Kerstdiner op school

10-12-2019 11:52 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg dochter een briefje mee van school met de vraag om een gerechtje te maken voor het kerstdiner. Ze zit in groep 1 en dit is voor ons het eerste kerstdiner op school. Er kwamen niet spontaan ideeën naar boven, dus ik heb even gegoogeld. Hieruit komen zoveel voorbeeldjes dat we bijna last krijgen van keuzestress ;-)

Dus mijn vraag is: welk gerecht was jullie grootste hit voor het kerstdiner op school?

Ik hoop zo samen met dochter een succesvolle keuze te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-12-2019 12:37
geen kerstdiners op school meer, op het VO slaan ze het maar helemaal over
Zelfs geen kerstgala's
We hadden ook geen sinterklaasfeesten. Voor het eerst ook geen enkele surprise
En weet je... ik heb het allemaal jaren met plezier gedaan, maar dit is heel erg relaxed
Hier op het VO wel een kerstgala, maar kind met autisme vindt dat allemaal veel te druk. Echt jammer!!
Alle reacties Link kopieren
Zoon vraagt ieder jaar om iets met rauwe groente (komkommer, paprika, wortel etc.) Dus dit jaar voor de derde keer een kerstboom van komkommer (gewoon plat op een schaal).

Mijn mini pasteitjes en appelflapjes kwamen allemaal weer mee naar huis :-(
Ik ga dus niet eens meer m'n best doen...
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
10-12-2019 12:46
Hier op het VO wel een kerstgala, maar kind met autisme vindt dat allemaal veel te druk. Echt jammer!!
Bij ons alleen de eerste drie jaar, daarna worden de pubers opstandig, en zijn de feesten van school saaaaaaaai
Gaan ze liever 'stappen' (=jongerenavond bij poppodia of feesttent)
Alle reacties Link kopieren
Vergeet idd de mooie presentatie niet. Had er de eerste keer zelf wel wat aandacht aan besteed om te verdoezelen dat het simpele kant-en-klaar koekjes waren, maar eenmaal op school bleken de meesten groots te hebben uitgepakt. Alles in kerstvormen uitgesneden/neergelegd, speciale prikkers, mooie bakjes, servetten, glitters etc. Zelfs een vuurfonteintje...
Alle reacties Link kopieren
Tomatensoep
vlaflip in doorzichtige bekertjes
chocolademousse
fruitsalade
nutella-kerstboom

maar maak vooral iets wat je dochter lekker vind
Fruit op een melamine-kerstbord van de Action (in de vorm van een kerstboom). Fruit lusten veel kinderen, helemaal als het hapklaar op een bordje ligt en is makkelijk te bereiden, ook als je de dag van het kerstdiner nog gewerkt hebt. Het staat gezellig en is verantwoord en niemand hoeft te weten dat je het eigenlijk doet omdat je geen zin hebt in iets anders.
Alle reacties Link kopieren
De grootste hit scoorden wij toen de gehaktballetjes bijzonder mooie prikkers hadden (die ze mochten houden). Geen idee meer waar ik die vandaan had, ze waren allemaal verschillend. Een beetje het mac-Donalds principe: geef een plastic prul, eh, goodie weg bij je eten en het loopt als een trein.

Ik vroeg mijn kinderen elk jaar weer of ze misschien op het drinken wilden intekenen, maar helaas.
Mijn succesrecept:
warm een blik knakworsten op.
zet er een pot mayonaise naast.
Succes gegarandeerd!

(Laat je niet gek maken door internet en andere ouders. Het is onvoorstelbaar hoeveel eten er ieder jaar overblijft en wordt weggegooid. Maak dus iets makkelijks wat ieder kind lust en vooral niet teveel).
Alle reacties Link kopieren
Hexx schreef:
10-12-2019 13:06
Mijn succesrecept:
warm een blik knakworsten op.
zet er een pot mayonaise naast.
Succes gegarandeerd!

(Laat je niet gek maken door internet en andere ouders. Het is onvoorstelbaar hoeveel eten er ieder jaar overblijft en wordt weggegooid. Maak dus iets makkelijks wat ieder kind lust en vooral niet teveel).
Oja, mijn gehaktballen kwamen altijd uit de diepvries van Ikea!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
10-12-2019 12:15
Heb je ajb voor mij het recept? Mijn zoon wil dit graag meenemen dit jaar.
Plakje bladerdeeg in 4 stukken snijden; party knakworstje erop, oprollen
20 minuten in de oven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal keer disco poffertjes gemaakt: ook een groot succes!
Alle reacties Link kopieren
Hexx schreef:
10-12-2019 13:06
Mijn succesrecept:
warm een blik knakworsten op.
zet er een pot mayonaise naast.
Succes gegarandeerd!

(Laat je niet gek maken door internet en andere ouders. Het is onvoorstelbaar hoeveel eten er ieder jaar overblijft en wordt weggegooid. Maak dus iets makkelijks wat ieder kind lust en vooral niet teveel).
mayonaise met knakworst, heel apart, zou je niet beter ketchup of mosterd ernaast zetten
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 13:58
mayonaise met knakworst, heel apart, zou je niet beter ketchup of mosterd ernaast zetten
Oh, ik eet knakworst ook met mayonaise hoor :kwijl:
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 13:58
mayonaise met knakworst, heel apart, zou je niet beter ketchup of mosterd ernaast zetten

Wat een Belg niet kent vreet ie niet?
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
10-12-2019 14:04
Oh, ik eet knakworst ook met mayonaise hoor :kwijl:
+1
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 13:58
mayonaise met knakworst, heel apart, zou je niet beter ketchup of mosterd ernaast zetten
Trouwens, de meeste kleuters houden niet van mosterd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2019 14:05
Wat een Belg niet kent vreet ie niet?
denk dat een amerikaan ook zou zeggen hotdog met mayonaise??? HUH??? culinaire barbaar
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
10-12-2019 14:10
Trouwens, de meeste kleuters houden niet van mosterd
toch wel van ketchup
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-12-2019 14:05
Wat een Belg niet kent vreet ie niet?
elke worst met mayonaise is gewoon rare combinatie, zijn diezelfde die choco op hun kaas smeren en confituur met hesp!!
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 14:21
denk dat een amerikaan ook zou zeggen hotdog met mayonaise??? HUH??? culinaire barbaar

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 14:23
elke worst met mayonaise is gewoon rare combinatie, zijn diezelfde die choco op hun kaas smeren en confituur met hesp!!
Denk dat jij niet mag komen hoor, op het kleuterfeestje van het kind van TO
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 14:23
elke worst met mayonaise is gewoon rare combinatie, zijn diezelfde die choco op hun kaas smeren en confituur met hesp!!
Mayo kan op alles.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
10-12-2019 14:23
elke worst met mayonaise is gewoon rare combinatie, zijn diezelfde die choco op hun kaas smeren en confituur met hesp!!
De combi's die jij noemt zijn zoet met hartig (moest hesp wel even googlen), knakworst is hartig en mayo ook. Dus geen vergelijking.

Bovendien eten de Amerikanen die je noemt regelmatig vleeswaren (= ook worst) met mayo op hun brood. Zo raar vindt dus niet iedereen het
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte altijd croissantjes met een mini knakworstje.
Groot blik croissantdeeg en uit elk driehoekje 3 puntjes snijden (vanaf de punt naar de onderkant). Worstje erin, evt, met een beetje kaas..
Waren altijd meteen op.
Poeszie schreef:
10-12-2019 14:46
De combi's die jij noemt zijn zoet met hartig (moest hesp wel even googlen), knakworst is hartig en mayo ook. Dus geen vergelijking.

Bovendien eten de Amerikanen die je noemt regelmatig vleeswaren (= ook worst) met mayo op hun brood. Zo raar vindt dus niet iedereen het
Amerikanen eten ook geen knakworstjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven