LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
dinsdag 12 januari 2010 om 17:32
Ik heb dat wortelpotje nog uit zo´n dos, maar wil eigenlijk met vers beginnen, en dan af en toe een potje, zodat ze ook de potjessmaak leert (wel zo makkelijk als je onderweg bent oid)
Maar voorlopig lekker alleen nog maar melk
Heb het niet gezien elev, maar wat was er shocking dan? Dat we daar ondoordacht, op basis van flutargumenten heen zijn gegaan? (of gok ik verkeerd?)
Pien, meisje hier is klein, en kan met 16 weken nog steeds in sommige maat 56 dingen, ligt ook aan hoe het valt. De gemiddelde nederlandse baby is bij geboorte 3400 gram en 50 cm (laalbaby! ) , en heeft dan dus maatje 50. Maat 56 kunnen ze zeker wel aan tot een week of 6 hoor (en vaak wel langer)
Maar voorlopig lekker alleen nog maar melk
Heb het niet gezien elev, maar wat was er shocking dan? Dat we daar ondoordacht, op basis van flutargumenten heen zijn gegaan? (of gok ik verkeerd?)
Pien, meisje hier is klein, en kan met 16 weken nog steeds in sommige maat 56 dingen, ligt ook aan hoe het valt. De gemiddelde nederlandse baby is bij geboorte 3400 gram en 50 cm (laalbaby! ) , en heeft dan dus maatje 50. Maat 56 kunnen ze zeker wel aan tot een week of 6 hoor (en vaak wel langer)
dinsdag 12 januari 2010 om 17:36
Mard vertelde dat bv zo zoet is, dus dat het geen fluit uitmaakt of je begint met zoet fruit of niet, ze zijn toch al aan zoet gewend. Ik geloof wel dat er meer mensen allergisch zijn voor bepaalde fruitsoorten (aardbeien dus, citrusvruchten, mango) dan voor groentes, dus dat dat ook een reden kan zijn om eerst groente te geven. Wij begonnen met gekookte worteltjes, inderdaad ook best zoet.
Oh en Chiek, Sproetekind begon ook al met 3 maanden op z'n knuistjes te kauwen, nou die was nog heel tevreden met een flesje hoor (en er is ook nog steeds geen tandje te bekennen!) Ik vind het ook een beetje raar advies, maar als Chiekman graag wil doen wat het CB zegt dan is 5 maanden wel een mooi compromis. En je begint toch met maar een paar hapjes (en ik deed dat ook maar eens in de paar dagen, als ik er zin in had, trok me niet zoveel aan ook van het advies van 3 dagen achter elkaar hetzelfde)
Oh en Chiek, Sproetekind begon ook al met 3 maanden op z'n knuistjes te kauwen, nou die was nog heel tevreden met een flesje hoor (en er is ook nog steeds geen tandje te bekennen!) Ik vind het ook een beetje raar advies, maar als Chiekman graag wil doen wat het CB zegt dan is 5 maanden wel een mooi compromis. En je begint toch met maar een paar hapjes (en ik deed dat ook maar eens in de paar dagen, als ik er zin in had, trok me niet zoveel aan ook van het advies van 3 dagen achter elkaar hetzelfde)
dinsdag 12 januari 2010 om 17:36
Zeeman valt enorm groot, meisje heeft sokbroekjes maat 50 die ze nog steeds makkelijk past. Noppies valt klein, ze heeft toevallig vandaag een truitje aan in maatje 68, is wel wat lang maar op zich past het prima. Geen touw aan vast te knopen dus!
Prenatal valt best klein, hema weer wat groter. H&M valt ook groot!
Prenatal valt best klein, hema weer wat groter. H&M valt ook groot!
dinsdag 12 januari 2010 om 17:39
dinsdag 12 januari 2010 om 17:40
dinsdag 12 januari 2010 om 17:40
Pien, ons meisje is boven gemiddeld lang (man en ik ook, was te verwachten) en een lekker spekkie. Wij waren dus al vrij snel uit 56, ze donderdag precies 3 maand maar heeft kon een maand geleden al 62 is, zit nu op 62-68. Donderdag moeten we weer naar het cb voor inentingen, wordt ze ook weer gewogen en gemeten ben erg benieuwd, maar als ik moet schatten zeg ik 65 cm en 7kg. Hema rompertjes pasten idd wat langer in de kleiner maten, die vallen in elk geval qua boventkant kleding wat groter, maar broekjes volgens mij normaal zeg maar. Maar H&M vindt ik dan weer wat kleiner vallen, het eerste pakje dat ze aanhad in 62 was daarvandaan en toen paste veel dingen haar nog in 56. En ik had wat hele leuke dingetjes van Lily Gaufrette en ook iets Italiaans, maar die kids zijn mini of zo daar was ze heel snel uit. Dus scheelt niet alleen per kind, maar ook nog eens per winkel/merk, om eerlijk te zijn.
dinsdag 12 januari 2010 om 17:44
Pien, ik ben helemaal fan van de joggingbroekjes van de H&M (in groen, grijs en bruin), heerlijk breed elastiek en niet zo strak als die van de HEMA. Echt een aanrader!
Eerste fruit was hier banaan met een beetje uitgeperst sinaasappelsap (leek me de verstoppingseffecten van banaan wel op te heffen). Appel is erg hard, ik kook het meestal tot appelmoes. Dan kan ik er wel stukjes in laten, maar die zijn dan niet zo moeilijk te kauwen en door te slikken.
Eerste fruit was hier banaan met een beetje uitgeperst sinaasappelsap (leek me de verstoppingseffecten van banaan wel op te heffen). Appel is erg hard, ik kook het meestal tot appelmoes. Dan kan ik er wel stukjes in laten, maar die zijn dan niet zo moeilijk te kauwen en door te slikken.
dinsdag 12 januari 2010 om 17:56
Grappig hè, dat dat zo per land kan verschillen. Sproetekind is hier volgens mij helemaal bovengemiddeld lang (veel Aziaten en Italianen die hier meetellen in de statistieken). Ik heb trouwens schoenmaat 37 wat in Nederland aan de kleine kant is (en dus fijn in de uitverkoop omdat er veel van overblijft!) maar hier dus opeens heel gemiddeld.
dinsdag 12 januari 2010 om 18:06
Tuttuttutut meisjes.... wordt er hier nu zomaar voorbij gegaan aan Elev's poging tot lospeuteren van interessante discussies ten aanzien van de politiek versus Davids????? Oei oei... in plaats daarvan romertjes en wortelprutjes.. het gaat nog nét niet over poep, maar goed dat onderwerp hadden we vorige week al
ik maak maar een grapje hoor
Maar Elev, ik moet de laatste update nog even krijgen, ben net pas thuis. Ik denk dat ik zo eens voor de buis ga zitten en me met groeiende verbazing op de hoogte laat stellen, het is wel shoquerend he? Ik hoop altijd dat er eens flink wat mensen wakker geschud worden maar helaas lopen dit soort dingen toch ook vaak weer met een susser af. Maaaaarrr spectakel is het zeker!
Verder moest ik vreselijk lachen om Mien, wat ben je toch ook een maf wijf maar wel heul komisch! Ik had m ook snel door hoor ghegheghe.
En dan voor Chiekpopje. Lekker ding is het! Ik vind het advies ook nogal kort door de bocht zeg, alsof je als je op de vuist knabbelt behoefte hebt aan bijvoeding??? Uhhh moet dat? Naja, het klinkt mij niet bepaald logisch.
Terwijl het over wortelprutjes ging bedacht ik me: ik vind gekookte wortels echt zooo goor. Die lucht alleen al
Zou ik dat dan voor mn kindje wel klaar gaan maken??? Lastig. Maar ik geloof best dat het voor de kindjes lekker kan zijn, inderdaad zoetig. Yak!
Verder wil ik, niet om de druk op te voeren maar ik zeg het toch maar, even kwijt dat ik inmiddels ook wel weer toe ben aan een live bevalling. Dus Pien! Zet m op
Gaat het nog meisje?
Hier redelijk okee, ik voel me niet echt lekker. Gisteren en vandaag best wel last van misselijkheid en beetje maagzuur. Verder wil ik eigenlijk gewoon mn bed induiken en ziek zijn. Even NIETS. (okee ik heb pas twee weken vakantie gehad maar ach..) misschien ook omdat ik het zó gehad heb op mn werk.
Uhm, is het trouwens fout om een pak (een heel pak) tucjes te eten als avondeten? Ze gaan er goed in moet ik zeggen en dat valt van warm eten momenteel niet te zeggen...
ik maak maar een grapje hoor
Maar Elev, ik moet de laatste update nog even krijgen, ben net pas thuis. Ik denk dat ik zo eens voor de buis ga zitten en me met groeiende verbazing op de hoogte laat stellen, het is wel shoquerend he? Ik hoop altijd dat er eens flink wat mensen wakker geschud worden maar helaas lopen dit soort dingen toch ook vaak weer met een susser af. Maaaaarrr spectakel is het zeker!
Verder moest ik vreselijk lachen om Mien, wat ben je toch ook een maf wijf maar wel heul komisch! Ik had m ook snel door hoor ghegheghe.
En dan voor Chiekpopje. Lekker ding is het! Ik vind het advies ook nogal kort door de bocht zeg, alsof je als je op de vuist knabbelt behoefte hebt aan bijvoeding??? Uhhh moet dat? Naja, het klinkt mij niet bepaald logisch.
Terwijl het over wortelprutjes ging bedacht ik me: ik vind gekookte wortels echt zooo goor. Die lucht alleen al
Zou ik dat dan voor mn kindje wel klaar gaan maken??? Lastig. Maar ik geloof best dat het voor de kindjes lekker kan zijn, inderdaad zoetig. Yak!
Verder wil ik, niet om de druk op te voeren maar ik zeg het toch maar, even kwijt dat ik inmiddels ook wel weer toe ben aan een live bevalling. Dus Pien! Zet m op
Gaat het nog meisje?
Hier redelijk okee, ik voel me niet echt lekker. Gisteren en vandaag best wel last van misselijkheid en beetje maagzuur. Verder wil ik eigenlijk gewoon mn bed induiken en ziek zijn. Even NIETS. (okee ik heb pas twee weken vakantie gehad maar ach..) misschien ook omdat ik het zó gehad heb op mn werk.
Uhm, is het trouwens fout om een pak (een heel pak) tucjes te eten als avondeten? Ze gaan er goed in moet ik zeggen en dat valt van warm eten momenteel niet te zeggen...
dinsdag 12 januari 2010 om 18:11
Oh sorry Elev, ik ben niet zo politiek bevlogen. Bovendien heb ik pijn in mijn kop en was ik de folders, het plaatselijke sufferdje en het forum aan t lezen terwijl het nieuws aanstond op de achtergrond. Heb t niet echt helemaal geregistreerd...
Vanavond verjaardag van mijn beste vriendin en jammer genoeg voel ik me niet goed....zou het liefst thuisblijven. Maar ik wil haar wel graag zien dus ik ga zo lekker 2 pcm nemen en het toch proberen.
Vanavond verjaardag van mijn beste vriendin en jammer genoeg voel ik me niet goed....zou het liefst thuisblijven. Maar ik wil haar wel graag zien dus ik ga zo lekker 2 pcm nemen en het toch proberen.
dinsdag 12 januari 2010 om 18:15
Ok dan nog maar een vraag om aan de politieke discussie voorbij te gaan.
Als je spulletjes gesteriliseerd hebt in je magnetron sterilisator ding dan zijn ze zodra je ze eruit haalt toch niet steriel meer? Hoe berg je je steriele spulletjes dan op? Kan ze moeilijk luchtdicht verpakken.
Neempie het gaat goed hier hoor. Lief dat je er naar vraagt. Ben effe heul erg moe maar wil niet klagen. Heb zojuist besloten dat ik even wat ga eten en dan tv ga kijken in bed.
Ik weet dat het nergens op slaat maar ik heb toch wel een beetje het gevoel dat er hier iets op stapel staat. En als ik dat zo 'hardop' schrijf krijg ik er helemaal tranen van.
Ach misschien is het gewoon de vermoeidheid en de hormonen die spreken nu.
Oh uiteraard moet je wel gezond eten voor je kleintje maar wat Beng zegt is natuurlijk ook wel een beetje zo. Als warm eten er nu even niet in gaat dan is het even niet anders.
Bijna echo!!!!! Spannend he!
Als je spulletjes gesteriliseerd hebt in je magnetron sterilisator ding dan zijn ze zodra je ze eruit haalt toch niet steriel meer? Hoe berg je je steriele spulletjes dan op? Kan ze moeilijk luchtdicht verpakken.
Neempie het gaat goed hier hoor. Lief dat je er naar vraagt. Ben effe heul erg moe maar wil niet klagen. Heb zojuist besloten dat ik even wat ga eten en dan tv ga kijken in bed.
Ik weet dat het nergens op slaat maar ik heb toch wel een beetje het gevoel dat er hier iets op stapel staat. En als ik dat zo 'hardop' schrijf krijg ik er helemaal tranen van.
Ach misschien is het gewoon de vermoeidheid en de hormonen die spreken nu.
Oh uiteraard moet je wel gezond eten voor je kleintje maar wat Beng zegt is natuurlijk ook wel een beetje zo. Als warm eten er nu even niet in gaat dan is het even niet anders.
Bijna echo!!!!! Spannend he!
dinsdag 12 januari 2010 om 18:20
dankjewel, jij ook een omdat je je niet lekker voelt en ook nog eens de deur uit moet. Das niet fijn dan he? Ik heb mezelf met joggingbroek binnen geïnstalleerd met de verwarming op 21,5 graden. Héérlijk!
Tsja, wat ik de laatste weken eet is nogal .. mja ... anders dan anders. Even kijken wat ik vandaag op heb:
4 witte boterhammen (ik krijg geen bruin meer door mn strot gek genoeg) met appelstroop en smeerkaas.
1 bak cruesli met yoghurt
1 beker melk
1 sinaasappel
1 eierkoek
2 matzers
veel thee
bijna een heel pak tucjes
Ik ga zo nog wel rauwe wortels eten. Heb ik ook nog wat 'groente'...
Tsja, wat ik de laatste weken eet is nogal .. mja ... anders dan anders. Even kijken wat ik vandaag op heb:
4 witte boterhammen (ik krijg geen bruin meer door mn strot gek genoeg) met appelstroop en smeerkaas.
1 bak cruesli met yoghurt
1 beker melk
1 sinaasappel
1 eierkoek
2 matzers
veel thee
bijna een heel pak tucjes
Ik ga zo nog wel rauwe wortels eten. Heb ik ook nog wat 'groente'...
dinsdag 12 januari 2010 om 18:23
Pien gewoon lekker in bed tv gaan kijken. Jouw gevoel heeft je nog niet vaak in de steek gelaten, dus dat maakt het misschien extra spannend en emotioneel. Komt goed mopje, je bent er klaar voor!
En de echo, ja ik vind het heel spannend. Echt heel. Ik denk dat ik oprecht verbaasd zal zijn als er een kindje te zien is dat heel is en het doet. Ik ben wel zwanger maar het voelt nog niet 'echt'.
En de echo, ja ik vind het heel spannend. Echt heel. Ik denk dat ik oprecht verbaasd zal zijn als er een kindje te zien is dat heel is en het doet. Ik ben wel zwanger maar het voelt nog niet 'echt'.