Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Ik heb een ladenkast van de IKEA (moet je wel de ruimte voor hebben natuurlijk) met van die stoffen vakken erin. Dat werkt hier erg goed moet ik zeggen. We hebben een lade voor A-man en ik en een lade voor het kinderspul. En dan nog een lade voor de rugzakken en de onderste is voor de regenpakken.
Ik kan niet zo'n grote kast kwijt, moet onder de kapstok en maximaal een meter breed. Maar lades lijken me een goed plan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook geen waterwratjes Is echt een D/NL verschil zoals Anky al zegt

Pammie, ik heb hetzelfde wantengedoe, en geen oplossing. Succes met dwarse Pamman. Nitroman wil niet mee op Sinterklaastripje (jongste is gestopt met hoesten!) en ook niet naar visite bij mijn vader over twee weken. Tot zover het thema "samen belangrijke (of zelfs leuke) dingen doen". Nouja, hoef ik me tenminste niet druk te maken of hij het wel leuk heeft.

Heb de hele avond over verzekeringsdingen gezeten (nieuwe/goedkopere autoverzekering vinden en afsluiten, onze oude was belachelijk omhoog gegaan), nu maar eens naar bed.
Waarom wil hij niet mee naar je vader? Is dat niet een beetje raar nu het met je vader zo slecht gaat?
~
Ik ga ook naar bed. Trusten meisjes.
ik ook; EHBO-cursus op de creche gehad; ben ik wel een beetje vol van.

trusten!
quote:Pammie schreef op 17 november 2010 @ 22:32:

Waarom wil hij niet mee naar je vader? Is dat niet een beetje raar nu het met je vader zo slecht gaat?Ja, dat vind ik ook raar. Of weer niet: Dit is echt een typische Nitroman-actie. Heel misschien vind hij het te confronterend omdat zijn vader 7 jaar geleden na 3,5 weken coma overleed en hij daar nog steeds niet over kan praten (toen ben ik vanzelfsprekend steeds meegeweest). Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als hij dat dan gewoon zou zeggen. Ik denk eerder dat hij geen zin in de reis, de rompslomp, leuk moeten doen met familie heeft. Typisch nitroman dus. En een van de dingen waar ik me het meeste aan stoor, want voor mij is het sowieso al zwaar, en ik heb aan hem geen emotionele of praktische steun. En ik wil hem ook niet nadrukkelijk vragen (in de zin van "ga alsjeblieft mee", ik heb al neutraal gevraagd of hij mee wilde komen), want het wordt een belangrijk weekend voor mij, de kinderen, vader en partner, en mijn broer en zus met familie (die komen allemaal ook), en daar wil ik niemand bij hebben die er tegen zijn zin zit en ongezellig doet.
Lastig Nitrogen, eigenlijk zou Nitroman gewoon in moeten zien dat hij jou erg steunt door mee te gaan, ook ziet hij het zelf niet zitten.

Weet je al wat meer over je werk trouwens?

Zo, hier weer een uur boenen en koken achter de rug, want het was een enorme zooi hier in huis (in de zin van vies), maar omdat de werkster zou komen ging ik natuurlijk niet schoonmaken. Maar ja, dan moet de werkster niet ziek zijn natuurlijik...

Nu nog even een uurtje voordat Sien weer thuiskomt en we daarna de andere twee moeten halen. Ga eens even bedenken wat ik nog kan doen. Vanmiddag moet Sien eerst huiswerk maken en dan door naar de gym (ze mag nu met de turngroep meedoen, kind stond al een jaar op de wachtlijst en is nu helemaal in de gloria, vooral vanwege het turnpakje wat ze denkt te gaan krijgen voor Sinterklaas), dus vanmiddag weinig tijd voor praktische dingen.

Miffy, hoe bevalt jou het werken nu weer na het verlof? En slaapt Pluis ondertussen wat beter (vroeger) 's avonds of is het nog steeds zo'n drama?
lastig dilemma, Nitrogen: ik snap dat je verdrietig word van het feit dat Man je niet steunt op het moment dat je hem heel hard nodig hebt. Ik snap wel dat hij er moeite mee heeft, maar negeren lijkt niet de beste oplossing. Sterkte met de dilemma's.

balen dat je schoonmaakster ziek is, Anky! zat je net op te wachten. en leuk dat Sien turnen zo ziet zitten, ben beneiuwd hoe ze het vindt!

Slof zei vanmorgen, toen Sokman van het toilet kwam:'papa is afgeplast' sws is-ie errug lief vandaag (gaat vast wel over zo); we zijn net naar het Kruidvat geweest, oa. om luiers te kopen (potje? WC? wasda?) en daar was-ie echt superschattig.
Hier maakt Maby ook nog totaal geen aanstalten tot enige vorm van zindelijkheid. Helaas, maar gelukkig wel de wetenschap dat Ot en Sien ook in slechts een paar dagen van - nog nooit een plas buiten de luier - naar - totaal zindelijk - gingen, dus het kan snel gaan. Het lijkt me heerlijk, want Maby poept zich nog steeds minimaal 1 x per dag tot aan haar schouders onder (het past gewoon niet in de luier), dus het zou me heel veel was schelen.
Oh, bah, Anky, peuterpoep tot aan de schouders is wel heel ranzig.

Nitro, mijn beeld van Nitroman als partner wordt er weer niet positiever op. Wat een kinderachtige opstelling.

Over slapen: Nino's nachten zijn heel onvoorspelbaar, maar vanacht, voor het eerst sinds zijn geboorte, voeding om elf uur en toen pas weer om zeven uur. Hoera! Eerder deze week had hij nog een paar keer twee nachtvoedingen, dus we zijn vast nog niet van de gebroken nachten af, maar het was wel lekker voor de afwisseling. Pluis valt de laatste tijd -hoe typ ik in het wit op de aaifoon?- soepel in slaap, maar ergens in de naar bed gaan routine zit wel altijd een flinke peuterdriftbui. Net een beetje jammer. Zindelijk kind heeft trouwens ook z'n nadelen, want Pluis roept vaker wel dan niet midden in de nacht dat hij moet plassen. Overdag is hij vooral van t zelf doen, 's nachts wil hij publiek.
Poek hoeft dan weer geen publiek, maar durft dan weer neit in d'r eentje. met een beetje mazzel moet ze als we nog niet in bed liggen, met pech als we net liggen op te waremn. Maar het went.

Maby poept dan wel HeulVeul, Anky! ik zou ook dolblij zijn als ut mormel zindelijk wordt, en net toen ik je stukje las, Anky, rook ik iets: kon ik ook weer aan de bak.

en nu moet het tuig deel 1 weer naar school.
Hier zijn ze nu thuis en moeten we zo naar de gym van Sien.

Maby eet heel erg veel en poept dus helaas ook erg veel. Erg ranzig inderdaad. Jak. Vies. Bah.
Miffy, jaloers op je doorgeslapen nacht!

Ik zal de komende dagen even offline zijn, vandaag pakken, morgen sinterklaastripje t/m zondag, dus verwacht me voor maandag maar niet terug. Fijn weekend!
Nitro, wat naar voor je dat je geen steun krijgt. En fijn dat het staartje mee viel.

Miffy, lekker geslapen, of toch steeds wakker geworden? Ik had vannacht een nachtmerrie over iets belangrijks op mijn werk, wat totaal de mist in ging door allerlei hele bizarre dingen. Hoe is het eigenlijk afgelopen met Mifmans poging? Die van mij was uiteindelijk toch net niet succesvol helaas.

Over die school: ik ben natuurlijk een verklaard tegenstander van dat soort onderwijs. Maar we gaan wel praten op een andere school. Het gaat zo echt niet meer, en ik denk dat het met buitenschoolse activiteiten niet op te lossen is. Want hij zit wel de hele dag in die klas. Ik wil me in ieder geval informeren, want straks is mijn kind doodongelukkig door mijn principiele bezwaren.

Turnen lijkt me ook leuk, en wel wat voor Nippa.
Fijn hoor Mif, zo'n goede nacht ertussen! Ben je nu niet extra moe? Dat had ik toen ze gingen doorslapen, ik stortte helemaal in elkaar

Nitro, eens met Mif. Op dit soort momenten je partner in de kou laat staan omdat je geen zin hebt En het lukt hem ook nog, want hij gaat niet mee. Ik hoop dat jullie het leuk hebben in ieder geval.

Ik ben helemaal gesloopt, ik voel me niet lekker (hoofdpijn en misselijk), heel druk op het werk, alleenstaand thuis met 2 kinderen die alleen nog maar konden huilen en ruzie maken

Ik ga eens fijn een kopje thee maken voor mezelf, even relaxen.

Mif, staat onze date morgen nog?
Pammie, wat mij betreft staat onze date nog!

Ik ben inderdaad vermoeider dan ik in tijden ben geweest. Vannacht wordt vast weer een gewone gebroken nacht (of, ook heel fijn, nacht met een voeding een uur voor de wekker gaat), kan ik morgen weer in het normale ritme verder

Ik heb wel heerlijk geslapen. Wel gemerkt dat Man uit bed ging toen Pluis moest plassen, maar niet eens dat hij er weer in kroop.

Nippo, ken je in je omgeving scholen die niet meteen Leonardo zijn, maar waar misschien wel meer kinderen zitten die behoefte hebben aan meer uitdaging? (Ik ga er nu een beetje vanuit dat op Nippi's hele kleine schooltje een beetje voor hem het wiel moet worden uitgevonden.)

Man wacht nog op het definitieve resultaat van zijn poging: het wordt net wel of net niet, en daar moet nog over vergaderd worden.
beterschap Pammie! hopenlijk doet een nachtje slapen wonderen. En ik zal even voor je duimen dat Nino zijn truukje van gisteren vannacht ehrhaald, Miffy; lijkt me wel fijn.

Verstandig dat je gaat praten op een andere school, Nippo, want dit is niks. en een doodongelukkig kind is het laatste wat je wil. Moeilijk.

Sokman had oudergesprek op school (als in: ik heb hem gestuurd, want vorig jaar heb ik alle gesprekken gedaan) en de juffen waar zeer tevreden over Poek; doet in alles goed mee, kan veel, heeft het naar haar zin.Ze gaan wat zoeken naar meer uitdaging. Fijn om te horen.

ik heb het koud en ik heb jeuk (kriebeltrui aan), dus hoog tijd om naar bed te gaan
oja: ik zou naar bed (verslavend, vakantieveilingen.nl en Twitter)
Ik bel je morgen Mif, als we klaar zijn. Staat de locatie ook nog? Dan moet ik even uitzoeken hoe ik daar kom.

Fijn dat Poek het zo goed doet!

Ik heb gewerkt, mijn mailbox gecategoriseerd waardoor ik nu ein-de-lijk overzicht heb. Ik moet bijvoorbeeld veel printen en daar hangt nu allemaal keurig een labeltje aan waardoor ik in één opslag kan zien wat ik naar de printer moet jassen. Leidinggevende zat me ook druk te mailen en toen ik iemand anders een mailtje stuurde, kreeg ik meteen antwoord

Nu ga ik ook naar bed. Byeybye
trusten, Pam!
Nou, ik zit nog. Er was net zo'n bizar verhaal op RTL5 en ik wil weten hoe het afloopt.
Zo, dat was me het dagje wel weer. Vanmorgen belde gastouder dat ze ziek is, man had heel veel werk te doen want heeft morgen ook al halve dag vrij ivm feestje, en ik kon eigenlijk ook niet wegblijven en heb vorige week ook al een dag vrij moeten nemen toen Mandarijn ziek was. Mijn moeder kon wel, maar dat duurt natuurlijk best lang voor ze er is, haar trein had ook nog vertraging dus man kon pas laat gaan werken, kwam pas laat thuis.

Ik had ondertussen vast de traktaties geknutseld met Limoen en Mandarijn, Mandarijn was meer van het proeven dan van het helpen maar goed . Toen mams weer naar het station gebracht, huis versierd, opgeruimd, hartige taart gemaakt, en een boodschappenlijstje.

Morgenochtend is het ook nog koffieochtend op de PSZ, daarna kan ik meteen door naar school Limoen, smiddags kinderfeestje, zaterdag grote mensen feestje, zondag k3, man ik zal blij zijn als het volgend weekend is en we even niets meer hoeven.

Nitro wat vervelend dat man niet mee wil. Lastig om er iets over te zeggen, mijn man had vroeger ook wel van die akties dat ie niet meewilde naar sociale aangelegenheden, maar toen waren we nog samen, zonder kinderen, en bij jullie is de situatie wel anders natuurlijk met je vader. Maar ik vind dat je soms dingen voor je partner doet, ook al heb je er geen zin in, dingen die voor je partner belangrijk zijn, dan gaat het er even niet om of hij het naar zijn zin heeft. Aan de ene kant denk ik, hij past zich maar aan, aan de ander kant snap ik wel dat je geen zin hebt hem erbij te hebben als ie met tegenzin gaat. Normaal zou ik zeggen, dan maak je maar zin, maar dat werkt in het geval van Nitroman waarschijnlijk een beetje anders. Lastig hoor.

Leuk Pammie, en Miffy, een date, veel plezier.

Wat fijn Sok, dat Poek het zo goed doet op school.

Ik had vanmorgen trouwens echt zwaar de pest in, het komt bij allebei zo slecht uit, last minute vrij nemen. Gastouder ziek is tot nu toe nog nooit gebeurd gelukkig, maar kinderen ziek gebeurt natuurlijk wel zeer regelmatig. Soms vraag ik me echt af waar ik het voor doe, dat werken. Als er iets niet volgens de planning gaat stort het hele opvangkaartenhuis in, en we hebben eigenlijk geen goede last minute oplossing achter de hand. Tot nog toe heeft man wel veel kunnen opvangen, maar hij kan op het werk waarschijnlijk ook promotie maken en met 1 dag ouderschapsverlof, zelf regelmatig ziek, kan hij eigenlijk geen dagen meer missen. Ik kan daarentegen helemaal niet, nooit thuis werken, en kan alleen onbetaald verlof nemen, da's wel ongunstig. Aan de andere kant heb ik geen uitzicht op vast contract en dus wat is wijsheid, het is iedere keer weer een dilemma, wie thuis blijft.

Anky, jakkes, een veelpoeper, hopelijk is ze snel zindelijk!
Pffff, ik ben niet jaloers op jou Citro. Alvast een dikke voor de aankomende dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven