Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Ha Berntsje,

Volgens mijn kraamhulp moest het bed 70 cm zijn. Volgens verloskundigepraktijk 75 cm. Hoe hoog ons bed is weet ik niet precies, hoog!! Zal 't straks eens even meten, ben nu ook wel benieuwd

Succes Berntsje!

Net even gemeten: Hoogte is 70 cm
anoniem_7734 wijzigde dit bericht op 12-06-2009 10:07
Reden: hoogte gemeten
% gewijzigd
Til: wat is je bevalling snel gegaan zeg! Wauw, wel prettig lijkt me. En wat lief van Bjorn!

Hier is het bed 80cm, klossen zijn niet in hoogte te verstellen. Werd verteld dat het min 70 a 75 cm moet zijn.

Kan niet terugbladeren als ik reageer, dus hou het even hierbij.

zometeen naar VK, ben benieuwd, nog steeds rustig hier.
anoniem_66360 wijzigde dit bericht op 14-06-2009 07:24
Reden: werkstukje maar weer even verwijderd... je weet maar nooit;-) Ben frustratie iig kwijt
% gewijzigd
Ooh, girafje is dus nog niet bevallen. Wat vervelend. Hoop dat het vandaag dan gaat gebeuren voor haar. Wens haar maar sterkte als je haar spreekt zonnetje.

Til: fijn dat Bjorn zou enthousist is over zijn zusje en zoveel kusjes geeft. En een snelle bevalling. Te snel, of vond je het fijn snel?

Peetje veel plezier vanavond, ik hoop dat je het goed kan volhouden en dat het gezellig is.

Ik heb net even bed gemeten, en het is tussen 75 en 80 cm. Volgens kraamzorg bureau moet het 80 zijn, volgens verloskundige en thuiszorg 75. Dus daar zitten we mooi tussenin.

Ikol, wat erg! Het is ech superstom dat hij dit even in je verlof via een mail doorgeeft. Echt idioot! Ook al was je zelf ook niet helemaal blij met de samenwerking, het is toch niet fijn dit zo te horen. Superstom. Ik zou wel lekker even je vriend bellen hoor, die kan je emoties echt wel aan, en hij kent de situatie het beste. Gewoon doen. Van mij in ieder geval een dikke knuffel, ik vind het echt een idioot dat hij dit zo in je verlof via mail laat weten. Sterkte!

Hier nog even 2 uurtjes werken, had nog 1 klusje uitgesteld omdat ik geen zin had. Maar moet van mezelf vandaag van elf tot 1 eraan werken, dan is het klaar, en is al het werk echt afgerond. Daarna vanmiddag als beloning lekker middagje op de bank. Die roze koek waar Fleur het over had klinkt in ieder geval heel erg lekker, dus misschien straks even langs de supermarkt om die te halen voor vanmiddag als beloning voor het werken!

Fijne dag iedereen, ikol succes bij VK.
Hier nog steeds geen baby... 8 dagen over tijd nu.

Gisteren bij de verloskundige alles goed, bloeddruk aan de hoge kant voor mijn doen, maar hoefde ik me geen zorgen over te maken omdat dat vrij normaal is bij overtijd lopen. Wel bellen als ik er klachten van krijg, maar zó hoog was het ook weer niet (140/80).

Strippen doen ze helaas niet voor 41 weken en 3 dagen bij mijn praktijk, ik mag, als ik wil, zondag de dienstdoende er voor bellen. Ik zie wel... zolang het gaat, gaat het, toch? Al ben ik het wel zat hoor, je staat zo in de 'wachtstand' ook al blijf je gewoon dingen doen, 't is echt dat je de hele tijd gewoon dat wachtende gevoel hebt... moeilijk te omschrijven, maar wel bloedirritant!

Til, zoals het bij jou gegaan is daar teken ik voor!! Van harte nogmaals, en geniet van je kleine meisje!

Fleurtje, ik kan me helemaal vinden in je deprigedachten... hier ook vet haar, voel me vet (zat gisteren, stomstomstom, vakantiefoto's van vorig jaar te bekijken, MAN, wat was ik slank... dat komt nooit meer goed... maargoed, toen was ik ook al een keer zwanger geweest, dus het kán nog...)

Ikol, wat vervelend van die werkgever... ook een leuk moment om zo'n mail te sturen, zeg.

Bed staat hier trouwens op 75 cm. Maar weet uit ervaring dat hoe hoger, hoe prettiger (ben zelf verpleegkundige, en het maakt het werk echt een stuk makkelijker als je niet de hele tijd beneden je macht hoeft te werken).

Angela, ik wil wel weer in het schema, hoor! Hoor ik er weer een beetje méér bij! Balen van je hoofdpijn, ik hoop voor je dat het snel zakt... en dat je goed kan bijslapen.

Peetje, veel plezier bij de bruiloft!

Ben benieuwd hoe het met Girafje is...
Om een kort verhaal lang te maken...
*breekt in namens Nijntje*

NIJN IS BEVALLEN VAN EEN DOCHTER!!

Ze is gisterenavond geboren om een uur of negen, na een heftige bevalling van 2 uur (Nijn, je hebt mijn record gebroken )

Ze heeft JENTE en alles gaat goed!

*is weer weg*
Nijn, GEFELICITEERD!!!! Ook voor man en dochter!

Mooie naam!

Jeetje, 2 uurtje maar, das snel. Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Nog even snel voor je uitgerekende datum, hihi;-)

Geniet van elkaar en rust goed uit!
Hee Nijn, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Jente!

Wat een tempo bevalling zeg!

Geniet lekker van elkaar!

WW, succes met het wachten, ik kan me voortsellen dat je echt enorm in de wachtstand staat de hele dag en heel erg ongeduldig bent. Hopelijk krijg je niet teveel telefoontjes van mensen die vragen of het er al is? Bij mij begint dat nu al een beetje terwijl ik vandaag 38 weken erop heb zitten, dus nog 2 weken voor de uitgerekend datum.
Nijn, gefeliciteerd met je meisje!
Nijntje, gefeliciteerd met Jente! Wat een turbobevalling, jemig! Ben je een beetje bekomen? En hoe gaat het met jullie meisje?

Zeef, thx voor het doorgeven!

Nog geen nieuws van Girafje zie ik.. spannend, hopelijk heeft ze haar jochie al fijn bij zich. (Bosbes, bij de eerste idd uiteindelijk een keizersnee, dus waarsch kunnen ze dan niet de 'standaard' middelen gebruiken, weet ook niet precies hoe dat zit)
Nijntje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een super snelle bevalling is dat geweest zeg! Ben benieuwd naar het verhaal.
Hey dames!

Til, dat klinkt als een bevalling uit het boekje. Fijn hoor! EN fijn dat het zo goed met Linn en Björn gaat.

Girafje, heeeel veel succes hoor!

Peetje, stoer hoor! Nu nog een bruiloft.. en nog een tijdje in de auto ook. Het gekke is dat als je het graag wilt, het allemaal wel lukt. Wel even slapen inderdaad, dat is wel lekker!

Hier nog geen baby... ik dacht vannacht echt dat ze had bedacht dat ze eraan kwam. Ze was enorm druk, en maakte van die 'kurketrekkerbewegingen' naar beneden. Vervolgens kreeg ik ook nieuwe steken onderin, op een compleet nieuwe plek. En ik kreeg midden in de nacht zin om de was op te ruimen, mmmmm. Niet gedaan hoor, maar in slaap komen lukte niet echt.
Nou ja, heb ik gewoon minstens 6 berichtjes gemist! sorry hoor! Goed dat ik nog even terugkijk...

NIJN!! Gefeliciteerd met Jente! Hoop dat het goed met je gaat! 2 uur klinkt heel fijn, maar lijkt mij weer een beetje te. En het kindje heeft er ook langer last van, zoals misselijk, en last van het nekje. We horen van je!

Ikol, schandalig, van die opdrachtgever. Zelfs zonder hormonen en komende bevalling zou dit al heftig zijn geweest. En 'van je af laten glijden' klinkt een stuk makkelijker dan het in werkelijkheid is. Heb je je vriend ondertussen al gebeld?
Nijn, gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam ook weer (vind het allemaal leuke namen tot nu toe, zowel jongens als meisjes). Wat een bevalling zeg! 2 uur! Hoop dat het goed met jullie gaat, geniet ervan en we horen vast snel hoe het verlopen is. Grappig, we zeiden nog, Nijn, jij bent de volgende op de lijst!

Acht baby's geboren tot nu toe, op naar de volgende (Tis jouw beurt Fleur...)

Jemig Ikol, wat ontzettend lomp zeg. En kreeg je dat via een email te horen? Wat zijn dat voor omgangsvormen? ik vind dat echt ontzettend lomp. Kan me voorstellen dat dat even lastig te verwerken is ja. Vooral gezien je wat er allemaal al voorgevallen was met andere werkgever, en natuurlijk ook op dit tijdstip! Vlak voor je bevalling...tsss...sommige mensen begrijpen er ook helemaal niets van.

Hmm Roro, als baby van die bewegingen maakt zou je inderdaad denken dat het tijd is om eruit te komen. Jammer dat het dan niet doorzet...

Ook al tijdje niets van anoniem gehoord he?

He Vibeke, hoe is het met jou? Alles nog goed daar in de warmte? nog lekker dagelijks aan het zwemmen?

Oww weatherwax, 8 dagen overtijd. Wat een geduld moet je hebben he? Ik hoop echt dat je baby snel geboren wordt... Misschien niet zo'n slim idee nee, om vakantiefoto's van vorig jaar te kijken...grrrr...Heb me er ook even toe laten verleiden. Werd er spontaan verdrietig van. Lekker slank, veel gesport, lekker bruin, leuke kleertjes, jurkjes etc. Pfff...en nu loop ik erbij alsof ik ziek ben (zo wit ben ik). Ben altijd erg wit in mijn gezicht, lichaam wordt wel snel bruin. Normaal gesproken neem ik 4 zonnebankjes in begin zomer, dan heb ik lekker kleurtje en de rest komt wel door de zomerzon. Nu gebeurt er helemaal niets met factor 50 op mijn gezicht (bang voor pigmentvlekken). Verder laatst ook nog even geprobeerd die leuke zomerbroek te passen (die bleef steken op mijn knieeen) en dat leuke zomershirtje (dat aan alle kanten begon te kraken toe ik het met enig geweld over mijn gegroeide voorgevel wilde trekken)...Haha, 't zag er niet uit! Veel te kort en strak!..... Maar goed, herkenbaar dus WW. Wel fijn om te horen van jou dat het na de zwangerschap heus wel weer goed kan komen, zoals na jouw eerste??

Ik ga even douchen en boodschappen doen...tot later!
Nijn, gefeliciteerd met jullie dochter!! Benieuwd naar je verhaal! Maar dat komt, dat komt. :- )) Enne, mooie naam!

Ikol, wat klote!!! En wat een ongelovelijk slechte timing.

Fijn dat je het hier kan neerplempen.

Sorry ben niet vrolijk vandaag. Lees: oer-chagerijnig.

En aangezien ik in herhaling blijffff vallen. Leest ook niet zo prettig mijn irritatie-cynische-0,0 geen vertrouwen-chagerijnige verhalen.

Maar goed. Waait wel weer over.

Fijn weekend allemaal.
Ben ik weer even.

Dat gedoe van het werk heb ik idd maar 'even gelaten voor wat het is', wel vriend even op hoogte gebracht, maar ben niet zo emotioneel meer, voornl erg kwaad. Niet heel erg diep op ingegaan aan de telefoon (was ook samen met vriendin op dat moment en ook al weet ze het wel, om dat uitgebreid te telefoneren). Komt dus vanavond wel.

Bij VK was alles goed. Kindje bewoog nog heerlijk goed. Volgende afspraak is 23 juni pas weer (ze zaten helemaal vol komende week), maar bij elke twijfel/ vraag gewoon even bellen. Dan krijgen we ook de optie om evt te laten strippen en darana naar gyn die dan kijkt voor t inleiden. Maar ja, dat is pas over bijna 2 weken, in die tijd kan er nog veel gebeuren... (en dat hopen we dan ook;-))

ondertussen veel geschreven zag ik....

Roro, bij jouw dus ook aan t rommelen.. spannend hoor!

Fleur.. sterkte vandaag met he dipdag!

Herfst: is je laatste werkklusje nog gelukt? En was het lekkers wat je gekocht had lekker?

Vakantiefoto's terug kijken is idd slecht idee;-) Ik heb het dan echt even heimwee gevoel, vooral na laatste vakantie... zucht. En niet zozeer over de kleding die je toen nog aankon en dat je er 'beter' uitzag enzo, maar meer de hele vakantie zelf. De laatste tijd is dat heel sterk dat gevoel. Maar die reis doen we niet zomaar weer eens over met een kleintje denk ik.... alhoewel ik wel stiekem probeer te sparen en dan zien we wel;-)

Bosbes.. hier ook al eens zomerkleding gepast, maar echt... dat doe ik niet meer! Broeken kreeg ik idd al niet eens meer over de heupen heen

WW.. dat wachten is niets he:-S Ik ben nog niet eens overtijd, maar wordt nu al gek van het 'wachten', haha.

Overigens hier ook al vaak telefoontjes/ smsjes/ krabbeltjes ed. Met name de telefoontjes is op sommige momenten even wat minder. Als ik mn moeder dag niet heb gesproken (of evt per sms) hoopt ze dat het al begonnen is. (durf dus al bijna niet een dag niets van me te laten horen of telefoon te laten gaan, hihi;-)) Aan de andere kant hopen ze dus bij elke telefoontje..... hahaha

O.. zonnetje... heb je geboortekaartje niet gevonden bij de VKpraktijk. Maar er hangen er zoveel door elkaar, misschien toch gemist dan?

fijne dag allemaal!
Nijn, gefeliciteerd! Nu gaat het alleen maar beter: na die zware zwangerschap kun je nu heerlijk van Jente genieten!

WW: je staat erbij hoor.

Nog niets van Ravenna... Hoop dat alles goed met dr is.

Verkoudheid is weer over, en ben klaar voor het weekend!
Bedankt voor de reacties en gefeliciteerd wie ondertussen is bevallen (jaloers op...). In de brochure staat echt 60 cm en ons bed is 60 cm. En omdat ik naar alle waarschijnlijkheid toch weer voor de (Middeleeuws uitziende) baarkruk kies, heeft de VK toch weinig aan een hoog bed. Maandag even navragen bij kraambureau en VK. Vind 60 cm nu wel handig omdat ik dan gewoon uit bed kan komen voor veelvuldig wc-bezoek.

Trouwens; gek dat ze per VK verschillend denken over wanneer te strippen. M'n VK's doen het na 1 wk overtijd.

Succes allemaal met de wachtmodus en voor degenen die al een mooie spruit in de armen hebben, geniet ervan!!

Ik meld me wel even als ik ook 'geworpen' heb, haha!
Succes, Berntsje!!

Nijntje, voordringer die je bent!!! Gefeliciteerd!! wat een leuke, lieve naam hebben jullie voor haar! En eindelijk weer een meiske erbij, die beginnen zwaar in de minderheid te raken hier...!! Wat een snelle bevalling trouwens... ik hoop het iets langzamer te doen..

Hier begint het toch serieuzer te rommelen. Roze afscheiding, vanmiddag even serieuze weeen. Maar helaas toch weer afgezwakt. Nu nog steeds wel wat gerommel, maar dat heb ik al een tijdje...die roze afscheiding geeft me echter wel hoop dat er nu eens wat gaat gebeuren!! Hopelijk vannacht!!
Angela, fijn dat je verkoudheid over is!

Bernstje, hier bed op 80 cm en met mijn 1.65 best een klim ja (staat zo'n stoofje bij t bed;-)) Vriend is 1.90 en vind bed ook redelijk hoog.

Vind het apart dat overal andere dingen gezegd over wb hoogte? Zou het bij kraamzorg even navragen.

Jij bent ook maandag uitgerekend?

WW, spannend hoor dat serieuze gerommel!! Ik duim voor je! :-) Roze afscheiding... kan dat duiden op iets vruchtwater dan?

Hier ook weer wat meer krampjes... ben benieuwd of het darabij blijft. Zul je dus zien dat het dan toch morgen gebeurd (jammer voor broertje, maar heeft ie toch echt pech;-))
ikol, nu zie ik ook eindelijk een draakje bij jou. Leuk!

Over het bed: dat is niet alleen voor de verloskundige, maar zeer ook voor de kraamzorg daarna. Die moeten er natuurlijk ook een week lang mee werken.

WW, spannend dat het nu toch lijkt te beginnen. Ik duim voor je dat het nu gaat doorzetten.
Nijntje: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Jente!!! Geniet ervan.

In 2 uur bevallen, wow!!!

Ik heb eigenlijk weinig puf nog om vanavond naar de bruiloft te gaan, maar ja, morgen maar langer slapen en tussen de middag. Vandaag heb ik verder niet geslapen, had ik beter wel kunnen doen maar goed.

He Bernstje, jij hebt toch ook meegeschreven aan het begin? Ik herken je naam volgens mij. Als je weer mee wilt schrijven mag dat hoor!

WW, ik hoop voor je dat het zover is! Na acht/negen dagen overtijd kan ik me voorstellen dat je er echt aan toe bent. En natuurlijk alles doen om zondag te voorkomen. Ik begrijp dat de VK je niet nu wilde strippen, ook niet om zondag te voorkomen?
Nijntje, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Jente! Wat een snelle bevalling, dacht dat ik al snel was....

Voor degenen die dat vroegen: Ik kon de weeen heel goed opvangen, verloskundige en kraamhulp zeiden ook een paar keer: jeetje, je lacht gewoon tussen de weeen door. Alleen de laatste 3 weeen waren erg zwaar. Dat was wel even heel heftig. Maar ik kijk er wel heel goed op terug. Het was een mooie vlotte bevalling.

Ik kom wel even regelmatig even langs (lezen), maar reageren... dat wordt waarschijnlijk voorlopig niet iets. Ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven wie er bevallen zijn. Nieuwsgierig, hihi...

Succes meiden met de laatste loodjes...
Helaas... serieus gerommel is weer overgegaan in een zee van rust

Til, klinkt als een goede bevalling, ik teken er voor in!!
Hey Nijn hartelijk gefeliciteerd met jullie

dochter Jente!

kom snel weer lezen en schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven