Knarsetandend kind

12-08-2010 15:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, het is zover: Timanni is nu ruim 8 maanden en heeft tandjes! Naast de twee ondertanden die al eerder zich kwamen melden, zijn nu ook 4 tanden in zijn bovenkaak door: de twee hoektanden en de twee snijtanden daarnaast.

Dat wordt een pracht van een lachebekkie!

...hopen we.

Want hij vindt het zó interessant, dat hij nu telkens zijn ondertanden over de nieuwe boventanden schraapt. Met een knarsgeluid dat door merg en been gaat tot gevolg. De rillingen lopen me derhalve over mijn rug .

Gaat dit wel goed zo? Is dit normaal gedrag voor een kind dat ineens allemaal van die bijtertjes in zijn mond krijgt, en moet je het afleren? Hoe dan?
Het is volgens mij heel normaal. Hier hier hebben ze het ook allemaal gedaan. Het begint zomaar en ( is hier) ook zo maar ineens gestopt. Het is wel een vreselijk gehoor!!
Gaat weer over.. Hier heeft mijn dochter het élke keer dat er nieuwe tandjes bijkwamen een paar weken/dagen gedaan. Afschuwelijk geluid, maar t is echt tijdelijk.

(Volgens mij opende ik vorige jaar rond deze tijd hetzelfde topic en iedereen riep, gaat weer over, was echt zo.. )
Ah kijk, nu ben ik eens in gebreke door niet eerst te kijken of er al een topic over bestond

Fijn om te horen dat het overgaat, want mén... Wat een geluid en dan ook nog het idee dat ie zijn verse bijterTs gelijk weer vernaggelt. (Het wordt echt een nog lekkerder bekkie om te zien namelijk, al zeg ik het zelf)
Ja, wat een geluid he, vreeeeselijk. Oordopjes dan maar?

Wat zijn ze opeens groot he, als ze boven- en ondertandjes hebben..
dan hebben jullie nog mazzel, mijn vriend hoort het heel de nacht door

(Maar ik heb nu wel veel kortere tanden )
Het gaat over! Als hij het doet tijdens de borstvoeding zou ik wel proberen hem dat af te leren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven