Leuke uitspraken van kinderen.

09-03-2007 09:18 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mama,Mama....kom kijken!!!!

Schreeuwt mijn 2 jarige dochter.

Bij aankomst buiten, wijst ze naar boven en zegt:

`Kijk mam....een banaan!!`   ( de maan die erg vroeg was en leek op een banaan)
Mijn man ging gisteren naar de stort met een hoop afval, en zei tegen jongste ( 3 jaar) "Ik ga naar de afvalberg".

Jongste zei toen tegen mij: "papa gaat naar de alfabet".

Oudste zei gisteren toen de oven aan het voorverwarmen was: "ik ruik gebakken lucht."

Vond ik wel grappig omdat zij helemaal niet weet dat dat ook figuurlijk iets betekent.
Geweldig! Kan echt niet wachten tot mijn dochter gaat praten! Ik heb er wel een van mezelf ( ongeveer 3 jaar) Ben met mijn moeder en oma aan het winkelen. Mijn oma was erg dik en als peuter kijk je natuurlijk van onderen.....Oma in een pashokje en ik steenhard: oma, wat heb jij een dikke kont!!!!!oeps.....gelukkig had mijn oma er gelukkig schijt aan! (ehm..aan wat anderen van haar dachten niet aan haar..........)
Wat een geweldig topic! Bij gebrek aan eigen kinderen wat uitspraken van mijn neefje (denk er een geweldig Twents accent bij)

Denk dat hij een jaar of 3 was toen hij dit zei.

Hij had duidelijk vaak oorlogje (piew piew) gespeeld op school. En toen onze opa dood ging vroeg hij aan mijn tante: Maar mama, wie heeft opa dan dood gepiewd?

En jaja, ook feestjes worden goed gevierd op de basisschool.

Neefje: Mama, ik wil later niet trouwen.

Tante: Maar waarom dan niet?

Neefje: Omdat ik dan op de stoel moet.

:D

Nog een hele lieve van een ander neefje. Ze waren een wekeend bij ons logeren en ze mochten natuurlijk op zondagochtend bij mij in het grote bed. Gaat mn neefje boven op me liggen met de woorden: ik ben jouw dekentje....O+
hallo,

ik ben hier nieuw en vond dit een erg leuk topic. Aangezien mijn 4 jarige dochter ook vaak van die grappige uitsparaken heeft leek het me leuk om jullie die ook te melden.

Van de week moest ze zo'n vriendenboekje invullen en bij de vraag wat ze niet lekker vindt qua eten moest ze even nadenken maar toen had ze het: vol overtuiging kwam het eruit: Sonja Bakker!!!!!

Zo nu en dan maak ik een recept van Sonja Bakker, meer voor de variatie dan dat we aan het lijnen zijn. Jullie begrijpen dat dit bij dochterlief niet zo in de smaak valt.

Nog een leuke: Met kerst hadden we heel lekker ijs: vanille ijs met wandelnoten!!
ook up!!!!
Mijn dochter (3) wenste mijn ouders gister een hele fijnige paas.

En ze heeft het steeds over tennisrackenen  (tennissen).

Van de week op de fiets:

Dochter:Boemboem boemboem,boemboem boemboem (=kloppend hart)

Ik:klopt je hart zo snel?

Dochter:ja

Ik:waarom dan?

Dochter:Het is zo zonde als het zachtjes klopt.

Erg lollig!Ik lig zeker drie keer per dag helemaal in een deuk.
In ons vorige huis, een paar jaar terug. We hadden twee kleine, enorm stoere buurjongens (toen iets van 5 en 7 jaar). Op een dag haalden we onze fietsen uit de schuur. De buurjongens waren in hun eigen tuin. Een van hen door de schutting tegen mijn man: buurman, jij hebt toch een motor? Mijn man: jazeker. Buurjongens, vol ongeloof en verbijstering: maar waarom ga je dan op een FIETS zitten??!!

xx lisa.
Mijn dochter van 8 ging kijken naar een nieuwe fiets die ik op MP had gezien. Hartstikke mooie fiets, cool genoeg voor mijn stoere meid maar er zat wél een rose K3 bel op. Zegt ze bij de eerste aanblik heel serieus tegen die mevrouw: "nou, ik moet die bel wel even wegdenken hoor want ik haat K3!"
Hij blijft leuk, dit topic!

Zoonlief (2 jaar) dan maar weer: in de AH, in zijn karretje opweg naar de kaasafdeling. Daar nog maar net aanbeland:"Heeeeeeeeeeeee, wil plakkie kaas dankje wel"..........het schaamrood stond op mijn breeduit lachende kaken!
zoonlief (net 3 ) verteld van het weekend dat hij zo met papa gaat vissen, in het vissenbad. Hij is even stil.......en verbeterd dan zichzelf "neeh, sloot heet dat" ;)

Ook heeft hij regelmatig ruzie met zijn speelgoed, als het dan niet lukt zoals hij wil wordt hij boos. Dan zegt hij tegen mij" oh mam, de... werkt niet mee!"
Wat een leuk topic zeg!

Mijn dochter, bijna 2 jaar.

zegt tegen kipnuggets,......... pindakut  :o
Huh? Hahaha.

Mijn oudste (3,5) heeft pas een flipperkastje gekregen, een pinball-apparaat dus want hij speelt ook pinball op de computer. Hij noemt dat 'pinda-bal'. :D

xx lisa.
:D

Ik dacht ook eerst dat ze pindakaas bedoelde.

Als ik dan vroeg:  bedoel je pindakaas??

Antwoorde zij: neeheee, pindakut! :$
hihi, mag ik een happy meal met pindakutjes?wij noemen ze altijd geneukte kippetjes, dus moet erg oppassen voor versprekingen bij de mac.....
Mijn dochter (net 3) hoestte gister en zei daarna: dat klinkt niet erg gezond hè?

Dat had ze van dora.Zou ze misschien te veel kijken ;)?
Een paar weken geleden zaten mijn dochter en haar vriendin (beide 6 jaar) samen te praten over jonens en verliefd zijn. Mijn dochter heeft een paar "lovers", het vriendinnetje niet. Vraagt mijn dochter heel bezorgd: ben jij dan helemaal niet verliefd? Nee, zegt het buurmeisje. Mijn dochter zegt vervolgens heel troostend: Dan wordt je het vanzelf wel, want het is bijna lente!!!!
mijn zoontje was laatst jarig en 3 dagen later kwam zijn peettante op visite met een kado. Hij wilde het niet aanpakken en uitpakken. Hij zei: "nee hoeft niet hoor, mijn kamertje is al heeeeelemaaaal vol" :$ (gelukkig wilde hij samen met mama wel)

Vanmorgen zat hij op de wc en riep mij om zijn billen te vegen. Vraagt hij" is het dunne poep?" "Nee", zeg ik, het is een hele berg" Zegt hij "net als in Oostenrijk, kunnen we hier ook skien!";)
hahaha, lig echt krom van het lachen hahahaha

Eentje van mijn zoontje van bijna 2.

Met zoonlief op mijn arm lopen we van de supermarkt naar huis. In de tegegestelde richting komt een marokaanseman met een donker baardje aan lopen. Zoonlief kijk heel aandachtig en roept ineens keihard en wijzend naar die man " Mama kijk aapje oehoeoehoeoe!" :o:$

Vanmorgen liep ik met dochter van 3 in de stad. Wijst ze naar de etalage van een kledingzaak: daar zijn een heleboel mensen doodgegaan. Ik: he? Wat bedoel je daar nou mee?

Ja, zegt ze, daar staan allemaal mensen zonder koppen! (etalagepoppen)
Ik ben nageltjes aan het knippen en laat de nagels op de grond vallen, want moet toch zo nog stofzuigen. Zoonlief (3) "owh mama, je doet prieken" Ik"ooh dat geeft niet, het is hier toch een groot zooitje, mama moet straks alles nog opruimen" Onder tussen knip ik zijn volgende nageltje zegt hij"twee zooitje" en bij de volgende "nu is het drie zooitje" ;)
quote:

Vanmorgen liep ik met dochter van 3 in de stad. Wijst ze naar de etalage van een kledingzaak: daar zijn een heleboel mensen doodgegaan. Ik: he? Wat bedoel je daar nou mee?

Ja, zegt ze, daar staan allemaal mensen zonder koppen! (etalagepoppen)

Mijn jongste van 3 stond vanmiddag te knuffelen met een paspop even groot als hijzelf. (een jongetjespaspopje)

``Deze beweegt niet" zei hij verontwaardigd.
Mijn dochtertje van 22 maanden had het net voor pasen de hele tijd over 'papa's ballen'. Ik had al een paar keer gevraagd wat ze nou bedoelde en begon al enge ideeen te krijgen, toen ze me meesleepte naar de keuken en liet zien wat ze bedoelde. Ze had papa namelijk flink zien snoepen van de paaseitjes en wilde ook graag 'papa's ballen' proeven. Wat was ik opgelucht zeg!
;) kan me je opluchting goed indenken, hahaha
:D Nu maar hopen dat ze dit niet tegen anderen zegt.
Mijn dochter E van 3jaar+9mnd was een aantal weken geleden erg verkouden, en moest steeds hoesten. Door de inspanning van het hoesten liet ze een scheet, en zei toen: "Mama, ik moest uit m'n kont hoesten".

E is erg dol op voetballen, maar soms wil ze gooien met de bal, dit heet dan niet voetballen, maar "gooiballen".

Zaterdag waren we op het strand, waar bij de zee een aantal blote kindjes aan het spelen waren. Komt ze naar me toe: "Mam, ik zag een jongetje met een heeeeeeeeeel klein piemeltje, zo klein ( laat met duim en wijsvinger zien hoe klein)."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven