Kinderwagen in de trein

10-01-2018 14:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand wil ik graag met m'n moeder naar Den Bosch. Dit doen we elk jaar en we gaan dan met de trein. Omdat ik geen oppas heb gaat mijn dan drie maanden oude zoontje mee. Nu zag ik op de site van de NS dat je de kinderwagen wel mee mag nemen, maar die niet te groot mag zijn en in de bagageruimte moet passen.

Wat is jullie ervaring met een kinderwagen in de trein? We hebben trouwens een Mutsy EVO.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest een keer de trein uit met kinderwagen en slapend kind omdat een fietser voorrang had. De conductrice stond te snauwen naar me. Toen ze wegliep zei de fietser in kwestie "lekker laten staan. Ik houd mijn fiets wel vast."

Dat was overigens de enige keer en ik ga geregeld met de trein.
MwTheelepel schreef:
10-01-2018 18:28
Geen lift is toch geen probleem met een kinderwagen? Zat mensen met kinderen die op een verdieping wonen en het ding op en neer slepen. Een lift is wel handiger maar niet noodzakelijk zoals bij iemand in een rolstoel die absoluut geen trappen kan lopen.
Dat is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, omdat je je baby dan even thuis veilig kunt parkeren in de tijd dat je de wagen de trap op sjouwt. Als je alleen bent is dat op een koud, tochtig perron wat lastiger.
Maar TO is niet alleen.

Ik vind dat er best moeilijk wordt gedaan over reizen met de trein met een wagen eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven