Kerstdiner op school

10-12-2019 11:52 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg dochter een briefje mee van school met de vraag om een gerechtje te maken voor het kerstdiner. Ze zit in groep 1 en dit is voor ons het eerste kerstdiner op school. Er kwamen niet spontaan ideeën naar boven, dus ik heb even gegoogeld. Hieruit komen zoveel voorbeeldjes dat we bijna last krijgen van keuzestress ;-)

Dus mijn vraag is: welk gerecht was jullie grootste hit voor het kerstdiner op school?

Ik hoop zo samen met dochter een succesvolle keuze te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-12-2019 08:30
ach nee, op normale scholen gebeurt dat niet
Die verhalen vertellen ouders elkaar graag

Op normale scholen is een overdaad aan pizzapunten en knakworsten in bladerdeeg. Zijn veel fruitspiesjes, en gevulde eieren.
En doet altijd iemand extra zijn best (wordt lang niet altijd gewaardeerd) en maakt iemand zich er vanaf met: "ik haal wel 3 pakken sap".
En de rare dingen blijven over en worden ongezien heel snel door de juf en de klassenmoeder opgegeten, zodat het kind dat het meebracht het niet door heeft
Ach wel dus.

Doodnormale school. Moeder kwam aan met (inderdaad) die pakjes sap en zei snibbig tegen mij dat zij daar niet aan begon. Dat ze daar geen tijd voor had enzo. Alsof ik dat vroeg. Niemand die er overigens wat van zei. Fijn toch dat ook iemand aan drinken had gedacht.

En bij ons op school worden geen rare dingen gemaakt of gekocht hoor.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Laat elkaar lekker met rust denk ik dan.

Ik ben zelf geen creabea, van bakken bak ik letterlijk niks en van koken krijg ik en de eters diarree. Ik maak op mijn manier met liefde iets en complimenteer de ouders die mede iets bedenken en maken. Zowel de kunstzinnige-chef-kok-Oscar-winnaars als de mensen die een pak chocomelk en een spuitbus slagroom op tafel zetten.

Het gaat om het idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe meestal een feestelijk opgemaakte schaal met kant-en-klare kipspiesjes. Ze gaan altijd op! :-)
Tuurlijk zou ik die kipspiesjes ook zelf kunnen maken, maar ik denk dat het de kinderen echt geen drol uit maakt.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op school geen diner maar kerstontbijt. Kinderen kunnen uit een lijst kiezen wat ze meebrengen. Dat kan een brood zijn of een pot jam, gekookte eieren, kaas enz.
Voor de ouders is dat ideaal, weinig werk en gezellig samen ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
Blij dat we dit feest hier niet hebben. Hier hebben de kinderen stukjes en optredens ingestudeerd en mogen de ouders komen kijken. Na afloop koffie/ranja met lekkers van de Ouderraad/School.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
11-12-2019 16:41
Laat elkaar lekker met rust denk ik dan.

Ik ben zelf geen creabea, van bakken bak ik letterlijk niks en van koken krijg ik en de eters diarree. Ik maak op mijn manier met liefde iets en complimenteer de ouders die mede iets bedenken en maken. Zowel de kunstzinnige-chef-kok-Oscar-winnaars als de mensen die een pak chocomelk en een spuitbus slagroom op tafel zetten.

Het gaat om het idee!
Precies!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Meest populair hier waren:

Blokjes jonge kaas met bakje mayo en bakje mosterd.
Vegetarische knakworstjes.
Plakje stokbrood met kuipje kant-en-klare kruidenboter
Kerstkransjes uit een pakje
Plakjes komkommer en cherrytomaatjes.

Dit jaar gaan we weer voor de blokjes kaas en vegaworstjes. Heeft dochter zelf bedacht.

Minder populair: bladerdeeghapjes, soep, nasi.. eigenlijk alles waar je niet in 1 oogopslag kunt inschatten of je het lust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven