Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Sokje, ben je al thuis? Wat irritant zeg, die treinomleiding .

En als ouder bij trakteren zijn? Dat kende ik ook niet Citronella.

Pluis is volgens mij een heel pienter jongetje . Leuk hoor, dat soort opmerkingen, die moet je eigenlijk opschrijven voor later.

Hier vandaag ook nog oudergesprek met juf van Sien gehad. Eigenlijk allemaal hartstikke positief: ze doet het heel erg goed, heeft veel plezier in het leren, ligt prima in de klas, is vrolijk, kan heel goed sporten en is zeer plichtsgetrouw (steekt ook keurig haar vinger op als ze de juf in de gang of op het schoolplein iets wil vragen ). Ter compensatie van dit alles was ze vanmiddag natuurlijk lekker dwars en was ik vooral een stomme en domme mama .

En ik had nog een lekkere blunder: ik was in de veronderstelling dat Sien een aantal Duitse woorden nogal verkeerd uitsprak en vroeg me af of ze daarin nog gecorrigeerd moest worden. "Nee hoor, ze doet het prima", zegt de juf "dat is gewoon plat Duits van hier". Tja, dat krijg je dus in een vreemd land .
Oei Citronella, ik hoop dat een lijstje gaat helpen. Het gevoel ken ik wel.

Pammie, heeft moeite met gestructureerd werken te maken met externe factoren op het werk? Wel balen zeg, maar goed, ik zal even AK verhaal afwachten.

Ik ga douchen, heb het koud en stort nog steeds elke avond volledig in na 20 uur (gelukkig gaat het overdag steeds iets beter).
Alle reacties Link kopieren
Anky, post even aanpassen?
Ik heb mijn password dus terug gevonden. En wat een schrik Anky, echt de nachtmerrie van elke ouder (maar gelukkig dan met goede afloop).

Hier ook oudergesprekken vandaag. Met Nippi gaat het niet goed, en ik weet niet zo heel goed hoe we dat op moeten lossen. Behalve dan wachten tot hij ouder wordt en hopen dat hij er overheen groeit.

En ouders bij trakteren vind ik raar. Onpraktisch, en lijkt me ook weinig toevoegen voor het kind.
Hee, Nippo, welkom terug! En hoezo niet goed? waar moet hij overheen groeien? nog steeds wat er eerst speelde?
Hij valt er buiten in de klas, en dat vind hij heel erg natuurlijk. Wij hebben het idee dat hij gewoon te jong is voor zijn klas (en daarbij niet zo sociaal vaardig), want met jongere kinderen kan hij wel leuk spelen. Sociaal en emotioneel past hij in groep 3/4, en cognitief in groep 7/8. Hij zit er nu bij wijze van compromis tussenin, en daarmee heeft hij eigenlijk aan twee kanten problemen. Lastig dus.
Dat is wel balen dat dat bij hem zo ver uit elkaar loopt, je kunt er zo weinig aan doen, want misschien vindt hij wel aansluiting sociaal gezien met jongere kinderen, maar dan valt ie er toch weer buiten omdat hij veel slimmer is en veel verder met leren (gaat ie misschien onderpresteren om in dat opzicht er niet buiten te vallen)
he, Nippo! leuk dat je er (weer eens) bent, en jammer van Nippi. lastig dilemma waar je nu mee zit. is ook wel een groot verschil tussen cognitief en emotioneel. heb ook geen idee wat je ermee zou moeten. misschien wat vaker laten spelen met kindjes waar dat goed mee gaat? heeft-ie toch nog z'n leuke momentjes ofzo? ik doe ook maar een gooi.

Anky: das ook schrikken zeg, van Maby! lekkere druif is dat, zeg. Hoop dat je een beetje uit kunt rusten btw.

en grappig dat Sien ht lokale accent overneemt.

Trein zat wel in omleiding, maar ik had gelukkig maar tien minuten vertraging. Maar dat is bij deze omleiding altijd maar afwachten.

vandaag vooral kletsdag op werk; deels nuttig, maar vooral vermoeiend. en net 2 afleveringen NCIS zitten kijken; volkomen zinloos, maar wel lekker ontspannend
[
Hé Nippo, leuk om weer eens wat te lezen van je. Minder leuk, dat het met Nippi wat minder gaat op school. Hoe voelt hij zich zelf op school? Heeft hij zelf door dat hij buiten de boot valt en/of vindt hij dit vervelend? Heb je het idee dat hij behoefte heeft aan contacten met andere kinderen?

edit: (ik lees nu dat hij wel leuk met jongere kinderen speelt, dus ik neem aan van wel).

Zou je die contacten met leeftijdsgenoten op de een of andere manier buiten de school kunnen regelen? Sportclub, speelafspraken? Als hij zo op de stof voorloopt zal hij op school sowieso in de klassen al enigszins buiten de boot vallen omdat hij hele andere dingen doet (al weet ik niet helemaal meer hoe het tegenwoordig op scholen gaat, ik heb wel het idee dat kinderen veel individueler dan vroeger werken).

Wel lastig probleem, en ook zielig voor Nippi.

(en warrig verhaal van mij, maar het is nog vroeg, laten we dat maar als excuus nemen).
vroeg is altijd een excuus, anky iig voor mij.

Hai Nip Vervelend dat Nippi er zo tussen valt. Het gat is ook behoorlijk, dat loop je niet zo even bij. Geen idee wat je daar aan zou kunnen doen. Heeft de school geen idee?

Ank, hoeveel grijze haren heb je erbij na die actie van Maby? Ze is wel eh.. ondernemend zullen we maar zeggen.

Citro, trakteren is hier ook met de ouders erbij tot en met groep 3. Het zal ongetwijfeld niet veel toegevoegde waarde hebben maar de kinderen vinden het wel altijd heel leuk dat je speciaal voor hun de klas in mag. Het hele gebeuren duurt een half uurtje en dan ben je weer weg.

Ik ben gister meteen met de kinderen gaan slapen. Was zo moe, ongesteld geworden en op het werk gebeurt gewoon heel veel. Pamman kwam vanmorgen tot de briljante conclusie dat de druk op mij alleen maar groter is geworden met deze werkdagen. En als nog briljantere oplossing had hij dat ik dan maar op mijn halve dagen méér moest gaan werken

Het behang van Mini is binnen, is mooi! Hopelijk kan de klusjesman dan volgende week beginnen.

Nu zit ik te wachten op de kringloopwinkel die wat zooi van Huize Pammie komt meenemen. Het wordt steeds opgeruimder hier
Grrr, veel te weinig slaap gehad, Limoen had een hoestaanval met spugen van 11 tot half 1 toen die eindelijk weer sliep, wilde mandarijn om 2 uur in ons bed, was te suf om hem terug te sturen, alleen werd Limoen toen ook weer wakker, wlde ook weer bij ons in bed, en gingen ze vervolgens samen herrie en ruzie maken, dus allebei weer teruggestuurd,wat ze niet accpeteerden, dus gespook tot 4 uur, fijn. Vanmorgen wilde ik ze allebei laten liggen, maar ze werden allebei toch om 7 uur wakker, dus zijn ze toch naar school/psz.

En ik heb net een stomme fout gemaakt, echt heel stom, slaap is wel een excuus, maar ik moet nog even zien hoe baas erop reageert als ie er vanmiddag is.

Juf zei al dat ze wel foto's wilde maken voor mij, als ik er neit bij kan zijn, maar daar gaat het me helemaal niet om, niet voor mij maar voor Limoen vind ik het leuk als ik er wel bij ben. Ze zou het nu aan de andere juf voorleggen om het toch vrijdag te doen.

Vind het nog niet zo gek wat Pamman zegt hoor,alleen zou je dan misschien 2 halve dagen om moeten ruilen voor 1 hele dag.

Mijn 24 uur over 4 dagen verdeeld is volgens mji ook drukker/belastender dan als je het over 3 dagen zou verdelen.
Erg druk ivm dienstreis gisteren, morgen presentatie, allerlei klusjes en ziek-aan-het-wordende Jongste (denk dat Sinterklaastripje niet doorgaat, hoesten).

Citro, ik kan wel dromen van betere nachten. Echt zo vervelend. Sterkte. Hoest Limoen alweer of nog steeds?

En wat een schrik, Anky, heeft Maby zelf begrepen dat dat best erg was?

Nippo, dat klinkt inderdaad erg sneu. Zou het dan toch niet beter zijn om hem naar een soort hoogbegaafden school te laten gaan? Dan heeft hij kinderen van zijn leeftijd of jonger voor zijn sociaale ontwikkeling en toch de cognitieve uitdaging, samen met een (jonge) groep die dat ook kan. Maar ik weet natuurlijk niet wat de opties zijn waar jullie wonen.

Even doorwerken.
Sterkte met de drukte en met jongste.

En alweer of nog steeds, geen idee, beide denk ik.

Ik denk dat we binnenkort maar weer eens naar de huis of kinderarts gaan, wil haar toch laten testen op allergieen. Haar knieholtes worden ook maar niet beter, eczeem, waterwratjes en ontstoken wondjes. Niet fijn.
Sterkte met de drukte en met jongste.

En alweer of nog steeds, geen idee, beide denk ik.

Ik denk dat we binnenkort maar weer eens naar de huis of kinderarts gaan, wil haar toch laten testen op allergieen. Haar knieholtes worden ook maar niet beter, eczeem, waterwratjes en ontstoken wondjes. Niet fijn.
Wat een nacht Citro, sterkte om de dag door te komen

Pamman vergeet even dat ik zo werk omdat 1. leidinggevende graag wil dat ik op vrijdag werk en 2. ik zo de vrije dagen van Mannie/Mini kan opvangen (want dan werk ik op donderdag de hele dag). Als ik méér uren zou gaan werken kan deze hele constructie niet meer en we hebben geen opvang op donderdag en vrijdag dus hebben we daar weer een probleem. Daarnaast vergeet hij dat ik die uren die ik nu 'extra' werk ook weer heel makkelijk ergens anders kan compenseren. Dus het kost me wel meer maar ik ben wel flexibeler. Nou goed. Pamman loopt sowieso een beetje te miepen, hij moet altijd even wennen als ik een baan heb die meer van me vraagt

Nip, ik weet dat je geen voorstander bent van een Leonardoschool maar dat is eigenlijk de enige 'oplossing' die ik kan bedenken waarbij je de meeste kans hebt om dat 'gat' te dichten.
Citro, Mannie heeft ook waterwratjes op zijn zij en de huid daartussen voelt afschuwelijk aan, keihard en hobbelig. Ik smeer hem nu dagelijks met Bepanthen in en dat is het enige wat helpt. Andere tip die ik van de week kreeg is met stijfsel in bad gaan (ik heb het zelf nog niet geprobeerd ). Schijnt erg goed te helpen tegen eczeem.
En de Betadine Scrub hielp erg goed tegen de waterwratjes bij Mini, met een week waren ze zo goed als weg.
Eten is klaar, we wachten op het Sintjournaal. Mannie was vanmiddag bij een vriendje spelen en ik ben met Mini naar Karwei gegaan om verf uit te zoeken. Daarna kwam Mannie met zijn twee vriendjes hier spelen, ze waren allemaal als Pietje verkleed, zag er zo zoet uit Lekker met moedervanvriendje thee gedronken, gezellig.
Ik heb al een tijd betadine scrub gebruikt bij Limoen maar het deed niets, het werd alleen maar roder en geirriteerder, ging ze meer krabben, en begon de ellende weer van voor af aan. Ik heb voor de ontstekingen fucidine met nog wat zalf gekregen, ik geloof hormonen, maar daar wil ik niet maar raak mee blijven smeren, en smeer op de eczeemplekken cetomacrogol/vaseline. Bepanthen heb ik nog niet geprobeerd, heb ik niet meer in huis, zou ik ook nog kunnen halen. Stijfsel? hmmm
Bij Mannie gaan ze 'gewoon' weg gelukkig. Vanavond ging hij in bad en toen hij eruit kwam was zijn hele zij en zijn arm volledig rood gevlekt, van die 'plakjes' die erop liggen. Ook plekken op zijn bovenbenen en knieholten. Lang geleden dat hij er zo uitzag :(

Bij Mini heb ik ook fucidine gesmeerd omdat ze ontstoken waren, dat hielp wel goed.

Pamman was het totaal niet eens met onze verfkeus (had ik al verteld dat hij een tikje dwars is de laatste tijd? ) en dat bracht hij zo lomp dat Mini begon te snikken dat het haar kamer is. Uiteindelijk kreeg ik een briljante inval; ze worden zilver en daar kon Mini wel mee leven
Tegen waterwratjes helpt geloof ik niks echt: het is een virus waar je resistentie tegen moet opbouwen, en om de een of andere reden duurt dat heel lang.

Nippo, welkom terug. Wat rot dat Nippi het zo moeiljk heeft, voor hem, maar ook voor jou, want het lijkt me heel moeilijk om je kind zo ongelukkig te zien. Voor een speciale school zou ik niet zo snel kiezen, maar misschien dat er wel buitenschoolse activiteiten zijn waar hij 'gelijkgestemden' zou kunnen ontmoeten? De zoon van kennissen, iets jonger dan Nippi, is net op schaken gegaan en vindt het geweldig, allemaal kinderen waar hij mee kan praten. Ik kan me voorstellen dat zoiets (of misschien iets met muziek, of bijvoorbeeld de jonge onderzoekers) voor Nippi misschien ook wel leuk zou kunnen zijn, en dat het op school makkelijker wordt als hij zich ergens anders wel op zijn plek voelt, omdat de druk dan minder groot wordt.

Anky, die Maby kost je wel regelmatig een jaar van je leven. Vijfentwintig minuten, wat een eeuwigheid!

Pammie, vond Pamman onlangs niet nog dat je minder moest gaan werken zodat je meer kon poetsen??
Pamman vindt wel meer. Hij vindt ook dat ik niet moet overwerken want ik werk parttime (?). Hij zit momenteel helemaal niet lekker in zijn vel op zijn eigen werk, gevalletje projectie zullen we maar zeggen. Net kreeg ik een kusje en een 'sorry dat ik zo vervelend ben'

Hoe doen jullie dat met wanten en sjaals enzo? Ik heb een grote bak staan in de gang en dat werkt natuurlijk voor geen meter, kan daar nooit iets in vinden. Iemand nog een briljante oplossing?
Waterwratjes hebben hier inderdaad lang geduurd. Ik had al op internet gelezen dat het een maand of 6 duurde en inderdaad waren ze hier bij alledrie de kinderen met een maand of 6 weer weg. Bij Maby heb ik wel een aantal keren met fucidine gesmeerd, helaas heeft ze ondanks dat er wel wat littekens aan over gehouden, maar misschien trekt dat nog weg (dat hoop ik althans). Aparte was dat ze het in Duitsland totaal niet kennen. Ik moest zelfs nog informatie van internet halen om aan te tonen dat het geen enge besmettelijke ziekte was. Terwijl in NL bijna elk kind ze heeft (hier zijn ze ook aangestoken door Maby die ze volgens mij op het kdv in NL heeft opgelopen).

Het waren heeeeele lange 25 minuten inderdaad Miffy. En Maby is een aparte inderdaad. De oppas zei het pas ook al: speelgoed dat bij haar 4 kinderen heeft overleefd krijgt Maby binnen 5 minuten kapot. Die ervaring heb ik thuis ook inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven