisteren waren we nogal druk. Naar H&M voor voedingsshirts, Prenatal voor de laatste dingetjes, lunchen bij Bagels & Beans (hmmmmmmm) en vervolgens richting tuincentrum voor planten voor de voortuin. En terwijl vriend daarmee bezig was nog een keer naar een ander tuincentrum omdat we toch echt te weinig planten en potgrond hadden ingeslagen. Toen het eenmaal avond was, was ik dus volledig gesloopt en zat forummen of hyven er niet meer in.

Heb gisteren een extra probleempje met m'n benen opgelopen. Ik had een jurkje aan en vlak voor we weggingen zag ik dat t echt geen gezicht was (fatsuit...) dus heb ik een legging eronder aangetrokken. Nou was ik ook onze factor 30 kwijt dus ik was niet ingesmeerd. Braaf zoveel mogelijk in de schaduw gelopen en gezeten maar dat kleine stukje onderbeen heeft dus toch zon gepakt. En omdat die huid zo strak staat (denk ik) is het dus heel naar verbrand (alweer: denk ik). Ik heb nu allemaal knalrode patronen op m'n benen, lijkt op couperose maar dan dus groter en op m'n benen ipv in gezicht. Auwauwauwauw! Het ziet er écht niet uit. M'n arme vriendje heeft gewoon een freakshow als vriendin...

Blog, ik snap helemaal wat je bedoelt dat je gek wordt van die vragen of er al een baby is. Heb ik ook. En dan van die goedbedoelde opmerkingen van vreemden over of het nog lang duurt... ik snap het wel, iedereen denkt natuurlijk dat ie de enige is maar dat ik niet zo en ik raak er nogal geïrriteerd van. Hou toch op. En inderdaad voor familie en vrienden, denken ze nou echt dat we het niet laten weten als ie er is?

mvYara, jij ook gefeliciteerd met je dochter! Het gaat wel hard opeens zeg, met al die baby's. Hopelijk kan ik komende week ook iets melden. Vriend gaat vandaag het bevalbad in elkaar zetten (vanochtend heeft ie de box in elkaar gesleuteld en nog veel meer huis-dingetjes maar dat bad blijft maar zo in stukken staan... zou ie daar iets mee bedoelen? ) en dan denk ik dat we alles wel hebben. Behalve de druivensuiker die ik steeds weer vergeet. Ik heb het gevoel dat ik de bevalling zelf toch een beetje tegenhou, onbewust. Omdat nog niet alles klaar is. Maar ja, dan duurt het nog maanden en ik wil zó graag van die buik en al dat vocht af...

Go Jane, jij krijgt vandaag in ieder geval je kleine in je armen, lijkt mij zo! Hopelijk volg ik snel. En ik zal me braver melden de komende dagen zodat jullie niet voor niets in spanning zitten.
Sukkel ben ik, quoten terwijl ik een tikfout moest aanpassen...
Zo programma is klaar. Duurde niet zo lang omdat ik zo zwanger ben hebben ze daar rekening mee gehouden. Dat is wel fijn. Het was trouwens niks groots hoor, alleen maar zussen en aanhang en kleinkids enzo. Ze waren wel erg verrast dus dat is wel leuk. Ben wel moe nu, dus ga zo weer lekker naar bed.

Sjeee Pippa ons zo in spanning laten zitten foei foei foei En is het allemaal niet een beetje teveel al die zaken die jij afrent? Man ik wordt al moe als ik het lees

Yeahhhhhhhhh Jane zet m op. Gelukkig een ruggeprik en ik hoop dat je een beetje rust krijgt nu. Weeen opwekker erbij en huppekee het is zo gebeurd Dat hoop ik dan van harte in ieder geval.

Bellen: Tja daar werd ik ook gek van. Ik zei altijd: Hoezo, ze is er al twee weken hoor? Ik vind dat je een beetje laat belt. Hahahaha had je ze moeten horen, echt grappig.

BV: Ik ga altijd twee borsten per voeding. Eerst eentje, dan verschonen zodat ze weer een beetje wakker werd, en dan nog een borst. op die manier hoefde ik niet nog een keer aan de bak met kolven (bleeeh echt een hekel aan) en wist ik zeker dat ze genoeg gedronken had. Je moet dan alleen uitkijken met het feit dat ze niet teveel voormelk krijgen en ook wat van de vette achtermelk, maar dat ging altijd wel goed. Houden jullie er trouwens regekening mee dat er ongeveer op dag 10 een eerste regeldagje aan komt?

Bah het weer is inderdaad weer warm. Ik dacht dat het beter zou worden? In ieder geval minder broeierig. Nou merk er nog niks van en we hebben ook al een week geen spatje regen gezien. Morgen MOET het gvd kouder zijn hoor. Wordt er gek van.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Nog een een knuf voor Jojon. bleeehhh niks leuk zon zieke vent, hij kan er nook niks aan doen natuurlijk, maar fijn is anders. Juist als je hem zo nodig hebt.

Wyfke: fijn dat je weer zo verliefd bent. hier nog niet hoor, ik ben het zo zat dat ik er echt niet vrolijker of liever van wordt. Ik denk toch echt dat dat pas komt als het kind eruit is.
Och arme Jane. Ik hoop dat de ruggeprik snel werkt en dat ze een voorbeeld neemt aan Ring!!!! Tjongejonge, knap gedaan hoor, 6cm in een uur!!!! Zou dat nou komen doordat je je niet meer hoeft te verzetten tegen de pijn?

Jojon: Het is toch wel migraine???? Heeft hij vaker zulke hevige aanvallen? Moet er niet even een arts bij komen voor de zekerheid?

MissBR: hoe is het met jouw vent? Knapt hij alweer wat op?

Blog: geniet lekker van je rust, heerlijk toch. Wanneer moet je weer naar de vk?

Chica: Als het bij jullie zo warm is in huis als je gister schreef, kan ik me helemaal voorstellen dat je de pest in hebt! Echt niet gezond dit weer. Ik zit ook alweer binnen te 'schuilen' voor de zon.

Pippa: ik dacht al dat je het druk had met van alles en nog wat. Kun je niet wat natte handdoeken even in de vriezer gooien en daarna op je benen leggen? Door komkommer en karnemelk trekt de brand er ook uit, en heb je al flink gesmeerd met aftersun? Voeten in teiltje met koud/lauw water? Een verkoelend bad nemen?

Leuk trouwens zeg, in de tuin bezig. Wij hebben de voor- en achtertuin inmiddels ook klaar.

Jammer dat het geen weer is voor nesteldrang, want ik wil nog stofzuigen, dweilen, ramen lappen, wc's schoonmaken en badkamer poetsen. Ja ja ja, had ik een paar weken geleden ook al gedaan maar het is inmiddels al niet zo brandschoon meer als toen en dat geeft geen goed gevoel

Dochterlief ligt inmiddels ook alweer wakker in haar snikhete kamer. Zal haar snel uit haar bedje halen!
*** Jane-update ***

Sms van 14:49 uur:

"Nu 5 cm, na weeenopwekkers. Zelfde verhaal als vorige keer.. Wordt nu klaargemaakt voor OK voor ks. Niet erg, ben opgelucht."

Dus nog heel even en dan is ie er, gelukkig!

Tot straks dan maar..
Dank je wel weer Zonnetje!!

jeetje dat duurt dus inderdaad niet lang meer voor Jane. Nu moet ze straks gedwongen rust nemen! Zal niet meevallen voor haar.
He wat balen zeg voor Jane. Dat is jammer. Maar wel fijn voor haar dat het einde in zicht is.

(En Zonnetje bedankt voor de updates!)

Pippa, wat vreselijk zeg dat je zo erg verbrand bent. Lijkt me heel naar, zeker met die dikke benen. Je zou ze haast voor de lol laten inzwachtelen (zal ik even langskomen?)!

Wyfke, de anesthesist en de gynaecoloog zeiden dat ontspanning een gunstige invloed kan hebben op de ontsluiting. Omdat je je er niet meer tegen verzet, maar het gewoon laat gebeuren. Sommige vrouwen kunnen zelf tussendoor heel goed ontspannen, ik kon dat niet. Maar door de ruggenprik werd ik dus wel weer heel relaxt en dat zal meegespeeld hebben tijdens de ontsluitingsweeën (zei de gynaecoloog later).
Ach die arme Jane, maar inderdaad als het weer zo gaat dan maar beter nu sneller een keizersnee.

Pipa: klinkt druk je dagje, en je benen klinken echt niet fijn. Nu dat bad in elkaar en dan maar snel bevallen, dan ben je vast snel van al dat vocht verlost!
Jane zal ondertussen haar babyboy wel in haar armen hebben denk ik.... fijn voor haar denk ik dat ze van te voren een goed plan de campagne had gemaakt met de gyn. En een voordeel van de ks: haar bekken en stuitje worden niet extra belast met een bevalling!

Wyfke: ik twijfel er idd ook aan of dit wel gewoon migraine is. Zelfs een dubbele portie van de antimigraine-medicijnen van z'n moeder hebben nul effect gehad. Hij ligt alleen maar te kreunen in bed, zo heb ik hem nog nooit gezien. Net huisartsenpost aan de telefoon gehad. Namen het gelukkig serieus en er komt over ongeveer twee uur een arts langs hier.

Alsof dochter het doorheeft is ze ongelofelijk lief nu. Rustig zelf aan het spelen buiten, gelukkig!
Klinkt wel heel heftig Jojon, fijn dat er in elk geval even iemand langs komt om te kijken, beter een keer te veel dan te weinig en misschien hebben ze wel andere medicatie voor hem die wel helpt. Zijn je ouders er nog voor hulp?
Klinkt wel heel heftig Jojon, fijn dat er in elk geval even iemand langs komt om te kijken, beter een keer te veel dan te weinig en misschien hebben ze wel andere medicatie voor hem die wel helpt. Zijn je ouders er nog voor hulp?
Jojon, wat een spanning zeg. Jeetje. Hopelijk knapt hij snel op, deze stress is niet echt lekker nu!
Nou Jane zal wel lekker die kleine in haar armen hebben nu.

Jojon: gelukkig dat er iemand langs komt. Ben benieuwd of het migraine is. Fijn dat ze het serieus nemen.
Jane, dat het nu weer zo moest gaan. Hopelijk heb je er zelf vrede mee en kan je vanavond nog lekker gaan genieten van je kleine. Sterkte met het herstel.

En Zonnetje, superbedankt voor de updates!

Jojon, wat naar dat je man echt zo ziek is. Gelukkig komt er iemand kijken, dit is niks.

Wyfke, niet teveel doen he? Gun jezelf rust.

Ik moet morgen weer op controle bij de vk en ik ga ook even bellen met de huisarts. Heb een week ofzo geleden ontzettend op m'n wang gebeten en sindsdien nog een keer of 80 (niet overdreven). Nu zit er zo'n enorme bult, dat lijkt me niet goed. Maar even laten checken. Dus ik meld me waarschijnlijk pas morgenmiddag.

Fijne avond iedereen!
quote:Ring1981 schreef op 04 juli 2009 @ 23:16:

Jojon dat plannen is inderdaad best lastig met bezoek! Want voeden is nog redelijk onregelmatig. Ik probeer nu wel elke avond als vast moment het badje te plannen zodat Miep lekker rozig wordt en hopelijk het eerste gedeelte van de nacht ook wat beter slaapt. 't Is een uitprobeersel hoor...

Hebben jullie ook dat de BV de ene dag als een trein loopt en dat je de andere dag alleen maar zit te mieren? Gisteren was een fantastische dag maar vandaag valt weer tegen. Ik ben alleen nu tot een uur of vier vanwege vriend zijn optreden. Hopelijk heb ik wel al lekker geslapen als vriend thuiskomt!

Maar ondanks het 'gemier' ben ik nog steeds heel gelukkig!Wij hebben besloten voorlopig nog maar even niet te veel bezoek in te plannen omdat we nog totaal niet weten welk tijdstip handig is. Enne, helaas, de borstvoeding heeft nog nooit als een trein gelopen, we moeten elke keer bijvoeden ook vanwege de warmte, maar de kraamverzorgster heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt, dus daar hopen we maar op!
Wat ongelooflijk vervelend Jojon!! Ze zijn inmiddels zeker al geweest? Ben benieuwd hoe het met hem is.
quote:Ring1981 schreef op 05 juli 2009 @ 15:43:

He wat balen zeg voor Jane. Dat is jammer. Maar wel fijn voor haar dat het einde in zicht is.

(Wyfke, de anesthesist en de gynaecoloog zeiden dat ontspanning een gunstige invloed kan hebben op de ontsluiting. Omdat je je er niet meer tegen verzet, maar het gewoon laat gebeuren. Sommige vrouwen kunnen zelf tussendoor heel goed ontspannen, ik kon dat niet. Maar door de ruggenprik werd ik dus wel weer heel relaxt en dat zal meegespeeld hebben tijdens de ontsluitingsweeën (zei de gynaecoloog later).Dan zal dat bij mij misschien hebben meegespeeld. Ik kan redelijk goed tegen pijn en heb de weeën gewoon over me heen laten komen. Kon ze prima wegpuffen, ook al waren ze meteen zo heftig. En ik had dus meteen 9 cm ontsluiting; ruggenprik dus ook geen optie meer... Wat ook maar goed is, denk ik, want anders had ik nog minder gevoel hoe ik moest persen.
Nou, ik wacht met spanning op nieuws van Jane.... Zijn we op elkaars uitgerekende datum bevallen!

Verder wordt het nu wel tijd voor Blog en MissyMB. Hopelijk duurt het niet lang meer.
Jojon: sterkte met je zieke man. Vervelend hoor! Ja, ik weet helaas precies wat migraine is. Heel naar! Maar... migraine kan wel 3 dagen duren en bij mij helpt dan ook echt helemaal niets! Ik kan dan alleen maar overgeven en in een donkere kamer liggen. Wel fijn dat ze gelijk langskomen.

Pippa: wat vreselijk zeg, dat je zo erg verbrand bent. Heel vervelend!

En dan die arme, arme Jane! Maar het eind is in zicht! Ben erg benieuwd....
Jojon, wat zei de huisarts?

Maria, dat zal inderdaad meegespeeld hebben bij jou. Fijn toch? Ik vond voor mezelf alleen het persen helemaal niet moeilijk, ook al wordt dat overal als nadeel genoemd als het gaat over de ruggenprik. Ik voelde toch duidelijk de druk en welke kant dat op ging. Het was niet volkomen pijnloos, maar toch zo dat ik gewoon nog kon grappen tussendoor.

Ik heb het trouwens keurig met losse mond gedaan... Mevrouw de yogalerares had het erin gehamerd: 'je moet altijd je mond los houden tijdens persen, denk daaraan! Want dan pers je niet op je hoofd!' Haha, toch nog iets eraan gehad.

Blog, hou je het een beetje vol? Hoe gaat het nu verder lopen voor jou? Wordt je nog een keer gestript, en wanneer moet je eventueel doorgestuurd worden naar de gynaecoloog? Bij 42 weken of al eerder? (Zelfde vraag geldt voor MissyMB!)

Engelbengel, morgen jouw THT datum!

Fijne avond iedereen.
quote:Ring1981 schreef op 05 juli 2009 @ 19:10:

Blog, hou je het een beetje vol? Hoe gaat het nu verder lopen voor jou? Wordt je nog een keer gestript, en wanneer moet je eventueel doorgestuurd worden naar de gynaecoloog? Bij 42 weken of al eerder? (Zelfde vraag geldt voor MissyMB!)8 juli moet ik weer naar de vk. Ik neem aan dat ik dan gestript word. En met 42 weken sturen ze je pas naar een gynaecoloog. Dus dat is rond 14/15 juli. Maar ik wil vanavond nog!!!!!!!!! Ik zit nu braaf aan de Bitter Lemon (wat natuurlijk geen reet helpt!)
Arme Blog... Misschien helpt seks? Wonderolie? Een goede nacht slaap? Ehhh... Tsja. Ik zeg ook maar wat.

Moet je nu nog steeds 1 keer per week dan, of is het nu vaker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven