Leuke uitspraken van kinderen.

09-03-2007 09:18 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mama,Mama....kom kijken!!!!

Schreeuwt mijn 2 jarige dochter.

Bij aankomst buiten, wijst ze naar boven en zegt:

`Kijk mam....een banaan!!`   ( de maan die erg vroeg was en leek op een banaan)
Zo'n leuk topic! UP!!!
Een jaar of 3 geleden waren vrienden met hun dochter van 4 bij ons op bezoek en ze speelde met de kinderen van mijn man. Ineens staat ze naast me in de keuken en zegt

"Dummels, ben jij een stiefmoeder"?

Ik: eh ja

Zij: oh

Vervolgens zeg ik haar dat ik bezig ben met het eten klaar te maken en dat ze weer lekker buiten mag gaan spelen.

Zitten we aan tafel:

Zij: Dummels, ben jij echt een stiefmoeder?

Ik: Ja, dat klopt

Zij: Maar jij bent helemaal niet boos!

Ze snapte er dus geen bal van, stiefmoeders zijn toch altijd boos en ik ben gewoon lief tegen de kinderen van mijn man....

Weer een sprookje uit de wereld geholpen hahaha
hahaah, jaa, dat zei een meisje op de kleuter school ook eens tegen mij.. Borodini, ben jij de stiefmoeder van Aaron. Dus ik zo ja.... En zij weer : nou dat kan niet want je bent helemaal niet boos.

Mn dochter maakte van de week ook een "leuke" opmerking. Sochtends , net uit bed gerold zegt dochter :  "mam er zitten kreukels in je gezicht"  :?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dit is geen leuke uitspraak maar een ontzettend lief kindje (ik hoop dat de link werkt want ik kon het niet aaneengesloten plaatsen)

http://video.google.nl/videoplay?
docid=1546359656487993359
mijn neefje van toen 4 stond vanaf een stoel op mijn zwangere lijf neer te kijken en zei: ooo... wat heb jij grote borsten.....

zo heerlijk eerlijk..
Haha, kinderen zijn soms echt te eerlijk. 

1 van mezelf: Ik denk dat ik 7/8 was en we woonde in een boederij. Zeker 2 keer in de week, kwamen er Jehova`s getuigen langs. Mijn moeder die altijd druk is en net zo`n hekel heeft aan mensen die met het geloof lopen leuren, mompelde inzichzelf: `Als ze nog 1x aanbellen,stuur ik de hond op ze af! Vervolgens ben ik buiten op het hekje gaan zitten en vertelde iedereen die het wilde horen;`als je nog 1 keer aanbelt,stuurt me moeder de hond op je af,maar die doet toch niks hoor!``

Mijn neefje van 3 jaar was een dagje bij me aan het spelen. Plots zit ie druk met z`n handen in z`n broek en een HELE bezorgde blik. Toen ik uiteindelijk vroeg wat er aan de hand was, was zijn antwoord: `Ik moet plassen,maar kan me piemel niet meer vinden`.
Dochter van 2 heeft beetje ruzie met oma die met krukken loopt vanwege heupoperatie. Komt verontwaardigd naar mij toe en zegt 'Ikga nieuwe oma kopen, oma is stout en ze is nog stuk ook!".

Eentje van mezelf op 3 of 4 jarige leeftijd.

Mijn moeder zit met mij in drukke bus en ik was op de leeftijd dat ik overal wat over te zeggen had. We zaten naast een donkere meneer en die zat ik heel aandachtig te bekijken. Mijn moeder voelde enige genante opmerkingen/vragen aankomen en besloot mij om te draaien, met mijn gezicht richting gangpad. Nu was het eind jaren 60/begin 70 en toen waren heel strakke broeken in de mode, ook voor mannen. En ik zat met mijn gezicht dus op kruishoogte. Ik schijn toen met mijn harde hoge schelle stemmetje keihard door de bus te hebben geroepen 'kijk, mam, piemeltje hè?' De buschauffeur schoot keihard in de lach, maar mijn moeder heeft nooit omhoog durven kijken naar de reactie van de eigenaar van 'piemeltje'.
Wanneer onze drie jarige peuter zijn zin niet krijgt, wil hij nog weleens gaan miepen en dan heeft hij opeens allelei pijntjes.

Dus ik zeg tegen hem:"Je hebt alleen maar pijn aan je ego"

Waarop hij serieus naar zijn vader kijkt die hem verteld dat zich aanstelt:" Ik stel mij niet aan papa, ik heb pijn aan mijn ego!"

Vervolgens keert hij zich weer tot mij en vraagt:"Waar zit je ego eigenlijk?"
Hahaha, die is goed! :D

xx lisa.
quote:

Dit is geen leuke uitspraak maar een ontzettend lief kindje (ik hoop dat de link werkt want ik kon het niet aaneengesloten plaatsen)

http://video.google.nl/videoplay?
docid=1546359656487993359mijn dochter van 13 weken begon gewoon mee te lachen :D
Ik zat met een vriendin te koffieleuten en onze kleuters zouden lief moeten zitten spelen in het ballenbad (NOT).

Omdat we er flauw van werden zei ik tegen haar dochter: "Weet je wat jij mag gaan doen ? Op je kop gaan staan en dubbeltjes poepen". Waarop de kleine enthousiast wegrent om een minuut later teleurgesteld terug te komen met de mededeling: "Dat kan ik niet, want dan doet mijn haarspeld pijn".
Mijn broertje in de bocht:

We zaten op een christelijke basisschool maar zijn zelf niet gelovig. Bidden was dus nieuw. Mijn broertje had op school gezien hoe er werd gebeden en deed dat thuis even voor:

"wees gegroet maria vol van genade... etc ... nu en in het uur van de dood... HAMER! (ipv amen..) :D

En dan nog eentje 'geleend' van een buurvrouw:

Haar zoontje (van 5)  zat met een vriendje op de achterbank van de auto, druk in gesprek... "later neem ik net zo'n grote piemel als mijn vader" Het vriendje moest dit natuurlijk overtreffen en deelde hem mede: "later neem ik piemelHAAR"...
Jullie zijn de allereerste die het weten!!! Mijn vriend weet het nog niet eens. heb net een zwangerschapstest gedaan...

IK BEN ZWANGER! 

Hoe krijg ik vetgedrukt nou weer uit? Zo dus.

Hij wist wel dat ik een test ging doen hoor, heeft hem zelf gehaald. We hebben 3 dagen geleden seks gehad en ik voel zoiets meteen. En daar was dus het roze streepje:)

Alleen hadden we even daarvoor ruzie gehad en heb ik hem de deur uitgejaagd, compleet met administratie...

Nu durf ik hem dus nog even niet te bellen en vind het te vroeg om aan bekenden te vertellen,behalve jullie dan ( begrijpelijk toch?)
Voodoo, Geweldig!!!!!

Gefeliciteerd! En straks maar heel lief vertellen aan je mannnetje!!!

Gefeliciteerd nogmaals!*;
Van harte gefeliciteerd !!!!!!!

:gwab:

O+

:R
Voodoo, hoe is het afgelopen?

Verder geen leuke uitspraken meer????
quote:

Voodoo, hoe is het afgelopen?

Verder geen leuke uitspraken meer????

:$.....zit momenteel op zoveel topics,me zwangerschap te verkondigen, dat ik vergeten was, om hier de afloop te vertellen...sorry. Komt ie..

Volgende dag nog berichtje gestuurd, dat er een cadeautje aankwam. Belde me blij op en kwam meteen langs. Voor de zekerheid nog een test gedaan. Deze keer van Predictor.....NIKS!! Voelde me `n beetje lullig toen,vriend in de zenuwen,eindelijk 4 minuten om...en geen streepje. Vroeg mijn vriend een nieuwe te halen,omdat ik zeker wist dat die test fout was. ( zie je hem al binnenkomen bij de drogist? `Mevrouw, deze is stuk!` Ik denk dat ze zich bescheurd hebben daar) nog een gehaald en 1 van het internet. Die gaven wel streepjes!!!:D De enigste streepjes en lijntjes die ik wel leuk vind.

Eentje van mijn dochter van 2,5: `Mama!! wat is dat op het raam?` Ik: `Dat is vogelpoep`  Dochter:`Bah, vogel moet een luier om!` ( mijn dochter en poep)

Of:

`S morgens vroeg, ik zit achter mijn computer en er wordt mij even duidelijk gemaakt, dat hoe ik `s morgens denk over mijn woonkamer, dus ook echt zo is..

`Mam, wat een bende hier! jakkiebakkie!!
Mijn zoon is nogal gek op woordspelingen. Wij wonen buitenaf en laatst moest ik onderweg van school naar huis twee keer op de rem: een keer voor overstekende reeën en een keer voor een poes. Reactie van mijn zoon toen we thuiswaren: "gelukkig zijn we ongedierd".
Deze maar weer eens omhoog halen, met hulp van mijn dochter en...het Viva-forum.

Ik zat gister achter mijn pc op het forum,of course. Komt mijn vriendin binnen en vraagt wat ik doe. Zat net dat stukje te lezen over een pedofiele buurman en dat vertelde ik haar. ( mijn dochter zat ook beneden, druk te spelen en niet te luisteren,dacht ik)

Komen we in de supermarkt, eerst zegt ze de cassiere gedag, maar het was een erg jong meisje en nog erg verlegen. Ze lachte lief terug,maar zei niks. Kijkt mijn dochter ineens boven het kassarandje uit en zegt:

-`Kan je niet praten?`

-`Mama, heeft haartje kleurt`  ( heb mijn haar gekleurt)

-`Daan heeft een piemel en jij een plasser!`

-`En de buurman is pedofiel!`

Mijn dochter was de lastigste klant die dag;)
Mijn dochter (3,5 jaar) in de auto:

"Mama! Ik zag een rode kikker op de weg!"

Een dag later op de fiets, zeg ik: "Kijk, die meneer fietst op een ligfiets."

"Ja," zegt dochter "dat is om te slapen, snurk snurk".

8 Maanden geleden, haar broertje een paar weken oud, kijken we samen naar een kinderprogramma waarin kinderen vertellen wat ze mooi aan zichzelf vinden. De een zegt 'mijn ogen' en een ander 'mijn jurk', enz.

Als ik na afloop aan mijn dochter vraag wat zij het mooist vindt aan zichzelf, moet ze even denken. "Euh...... euhm..... broertje!"
Ha die Kieka! Ach, wat schattig, van dat broertje...

Was hier ook ooit zoiets. Oh ja, de Teletubbies waren op tv en het ging over lievelingsdingen. Ik vraag de oudste (nu 3,5) wat zijn lievelingsding is. Hij: Willem! (zijn broertje dus) O+

Dat hij het verschil nu nog niet weet tussen dingen en niet-dingen bleek van de week. Een van onze twee katten is nu al een jaar dood, maar mijn oudste heeft het er nog regelmatig over. Een paar dagen geleden dus:

Zoon: Toetje is dood hè. Die was ziek.

Ik: Ja, die was ook al heel oud, en heel erg ziek, hij kon niet meer beter worden.

Zoon: Witje (andere kat, uit hetzelfde nest als de overleden kat) is nog niet zo oud.

Ik: Jawel, die is net zo oud als Toetje, maar die is niet ziek. Het is best al een heel oud mannetje hoor.

Zoon: Maar die gebruiken we gewoon nog, hè?

xx lisa.
Oh en deze vond ik ook leuk. Afgelopen zondag zat ik met mijn oudste in de trein en probeerde uit te leggen wat de noodrem is.

Ik: dat is een handel, daar mag je nooit aan trekken. Alleen als er grote nood is, dat is dat er iets heel ergs aan de hand is. Als de trein meteen moet stoppen.

Zoon even later: Als er een noot op de rails ligt, dan moet de trein metéén stoppen! :D

xx lisa.
Heerlijk al die uitspraken, zit hier echt met een grote lach achter mijn laptop:D

Vanmorgen ging zoonlief naar de wc en vroeg of hij zijn lapje mee mocht nemen. Ik zei nee, want straks valt hij in de wc en dan is hij vies. "Oh" zegt hij "dan leg ik hem wel op de plaskeuken(fonteintje), dan kan hij niet in de grote witte bak vallen" ;)

En nog eentje: ik zeg vaak dat hij op moet schieten omdat we haast hebben. Nu hebben wij voor in het land ook een haast lopen en nu is er ook een paashaast ;)
Dochter (4 jaar): ik wil dat alle sterretjes bij mijn slappkamerraam gaan stralen.

Ik: nou dat kan niet hoor, dat zijn er wel heeeeel veel!

Zij: hoeveel?

Ik: wel 110 miljard (:D)

Zij: ik denk nog meer, wel 16... of misschien wel 9!!!
;) Gisteren een "gesprek" tussen mijn net 4 jarige buurjongen en een vriendinnetje. Zij vertelde hem dat ze thuis de oudste is en vroeg hem hoe dat bij hem is.

Hij zegt tegen haar...Saneb (zusje) is dat...denkt even na en corrigeert.

Neeeeeeeee roept hij ..Mohammed(broer) is de oudste en weet je? Dan ben ik de nieuwste!:P

Geweldig hoe kinderen uit de hoek kunnen komen. Maar ja gelijk heeft hij.

Hij is inderdaad de nieuwste (jongste)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven