LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Hahaha, Elev heeft een koelkast gewonnen!

Mien, ik dacht serieus dat je op je DS aan het spelen was. Maar dat ding wordt vast vreselijk verwaarloost nu Minimeis er is.

Ik merk trouwens wel dat onze kat minder aandacht krijgt hoor. Hij is 's avonds vaak zo opdringerig. Ik probeer hem echt af en een extra dikke knuffel te geven, vind het zo zielig voor hem.
Hallo.

Ging een frisse neus halen naar de super en dat ontaarde in een winkelwandeling door de stad.

Nutrilon is binnen. Heb nog even snel de info over de kleine zakjes van Mard teruggelezen en heb ze gevonden bij de Etos.

Wilde nog een tas voor mezelf maar kon niet kiezen dus werd het geen tas. Ben zooooo besluiteloos de laatste tijd. Stond ook in de H*M. Er hangen zoveel leuke pakjes maat 56 maar durfde eerst niks te kopen ivm cadeautjes straks en toen Pienman smste dan koop je er gewoon eentje toen kon ik weer niet kiezen. Dus een t shirt voor Pienman gekocht. Logica toch?

En heb tegen Pienman gezegd dat hij los mag in de H*M als Pienmini er is.

DD wat gezellig dat je er weer bent. En wat fijn dat het steeds beter gaat. Onze meet? Tja het is hier en daar nog zo glad en glibberig dat ik niet zo goed weet wat wijsheid is eigenlijk. En ik schaam me een beetje dat ik nog niet eens op kraamvisite ben geweest. Maar we moeten maar snel kijken wat mogelijk is.

Sproet, hai en goedemorgen. Ik vind het thuis zitten nu al lastig dus ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik dacht ook al dat er iets was met een werkvisum voor daaro maar wist niet meer hoe het zat. Ik dacht misschien kun jij wel meeliften op het visum van Sproetman als echtgenote van. Maar niet dus. Dan gaat het nog best lastig worden, lijkt me. Zit er iets in jouw branche in de buurt uberhaupt? Want uren reizen lijkt me ook niks. Maar ja om nou 3 jaar te huisvrouwen is ook zo wat.

Mien met je lijk!

Hier geen grijze lijkjes hoor Elev. Maar wel rode korrels en volgens mij lijken die te werken. Heb al een poos niks meer gezien, gehoord of geroken. Dus ik ben positief gestemd.
Hoe ging dat eigenlijk met de kat Sproet? Mocht ie gewoon mee emigreren? Zonder quarantaine ofzo?
Sproet ik hoop dat je wat leuks vindt! Is het een idee om ondertussen iets van vrijwillegerswerk te gaan doen of zo? Om iets om handen te hebben en onder de mensen te komen? Dat hen ik bijvoorbeeld gedaan toen ik hier als nieuweling kwam, ben (onbetaald) achter de bar gaan staan bij het jongerencentrum. En ben een teamsport gaan doen, misschien ook een suggestie?
Zo, Meis heeft haar flesje weer achter de spreekwoordelijke kiezen en een droge luier om.

Ik moet eigenlijk leren, en daarom ben ik nu een inimini 'police line - do not cross' lintje aan het maken die ik om het lijkje ga zetten. Ik heb dus echt, letterlijk, met krijt een lijntje eromheen getekend. Man zal wel moeten lachen als hij straks thuis is.

Oei, ik hoor gekreun uit de wipper komen met bijpassend rood hoofd...
Doe 's effe normaal Pientje, niet schamen hoor mallerd, je bent hardtikke druk met zwanger zijn geniet daar nou lekker van. Wij meeten echt nog wel een keer, en hopelijk dat we ook nog vele malen daarna gezellig doen! Ik voel het aan mijn eksterogen (heb ik niet hoor, maar ik dacht ik gooi er even een lekker oma-gezegde in haha).

Ik ben vanavond alleen thuis, heb geen zin om te koken, maar eens kijken of er nog een pizza in de vriezer ligt denk ik. Hmmmm ja dus nog een hele stapel, nou dat is lekker makkelijk, als jullie mee willen eten
@ Minie
Haha DD hier ook alleen vanavond. Heb ook al dingen uit de vriezer gehaald. Geen pizza wel restjes zeg maar. Wordt een lekkere maar aparte maaltijd.

Mien je bent gek!! Maar wel heel geestig!
Minie!
Foto Mien!
Hi Y´all! (speciaal voor sproet )

Waar is laaltje vandaag,dit is toch haar vrije dag? Kom je straks nog even kletsen lieffie?

Ben net terug van het cb; meisje is nu 4 maanden, weegt 5910 gram en is 60cm, ze is echt een ukkie

Ze zeiden dat ik met bijvoeding moet beginnen, omdat ze haar handje in haar mond deed ("kijk ze is er echt aan toe" ) Maar ik ben eigenwijs, en begin er nog niet aan. Heb nu met man (die was mee, en wil altijd braaf alles opvolgen ) een compromis gesloten; we beginnen als ze 5 maanden is.

Rijstebloem slaan we over; ik heb geen zin om de laatste voeding te kolven, te mengen met rijstebloem en dan in een fles te geven. Gewoon aanleggen is veel minder werk, en daar slaapt ze prima op.

Pien, alles onder controle buiktechnisch gezien?

Mien, ik snap er geen drol van.... er zal niet echt een lijk in je huis liggen, dus toch een of ander spel dan? En waarom is man verdachte? En wie is het lijk dan?

Sproet, ik vind het idee van DD om vrijwilligerswerk te gaan doen ook een hele goede! Maar kunnen jullie rond komen van 1 salaris?
Pff Chiek, Kimberley doet haar handjes ook in haar mond, die is pas 3 maand, moet je aan de hand daarvan dan al... denk ik ook niet hoor. Ik zie wel hoe ik erover denk over een maand, maar vind dat een beetje vaag van jullie CB?
Chiek, lijkt me een mooi compromis hoor. En als ze nu prima slaapt, zou ik ook echt niet die rijstebloem doen hoor, nergens voor nodig. Ik geef het nu aan Sproetekind omdat jij het lekker vindt en gewend is, maar het doorslapen heeft hij er niet door geleerd hoor.

Ja, vrijwilligerswerk mag ik dus wel doen. Maar 1 salaris is niet erg veel als we een paar dagen per week daycare willen (die wordt zoals jullie begrijpen hier niet zo zwaar gesubsidieerd), dus liever iets betaalds. Maar ik heb het er gisteren met Sproetman over gehad. We hebben veel spaargeld (of eigenlijk hij) en we vinden het allebei belangrijk dat Sproetekind 2 of 3 dagen opvang krijgt (voor hem én voor mij) dus dat we desnoods een deel van ons spaargeld daar voor gebruiken (en Sproetman kan ook best wat vaker zelf lunch meenemen ipv steeds buiten de deur halen, scheelt zo $50 per week)
Da's toch bijna een kilo per 10 cm Chiek, heb er de ballen verstand van maar een ukkie is toch prima? Ze is toch lekker gezond verder!

En dat bijvoeden omdat er een hand richting mond gaat? Dan moet die van mij nu al bijgevoed worden want dat doet ze in mijn buik al constant op elke echo. Ik ga het advies van jouw CB gelijk opvolgen Chiek, bijvoeden met boterwafeltjes !
Ja, ik vond het dus ook een beetje onzinnig, maar goed.

Goed idee van die boterwafeltjes bang, die van jullie is er duidelijk ook al aan toe!

Lekker dat jullie een financiele buffer hebben sproet! Heb je enig idee wat realistisch is, in de zin van, binnen hoeveel maanden hoop/ denk je een betaalde baan te hebben?
Nee Chiek, er ligt (lag inmiddels) wel echt een lijk. Klein, harig, grijs, viezig, muis. En Minieman is hoofdverdachte omdat hij het muizengif gestrooid heeft.

En jullie ukkie is zwaarder en kleiner dan ons ukkie.

Meis doet ook steeds haar handen in haar mond, en als ze één van onze vingers te pakken krijgt begint ze te 'kauwen' ipv te zuigen. Toch zie ik dit niet als behoefte aan bijvoeding of als 'tandjes krijgen', maar gewoon als 'hey, mijn mond kan ook dit!'

Ik heb een foto gemaakt hoor, zal hem vandaag of morgen op de groep zetten. Man vond het hilarisch.

Ik moet helaas nog 2 oefententamens maken, omdat ik 'm gister niet af kreeg en dus net heb afgemaakt.
Ik zei toch dat ons ukkie een beetje een spekkie is?

En ik vergelijk minimeis en meisje hier toch wel een beetje, omdat ze maar zo weinig schelen. Wanneer denk jij dat je aan de bijvoeding gaat? (los van rijstebloem door de fles)

Schijnt trouwens dat je beter met groente dan met fruit kunt beginnen, omdat fruit zoet is en ze dat sowieso wel lusten. Als je eerst fruit doet en daarna groente, is de kans groter dat ze dat niet meer lekker vinden. Aldus de cb verpleegkundige...

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Volgens mij is morgen de vrije dag van laal, chiek. En wat raar dat ze op jouw cb zomaar adviseren bij te voeden op basis van zoiets. Vuistje in de mond is toch ook gewoon een teken van honger of zuigbehoefte? Laat dit advies je oma trouwens maar niet horen.

Ik ben wel een beetje bijgelezen vandaag, maar zit nu even te genieten van drie kindloze uurtjes na een dag vol rennend grut. Heb net cote d'or ingeslagen en ga nu eens kijken wat er op deze tijd van de dag op tv is (behalve kro kindertijd). Maar eerst even het nieuws, ben volledig in de ban van het rapport van de commissie Davids vandaag (parlementair onderzoek over de NLse deelname aan de oorlog in Irak). Heeft iemand de conclusies al een beetje gehoord / gelezen? Ik vind het echt (maar ik ben niet vies van een beetje politiek spektakel ).

Sproetje, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik heb het nog steeds geregeld op mijn elevmeis-dagen, en dan is mijn situatie nog zoveel makkelijker. Ik hoop dat je gauw wat dingen vindt om je week invulling te geven, liefst natuurlijk gewoon de perfecte baan!
Aaaaaah Chiek dat klinkt heel schattig zo'n mini spekkie.

En tja dat advies van het cb. Kweetniet hoor. Maar als jij er geen goed idee over hebt dan moet je misschien meer op je gevoel vertrouwen.

Buik hier rustig. Ik merk wel dat ik heel snel moe ben. Heb net heerlijk twee afleveringen Private Practice gekeken en kijk nu ATWT. En ben echt een beetje suf. Kan zo slapen maar dan toch net niet.

Mien je hebt er gewoon echt een foto van gemaakt!!!

Hey en jullie hebben het allemaal allang al 100x verteld maar hoe lang ongeveer past een gemiddeld kindje in maat 56? Of is dat echt niet te zeggen?
We willen met 6 maanden gaan beginnen met groenteprut. We hebben nu een potje sperziebonen, een potje bruine bonen met appeltjes en een potje peer gekocht. Als ze dan eerder belangstelling gaat krijgen voor prut hebben we maar vast wat in huis. Van mijn moeder mogen we de staafmixer lenen, dat lijkt me wat smakelijker dan die prut. De wortelprut smaakte naar tomatensap met zetmeel.

Hoor nu uit de box: Ahahahaha, ieiehaha, laaaha, uh uh aah!
quote:chica1978 schreef op 12 januari 2010 @ 17:14:

Schijnt trouwens dat je beter met groente dan met fruit kunt beginnen, omdat fruit zoet is en ze dat sowieso wel lusten. Als je eerst fruit doet en daarna groente, is de kans groter dat ze dat niet meer lekker vinden. Aldus de cb verpleegkundige...

Hoe hebben jullie dat gedaan?Ik kende dat advies ook, maar zei Sproet (of iemand anders) van de week niet juist dat dat een beetje een onzinadvies is omdat fruit meer zuur heeft en ze daar ook aan moeten wennen (en er zijn ook genoeg groentes die niet bepaald sterk of afwijkend smaken, zoals worteltjes of pompoen)?
Ik wil tzt dat stomer/blender ding kopen wat Duft ook heeft. Vriendin van mij heeft ook zoiets een zweert erbij. En Duft was ook al zo enthousiast. Ze hebben 'm op de r*entepunten bij de I*NG dus denk dat ik 'm daar bestel.

Pien volgens mij is het echt niet te zeggen. En de LGZZ kindjes waren/zijn volgens mij allemaal bijna allemaal kleiner dan gemiddeld. Behalve Mardmeisje. Ik ga zelf uit van een week of 3/4 in maat 56. En dan moet je ook nog rekening houden met de enorme verschillen tussen maat 56 van de verschillende merken. Pr*enatal kleding mt 56 is veel kleiner dan H*ema mt 50-56. En ik heb een pakje maat 50 wat weer groter is dan H*ema mt 56.
Ik vind wortels en pompoen, en dan vooral als het gestoomd is, veel zoeter dan bijvoorbeeld kiwi of mandarijn. Maar mandarijn mag eerst niet geloof ik.
Meis heeft nu eigenlijk bijna altijd 62 aan, maar we hebben ergens een pakje maat 50 liggen dat ze nu past. En de rompers 50/56 van de Hema kan ze ook nog in, dus echt, het is gewoon natte vingerwerk.
En kiwi al helemaal niet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven