Leuke uitspraken van kinderen.

09-03-2007 09:18 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mama,Mama....kom kijken!!!!

Schreeuwt mijn 2 jarige dochter.

Bij aankomst buiten, wijst ze naar boven en zegt:

`Kijk mam....een banaan!!`   ( de maan die erg vroeg was en leek op een banaan)
Mijn zoontje van 18 maanden is hard op zoek naar het woord mama. Hij noemt mij, papa, opa en oma gewoon papa.

Als ik dan vraag: "Wie is de liefste" zegt hij standaard papa (ook wie is de dikste, wie is de stoutste, wie is de gemeenste...) Dat vindt deze mama niet zo leuk. Dus mijn antwoord is dan "Nee joh mama toch??"

Als ik nu vraag: "Wie is de liefste?" Zegt hij "Papa, neeeeeeeeeeeee."
Mijn oudste twee knullen (zeven en acht jaar) hebben een donkere pappa en zijn dus lichtbruin. Mijn jongste knul (zeven weken) heeft een blanke pappa en is dus wit.

Zegt de oudtse op de verloskamer een uurtje na de bevalling: Mam, wanneer word deze nou bruin??? En ik nog wel denken het goed te hebben uitgelegd vantevoren. Vervolgens: Mam, als ik Max nou op de grond leg watdoet hij dan? Antwoord: Nou huilen want dan krijgt hij het koud. O, kan hij nog niet kruipen dan? (Hij is net een uurtje oud, dus lijkt me niet, maar dat heb ik maar niet gezegd...) Andere zoon als ukkie gaapt: Mam hij heeft nog niet ens tanden!! Hoe eet hij dan Hamka´s?? Niet, schat, hij drinkt melk. O, dus baby´s eten niet. Jawel, de melk is eten en drinken voor baby´s. O, nou dan geven we hem wel danoontjes in plaats van chips, okè mam? (Oudste hoort dit gesprekje en bedenkt dus dat als hij melk gaat drinken hij geen zuurkool en dergelijke meer hoeft te eten. Dat gaat dus niet door!)
Mijn Dotje (8 mnd) was in het weekend een beetje ziek. Zoon (4 jr) geeft haar een voorzichtig kusje op haar voorhoofd, en zegt bezorgd: "Mam, ze is wel een beetje warm hoor, op haar hoofdje. Misschien heeft ze hooftevrees?"
Loop van de week met alledrie met de kids langs en winkel. Ik groet de al wat oudere winkelmeneer. Die zegt: Goedemorgen jongedame. Ongeveer 10 meter verder zegt mijn tweede knul (zeven jaar): Mam? Ja, schat. Jij bent toch niet jong?! Grrrrrrr.
Mijn spruit had de gewoonte om, voordat ze naar school ging, de boel gedag te zeggen.

Ik heb de gewoonte een man in auto met lasergun een eikel te noemen.

2 jaar geleden, we zitten in de auto, bijna bij school,

"dag gras, dag bloemen, dag boom, dag eikel, dag vogels".

Kijk kind aan, kijk verder in het gras en ja hoor, daar had je er een.

Misschien moet ik me schamen maar ik heb me bescheurd.
quote:

Mijn spruit had de gewoonte om, voordat ze naar school ging, de boel gedag te zeggen.

Ik heb de gewoonte een man in auto met lasergun een eikel te noemen.

2 jaar geleden, we zitten in de auto, bijna bij school,

"dag gras, dag bloemen, dag boom, dag eikel, dag vogels".

Kijk kind aan, kijk verder in het gras en ja hoor, daar had je er een.

Misschien moet ik me schamen maar ik heb me bescheurd.

Hahahahahaha, je eigen radarverklikker. Geweldig!!!
Haha leuk om te lezen!

Ik heb ook nog een leuke anekdote.

Een tijdje geleden hadden mijn ouders vrienden op visite met 2 geadopteerde schatjes van kinderen. De oudste van de 2 (van 5 jaar), ging even buiten in onze tuin spelen en liet de deur open staan.

Dus mijn vader riep naar hem: hee ben je in kerk geboren?

Riep dat manneke heel verontwaardigd: "nee joh Kees, IN COLOMBIA!!!!

Domme domme Kees.... :D
Mijn zusje van toen 11 stond met onze vader in de keuken af te wassen:

Pap?

Ja schat.

Ik denk dat ik voor het eerst ongesteld moet worden.

paps, hartstikke trots dat ze hem dat verteld:

dat kan heel goed schat, maar waarom denk je dat?

Ik heb ineens zo'n zin in opruimen...
Gisteren op mijn werk (crisisopvang) zaten we aan het toetje, vanille vla met hagelslag.. Zegt 1 van de meisjes (9): dan krijgt jou baby nu chocolademelk he? (ik geef bv en kolf op mijn werk.. ) ik verschoot van kleur en in de lach..
Geweldig dit! zo heerlijk om te lezen.

Zoonlief (bijna 3) is aan het spelen met een ding met 3 knoppen, als je er met een hamertje op slaat komt er een beestje omhoog die je vervolgens handmatig weer naar beneden moet duwen. Broerlief (10 mnd) zet ik er even gezellig bij en die wil het ook wel proberen, dus ik help hem. Oudste bedenkt dat hij ook wel kan helpen. Ik leg hem uit dat hij rustig moet doen,omdat zijn broertje het nog moet leren en dat hij dat ook moest leren toen hij zo klein was en ik dat dus samen met hem heb gedaan. Zegt hij"Mama nu ben ik geleerd hè?"
Er schiet er nog 1 te binnen:

"mama, papa is al groot hè? Want die doet zo plassen" (doet een staand plassende man na)
Een meisje bij mij op school is Jehovas getuige. Zij viert geen Kerstfeest op school. Op de vraag van een kleuter waarom zij niet bij het feest aanwezig is, zegt een andere kleuter "omdat zij een YogoYogo getuige is".

Had de klok wel horen luiden maar....
Zoonlief zit zandkasteel aan zee te kijken, ze gaan met een mandje met eten en een kleedje naar buiten en gezellig in het zand zitten, zegt hij" Kijk mama, zandkasteel doet picklikken" :o
Ons buurmeisje van 7 vroeg ons hoe we nu eigenlijk wisten dat onze zoon een jongen is. 'Omdat hij een piemeltje heeft.' 'Nou, dat wil ik dan wel eens zien'" antwoordde ze. Tegen haar oom zei ze:"Ja, anders weet je het toch niet zeker!"Ze heeft het gechecked hoor:)
* grinnik *

Ik zat vanmiddag bij een vriendin die een zoontje van 4 heeft. Hij was ziek thuis en zat bij ons, terwijl we aan het kletsen waren over dat mannen heel vaak niet alleen kunnen zijn en van de ene relatie in de volgende vallen. Zegt hij ineens, met een piepstemmetje: "Maar IK kan wel alleen zijn hoor!"
make-up = mama kut

pino=grote vogel ( ze is half Amerikaans,misschien daarom)

En een paar weken geleden zat ik achter me computer en vroeg Sara een nieuwe luier te halen, komt ze terug met een lap maandverband op d`r hand geplakt. `Mama luier`.:D
Nog een:

`Mama, poepie daan!!`vanuit de douche. Bij aankomst zie ik niks ( wel een grote smile van

Sara) maar ruik genoeg. Heeft ze d`r hele drol door het douche putje geduwd.
***  GEWELDIG TOPIC ***

Ik was met mijn dochter van 4 (toen 2) zo'n kijk boek met plaatjes van dieren aan het kijken. Op een bladzijde stonden 2 "vogels". Dus ik vraag wat is dat voor een vogel? Papagaai antwoord ze braaf en wijst vervolgens de papagaai ernaast aan en zegt": "dat mamagaai".

Ik heb me helemaal bescheurd.

Mijn rijdt op een scooter. Hij komt thuis van het werk en wij zitten lekker in de tuin en ze ziet hem dus aan komen rijden. "Papa mooie muts op..."

Bij opa en oma komt ze vol trots van de wc vandaan. "Zo oma, ik ben zelluf naar de wc gegaan, helemaal klaar ben ik, geplast, geveegd, weer aangekleed en de wc afgetrokken......."

En zo kan ik nog wel effe doorgaan....hahahahahaha
sorry, nog woorde vergeten...

Mijn man rijdt op een scooter. Hij komt thuis van het werk en wij zitten lekker in de tuin en ze ziet hem dus aan komen rijden. "Papa mooie muts op..."
Lig je in de tandartsstoel met je mond vol apparaten,hoor je naast je;Mijn moeder..............................is altijd op dieet!!!!!!!!!!!! Ik zie die man kijken!!!!!!!!!!1 O ja,niks van te zien:$
Ik was laatst met oudste bij de tandarts. Eerst mocht hij, toen moest ik. Op het laatst maakte de tandarts mijn tanden schoon, er zat aanslag op. Oudste wilde weten wat er nu gebeurde, dus de tandarts legt uit dat ze mijn tanden weer wat witter ging maken omdat er aanslag op zat. Dat komt bijvoorbeeld door wat mama drinkt. Koffie, bijvoorbeeld, of wijn of thee.

Zoonlief veert op, helemaal blij en roept: ja, koffie. Dat drinkt mama heel veel. De hele dag.

Even stilte.

En dat drinkt ze altijd achter de computer...

:$

Vraagt de tandarts ook nog serieus aan me: wat leuk, werk je thuis?

;)
quote:

Ik was laatst met oudste bij de tandarts. Eerst mocht hij, toen moest ik. Op het laatst maakte de tandarts mijn tanden schoon, er zat aanslag op. Oudste wilde weten wat er nu gebeurde, dus de tandarts legt uit dat ze mijn tanden weer wat witter ging maken omdat er aanslag op zat. Dat komt bijvoorbeeld door wat mama drinkt. Koffie, bijvoorbeeld, of wijn of thee.

Zoonlief veert op, helemaal blij en roept: ja, koffie. Dat drinkt mama heel veel. De hele dag.

Even stilte.

En dat drinkt ze altijd achter de computer...

Vraagt de tandarts ook nog serieus aan me: wat leuk, werk je thuis?

;)

"hjejehogzekuhnojtvhan Vihafuhumhehoord???"
We hebben een dochter van 14 maanden en twee kindjes van een vriendin waarvan we voogd zijn. Die zijn hier ook vaak.

Toen mijn man onze dochter aan het verschonen was zat de oudste van 4 er met de neus bovenop. Ze zat alles zo aandachtig te bestuderen dat we echt zaten te wachten op een opmerking over de geslachtsdelen.  Zegt ze opeens, starend naar het buikje van onze dochter: "Wat heeft ze een mooi snaveltje"

;) (Naveltje dus.)

En hetzelfde meisje zat toen ze 3 was en net een broertje had heel erg in een fase dat ze zich van iedereen afvroeg of het een jongetje of meisje was. Vroeg ze aan mij: ben jij een jongetje of meisje? Ik, hoogzwanger, "wat denk je zelf?" zegt ze vol overtuiging: Een jongetje!!! :P

Bij de bakker: aan een wildvreemde vrouw: "ben jij een jongetje of een meisje?" Die vrouw vertederd: een meisje. Zegt ze: "oh, heb jij een tutje? "

quote: mars 74 reageerde

Bij de bakker: aan een wildvreemde vrouw: "ben jij een jongetje of een meisje?" Die vrouw vertederd: een meisje. Zegt ze: "oh, heb jij een tutje? "

Mijn oudste (inmiddels acht, toen drie/vier jaar) heeft nog eens luidkeels in de bus aan zitten wijzen wie jongentjes waren en wie meisjes. Stel het je even voor: extra lange bus, megavol, want spits, op weg van Zandvoort naar Haarlem, duurt ongeveer een half uur à drie kwartier en zoonlief op vol volume:

Mam?

Ja kind.

Dat is een meneer toch?

Ja kind.

Dan heeft hij een piemel!

Eeeeh, ja.

Dat is een mevrouw toch?

Ja....

Die heeft geen piemel, hè?

Nee, schat.

Mam?

Ja...

Dat is ook een mevoruw toch?

Eeeeh ja....

Die heeft dan ook geen piemel!

etc. etc. etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven