Leuke uitspraken van kinderen.
woensdag 14 maart 2007 om 10:43
Een kleine anekdote uit de periode dat mijn ouders probeerden mij zindelijk te krijgen.
Het ging mis en ik stond in een hoekje in mijn broek te plassen.
Mijn vader: Josje, wat doe je daar?
Ik: Niks, mijn maillot huilt!
Mijn dochter kan nog niet praten(13 maand) maar heeft gisteren wel een leuke streek uitgehaald op de creche: de leidsters keken even de andere kant op en toen heeft mevrouw vijf koekjes gepakt, van elk koekje een hap genomen en daarna keurig weer terug gelegd in de trommel!
Papa vroeg zich al af van wie ze dit had
Josje
Het ging mis en ik stond in een hoekje in mijn broek te plassen.
Mijn vader: Josje, wat doe je daar?
Ik: Niks, mijn maillot huilt!
Mijn dochter kan nog niet praten(13 maand) maar heeft gisteren wel een leuke streek uitgehaald op de creche: de leidsters keken even de andere kant op en toen heeft mevrouw vijf koekjes gepakt, van elk koekje een hap genomen en daarna keurig weer terug gelegd in de trommel!
Papa vroeg zich al af van wie ze dit had
Josje
woensdag 14 maart 2007 om 11:06
Hihihi, wat een lekker koekiemonster.
Daarnet met de bakfiets naar het kinderdagverblijf, hadden we er eentje uit de categorie 'was het maar waar'.
Mijn jongste benoemt enthousiast elke 'rote rach-auto'. Eentje zat vol varkens. Dat is niet zo leuk, zei ik. Nee, vond ook mijn oudste. Om daarna te roepen: die worden naar de kinderboerderij gebracht!
xx lisa.
Daarnet met de bakfiets naar het kinderdagverblijf, hadden we er eentje uit de categorie 'was het maar waar'.
Mijn jongste benoemt enthousiast elke 'rote rach-auto'. Eentje zat vol varkens. Dat is niet zo leuk, zei ik. Nee, vond ook mijn oudste. Om daarna te roepen: die worden naar de kinderboerderij gebracht!
xx lisa.
donderdag 15 maart 2007 om 12:55
donderdag 15 maart 2007 om 13:02
Ik sta met een doosje tampons in mn handen in de supermarkt, dochter vraagt : Wat is dat. Dat zijn tampons lieverd... o... stop je die in je billen ? Nee schat, dat is voor als ik ongesteld ben.. o.. stop je die in je muts dan ? Ja Juul, die stop ik in mn vagina (probeer het nog netjes te zegen) dochter : pffff ben je nu alweeeer ongesteld dan.. Jij bent het ook vaak heb mama. Ja Juul iedere maand weer. En ben je dan weer zo chagerijnig (ooit es van vriend gehoord toen ik niet te genieten was) ........ En dat allemaal terwijl er een oud mannetje naast me stond.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 15 maart 2007 om 13:20
juf?
ja..
Heb je ook een vriend?
ja..
Wat doen jullie altijd in het weekeinde?
uh..dan gaan we uit ofzo.
Waarheen dan?(pfffff dacht ik)
Bioscoop ofzo..
Oh, mag ik dan mee naar `een luizenleven?!`(is al een tijdje geleden..hihi)
Ik heb toen tegen hem gezegd dat de kans klein was, maar als we toch besloten om erheen te gan zou ik hem bellen..vond ie goed.
ja..
Heb je ook een vriend?
ja..
Wat doen jullie altijd in het weekeinde?
Waarheen dan?(pfffff dacht ik)
Bioscoop ofzo..
Oh, mag ik dan mee naar `een luizenleven?!`(is al een tijdje geleden..hihi)
Ik heb toen tegen hem gezegd dat de kans klein was, maar als we toch besloten om erheen te gan zou ik hem bellen..vond ie goed.
donderdag 15 maart 2007 om 13:30
donderdag 15 maart 2007 om 18:43
Ik ging eens bij een vriendin eten die nog een klein broertje had (een jaar of vier/vijf was ie denk ik). Hij at zijn groente niet op en zijn moeder zei dat hij het op moest eten "want papa heeft daar vandaag heel hard voor gewerkt"
Zegt hij: "Nee hoor, dit hadden we gisteren al in de koelkast!!"
Toen mijn moeder hoogzwanger was en met mijn broer (toen drie jaar oud) bij de bushalte zat kwam er een andere zwangere vrouw bij zitten. Mijn moeder: "Kijk, die mevrouw krijgt ook een baby!" Mijn broer kijkt eens naar de twee buiken en zegt: "Ja, maar die van ons is mooier!".
Ik heb ook al eens gezegd over een heel oud en overgroeid kerkhof dat ik daar nooit zou willen worden begraven.. Zelfs niet als ik dood ben!
Zegt hij: "Nee hoor, dit hadden we gisteren al in de koelkast!!"
Toen mijn moeder hoogzwanger was en met mijn broer (toen drie jaar oud) bij de bushalte zat kwam er een andere zwangere vrouw bij zitten. Mijn moeder: "Kijk, die mevrouw krijgt ook een baby!" Mijn broer kijkt eens naar de twee buiken en zegt: "Ja, maar die van ons is mooier!".
Ik heb ook al eens gezegd over een heel oud en overgroeid kerkhof dat ik daar nooit zou willen worden begraven.. Zelfs niet als ik dood ben!
donderdag 15 maart 2007 om 23:04
vrijdag 16 maart 2007 om 09:46
Dochter van drie wil haar balletpakje aan, maar krijgt het niet goed omhoog getrokken: mama doe mijn schouders eens op mijn rug!
Dochter speelt in keukentje. Mama mag ik een paar lepels?
Mama: wat voor lepels wil je?
Dochter: een paar planken lepels (houten lepels).
Dochter met luier. Mama vraagt: heb je gepoept?
Dochter: ja.
Mama: ga dan niet op je poep zitten, dan wordt het zo'n kliederboel. Dochter: ik ga niet zitten, dan is mijn poep helemaal dood.
Mama: ga dan niet op je poep zitten, dan wordt het zo'n kliederboel. Dochter: ik ga niet zitten, dan is mijn poep helemaal dood.
vrijdag 16 maart 2007 om 22:38
Mijn dochter toen ze 23 mnd was:
Oma zette haar in de hoek.Gaat ze andersom staan en zegt tegen oma "oma,ik ga wel ff zo staan (met haar gezicht naar de kamer) want dan kan ik beter kijken".
Batterij vd rookmelder is leeg.Omdat ze niet zo goed luistert heb ik al een aantal keren gezegd dat er nieuwe batterijen in haar oren moeten.Nu de batterijen van de rookmelder leeg zijn vind mevrouw dat haar batterijen ook leeg zijn en dat die ook vernieuwd moeten worden.
Dochter was 2 mnd toen mijn moeder haar had geleerd om te "fietsen" op je rug.Dat is vooruit fietsen.Als je dan zei"en nu achteruit" dan draaide ze op haar buik en probeerde dan te fietsen.
Deze is ook GEWELDIG.
dochter was toen 2 maanden twee.Ze zat bij oma in bad en oma scheerde even snel haar bikinilijn bij.Zegt dochter:'' oh, oma, je hebt een baard!"
Ging op dochter haar kussen liggen maar mijn benen stonden nog op de vloer (hoog bed).Zegt ze"ik denk niet dat je zo kunt slapen"
Ikke:nee, ik denk het ook niet.
dochter: moet jij ook maar een speentje voor jezelf kopen
Ikke was jarig.Op de vraag hoe oud ik dan was geworden (we hadden al 2 weken geoefend op 28) zegt ze na even een bedenkelijk gezicht te hebben getrokken: hhhmmmm,OUD! En bedankt hè!
Volgens dochter vlak voor ze 3 werd is haar wijsvinger haar oversteekvinger.
Oma zette haar in de hoek.Gaat ze andersom staan en zegt tegen oma "oma,ik ga wel ff zo staan (met haar gezicht naar de kamer) want dan kan ik beter kijken".
Batterij vd rookmelder is leeg.Omdat ze niet zo goed luistert heb ik al een aantal keren gezegd dat er nieuwe batterijen in haar oren moeten.Nu de batterijen van de rookmelder leeg zijn vind mevrouw dat haar batterijen ook leeg zijn en dat die ook vernieuwd moeten worden.
Dochter was 2 mnd toen mijn moeder haar had geleerd om te "fietsen" op je rug.Dat is vooruit fietsen.Als je dan zei"en nu achteruit" dan draaide ze op haar buik en probeerde dan te fietsen.
Deze is ook GEWELDIG.
dochter was toen 2 maanden twee.Ze zat bij oma in bad en oma scheerde even snel haar bikinilijn bij.Zegt dochter:'' oh, oma, je hebt een baard!"
Ging op dochter haar kussen liggen maar mijn benen stonden nog op de vloer (hoog bed).Zegt ze"ik denk niet dat je zo kunt slapen"
Ikke:nee, ik denk het ook niet.
dochter: moet jij ook maar een speentje voor jezelf kopen
Ikke was jarig.Op de vraag hoe oud ik dan was geworden (we hadden al 2 weken geoefend op 28) zegt ze na even een bedenkelijk gezicht te hebben getrokken: hhhmmmm,OUD! En bedankt hè!
Volgens dochter vlak voor ze 3 werd is haar wijsvinger haar oversteekvinger.
zaterdag 17 maart 2007 om 14:54
quote:
Dochter van drie wil haar balletpakje aan, maar krijgt het niet goed omhoog getrokken: mama doe mijn schouders eens op mijn rug!
HILAAAARIES!!!
HILAAAARIES!!!
zaterdag 17 maart 2007 om 16:29
heel grappig allemaal...
mijn dochter van 4 gaat sinds begin van het jaar naar de kleuterschool en daar hadden ze het over de noordpool.
had ze iets moois geplakt,volgens haar was die man die in de iglo woont een eskiMAN haha
ze zingt ook altijd,slaap kindje slaap daar buiten loopt een slaap een slaap met witte voetjes...
elke dag is het weer iets nieuws,heerlijk
mijn dochter van 4 gaat sinds begin van het jaar naar de kleuterschool en daar hadden ze het over de noordpool.
had ze iets moois geplakt,volgens haar was die man die in de iglo woont een eskiMAN haha
ze zingt ook altijd,slaap kindje slaap daar buiten loopt een slaap een slaap met witte voetjes...
elke dag is het weer iets nieuws,heerlijk
zaterdag 17 maart 2007 om 17:30
Ik ben leidster op een kinderdagverblijf. Toen ik terug kwam van de pauze had een leidster bij een jongetje gel in de haren gedaan. Ik: je bent een lekker stuk. Zegt hij ik ben niet stuk ik ben gemaakt.
Een jongetje gleed op zijn buik van de glijbaan en ik zei, wil je op je billen gaan zitten. Zegt hij dat gaat niet ik heb gepoept........
Een jongetje gleed op zijn buik van de glijbaan en ik zei, wil je op je billen gaan zitten. Zegt hij dat gaat niet ik heb gepoept........
zaterdag 17 maart 2007 om 20:42
Mijn schoonzusje is beetje chagrijnig en roept tegen haar kinderen dat ze even rustig moeten zijn. Oudste kindje van 4 zegt ' maar jij moest zonodig 3 kinderen'!!!! (van wie heeft ze dat nou weer gehoord??)
Ander nichtje durft maar nooit naar de kermis. En eindelijk komt de aap uit de mouw. 'Daar hebben ze een reuzenrad en straks komt ie uit zijn kooi'....
Zielig!!!!!!!!!
Ander nichtje durft maar nooit naar de kermis. En eindelijk komt de aap uit de mouw. 'Daar hebben ze een reuzenrad en straks komt ie uit zijn kooi'....
Zielig!!!!!!!!!
maandag 19 maart 2007 om 11:41
Mijn zoontje van 3 heeft de waterpokken. Bij het eerste pokje riep hij nog 'dat is geen waterpukkel hoor!' Maar nu kan hij er niet meer onderuit, hij zit helemaal onder. Toen ik vanmorgen zijn pyjama jas omhoog trok om de stand van zaken te bekijken, zei hij: Kijk mam, een feestje op mijn buik!
Hij bedoelde daar mee dat de pokjes net confettie is en dat betekent een feestje.
Hij bedoelde daar mee dat de pokjes net confettie is en dat betekent een feestje.
maandag 19 maart 2007 om 11:51
Ik pastte op mijn nichtje van 3 jaar. We waren bij mijn moeder in huis (ik woon in een andere stad) en mijn moeder was zelf aan het werk. Ik ging samen met mijn nichtje de bedden opmaken. Mijn moeder heeft een grote sprei op haar bed, dus die legden we samen recht. M'n nichtje terwijl ze haar stiekem-blik opzette: "Oh! Nou kan tante het bed niet meer zien! Dan moet ze zoeken! hihi!"