Kind houden/abortus, rechten van de vader????

29-12-2008 12:16 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van het andere topic waar deze discussie ontstond aan jullie de vraag:

Als een vrouw onverwacht zwanger raakt, wat zijn de rechten van de vader in de keuze het kind al dan niet te houden? Met rechten bedoel ik niet juridisch gezien want daar heeft hij nog geen recht maar moreel gezien...
geen natuurlijk, het gaat niet over het embryo maar over de rechten van de vrouw op zelfbeschikking over haar lichaam.

Ben oprecht verbijsterd dat dit op een forum vol jonge, intelligente vrouwen uberhaupt een topic kan zijn.
Ik vind niet dat je een vrouw kan dwingen om een zwangerschap uit te dragen. Ze kan zijn mening wel meenemen bij haar besluit. Of hij wel of geen vader wil zijn kan de doorslag geven, wil ze het wel of niet alleen doen? Maar uiteindelijk is het haar lijf.
Hij wordt pas vader als het kind ook daadwerkelijk geboren wordt.
Tsja ik vind het dus echt raar als een vader hier echt totaal niet in meegenomen wordt. Hij heeft toch ook een rol. En kind wel uitbroeden terwijl je het niet wil... tsja... kind wegmieteren terwijl het dus zeer gewenst is, voelt voor mij zeer raar!
Dus de man met lange kinderwens wordt dus totaal weggecijferd omdat het het lichaam van de vrouw is?
Maar de vader wordt zo makkelijk opzij geschoven hier, heeft hij dan echt helemaal geen inbreng totdat het kind geboren zou zijn?
Niks, Nada, Nul

Als de vrouw het wil houden en de man absoluut niet, is de man de lul. Hij kan dan wel z'n handen er helemaal vanaf trekken en er niets mee te maken willen hebben, maar het kwaad is geschied, er komt 'n ongewenste nakomeling van hem op de wereld. Maar als juist de man het dolgraag wil hebben, maar de vrouw wil er zsm vanaf, dan heeft de man ook niets te vertellen.

De vrouw heeft gelukkig altijd de eindbeslissing, want zij zit er uiteindelijk mee opgescheept.
quote:bridges6 schreef op 29 december 2008 @ 12:18:

Tsja ik vind het dus echt raar als een vader hier echt totaal niet in meegenomen wordt. Hij heeft toch ook een rol. En kind wel uitbroeden terwijl je het niet wil... tsja... kind wegmieteren terwijl het dus zeer gewenst is, voelt voor mij zeer raar!

een kind geboren laten worden uit een onwillige moeder is lekker?

kan toch never nooit een optie zijn? Iemand dwingen om 9 maanden zwanger te zijn, te bevallen? 9 maanden kwaaltjes, carriere onderbreken voor bevalling, fysieke blijvende schade in de vorm van striae, scheuren, lubberen? 9 maanden niet drinken?

te absurd voor woorden!
Ben het met RosieRo eens. Fysiek ongemak? Sommige zwangerschappen lopen veel gecompliceerder. Moet je dat overhebben voor een man die je nauwelijks kent? Waarvan je niet eens weet of ie uberhaupt wel geschikt is als vader? En nogmaals als ie zich na een paar maanden opeens bedenkt?

Nee sorry, die beslissing is 100% aan de vrouw in kwestie.
quote:misschicken schreef op 29 december 2008 @ 12:18:

Hij wordt pas vader als het kind ook daadwerkelijk geboren wordt.Stel dat de vrouw 38 weken zwanger zou zijn en aankondigt: ik ben van gedachten veranderd, ik gooi mezelf van de trap en wil het kind niet. Heeft ook dan de vader niets te zeggen omdat het kind er niet is???
quote:bridges6 schreef op 29 december 2008 @ 12:19:

Dus de man met lange kinderwens wordt dus totaal weggecijferd omdat het het lichaam van de vrouw is?uiteraard! Het is toch JOUW lichaam? Doe ff normaal zeg, het lijkt wel of ik in banana split zit ofzo, komt ralph inbar straks lachend zeggen dat ik erin ben getrapt?

Dus de man met lange kinderwens wordt dus totaal weggecijferd omdat het het lichaam van de vrouw is?

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van de situatie. Was het een one night stand? Is het een vaste relatie? Etc.

Maar ja, als zij het kindje niet wil houden dan is dat toch haar keuze. Het lijkt me wel dat je als vrouw de mening en het gevoel van de man meeweegt.
Helaas pindakaas heeft de vader voor mij hier eigenlijk geen rechten.

Moreel gezien is dat natuurlijk flut, maargoed, zo ligt het voor mij wel. Ik vind wel dat in eerste instantie de beide ouders moeten proberen er samen uit te komen en samen de beslissing te nemen, maar even serieus, wie zou er een abortus plegen tegen haar zin omdat een vent dat wil?

En wie zou een zwangerschap uitdragen en de hel van bevalling aangaan, terwijl ze geen kind wil, omdat een kerel dat graag wil...????
quote:elninjoo schreef op 29 december 2008 @ 12:20:

Niks, Nada, Nul

Als de vrouw het wil houden en de man absoluut niet, is de man de lul. Hij kan dan wel z'n handen er helemaal vanaf trekken en er niets mee te maken willen hebben, maar het kwaad is geschied, er komt 'n ongewenste nakomeling van hem op de wereld. Maar als juist de man het dolgraag wil hebben, maar de vrouw wil er zsm vanaf, dan heeft de man ook niets te vertellen.

De vrouw heeft gelukkig altijd de eindbeslissing, want zij zit er uiteindelijk mee opgescheept.

ondenkbaar om een vrouw een zwangerschap en bevalling te laten doorstaan tegen haar wil.

Niks, Nada, Nul

De vrouw heeft gelukkig altijd de eindbeslissing, want zij zit er uiteindelijk mee opgescheept.Hmmmm, het eerste geval ben ik het ermee eens. Ik zit me trouwens te bedenken dat ik geloof ik meer voor de rechten van het kind ben. Dus als iemand het kind wil houden en opvoeden dan mag het komen. Ik vind het erg sneu dat het kind niet geboren zou worden terwijl het wel welkom was bij de vader omdat het toevallig de moeder is die zwanger wordt. Wat als de vader voorstelt een draagmoeder te nemen (kan dat nog in het begin?), heeft zij geen ongemak en kan het kind toch komen?
quote:Zwieber schreef op 29 december 2008 @ 12:21:

[...]

Stel dat de vrouw 38 weken zwanger zou zijn en aankondigt: ik ben van gedachten veranderd, ik gooi mezelf van de trap en wil het kind niet. Heeft ook dan de vader niets te zeggen omdat het kind er niet is???Nou ja, nu draaf je wel even heel hard door hoor. Ik ga er vanuit dat de meeste vrouwen echt wel heel erg goed de rol van de vader overwegen, voordat ze een keuze maken. Dus natuurlijk is zijn rol belangrijk, maar als zij besluit om het niet te houden of wel te houden, dan kan hij daar niks aan doen. Hij kan haar net zo min dwingen om het kind te houden als hij haar kan dwingen om een abortus te plegen.

.

Precies!

En eens met RosieRo, lijkt wel bananasplit!

[...]

Stel dat de vrouw 38 weken zwanger zou zijn en aankondigt: ik ben van gedachten veranderd, ik gooi mezelf van de trap en wil het kind niet. Heeft ook dan de vader niets te zeggen omdat het kind er niet is???

nah, sorry, vind ik een heel vergezocht kulvoorbeeld.

en in dat geval moet iedereen zoiets proberen te voorkomen for obvious reasons, los van eventueel ouderschap. is gewoon medisch gezien bloedjelink.
quote:Zwieber schreef op 29 december 2008 @ 12:20:

Maar de vader wordt zo makkelijk opzij geschoven hier, heeft hij dan echt helemaal geen inbreng totdat het kind geboren zou zijn?

Nee. Had ie maar een vrouw moeten zijn,had ie zelf kunnen baren.

Sommige dingen zijn misschien niet leuk of voelen niet eerlijk, maar het is nu eenmaal zo. Het is niet voor niets baas in eigen buik.
Het is nou eenmaal zo dat de vrouw zwanger is en de man niet, punt, dat is de natuur, kan je niks aan veranderen. Dus ja, haar mening is beslissend, lijkt me ook heel gezond. Je kan een vrouw toch niet dwingen om een zwangerschap uit te dragen of om abortus te plegen??

Dus de man met lange kinderwens wordt dus totaal weggecijferd omdat het het lichaam van de vrouw is?ik zit nu al bijna een half jaar in een rolstoel door de bekkeninstabiliteit van de zwangerschap. ( van een ZEER gewenst kindje) ik kan me niet indenken dat ik me deze marteling laat aandoen als ik zelf geen sterke kinderwens heb, maar omdat de vader een kinderwens heeft.
Ja, welke gek doet dat nou voor een vent die ze amper kent? Hij kan toch makkelijk willige vrouwen bevruchten? Als ik geen kinderen wil, dan wil ik dus ook niet dat een kind van mij geboren wordt (zelfs als dat via een andere baarmoeder en vagina zou gaan), lijkt me logisch!

[...]

Stel dat de vrouw 38 weken zwanger zou zijn en aankondigt: ik ben van gedachten veranderd, ik gooi mezelf van de trap en wil het kind niet. Heeft ook dan de vader niets te zeggen omdat het kind er niet is???Dan is het moord en gaat ze een poosje logeren in de lik denk ik.
Zwieber en Bridges, hebben jullie kinderen? Ik weet echt niet wat ik lees, 9 maanden ongemak, ff een kind uitbroeden. Je kan door een zwangerschap blijvend in een rolstoel belanden. Extreme situatie natuurlijk, maar het kan wel. En wat als het kindje niet gezond is? En de vader het kindje niet meer wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven