Kerstdiner op school
dinsdag 10 december 2019 om 11:52
Gisteren kreeg dochter een briefje mee van school met de vraag om een gerechtje te maken voor het kerstdiner. Ze zit in groep 1 en dit is voor ons het eerste kerstdiner op school. Er kwamen niet spontaan ideeën naar boven, dus ik heb even gegoogeld. Hieruit komen zoveel voorbeeldjes dat we bijna last krijgen van keuzestress
Dus mijn vraag is: welk gerecht was jullie grootste hit voor het kerstdiner op school?
Ik hoop zo samen met dochter een succesvolle keuze te kunnen maken.

Dus mijn vraag is: welk gerecht was jullie grootste hit voor het kerstdiner op school?
Ik hoop zo samen met dochter een succesvolle keuze te kunnen maken.

dinsdag 10 december 2019 om 14:51
Dit is bij ons altijd een succes, ik heb dit nu 9 achtereenvolgende jaren gemaakt (vanaf de peuterspeelzaal). Elke Pasen en Kerst, altijd als eerste op.
Ik gebruikte voor het gemak de partycroissaint versie.

dinsdag 10 december 2019 om 14:57
Ik maak elk jaar weer gevulde eieren
.. Dochter vindt dat zo lekker. Ik vind het prima. Er is altijd iemand die een stamppotje maakt, pan soep, broodje knakworst, poffertjes of macaroni. Het is meestal allemaal veel te veel..
Meestal maak ik ook een toetje.
Rode en groene pudding met een kerst thema.

Meestal maak ik ook een toetje.
Rode en groene pudding met een kerst thema.

dinsdag 10 december 2019 om 15:02
Ze doen het in thema van een van de landen die ze behandelen bij aardrijkskunde. Ze weet alleen nog niet welk land, ze gaan lootjes trekken en groepjes vormen. Dan is het meteen een soort eindpresentatie voor het vak, want er moet iets bij verteld worden.
Zeer bewerkelijk allemaal.
dinsdag 10 december 2019 om 15:07
Pff een eindpresentatie bij het Kerstdiner... Klinkt mij niet echt feestelijk in de oren. En dan Kerst in het thema van een ander landTiana_76 schreef: ↑10-12-2019 15:02Ze doen het in thema van een van de landen die ze behandelen bij aardrijkskunde. Ze weet alleen nog niet welk land, ze gaan lootjes trekken en groepjes vormen. Dan is het meteen een soort eindpresentatie voor het vak, want er moet iets bij verteld worden.
Zeer bewerkelijk allemaal.

dinsdag 10 december 2019 om 15:43
Wat een beleefde jufDreamer schreef: ↑10-12-2019 11:56Ik maakte altijd mini-knakworstjes in bladerdeeg en dat was altijd een hit. Voor m'n oudste op een gegeven moment vegetarische knakworstjes in bladerdeeg.
De juf die dit drie jaar op rij kreeg (die kreeg mijn kinderen en daarna neefje, die 's middags bij mij was, na elkaar in de klas) vond het jammer dat ze ze niet meer zou krijgen en heeft het recept gevraagd, maar eigenlijk is het heel makkelijk.

Het recept van knakworstjes in deeg

Mijn hele dag is goed.
dinsdag 10 december 2019 om 15:53
Gatinmijnsok schreef: ↑10-12-2019 12:28Ik neem een knakworst, snij een plakje bladerdeeg in twee stukken, neem 1 stuk bladerdeeg en rol er een knakworst in. Met 10 plakjes bladerdeeg heb je 20 knakworstjes nodig. En zet ze dan in de oven.
Ik had miniworstjes
Sneed een plak bladerdeeg digitaal in 4 stukken en maakte soort envelopjes/croissantjes ofzo. Niets erbij/op, behalve misschien wat geklopt ei, zoals je ook op koekjes doet. In de oven ongeveer 20 minuten. Kinderen waren hier gezellig een tijdje mee bezig 's middags
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
En bij ons ging alles wat over was naar de grote zaal, waar het schoolhoofd met een pan gluhwein stond. Reuze gezellig
Later is nu

dinsdag 10 december 2019 om 15:57
icequeen2000 schreef: ↑10-12-2019 14:21denk dat een amerikaan ook zou zeggen hotdog met mayonaise??? HUH??? culinaire barbaar
Maar dat zegt een Amerikaan ook over patat met mayonaise, mogen we dat nou ook niet meer doen?
Later is nu
dinsdag 10 december 2019 om 16:00
Sowieso vind ik dat altijd gezeur, dat ze je in andere landen een culibarbaar vinden als je X met Y combineert. Als je in een restaurant zit, is het logisch dat je niet opeens een tube mayonaise uit je binnenzak haalt, maar als je het zelf klaarmaakt, maak je zelf wel uit wat je waarmee combineert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

dinsdag 10 december 2019 om 16:03
Bij steak hoort dan ook peperroomsaus, champignons of bearnaiseicequeen2000 schreef: ↑10-12-2019 16:02ik zat ergens in een restaurant in toulouse en vroeg ketchup voor bij de steak, de ober kreeg bijna een hartaanval![]()

De eerste - ouder dan 15 - die in dit huis ketchup vraagt bij zijn steak lach ik gewoon uit

anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 16:06
15.77% gewijzigd
dinsdag 10 december 2019 om 16:04
dinsdag 10 december 2019 om 16:33
Hee, jij brengt een zonnetje mee?icequeen2000 schreef: ↑10-12-2019 16:29wat een gedoe allemaal, kerstdiner op school! ook bezigheidstherapie zeker? wat is er mis met gewoon rapport afgeven en naar huis gaan.
Later is nu
dinsdag 10 december 2019 om 16:36
fijne jeugd gehad, schat??icequeen2000 schreef: ↑10-12-2019 16:29wat een gedoe allemaal, kerstdiner op school! ook bezigheidstherapie zeker? wat is er mis met gewoon rapport afgeven en naar huis gaan.
dinsdag 10 december 2019 om 16:37
wat een gedoe allemaal, kerstdiner op school! ook bezigheidstherapie zeker? wat is er mis met gewoon rapport afgeven en naar huis gaan.

dinsdag 10 december 2019 om 16:44

Ik zie het ook al voor me: secret santa in een klas met 30 kleuters. Dan wil ik wel een avondje door het raam gluren naar de chaos.