Kind (10) de hort op

15-07-2024 19:23 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hartstikke leuk misschien voor enkelen maar ik wordt er onzeker van.
Zoon van 10 is altijd de hort op. Hij kan zich thuis slecht vermaken. Kon hij vroeger al niet best, weinig speelgoed wat hem aansprak. Bij vlagen speelde hij dan een periode met hetzelfde, maar nu krijg ik m niet meer geïnteresseerd voor iets.
Hij gaat veel naar vriendjes en in de ochtend bij het ontbijt vraagt hij zich al hardop af " wie hij vandaag nu eens gaat bezoeken".
Het lijkt wel een straf om thuis te blijven, althans dat maak ik er dan van.
Ik ben zelf een huismus 2.0. dus de drang om steeds weg te zijn, herken ik ook niet.
Zeggen jullie weleens tegen een kind...vandaag even niet, je blijft thuis?
Ik verzin echt wel activiteiten, maar continu entertainen zie je mij ook niet doen om m thuis te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
En vindt moeder-van-vriendje het goed, als Spirrazoon steeds komt spelen en lunchen?
Zo ja, dan geen probleem.
Geef een doos aardbeien mee de volgende keer.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien niet zo op jezelf projecteren. Als de andere kinderen en ouders ( en dat kan je echt vragen) het niet erg vinden en hij gaat niet te vroeg aan deuren leuren, lekker laten gaan. Of je nodigt dat kind om de zoveel tijd uit bij jullie thuis/in de tuin/speeltuin ect, niks aan de hand.

Als hij lekker buitenhuizig is, dan lijkt hij niet op jou op dat vlak. Leer echt te stoppen met daar een waardeoordeel aan te hangen, klinkt niet leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
je zoon is geen huismus en dat is helemaal prima, net zoals dat het helemaal prima is dat jij wel een huismus bent. Hij is je zoon, maar niet een kopie van jou.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal wel klinken als een ouwe muts, maar wij waren vroeger altijd buiten, bij regen meestal ook. En anders spelen bij een vriendinnetje, of zij bij mij.
Wat is het toch een eigenaardig fenomeen dat ouders tegenwoordig denken kinderen te moeten "entertainen".
Laat die jongen lekker zijn gang gaan.
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wees blij.
De mijne zit altijd in zijn man cave.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel schattig klinken, haha. Zou hem lekker laten doen (mits die ouders van vriendjes dat ook altijd goed vinden), ook onder volwassenen heb je 'uithuizigen' en huismussen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft andere behoeftes dan jou en projecteer dit niet op jezelf. De ene mens heeft anderen nodig om zich te vermaken, een ander kan zichzelf prima vermaken. Beide is goed.

Heb je het idee dat je zelf niet leuk genoeg bent?

Waar je wel voor moet waken is dat hij niet te vroeg voor iemands deur staat, en misschien af en toe eens checken bij de ouders dat ze het prima vinden.

Heeft hij misschien meer van zijn vader?
Alle reacties Link kopieren Quote
Magpie schreef:
15-07-2024 19:35
Ik zal wel klinken als een ouwe muts, maar wij waren vroeger altijd buiten, bij regen meestal ook. En anders spelen bij een vriendinnetje, of zij bij mij.
Wat is het toch een eigenaardig fenomeen dat ouders tegenwoordig denken kinderen te moeten "entertainen".
Laat die jongen lekker zijn gang gaan.

Dit! Dat is toch het doel van de hele vakantie, samen doorbrengen met vrienden. Ik was vroegah ook nooit thuis, was ook een straf voor mij. Ok, niet zo letterlijk maar ik was daar al alle dagen. Oladiejee vakantie en vrijheid!

Ik entertain m'n kinderen ook niet zo, we gaan dagjes weg en ze zijn heel veel buiten aan het spelen, met vriendjes, buren of met elkaar.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Blckcffee schreef:
15-07-2024 19:38
Wees blij.
De mijne zit altijd in zijn man cave.
Ja duhuh, die is 22 of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang mag je zoon al alleen verder weg in de buurt? Dat kan ook nog uitmaken hé. Buurkind (bijna 10) hier die mag sinds een paar weken buiten de normale bubbel, die is helemaal amper thuis, letterlijk de vrijheid aan het proeven
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
15-07-2024 19:38
Wees blij.
De mijne zit altijd in zijn man cave.
die van jou is geen 10
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Vollemaan schreef:
15-07-2024 19:45
Hoe lang mag je zoon al alleen verder weg in de buurt? Dat kan ook nog uitmaken hé. Buurkind (bijna 10) hier die mag sinds een paar weken buiten de normale bubbel, die is helemaal amper thuis, letterlijk de vrijheid aan het proeven
Wij wonen vrij provinciaal dus hij is al vrij vroeg op flinke afstanden. Daar heb ik geen probleem mee. Het is hier erg veilig.

Ik benoem het regelmatig naar andere ouder of het ok is en ik zeg ook dat de vriendjes ook af en toe hier kunnen komen spelen.

Als ik zo teruglees denk ik...ik vind het op zich niet erg dat hij graag bij vriendjes is. Maar eigenlijk meer dat hij het thuis niet zo kan verzinnnen, dat ik daar meer moeite mee heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
15-07-2024 19:38
Wees blij.
De mijne zit altijd in zijn man cave.
Dit idd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Spirra schreef:
15-07-2024 19:51
Wij wonen vrij provinciaal dus hij is al vrij vroeg op flinke afstanden. Daar heb ik geen probleem mee. Het is hier erg veilig.

Ik benoem het regelmatig naar andere ouder of het ok is en ik zeg ook dat de vriendjes ook af en toe hier kunnen komen spelen.

Als ik zo teruglees denk ik...ik vind het op zich niet erg dat hij graag bij vriendjes is. Maar eigenlijk meer dat hij het thuis niet zo kan verzinnnen, dat ik daar meer moeite mee heb.
Wat een onzin.
Schijnveiligheid
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Spirra schreef:
15-07-2024 19:51
Wij wonen vrij provinciaal dus hij is al vrij vroeg op flinke afstanden. Daar heb ik geen probleem mee. Het is hier erg veilig.

Ik benoem het regelmatig naar andere ouder of het ok is en ik zeg ook dat de vriendjes ook af en toe hier kunnen komen spelen.

Als ik zo teruglees denk ik...ik vind het op zich niet erg dat hij graag bij vriendjes is. Maar eigenlijk meer dat hij het thuis niet zo kan verzinnnen, dat ik daar meer moeite mee heb.
Hij heeft vriendjes waar hij vaak mee optrekt, dat klinkt als een normale gezonde knul. Tja, dat hij zich thuis minder goed kan vermaken, daar kun je een probleem van maken. Of niet.
Je bent aan het projecteren.
magpie wijzigde dit bericht op 15-07-2024 19:59
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
The wind just kinda pushed me this way
calvijn1 schreef:
15-07-2024 19:57
Wat een onzin.
Schijnveiligheid
Wat is dit nou weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2024 20:00
Wat is dit nou weer.
To zegt dat het in haar woonomgeving heel veilig is.
Dat is schijnveiligheid, want ook daar kunnen dingen met kinderen gebeuren
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar moeten die jongens van 10 dan thuis bij jullie goede gesprekken gaan voeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Spirra schreef:
15-07-2024 19:51

Als ik zo teruglees denk ik...ik vind het op zich niet erg dat hij graag bij vriendjes is. Maar eigenlijk meer dat hij het thuis niet zo kan verzinnnen, dat ik daar meer moeite mee heb.
Eigenlijk duwt hij op je schuldigspier? Bij jou is het schijnbaar niet leuk genoeg om thuis te blijven?

Overigens niet verwijtend bedoelt hoor, soms kan het verhelderend zijn om even ongezouten naar jezelf te kijken.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
15-07-2024 20:02
Maar moeten die jongens van 10 dan thuis bij jullie goede gesprekken gaan voeren?
Met een kopje thee en een mariakaakje.
:biggrin:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
15-07-2024 20:02
To zegt dat het in haar woonomgeving heel veilig is.
Dat is schijnveiligheid, want ook daar kunnen dingen met kinderen gebeuren
Oh echt?

Wat dan wat dan?
Doe es leuk opsommen?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
15-07-2024 20:02
To zegt dat het in haar woonomgeving heel veilig is.
Dat is schijnveiligheid, want ook daar kunnen dingen met kinderen gebeuren
Idd. Er kan overal en altijd wat gebeuren, juist in provinciale omgeving.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
15-07-2024 20:02
To zegt dat het in haar woonomgeving heel veilig is.
Dat is schijnveiligheid, want ook daar kunnen dingen met kinderen gebeuren
Jij weet toch precies niks van de woonomgeving van TO en de afspraken die ze met haar kind heeft? Je oordeel van “schijnveiligheid” is compleet ongefundeerd en niet het punt van het topic.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven