Kleuter-topic, naar groep 1

04-12-2018 09:42 153 berichten
Zijn hier meer ouders wiens kind binnenkort naar de kleuterklas gaat of wiens kind net is gestart op school? En daarover willen schrijven?

Mijn zoon start na de kerstvakantie en ik vind het erg spannend. Hoe gaat ie het vinden? Zal hij vrienden maken? Zal hij een beetje mee kunnen komen? Is de juf lief enzovoorts.
Alle reacties Link kopieren
Ahh dat is inderdaad sneu. Je kind huilend achterlaten, is nooit leuk. Heb je de juf al gevraagd of ze lang verdrietig blijft? Wat zegt ze er zelf over?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje huilt niet maar zit er telkens wel heel erg verdrietig bij en nee dat vind ik niet leuk.

Is het trouwens bij jullie ook zo dat er zo weinig tijd is om wat aan de juf te vragen? Ik wil graag weten hoe hij het heeft maar met ophalen komen de kinderen zelf naar buiten en binnen een paar tellen is de juf weer binnen. Woensdag moet hij voor het eerst ook in de ochtend maar ik weet zijn tijden niet eens en heb geen idee wat ik hem mee moet geven, hoe doen jullie dat?
@Emie; mocht je erbij blijven dan? Bij de kleutergym?

@misvrolijk: wat sneu dat je dochter het nu niet meer leuk vindt. Heb je enig idee waarom?

@Helaas herkenbaar Whatsinaname. De informatievoorziening is niet echt goed geregeld. Ik heb zelf maar de nodige info gezocht in het schooljaarboekje. En de juf is niet echt (lang) aanspreekbaar. Gaat allemaal maar snel snel snel bij wegbrengen en halen. Er is ook een digitaal ouderportaal maar daar staan geen updates op en al helemaal niks persoonlijks over onze zoon.
Alle reacties Link kopieren
Andere ouders vragen helpt! Vooral voor de praktische dingen. Dan gaan de kostbare minuten met de juf/meester ook alleen over je kind.
Kun je de schoolgids niet downloaden van de website @whatsinaname?

Mijn oktober kind had het na de kerstvakantie ook ff moeilijk. Nu gaat het weer goed alleen is ze ziek. Geen koorts maar wil niks eten en slap als een vaatdoek en lijkbleek. Dagje netflix met dr papa en zo ff weer naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat jullie weinig informatie krijgen. Lijkt mij lastig. Bij mijn zoon lijkt het goed geregeld. Straks met ophalen ook even kijken of ik de juf te spreken kan krijgen want ik heb hem net voor het eerst weg gebracht om te wennen. Een ander jongetje ging gelijk met hem spelen. Het afscheid was zonder tranen. Ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat!

Sneeuwwitje, is je dochter weer een beetje opgeknapt?
Alle reacties Link kopieren
Nou toch even de juf vanmorgen gehoord. Hij doet leuk mee en gaat met alle kindjes goed om, hij heeft ook weer verkering haha. Is z’n 3de vriendinnetje al en allemaal blonde meisjes met blauwe ogen dus zijn type is wel duidelijk haha.
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen dat ik hem wel echt mis hoor. Heb z’n broertjes nog gewoon thuis en hun missen hem ook, ben blij als het eindelijk eens 12.15 is want het is ineens echt een stuk stiller in huis.
@Elmie
Vanmorgen naar school geweest. Ging weer prima vamorgen, maar nu helaas toch weer ziek. Was blijkbaar toch nog teveel. Nu een Casper en Emma marathon aan het doen samen op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dame gaat sinds na de kerstvakantie voor t echie. Ze zoekt nog echt naar haar plekje. Ze is een temperamentvol meisje dat snel moet huilen als iets niet lukt, maar anders is ze ook heel blij en doet ze overal aan mee. Ze zegt wel vaak niet meer te weten wat ze gedaan heeft, maar de informatie komt langzaam wel een beetje los. We hebben afgesproken dat we over 6wkn even een gesprekje met de juffen hebben.
Spannende tijd hoor. Heftig zo'n nieuw begin, voor volwassenen al en zeker voor n ukkie.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat die juf zo snel weer binnen is. Hier wachten ze buiten tot alle kinderen opgehaald zijn. En dan is er altijd tijd voor een vraag. Sterker nog: soms ben ik als laatste van het plein en dan staan ze er nog.

Huilende kinderen achterlaten lijkt me zo lastig. Gelukkig is dat hier nog nooit geweest. De oudste wilde zelfs vanaf dag 1 in groep 3 opeens afgezet worden bij de kiss&ride. Gelukkig vond ze het later toch gezellig als ik haar soms in de klas breng. Toch even wat laten zien enzo.

De jongste geeft me nog een paar flinke knuffels en kussen en dan mag ik gaan.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname, wat is het dan stil hè. Ik heb hem niet gemist maar ik had voor mijn gevoel zeeën van tijd voor mezelf. Ook wel eens lekker. Maar ik was even blij om dat kletskontje weer op te halen!

Vervelend Sneeuwitje, beterschap!

Hier is het vanmorgen heel goed gegaan! Hij kwam blij uit school. Ik merk wel dat hij de dag even moet verwerken. Vanmiddag was hij een stuiterbal en vanavond was hij 2x in dikke tranen. Mooi dat er even een rustdag tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel even moet wennen nu hij meer en langer weg is. Gek genoeg is het toch anders dan als hij naar de psz gaat. Hi hi mama moet nog meer wennen dan kind 😉
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
14-01-2019 22:25
Mijn zoontje huilt niet maar zit er telkens wel heel erg verdrietig bij en nee dat vind ik niet leuk.

Is het trouwens bij jullie ook zo dat er zo weinig tijd is om wat aan de juf te vragen? Ik wil graag weten hoe hij het heeft maar met ophalen komen de kinderen zelf naar buiten en binnen een paar tellen is de juf weer binnen. Woensdag moet hij voor het eerst ook in de ochtend maar ik weet zijn tijden niet eens en heb geen idee wat ik hem mee moet geven, hoe doen jullie dat?
Ik ben vaak wat eerder in de klas met mijn dochter. Dus dan praat ik even met de juf. Bij halen is inderdaad geen tijd, de kinderen willen zo snel mogelijk met hun ouders mee.
Alle reacties Link kopieren
Elmie schreef:
14-01-2019 21:12
Ahh dat is inderdaad sneu. Je kind huilend achterlaten, is nooit leuk. Heb je de juf al gevraagd of ze lang verdrietig blijft? Wat zegt ze er zelf over?

Mijn dochter ziet vooral op tegen de gym. Van de juf mag ze eerst wel even op de bank, en later hoor ik dan dat ze toch heeft meegedaan.
Alle reacties Link kopieren
al die moeders die via het raampje nog gluren is wel grappig om te zien.
Nou hier was de schoolweek kloten. Kind is 2 dagen geweest. Vond het totaal niet leuk. Daarna ziek geworden. En ik baal van de hoeveelheid kinderen en groepsgrootte en juf die niks vertelt.
Wat sneu voor jullie beid0e zeg. Het is ook wel een enorme school waar hij op zit. Hoe groot is zijn klas?
Alle reacties Link kopieren
@Uvita, kan jij benoemen wat hij niet leuk vond? Hoe groot is de groep?
Het ís gewoon een hele grote verandering en ook een sprong in het diepe. Ik zou de juf/meester even aanspreken morgenochtend en vragen om een gesprekje na schooltijd. Hoe kan het wennen anders/beter?
Op onze school laten ze de oudere kleuters een jonkie ook actief helpen. Dat werkt heel verbroederend.
Verder heb ik ook al even afgesproken om na een week of 6 te evalueren. Dat hielp mij om het los te laten. Elke dag weer vragen is in het begin niet zo zinvol.
Bij ons was de 1e week echt lastig, ze wilde niet elke dag en snapte niet goed wat er van haar verwacht werd. Gelukkig werken ze op school veel met pictogrammen en veel structuur. In de 2e week was ze elke middag al enthousiast en nu is ze blij om morgen weer te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Uvita, wat vervelend allemaal! Hoe gaat het nu met hem?

Ik heb nog geen klik met de juf. Dat vind ik lastig. Ik probeer tegen mezelf te zeggen dat het moet groeien maar stiekem zit het me wel dwars. Mensen die ik niet kan peilen, daar heb ik (altijd) moeite mee. Zoon wel blij weg gebracht. Dat is ook wat waard!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen?
Hier gaat alles weer goed. Beter en enthousiast over school.
Alle reacties Link kopieren
Hier is dochter inmiddels twee keer een ochtend gaan wennen. Ze vond het na de eerste keer zó leuk, dat ze thuis vroeg of ze de tweede keer niet de hele dag op school mocht blijven. :D Jammer genoeg vond de juf dat geen goed idee (beetje vaag verhaal was dat).
Maar goed, ze vindt het leuk en ze heeft ook al vriendinnetjes gemaakt als ik haar verhalen moet geloven. Ik ben reuze benieuwd wat ze zoal doet op school maar concrete verhalen daarover krijg ik niet echt uit haar dus dat laat ik maar even gaan.

Inmiddels hebben we ook een mooie nieuwe rugtas en een broodtrommel besteld, dus dochter is er helemaal klaar voor! :cheer2:
het is wat het is
Hier gaat het ook wat beter gelukkig! Hij is wel ontzettend moe merken we aan de boze buien rond bedtijd. De juf is wel aardig en zegt elke keer dat het goed is gegaan, ik krijg verder geen informatie. Over 3 weken ouder-gesprekken dus ben benieuwd!
Zoon zelf vertelt af en toe wat: dat hij heeft gegymd of dat hij verdrietig was omdat hij mij miste of dat ze school-tv hebben gekeken. Vandaag hou ik hem een dagje thuis want hij is (alweer) niet lekker. Denk dat de griep van vorige week toch nog niet uit z'n systeem is, of hij vaart weer mee op een nieuwe griepgolf. Het doet wat denken aan de eerste periode op de opvang, toen was ie ook constant ziek :(
Hier net telefoon van de juf. Doodmoe kind met rode wangen.......tja wordt dan ook verdorie niet om 5.00 uur wakker.

Kind vanmorgen om 5.00 uur, mama ik kan niet meer slapen
Ik tegen beter weten in uitleggen dat ze moet slapen. Dat iedereen nog slaapt. Dat ze anders te moe is vanmiddag. Snap je dat vroeg ik. Ja mama dat snap ik en mag ik nu filmpje kijken? GRRRRRRR nee je moet slapen. ik heb het gerekt tot 6.00. Fles pap gegeven in de hoop dat ze dan weer ging slapen. Maar nee ze ging echt niet meer slapen en nu kunnen we haar van school ophalen.

Ik geloof echt niet dat ze verder ziek is gezien de papfles en 2 boterhammen als ontbijt vanmorgen. Eerst maar eens in bed gooien straks en dan over twee uurtjes maar kijken wat we kunnen gaan doen de rest van de dag.

Fijn Uvita dat het weer wat beter gaat!!! En voor jullie wel beterschap.
Jij succes Ruiva. Ik hoop dat ze het zo leuk blijft vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven