Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
even kort, Yara zit in de zandbak en ik verwacht Jente ook ieder moment weer..

Goede nacht gehad weer, lag er om 23.30 in en vanmorgen om 7 uur pas weer gevoed..dronk vanmorgen maar 8 minuutjes en wilde niet meer...

Ik heb dan ook 110 gekolfd vandaag, dat is mooi voor morgen, als mijn moeder komt oppassen.

Weten jullie trouwens hoe dat zit..ik ga morgen dus uit eten en ga rond 18.30 weg en kom dan rond 22.30 weer thuis..Normaal voed ik Jente om 18/20/22.30..

ALs ik nu morgen niet kolf tussendoor, is dat dan meteen heel erg? Nee toch?

Dus ik kan dan toch gewoon voeden of kolven voor ik wegga en dan voeden of kolven als ik thuis kom?

Ikol: HIer eigenlijk hele dag alleen romper, maar ze ligt dan ook in de bakerzak he..dus ook als we wandelen...

Ik doe ook alleen lakentje over. Het is 23 a 24 graden op de slaapkamer, dus ik neem aan dat dat warm zat is.

Vind het op zich wel jammer, heb zulke leuke kleertjes, maar dat is gewoon veel te warm..

Rebels: Oh zoo herkjenbaar weer dat zelfmedelijden enz omdat man wel weg kan en jij niet...En hier ook vaak de opmerking:'' als het je te zwaar wordt, wat ik me kan voorstellen, dan 'mag' je ook stoppen hoor, er is niets mis met fv'' En dan ga ook ik meteen in de verdediging dat het zo erg niet is en dat ik mijn kind wel het beste wil geven (althans dat wat IK het beste vind, niet dat dat ook zo zou zijn) en dat het gewoon even alles bij elkaar is en dat ik dus nog niet wil stoppen....Maar soms.....

HIer geen speen en geen duim bij Yara. Jente wil speen ook niet en de avonden dat ze onrustig is door krampjes voldoet de pink..Voor ons minder fijn, want zou natuurlijk fijn zijn om haar met speen weg te kunnen leggen, maar die blieft mevrouw niet en tja eigenlijk vind ik dat ook wel best, want idd ik hoor zo vaak van mensen Oh maar op zich vallen de nachten wel mee hoor, ik hoef er 'maar' 3 keer uit en dan is het allen de speen er even opnieuw inproppen en dan kan ik weer verder slapen...LIjkt me vreselijk..Maargoed soms ook wel een erg fijne opl. EN kinderen van 3 of 4 met speen vind ik ook echt geen gezicht....

Dat alarmsysteem..tja op zich fijn dat het er is, maarja als ie af zou gaan als er niets aan de hand is....ik zou me helemaal rot schrikken natuurlijk. En heel stom mss, maar is het dan sowieso al niet te laat als het kindje niet meer ademt???

Ga maar weer even naar Yara toe, roept al een tijdje: Mama Yaya toe???
[
Goedendag allemaal,

Roan op bed gelegd…hij sliep net nog niet, maar wel stil. Dus dacht even hier bijlezen en dan ook maar mn bedje in.

Rebels… klinkt heerlijk je vakantie. Ik wil ook! (we willen nog wel in september of najaar, maar weten niet of met werk gaat lukken).

Fijn dat je man nu ook gezien heeft hoe B overdag is. Klinkt best pittig hoor! Ook wel herkenbaar, want Roan is wat dat betreft ook niet altijd erg makkelijk. Hij slaapt iig niet tussen elke voeding helemaal door. En paar weken geleden hadden we ook echt zoiets van..pfff… wat is hij veel wakker. Hij is geen huilbaby, maar soms zaten er dagen tussen. Nu we meer met de regelmaat bezig zijn lijkt ook hij iets rustiger te zijn. Maar hij is geen baby die erg veel slaapt hoor. Zit blijkbaar niet in hem. De dagen dat hij voor zijn doen rustig is, zijn alleen goed te doen, de ‘huildagen’ vind ik erg zwaar alleen. En Roan huilt vaak als hij in bed gelegd wordt. Zowel overdag (leg hem overdag nu steeds vaker in zijn ledikant) als ’s avonds/ ’s nachts. Gelukkig voor je dat B wel goed slaapt ’s nachts! Maakt ze ‘lange’ nachten en huilt ze weinig bij inslapen? Maar overdag heb je natuurlijk je oudste ook nog. Dikke voor je!

Indian, dank je wel Ik moet gewoon leren meer op mn gevoel af te gaan, want diep van binnen weten we het dan wel, maar duurt het even voordat het tot mij/ons doordringt.

Stop je trouwens helemaal met werken of ga je op zoek naar iets anders?

Peetje, gaat het met Femke al wat beter of nog steeds last van haar knietjes?

Nijn en berntje.. hoe is het nu met de spruw? En heerlijk hoor, er even tussenuit met zn 2tjes!

Berntsje, leuk hoor, zo’n poepincident! Hahaha, zag het helemaal voor me! Hier gelukkig nog niet en het plassen tijdens verschonen is bij mij ook nog maar 1 x gebeurd. Even afkloppen;-)

O, Indian, jij zegt dat het dus niets uitmaakt speen/duim met gebit? Ik heb geloof ik wel veel geduimd en ook beugels gehad. Zal het nog eens navragen. Mara tot nu toe heeft meneer zijn duim nog niet ontdekt. Wel zijn vuistje haha.

Ach… fopspeen kreeg hij in ziekenhuis al (zo’n speen van fles met doekje eraan), dus daar was Roan al beetje aan gewend. Moet zeggen dat het erg makkelijk is, maar dat je daardoor ook snel naar de speen grijpt. Misschien eens wat meer op letten.

Wat betreft flesvoeding en mijn bericht daarover; ik had inderdaad ook gehoord niet meer dan 1 liter, dus daar probeer ik dan wel ‘rekening’ mee te houden.

Roan had gistermiddag volgens mij wel even last van de warmte. In nekje voelen kenen we al, maar Roan lijkt constant warm aan te voelen daar. En als hij flink krijst is het helemaal erg.

Kunnen jullie kindjes ook zo krijsen?

Wb de vrijheid en BV geven; kan me voorstellen dat je je daardoor erg beperkt voelt hoor!

Wij geven KV, maar ook ik voel me ‘beperkt’ in mijn doen en laten. Vriend lijkt zijn eigen leventje alweer op te pakken; sporten, motorrijden. Ik zit doordeweeks en in weekend met Roan. Moet zeggen dat ik ook niet echt hobbies buitenhuis heb, behalve de sauna, maar daar ben ik nog niet aan toe (toch even wennen aan mn buik). Ja en terrasje pakken of filmpje ofzo. Maar nu vakantietijd en vriendinnen werken ook gewoon en hebben ook eigen leven. Dus soms lastig om dan samen iets te plannen (de één werkt in zorg, ander zit thuis ivm voetklachten, vakanties enz). Sporten doe ik nu nog liever niet, ook nog last van mn buik. Eerst maar eens conditie opbouwen door meer te wandelen. Nou ja, ik baal dus soms ook van alles, en ik geef niet eens BV! Ik hoop dat het vanaf sept wat beter gaat worden; sporten, weer vriendinnen terug van vakantie, meer ritme hier? We zullen zien.

Oke, door weer te reageren is het weer een lang verhaal geworden, sorry dames!

Ik duik mn bedje even in nu Roan nog slaapt!
Hé Nijn, ik ben laatst ook met een vriendin uit eten geweest en heb toen niet gekolfd. Toen ik om 01.30 (!) uur thuis kwam, lagen man en B. al heerlijk te tukken en heb ik gekolft. VEEL!!! Lekker voor de voorraad...

Fijn dat jullie mijn gevoel wel herkennen, dat is toch echt het fijne van dit topic! Dat sterkt me dan weer op de een of andere manier.
Ikol, voor jou! Volgens mij heb jij het af en toe pittiger dan je hier laat merken, of niet? Gewoon lekker opschrijven, hoor! Het is soms ook gewoon niet leuk, alleen met een (onrustige) baby thuis...
[
[
Even snel...

Vandaag naar de ka geweest. L is alweer 4450 gram en 57 cm. Wat gaat dat snel!

Verder zijn mijn moeder en zusje hier nu op bezoek. Helemaal leuk, want mis mijn familie nu best. We zijn al een paar keer met L op pad geweest, ook uit eten, en hij vindt het allemaal prima. Heerlijk! Vanavond passen ze op en gaan manlief en ik naar de bioscoop. Ben benieuwd hoe dat zal zijn, want ben nog niet echt van L weggeweest...

en groeten
Hey dames!

Hier ook weer even snel, ben een beetje moe en wil eigenlijk nog naar buiten...

Rebels, een avondje een beetje uit de band springen doe ik op zaterdagen gewoon thuis. Dan mag ik van mezelf meer alcohol (4) en zorg ik dat ik genoeg voedingen afgekolfd heb. Als ik naar bed ga kolf ik m'n borsten af, en dat gooi ik weg. Ik zorg er dan voor dat ik op zondag om 0600 weer mag voeden, dus dat er dan lang genoeg tussen heeft gezeten. Ik verheug me altijd enorm op de zaterdag! Lekker eten, hapje erbij... zalig.

Ikol, er bestaat ook voedingen die beter vult hoorde ik. Of gebruik je dat al? Lastig hoor, dat puzzelen. Ik vind het helemaal niet gek dat je er onzeker van wordt. Uiteindelijk weet je het zelf het beste, dus als jij de KA logischer vindt, dan doe je dus wat de KA zegt.

Nijn, ik voed heel makkelijk in het openbaar. Heb een grote doek die ik over m'n schouder heen gooi, dan doe ik m'n kleding open en dan gaat Madelief eronder. Burka-voeden noemen wij het . Thuis moet ze dan wel even wat meer eten, want in het openbaar het is niet zo lekker rustig en ontspannen als thuis natuurlijk.

Hier was gister weer een luier echt heel vol. Na een heel onrustig uurtje ('wat is er nou aan de hand Madeliefje??'). Het verklaarde een hoop. We zijn maar niet met babydoekjes in de weer gegaan, ik wilde toch nog even douchen dus ze kon mooi mee!

Maar even posten, er kwam van alles tussendoor en wil graag naar buiten. Later meer dames!
Luuk had gisteren ook een hele volle luier maar dat was ook te wijten aan het feit dat ik hem al een hele tijd niet verschoond had. P. zat ook helemaal onder want hij had hem op schoot. Dus gisteravond voor de 2e keer die dag met hem gaan douchen. Kon hij lekker schoon en rozig het bedje in en hij is toen ook zonder huilen gaan slapen.

Gisteren heb ik hem rond half tien gevoed, vannacht om 3 uur en daarna weer om kwart voor zes. Toen heb ik hem meteen weer in bed gelegd en toen hoorden we hem weer om kwart voor acht. Toen wilde hij ook weer drinken, maar daarna pas om half één weer.

Straks om half vier ga ik met Luuk voor de nacontrole naar de vk. De ass. belde net dat er een ander was dan degene die me heeft geholpen tijdens de bevalling. Of ik dan nog wel wilde, of een nieuwe afspraak wilde maken of helemaal niet meer hoefde te komen als het toch wel goed ging. Als ik een andere afspraak wilde maken kon het pas in sept. Maar dan zijn we op vakantie en dan wordt het dus ws eind september. Vind ik ook wel wat laat, dus ik heb de afspraak maar laten staan. Ik wil eigenlijk dat ze m'n hb even gaat prikken, ben wel benieuwd.

Soms ben ik best wel draaierig/duizelig. Een paar dagen geleden was het vrij erg een dagje, maar dat kwam denk ik ook door slaapgebrek. Misschien is dat sowieso de oorzaak wel, we zullen zien.

poeh he, vandaag erg onrustig dagje voor Jente..Vanmorgen na ochtendvoeding al wat onrustiger en minder snel in slaap, af en toe een kikje tussendoor en nu na de voeding van 11 uur weer hetzelfde..Heb haar net maar even aangelegd, na de luier te hebben verschoond, want die was ook wel heeel erg vies en vol..

Maar nu nog steeds erg onrustig..

En natuurlijk had Yara bedacht vanmiddag echt niet te willen slapen en die ging gillen, gillen en gillen. Ik heb het op een gegeven ogenblik maar genegeerd en hoppa ineens zwaaide de deur open en zei mevrouw doodleuk Yaya bep nee, Yaya bep uittimmem..Stond ze daar heel wankel op haar pootjes, want heel boos geweest terwijl ze stond te gillen en veel moeite moeten doen om bed uit te klimmen natuurlijk...moest er eigenlijk stiekem om lachen, maarja nu was ik boven en stond traphekje dicht, voor hetzlefde geld was ik beneden en was ik vergeten traphekje dicht te doen of was ze naar beneden gelazerd....

Nouja weer wat geleerd...

WIlde eigenlijk boodschappen gaan doen, maar echt veeel te warm hoor..

Heb Yara een teil water gegeven en ga zo lekker in de schaduw zitten boek lezen...hopelijk valt Jente nog even in slaap..is nu wel stil, maar af en toe wel een kreetje...
[
[
Even snel, moet zo eten. Maar jaa, Yuma was heeeel erg lief vanmiddag! Wat een leuk lief jongetje zeg. En D. is ook echt een schatje. Grappig om onze jongetjes samen te zien, een blond en een donkerharig mannetje. Leuk ook om te zien waar je woon Indian. Superleuk huis en mooie tuin. Volgende keer als ik kom hoop ik alleen iets meer aandacht te kunnen hebben voor jou en je zoontjes en niet alleen maar met F bezig te zijn.

Verder hoop ik vanavond nog even tijd te hebben om op iedereen te reageren, maar moet nu aan het eten!

liefs,herfst
Leuk is dat hè, om elkaars kindjes te zien en te vergelijken of ze even groot zijn enzovoorts.

Ja, ik ben bij de vk geweest en m'n hb was 8,0. Dus heel netjes eigenlijk. Dus die draaierigheid/duizeligheid komt zeer ws van het slaapgebrek.

Sporten mocht ik ook gewoon weer, alleen geen rechte buikspieren nog. Waarschijnlijk over een week of 2, 3, zei ze.

En ze vroeg of ik al had nagedacht over de anticonceptie. Hebben we wel een beetje, maar ik dacht aan condoom voorlopig.

Gisteren hebben we "het" trouwens weer gedaan voor het eerst sinds de bevalling. De pijn viel me mee, het was meer gevoelig dan dat het pijn deed gelukkig. Nog niet zoals vanouds, maar dat zal wel snel weer komen.

Gisteren hebben we niets gebruikt, maar ja, dat is natuurlijk niet echt handig, want met bv zou je ook zwanger kunnen raken.

Zij had het over een spiraaltje evt. Misschien doe ik dat wel, zijn jullie er al uit?

Waarschijnlijk komt er bij ons geen derde, maar zeg nooit nooit. Aan de pil heb ik ook niet zo'n zin in zeker niet icm bv al zou een lichte pil wel kunnen geloof ik.
quote:herfst_2007 schreef op 06 augustus 2009 @ 17:50:

Even snel, moet zo eten. Maar jaa, Yuma was heeeel erg lief vanmiddag! Wat een leuk lief jongetje zeg. En D. is ook echt een schatje. Grappig om onze jongetjes samen te zien, een blond en een donkerharig mannetje. Leuk ook om te zien waar je woon Indian. Superleuk huis en mooie tuin. Volgende keer als ik kom hoop ik alleen iets meer aandacht te kunnen hebben voor jou en je zoontjes en niet alleen maar met F bezig te zijn.

Verder hoop ik vanavond nog even tijd te hebben om op iedereen te reageren, maar moet nu aan het eten!

liefs,herfstGeeft niks Herfst!

Vond het desondanks super gezellig, ennuh het is toch eigenlijk ook logisch dat je met je kindje bezig bent.....heb dat nu nog ooit emt Yuma, dat ik niet overal met mijn 100% aandacht bij ben als we ergens zijn, omdat hij ook aandacht vraagt (en recht heeft op aandacht)

Wij komen over een paar weekjes bij jullie op de "koffie"

Fijne avond met het kraambezoek.

oh je hebt de naam van je zoon voluit geschreven....heb hem hierin de quote wel verwijderd, omdat ik niet weet of dat de bedoeling was.
[
Zo, hier in ieder geval een rustige avond achter de rug, ook wel lekker. Femke lag er tegen achten in en Luuk ook....was aan de borst in slaap gevallen en ik kon hem zo in bed leggen waar hij nu nog steeds slaapt. Terwijl hij meestal rond deze tijd huilerig is.

Nou maar hopen dat ie het niet verschuift naar vannacht...
Verwijderd in verband met meelezend nieuwsgierig aagje.
Om een kort verhaal lang te maken...
.
O, WW, klinkt inderdaad alsof je helemaal boven op de roze wolk zit. Fijn dat Willem doorslaapt. Femke sliep ook al door vanaf een week of 6. Ook wel eens een paar dagen dan niet, maar meestal sliep ze toch wel door, dus het kan wel hoor.

Gisteren heb ik Luuk wakker gemaakt om elf uur. Nou ja, wakker, hij wilde niet helemaal wakker worden, zelfs niet bij de luier verschonen. Heeft wel gedronken, daarna weer slapend in bed gelegd. Vervolgens half vier, half acht en na die voeding kon ik hem ook zo in bed leggen waar hij nu nog slaapt. Ik verwacht dat hij zo wel wakker wordt, we zullen zien.

Alleen Femke werd vannacht een aantal keer wakker, zul je net zien. Huilen, huilen, wilde niet slapen. Toen Luuk om half vier wakker werd werd zij ook wakker. We hebben even afgewacht tot we een bonk hoorden, bleek ze uit bed te zijn gegaan/gevallen. Man erheen, toen moest ze overgeven. Half over hem, half op de grond. Gelukkig niet in bed, scheelde weer. Dus ze was gewoon niet lekker.

Nu ligt ze ook in bed. Ik heb haar net in bad gestopt, haar bed lekker verschoond en haar weer in bed gestopt.

Koorts valt wel mee, is 37.9.

Luuk was vannacht wel wakker nadat ik hem om half vier gevoed had. Maar nadat ik hem nog even goed had onder gestopt en een muziekje aan had gedaan (5 muziekjes uit de babyfoon, erg handig) werd hij rustig en heb ik hem niet meer gehoord.

Zo, nu ga ik even ontbijten, heb ik nog niet gedaan.
[
OOOH wat klinkt iedereen toch heerlijk roze wolkerig!!

Peetje: Jouw nacht klinkt minder vermoeiend dan de nachten ervoor..heerlijk!

Alleen jammer dat Femke dan toch roet in het eten gooide..Maarja als ze niet lekker is, dan is dat vooral heel zielig natuurlijk

WW: JIj hebt volgens mij een knalroze fluorescerende wolk...Heerlijk om te lezen! Vooral heerlijk dat je én een goede nacht hebt én een avond voor jezelf...én overdag gaat het dus ook goed...SUper!!

HIer mss van het weekend ook maar verhuizen naar eigen kamertje..maar ik vind het zoo makkelijk...terwijl ik er dus helemaal niet uit hoeft 's nachts...dus het zit echt tussen mijno ren!

Hier trouwens nog steeds geen seks...Ik zou echt werkelijk NIET weten wanneer..We zijn al blij als we 's avonds even kunnen bijkletsen tussen Yara en Jente door..Maargoed komt ook wel weer goed neem ik aan...

Indian: Lekker he als je zo van j huis/tuin kunt genieten...HIer ook! Vorige huis was leuk, jaren 30 huisje met markiesje, maar veel kleiner, vooral sl. kamers en tuin. En nu gewoon een echt grote mensen huis We zeggen heel regelmatig tegen elkaar: Oh wat hebben wij toch een prachtig huis!

Ga even met stoffer enblik onder tafel door..is echt nodig! Yara heeft brood met gekleurde muisjes gegeten :D
Hebben jullie het bericht over de baby van 7 weken meegekregen? Die in Frankrijk is verongelukt. Ik kan het al de hele dag niet van me afzetten. Is natuurlijk ook de leeftijd van onze kindjes. Brrrrrrrrrrrr, rillingen over mijn rug.

Arme moeder!!! Die moet de rest van haar leven dit gemis, maar vooral het schuldgevoel met zich meedragen. Hoe vaak laat je de wagen wel niet even los om wat dan ook te doen?

Oh men, wat erg!

Verder gaat het goed hier. B. heeft vannacht van 23.30 tot 05.30 geslapen, daarna weer tot 10.00 uur. En nu ligt ze nog steeds te slapen vanaf 11.00 uur. Bizar!

Het lijkt wel of we in een week tijd een ander kind hebben gekregen. Gisteravond was ze weer wel wakker. Wat dat betreft is het precies haar broer. Die sliep op een gegeven moment ook 2 avonden en daarna heel lang niet meer. We zien wel. Ze is nu zo lief en lacherig en gezellig en om op te vreten dat ik die onrustige uurtjes graag op de koop toe neem. Vanochtend heeft ze zeker een kwartier naar haar mobiel in de box liggen kijken. Wow! Nogmaals: of we een ander kind hebben gekregen, heel fijn! En wat WW zegt: we zien wel hoe lang het duurt, nu genieten we er van (en hoe!).

Herfst en Indian, wat leuk dat jullie elkaar hebben gezien! En zo enthousiast over elkaars kindjes, leuk!

Nijn, wij hebben nu 1x sex gehad omdat ik zo nieuwsgierig was hoe het weer zou zijn. Dus ff snel tijdens middagslaap zoon. B. lag toen een beetje te dommelen, maar werd wel wakker voordat we "klaar" waren, haha. Toch maar even afgemaakt ...

Hoe is het weer bij jullie? Hier in het zuiden aangenamer dan gisteren. Beetje wind en helemaal niet zo benauwd.
Leuke rozewolkerige berichtjes!

Ik verwacht zo bezoek dus alleen een leuk nieuwtje: Marlene heeft vanmorgen haar diploma A met zwemmen gehaald. Zo trots was zij en zijn wij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven