Leuke gezelschapsspelen

16-03-2010 21:15 29 berichten
Hallo,

Wij (man, ik en kind van 5 jaar) zijn onze gezelschapsspelen een beetje beu en willen een (paar) nieuwe kopen.

Dit zijn onze favorieten : puzzels, memory, 4 op een rij en mikado...Wij hebben hier ook Mens-erger-je-niet, maar dat is nog te ingewikkeld voor die kleine.

De prijzen voor zo een spel rijzen de pan uit; vandaar een paar tips gevraagd....wat is de moeite waard en welk spel vond je maar niets?
Alle reacties Link kopieren
Betoverde doolhof! Superleuk, simpel spel wat kinderen heel lang door kunnen spelen
Boggel, voor als je kinderen gaan leren lezen. Erg leuk
Mens, erger je niet, maar dan met een pion per persoon?
Betoverde doolhof is leuk! Maar 50 euro is wel veel geld, of is het een spel dat ook leuk blijft?
Wie is het? (vooral die nieuwe gedigitasliseerde versie is wel leuk) of eventueel de kinderversie.

Kindermonopoly? Kwartet?
Bij ons op de opvang is Halli Galli favoriet. En niet zo duur. Betoverde doolhof vinden ze ook erg leuk. Wie is het doet het ook goed. Of de iets uitgebreidere versie, Wie Wat Waar.

En monopoly natuurlijk....
Kindermonopoly hebben wij hier ook t'huis liggen, ook iets te ingewikkeld. Wordt vanaf 6 jaar aangeraden. Maar ik zal dat spel weer eens met hem gaan proberen...

Kwartet is ook een goed idee, dat hebben wij nog niet.
huisje boompje beestje?
Domino? Kabouter Plop spel? (op mijn werk enorm favoriet!) ganzenbord?
Zoek een speel-o-theek in de buurt. Voor 25 cent heb je dan 3 weken een spelletje in huis. Geen miskopen en als het spel heel goed bevalt kun je het altijd nog zelf aanschaffen. Hier is het betoverde doolhof ook favoriet.
Halli Galli, zoals hierboven ook genoemd wordt.

Leuk voor kinderen en ouders en heel leerzaam voor je 5 jarige!
Er is ook Labyrinthe, dat is een kaartspel wat afgeleid is van Betoverde doolhof, kost geloof ik rond de tien euro, is ook leuk met kinderen. Verder is ganzenbord ook favoriet hier, of een potje pesten.
Of maak zelf een kwartet, met thema's die je kind aanspreken.

Toren van Pisa of Jenga vond ik ook altijd erg leuk, lekker dingen omgooien ;).
Zoon is vorige week 5 geworden en heeft voor zijn verjaardag o.a. Ganzenbord en Monopoly Junior gekregen. En hij vindt het geweldig!
stef stuntpiloot is ook leuk,

de meeste kinderen vinden :wie is het: ook prachtig, volwassenen meestal niet ben ik bang

En alle ganzebordachtige spelletjes . beurt overslaan, extra gooien doen het ook wel goed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En kijk eens bij de kringloper of op marktplaats,soms ook wel wat leuks voor een leuke prijs
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou zeggen, sla je slag op koninginnedag en op vlooienmarkten. Daar worden altijd heel veel spelletjes verkocht voor maar een paar euro, vaak in zeer goede staat.

Zwiepje, 4.8 jaar, speelt graag:

Pluk van de Petteflet (uiteraard wel eerst het boek voorlezen voor extra lol)

Uno

Monopoly Junior (dan bedoel ik niet die ene met het rondrijdende karretje voor starters maar de gewone voor 5-8 jaar)

Mens erger je niet of de Kimble variant

Valkuil

Wie is het (de gewone, je hebt ook junior die heb ik hier liggen en mag weg)

En de simpele spellen:

Snotty Snotter

Hans en Grietje

Vlooien in mijn bed

Willem Wiebel

Monkey Tower

En de spellen van Smartgames en Thinkfun zijn ook favoriet maar die zijn voor in je uppie.

Wij hebben echt een spelletjes fanaat thuis en ik zou je aanraden om echt te zoeken naar het label van spel van het jaar. Dat zijn over het algemeen echt hele leuke spellen die je blijft spelen.
Leuk al die tips!!!
O ja, Jakkiebak Kippenkak is ook erg leuk. Lijkt op memory maar is iets lastiger.
Mascarade vindt Zwiepje ook geweldig. Dat is dit spel:

http://www.marktplaats.nl ... pel-nieuw.html%3Fxref%3D1
Ik zou ook zeggen: wacht tot Koninginnedag!

Tips:

Scrabble junior

Stratego junior

Vier-op-een-rij
Dokter Bibber
Betoverde doolhof is favoriet, ook voor jou als volwassenen leuk.

Net als jakkie bak kippenkak, geweldig spel!! Veren uit elkaars kont plukken, inclusief dingen die je moet onthouden om vooruit te komen, die kinderen hebben het zo door maar je moet zelf ook echt opletten!

de boomgaard van haba, een samenwerkingsspel of jullie winnen of de raaf, dus er is nooit 1 iemand die gewonnen of verloren heeft, scheelt weer een hoop tranen .

Haba is een beetje de 999 spelletjes variant voor kinderen vind ik.

dieren yahtzee van haba ook. ipv getallen zoveel mogelijk apen, tijgers, kamelen verzamelen

google maar eens op haba komt je heel veel spelletjes voor de kleintjes tegen, het is toch voor iedereen persoonlijk wat hem aanspreekt! Bij ons zijn de haba spelletjes ook bij de speelotheek verkrijgbaar.

succes!!
Oja, die Habaspellen zijn inderdaad ook superleuk, Boomgaard is gaaf, en Rinus rioolrat is ook erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven