Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Kletsbets, beetje mosterd, want dat is hier al heel vaak op verschillende pagina's gezegd. Maar in noodgevallen breekt nood wet (nog maar een keer for the road..).
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Zuss schreef op 31 december 2007 @ 13:38:

Evidenza, als jij het dan toch over goed lezen hebt: Ik fulmineer niet. Mag je zeggen 'dit keer niet', maar in dit topic ben ik behoorlijk netjes gebleven.

Marie, wat een lieve knul!Nou ja kijk, als jij over goed lezen begint kan ik em niet laten liggen natuurlijk. Ik zeg nl niet dat jij of de andere genoemden fulmineren. Ik zeg dat ík best lekker zou willen fulmineren op oudejaarsdag. En ik zeg ook al niet tegen jou "dit keer niet" , want ik heb geen idee of jij en waar jij eventueel wel dan niet zou fulmineren op andere topics.
Sarah, doorverwijzen is goed en vriendelijk zoals het moet. Zeker als je een hele reeële en haalbare optie geeft. Dat is iemand soms zelfs meer helpen dan hem/haar op je eigen gebrekkige personeelstoilet laten gaan.
Van The Lau:

HELDEN

waar zijn de helden, waar zijn de helden heen

staan ze gebeiteld op hun sokkels, zijn ze al van steen

waar zijn de helden, wat is een heldendaad

zijn alle helden op het slagveld of lopen ze gewoon op straat

waar zijn de helden

waar zijn de helden

wie zijn de helden, wat is een heldendaad

zijn alle helden uitgestorven of lopen ze gewoon op straat

waar zijn de helden

wie zijn de helden

waar zijn de helden

vandaag kan ik koning zijn en jij mijn koningin

vandaag de bekroning voor een held en een heldin

ons koninkrijk de straten, de stegen en het plein

vandaag, vandaag kunnen we helden zijn

noem jij de straat een jungle vol agressie en gevaar

tien keer is dat onzin, één keer is het waar

wie dan niet aan zichzelf denkt, aan de klappen en de pijn

aan de schoppen in het donker, zij zullen de helden zijn

waar zijn de helden

wie zijn de helden

waar zijn de helden

en wie zijn de helden

vandaag kunnen we helden zijn...

Nu ben ik even weg...schoonmaken en toetje maken voor vanavond.
Eigenlijk zou die jongen van de Praxis (Karwei? Gamma?) geen held moeten zijn, zou het normáál moeten zijn. Tóch vind ik hem een 'held'.
quote:Evidenza schreef op 31 december 2007 @ 13:46:

[...]

Nou ja kijk, als jij over goed lezen begint kan ik em niet laten liggen natuurlijk. Ik zeg nl niet dat jij of de andere genoemden fulmineren. Ik zeg dat ík best lekker zou willen fulmineren op oudejaarsdag. En ik zeg ook al niet tegen jou "dit keer niet" , want ik heb geen idee of jij en waar jij eventueel wel dan niet zou fulmineren op andere topics.Mag je mij zeggen hoe ik onderstaande anders moet interpreteren.

Ik zou het best eens willen zijn met FV, Tilalia, Inad, Fleurtje, Zuss en nog een aantal. Gewoon omdat het wel lekker is om het met de meerderheid eens te zijn en eens lekker te fulmineren op oudejaarsdag.

Hiermee impliceer je toch dat wij hier lekker zitten te fulmineren?

En nee, je zegt niet 'dit keer niet' dat zeg ik omdat ik jou (of andere posters) even voor wilde zijn.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik ben zo'n type met een énorme tas gevuld met paracetamol terwijl ik nooit hoofdpijn heb en zakdoekjes ( ook al ben ik niet verkouden ) en lollies die míjn kinderen niet eens blieven . Gewoon , voor de je-weet-maar-nooit . Iemand een pen nodig ? Bij BGB in d'r tas . Een pleister ? Heb ik ! Een tampon ? BGB ! Wisselen voor een winkelkarretje ? standaard een paar 50 cent stukken paraat . Het is dat er geen wc in past want ik zou 'm bij me hebben .

Mensen die een collecte lopen en moeten plassen ? Die gaan dus bij mij , ben ik waarschijnlijk al nummer zoveel aan wie ze het vragen.... Stratenmakers toen er nog geen verplaatsbare toiletten naast werden gezet ? Die zaten dampend op mijn wc te kleien .......

Daar ben ik ook niet altijd even gelukkig mee en sta ook weleens half in mijn kamer half in mijn gang wijfelend van "is dat slim want je weet maar nooit " ( in het ergste geval schiet iemand meteen de trap op naar boven of voelt in de jaszakken op de gang etc ) , maar het komt niet bij me op om iemand met wélke ( hoge ? ) nood ook te weigeren .

Ik weet niet wat ik zou doen als ik in een winkel werkte en mijn baas zou het me uitdrukkelijk verbieden ...... als de baas aanwezig zou zijn waarschijnlijk hem/haar erbij roepen , want dat weigeren zou IK niet over mijn hart verkrijgen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:fleurtje schreef op 31 december 2007 @ 13:56:

Eigenlijk zou die jongen van de Praxis (Karwei? Gamma?) geen held moeten zijn, zou het normáál moeten zijn. Tóch vind ik hem een 'held'.

Kwantum, was het, zegt het voort, zegt het voort!

(En ja, ik vond hem ook een held. En slim, want nu ga ik de volgende keer als ik verruf ofzo moet hebben wéér naar de Kwantum terwijl ik die winkel voorheen meed als de pest).
.
quote:fleurtje schreef op 31 december 2007 @ 13:56:

Eigenlijk zou die jongen van de Praxis (Karwei? Gamma?) geen held moeten zijn, zou het normáál moeten zijn. Tóch vind ik hem een 'held'.jammer dat je zo'n jongen zijn ouders niet kent , is toch geweldig als ze zoiets van je kind zeggen !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn ouders mogen ook zéker trots op hem zijn!
quote:kletsbets schreef op 31 december 2007 @ 13:43:

En dan zeker nog bij drukke dagen als sint of kerst, dan is het personeel zo ontzettend druk bezig, dat ze echt geen tijd hebben om klanten naar het toilet te begeleiden. Ik hoor het ze al zeggen als er een mega-rij staat "sorry, deze kassa gaat even dicht omdat we deze mevrouw naar het toilet moeten begeleiden".

Voor jezelf (en degenen met wie je gaat winkelen) is het een beetje kwestie van planning -> vanaf een uur tevoren niets drinken als je niet zeker weet dat je het ook kwijt kunt.

Wat betreft de eerste geciteerde alinea: lees es ff een stukkie terug, (als t niet teveel moeite is hoor) het gaat hier om uitzonderingen, kleine kinderen en bejaarden en crohnpatienten of andere medische problemen.

Wat betreft het tweede stukkie:

Nou! Dat ik daar nou niet aan heb gedacht, wat ongelooflijk overloos stom van mij! Gewoon je kind of je bejaarde moeder geen eten of drinken geven het uur van tevoren. Bril-jant. bedankt voor de tip.

DENK JE NOU WERKELIJK DAT IEDEREEN NIET BEDENKT DAT IE ZN KIND MET BLAASPROBLEEM VAN TEVOREN NIET EEN LITER APPELSAP LAAT DRINKEN ???????!!!!

Beter nog, als je had ge-le-zen dan had je kunnen zien dat Marie dr moeder zelfs niet of weinig gegeten had die ochtend om te voorkomen dat ze moest poepen als crohnpatient zijnde.

Voor beide stukkies: Wat een kort door de bocht, onnadenkend raaskallen en meer van dat kaliber.
quote:sunlight schreef op 31 december 2007 @ 14:27:

[...]

DENK JE NOU WERKELIJK DAT IEDEREEN NIET BEDENKT DAT IE ZN KIND MET BLAASPROBLEEM VAN TEVOREN NIET EEN LITER APPELSAP LAAT DRINKEN ???????!!!!

Bovendien blijkt een avond droog staan voor bedplassertjes niet te helpen, zou zomaar kunnen dat dat hiervoor ook geldt.
Ik vind het inderdaad niet meer dan goed fatsoen om iemand naar de toilet te laten gaan. Dat het bij een bank niet kan vind ik ergens wel begrijpelijk, maar ik vind het raar dat er juist bij dat soort 'klantvriendelijke' instellingen/bedrijven geen klantentoilet is. Bij het bedrijf waar ik werk hebben we 1 dames-en 1 herentoilet, het sanitair stamt nog uit de jaren 70 met oranje vloertegels maar als er een klant vraagt of hij/zij naar de toilet mag dan laten we hem/haar gewoon erop. Er loopt altijd iemand mee om de weg te wijzen. Als je moèt, dan moèt je toch? Ik heb zelf op vakantie ook wel eens vreselijke diarree gehad en ik ben ook op de meest vreselijke toiletten geweest (in winkels) omdat ik het ècht niet op kon houden. De toiletten waren meestal vreselijk smerig, maar het interesseerde me niks, ik moèst gewoon en dan hou je het echt niet op tot je weer thuis/in je hotel bent.

En om nou te vragen of er een medische noodzaak is vind ik tè privé. Als iemand kwaad in de zin heeft hoeven ze die toiletsmoes toch niet te gebruiken? Ik las dat verhaal van die poster in die parfumeriezaak die met een mes bedreigd werd, die had toch ook niet gevraagd of hij van het toilet gebruik mocht maken?

Ik vind het heel jammer dat sommige mensen altijd van het slechte in de mens uitgaan en dat de goeden daar dan de dupe van moeten worden.
quote:Zuss schreef op 31 december 2007 @ 13:58:

[...]

Mag je mij zeggen hoe ik onderstaande anders moet interpreteren.

Ik zou het best eens willen zijn met FV, Tilalia, Inad, Fleurtje, Zuss en nog een aantal. Gewoon omdat het wel lekker is om het met de meerderheid eens te zijn en eens lekker te fulmineren op oudejaarsdag.

Hiermee impliceer je toch dat wij hier lekker zitten te fulmineren?

En nee, je zegt niet 'dit keer niet' dat zeg ik omdat ik jou (of andere posters) even voor wilde zijn.En dat niet alleen, het impliceert ook dat wij de enigen waren (zoals ik al zei, the usual suspects, goed om te zien dat die ouwe koe weer waar blijkt) die aanstoot namen aan haar postings. Terwijl ik toch echt een Lika, Vivafeelfree, Pammie, Mille en nog wat anderen het gisteren voor Mimsey heb zien opnemen. Het was dus zéker niet zo dat jij of ik of fleurtje gewoon niet objectief zijn, of iedereen moet natuurlijk niet objectief zijn en ervan uitgaan dat Minny een kutwijf is die het op mimsey heeft voorzien. Fijn voor Minny dan dat Evidenza gelukkig wel objectief kan zijn.
Am Yisrael Chai!
quote:layla1969 schreef op 31 december 2007 @ 14:36:

Ik vind het heel jammer dat sommige mensen altijd van het slechte in de mens uitgaan en dat de goeden daar dan de dupe van moeten worden.Ja, dat is eigenlijk wel zo'n beetje de kern van de zaak. Sluit ik me dus graag bij aan.
Am Yisrael Chai!
Misschien vivaforumt de kwantumjongen wel mee. Hij wist in ieder geval wat crohn was en keek niet vreemd op bij het tonen van het pasje. Dat is al heel wat.

Dat lijkt me ook zo erg. Toon je dat pasje, gaat de verko(o)p(st)er het pasje uitgebreid bestuderen, haalt er een collega bij "Ooit zoiets gezien?", gaan ze uitgebreid overleggen, chef erbij halen, googlen op crohn.....en ik maar ophouden,ophouden....
Ik vind hier dingen van.
quote:fleurtje schreef op 31 december 2007 @ 14:31:

[...]

Bovendien blijkt een avond droog staan voor bedplassertjes niet te helpen, zou zomaar kunnen dat dat hiervoor ook geldt.Ja, dat is wel een idee, zou natuurlijk kunnen. Weet iemand of hier onderzoek naar is gedaan en dan wat daar uit kwam natuurlijk? Bij operaties is het wel zo dat je 12 uur tevoren niets moet hebben gegeten of gedronken, maar daar zal ook wel een veiligheidsmarge in zitten.
Volgens mij zegt Fleurtje dat het dus waarschijnlijk níet zal helpen en daarnaast lijkt het me helemaal niet goed voor de stoelgang van kleine kinderen om ze twaalf uur lang niet te laten drinken en ook nog eens wreed, want dan krijgen ze vreselijk dorst en droge keel en waarschijnlijk ook nog eens heel harde poep/ vastzitten. Echt een non-optie.

Mijn huis is bijna schoon
quote:kletsbets schreef op 31 december 2007 @ 14:46:

[...]

Ja, dat is wel een idee, zou natuurlijk kunnen. Weet iemand of hier onderzoek naar is gedaan en dan wat daar uit kwam natuurlijk? Bij operaties is het wel zo dat je 12 uur tevoren niets moet hebben gegeten of gedronken, maar daar zal ook wel een veiligheidsmarge in zitten.

Dat is om het risico op overgeven (en het eventueel verslikken daarin, stikken, dat werk, gevaarlijk enzo) na een narcose tot een minimum te beperken. Niet om eventueel geplas of gepoep voor te zijn. Daar zijn dan weer catheters voor uitgevonden enzo. (wat dan weer afhangt van type operatie, patiënt én arts of die gebruikt wordt, maar goed, we dwalen af)

Ik zal je brommen; mensen met blaas- en/of darmproblemen letten meer dan welke Jan, Klaas of Griet dan ook op hun eet- en drinkpatroon in verhouding tot eventueel nog de deur uit moeten. Alleen, tja, hun blaas en/of darm functioneert nu eenmaal niet voorspelbaar, ergo; probleem. Het kan dus zo maar eens gebeuren dat ze binnen no time wéér moeten. En het verbaast me ook niet enorm dat het bij kleine kinderen hetzelfde werkt. Ze zijn niet vanaf dag1 in de zindelijkheid ook meteen 'volmaakt' in het ruim op tijd aan voelen komen wanneer ze naar de wc moeten, ook dat is 'work in progress' wat ook nog wat langer kan duren dan die eerste stap van zindelijk worden en zijn.

Of nee, laat ik dat vage theoretische gelul van me wat verduidelijken met een praktijkvoorbeeld. Puur naar mezelf kijkende; ik drink op de klok, houd 24/7 bij welke hoeveelheid vocht er door mijn systeem gaat, moet op gezette tijden verplicht naar de wc, ben expert in het doorgronden van hoe snel mijn nieren vocht kunnen verwerken. En tóch, he. En tóch kan het zo maar weer eens voorkomen dat er iets tussendoor glipt en je op de meest onhandige momenten voor het blok staat. Nu heb ik het op dit moment nog makkelijk, ik heb (te) vaak nog een keuze; plassen of de blaas en uiteindelijk nieren nog wat meer om zeep te helpen. Is toch al aan gort, moet toch in de revisie, lang leve de lol (zoiets). Over enkele weken is dat verleden tijd. Met een stoma zal het nog meer op de klok leven en bijhouden van alles worden, maar ook dan kan het zo maar eens voorkomen dat je 'oeps, sta voor het blok' overkomt. En tja, dan is de keuze in ene niet zo jofel meer. Ik help dat stoma niet graag om zeep -zit er al niet op te wachten, laat staan dat ik er op zit te wachten dat ik er onderhoud aan moet laten plegen- maar die andere keuze van ter plekke de boel laten lopen of lopen te vogelen in een pashokje? Neuh, daar zit ik persoonlijk ook niet enorm om verlegen.

Mariannanas; van mijn part post je de woonplaats van die Kwantum en al hier online! Komt er toch nog wat goeds van dit topic, een lijst met plas- en poepvriendelijke winkels.
vandaag ga ik van alles kunnen
Sorry Chica, je mag niks drinken bij het avondeten en ook niet na het tanden poetsen, want mama wil morgenochtend misschien even naar de Albert Heijn
Ach Inad, wie weet is dat wel dé oplossing tegen 'dalussiknie'. Zijn ze straks zo dankbaar voor de momenten dat ze wel wat krijgen, dat ze alles in ene 'lussuh'.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 14:38:

[...]

En dat niet alleen, het impliceert ook dat wij de enigen waren (zoals ik al zei, the usual suspects, goed om te zien dat die ouwe koe weer waar blijkt) die aanstoot namen aan haar postings. Terwijl ik toch echt een Lika, Vivafeelfree, Pammie, Mille en nog wat anderen het gisteren voor Mimsey heb zien opnemen. Het was dus zéker niet zo dat jij of ik of fleurtje gewoon niet objectief zijn, of iedereen moet natuurlijk niet objectief zijn en ervan uitgaan dat Minny een kutwijf is die het op mimsey heeft voorzien. Fijn voor Minny dan dat Evidenza gelukkig wel objectief kan zijn.

Nou, ik was na die twee postinkjes van mij druk met een zielige baby bezig, maar anders had ik best even willen zeggen dat Minny mij een kutwijf dat het op Mimsey had voorzien lijkt hoor

Mims, mosterd, maar wil me alsnog bij de usual suspects aansluiten wat betreft hoe sterk jij je hebt gehouden en hoe meer dan stijlvol (blegh) je vriendelijk bent blijven reageren
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 10:25:

[...]

Dat vind jij, en dat vind ik ook. Nee inderdaad, ik persoonlijk zou die uitzondering onmiddelijk maken. Kan het me namelijk goed voorstellen, ben zelf weleens zwanger en al met blaasontsteking geweigerd en mijn toen nog vriend was razend! Zelf was ik ook niet erg blij met de persoon tegenover mij! Maar ik kan me wel indenken dat dat grietje van pakweg 16 a 17 niet goed kon inschatten hoe hoog mijn nood was. Gelukkig kon ik terecht bij de winkel er naast, al had ik al wat verloren onderweg zeg maar. Ja, dat is inderdaad heel erg naar, en ik baalde gruwelijk. Maar om dan maar te gaan schelden of dat meisje allerlei nare dingen toe te wensen...neen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat uit narigheid deed, gewoon echt niet.

Ben het woordelijk met Minny eens. Het is zo makkelijk om andere mensen in te schatten als horken of dat ze het slecht bedoelen. Maar ik ga er altijd vanuit dat ze precies zo zijn als ik, en dat het gewoon kan gebeuren dat je iets verkeerd inschat en dat je daar na afloop gigantisch van baalt.

En nou niet zeggen dat ik vriendjes ben met Minny he.

Zo, en nu eerst de laatste 7 paginas lezen....
Juist, stuk relaxter om er zo mee om te gaan dan om anderen maar uit te maken voor weet ik veel wat en maar steeds harder te roepen dat het gewoon ongehoord is dat iemand je weigert.

En wat ik nog het meest bijzonder vind is dat er hier mensen rondlopen die zo ontzettend graag hun sociale, medemenselijke en intelligente kant benadrukt willen zien, maar die ondertussen de meest hautaine houding aannemen, denken met veel omhaal van woorden altijd wel gelijk te kunnen krijgen en - mocht dat niet lukken - anderen net zo makkelijk voor rotte vis uitmaken en de meeste valse steken onder water geven.
quote:fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 11:18:

Zucht... ik heb ook daarvan al duidelijk gezegd dat a): je niet gek moet opkijken dat je een keer de verkeerde treft die zo kwaad is dat je zijn moeder met medische verklaring zichzelf hebt laten vervuilen dat ie je het ziekenhuis in mept. Daarvan heb ik meermaals gezegd dat ik dat niet goedkeur, maar dat ik het me wel kan voorstellen. Mensen slaan elkaar dood om een parkeerplek of schieten elkaar af om een sneeuwbal,

JA, MAAR DAN GA JE DUS MENSEN NAAR HET TOILET LATEN OMDAT JE BANG BENT OM IN ELKAAR GESLAGEN TE WORDEN. DAT IS WEER VAN EEN ANDERE ORDE.

IK kan me voorstellen dat sommige lieden nog veel ergere dingen doen als hun ouwe moedertje huilend in haar eigen poep naar huis komt, want ik kan me niks vernederenders voorstellen. IK VIND DIT ECHT ZWAAR OVERDREVEN. ALS JE WEET DAT JE MOEDER HET NIET GOED OP KAN HOUDEN, IS HET DAN NIET VEEL MENSLIEVENDER OM HAAR EEN TENALADY OM TE DOEN?

En b) heb ik gezegd dat ik inderdaad goed zou keuren dat als iemand met een MEDISCHE VERKLARING door iemand die kennelijk niet kan lezen geweigerd wordt, door omstanders dan maar geholpen wordt en dat die omstanders die blijkbaar WEL begrijpen wat die medische verklaring inhoudt die analfabete doos opzij schuiven. ANALFABETE DOOS? YASMIJN, KOM NOG ES MET EEN ONELINER AJB, OF KOMEN DIE ALLEEN ALS MINNY IETS VERVELENDS ZEGT?

Ik zie dat ongeveer hetzelfde als iemand omverduwen omdat ie in de weg staat terwijl iemand een hartaanval heeft.

POEPEN EN HARTAANVAL ZIJN NIET HELEMAAL HETZELFDE HOOR. IN JE BROEK POEPEN IS NIET LEVENSBEDREIGEND. NO OFFENCE TO ANYBODY.

Sorry voor de hoofdletters, quoten gaat klote etc. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven