LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Ik was toch echt in de veronderstelling dat het vandaag de 29ste was. Maar nee dus gisteren dus al. Finn nog van harte gefeliciteerd! Yada, jullie natuurlijk ook! Heeft Finn een leuke dag gehad?
Lieve Finn, tis een dagje te laat, maar evengoed, onwijs gefeliciteerd met je allllllereerste verjaardag!

Zit ziek thuis. Roos is sinds haar verjaardag steeds zo aan het huilen 's nachts, was al niet zo lekker, maar te weinig slaap was nu echt de nekslag. Last van mijn buik, koppijn,... en gewoon heeeeel erg moe.

Luuk had gisteren zijn eerste zwemles. Dacht/vond altijd dat hij niet zo een held was, maar hij deed het supergoed en was helemaal uitgelaten en enthousiast in het water. Was helemaal trots!

Ongeduld... wow.. dat is schrikken zeg. Wij hadden het afgelopen jaar op groep 8 kamp. Een jongetje uit mijn klas en ik waren jarig en trakteerden op taart, hij nam een hap en verslikte zich toch. Weet nu dat ik heel rustig blijf. Stond zonder nadenken op, sloeg hem 4 keer op zijn rug, toen dat niet lukte pakte ik hem in de heimlichgreep en schoot het stuk taart zo uit zijn keel. Omdat het zo snel ging en niemand tijd had om paniek te raken werd het ook een soort grappig iets... je verslikken in je eigen verjaardagstaart. Maar het had natuurlijk ook anders kunnen aflopen...

De eerste baby die nu weer jarig wordt van ons groepie wordt 2, hahahah, gek idee hé?
Als nog: Hieperdepiep hoeraaaaaa voor Finn! Ook Yada, man en Suze van harte gefeliciteerd met jullie zoon/broer!

Oooh Ongeduld, wat een actie zeg!!

Mondy: WAt knap dat je zo rustig en daadkrachtig ben gebleven toen zeg!

HEtzer: Ik ben ook steeds in de war met de datum.... :-S WAt fijn dat M. weer beter is. Nooit leuk als ze zo ziek zijn en al helemaal niet als je het 's nachts ook nog alleen moet doen!

San: Van harte met jullie kat! Geweldig dat Wes dat zo onthouden heeft! Hoe heet de kat? Is het een kitten of een al wat oudere? Als Verona er eenmaal aan gewend is, vindt ze het vast ook super! Esmee is ook dol op onze katten, maar de katten niet zo op haar. Ze is helemaal enthousiast als ze een van de twee ziet, maar die beesten weten niet hoe snel ze bij haar uit de buurt moeten komen!

RW: Succes met de bezichtiging! Ik hoop echt dat het wat wordt!

Morgen gaan man en Esmee even een dagje en nachtje naar zijn ouders. Ik zit te bedenken wat ik allemaal zal doen. Uitslapen, uitgebreid in bad, hardlopen, op de WII, film kijken in bed..... Mmmh de dag is te kort!

Liefs,

Mango
Hoi,

Ben ik weer. Prima weekje gehad, Zoë weer lekker de hele week naar de creche geweest en wij ook allebei weer aan het werk.

Alle kids die nog jarig zijn geweest alsnog hiephiep! Leuk om de foto's te zien.

Mango: wat een heerlijk vooruitzicht zeg, het hele rijk voor je alleen. Kan me voorstellen dat je daar wel enthousiast over bent, lekker van genieten! En gefeliciteerd dat je terug mag komen, dat is fijn voor je.

Supergroover: Sterkte! Hopelijk kan je het weekend een beetje uitrusten en bijkomen.

Ongeduld: Wat een schrik, gelukkig is het goed afgelopen zeg.

San: Wat leuk een kat. Wij hebben er ook twee. Gaat precies zoals bij Mango thuis, Zoë vindt het geweldig, de poezen maar zozo. En dat ie het nog wist...toen ik klein was en een mooie bruidstaart zag zei mijn moeder dat als ik ooit zou trouwen, ik dan van haar zo'n taart zou krijgen. Toen ik twee jaar geleden voorstelde dat we die gingen uitzoeken, was ze verbaasd dat ik dat had onthouden haha

Brabbel: Hoe zat je trouwjurk? Wanneer is de grote dag?

Enne, nu alle babies 1 jaar oud zijn, hoeveel flesjes melk geven jullie nog of doen jullie dat al niet meer? Ik vond de theorie van roze wolk (toch?) van blijven geven tot de r uit de maand is wel een goeie, maar ik hoorde vandaag dat het cb opvolgmelk vanaf 1 jaar afraadt omdat je kindje dan te dik zou worden? Wij zitten eigenlijk nog steeds op 3 flesjes, en ik wacht op het moment dat ze niet meer leeg gaan maar dat is nog niet gekomen. Ik geef ze altijd na de boterhammen of het eten maar ze gaan er nog heel goed in. Wat doen jullie?
Finn nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

Nu zijn al onze kindjes 1!!!! Leuk he!

Ongeduld wat een verhaal joh, pfff gelukkig is het goed afgelopen.

Halloo ik heb ondertussen mijn theorie bijgesteld over de melk haha samuel at namelijk nooit zo goed dus hem heb ik lang nog 3 flessen poedermelk gegeven maar sharon eet nog steeds zo belachelijk veel dat we nu alleen nog s'ochtends een (poeder)melk fles geven en nog 2 flessen gewone melk.

Inderdaad omdat ik anders bang ben dat ze anders te dik word. Dus nog 3 flessen.... samuel heeft ook nog 3 flessen (hihi) mijn kindjes houden namelijk onwijs veel van melk (ik in de zwangerschap dus mischien vandaar) en tja melk is niet schadelijk ofzo. Als ze gelijk de fles leegdrinken (dus niet een uur eraan lurken) kan het geen kwaad voor de tandjes. Ze krijgen s'ochtends bij het opstaan een fles, na de lunch en voordat ze naar bed gaan. En daarna dus tandjes poetsen.

zo lekker lang verhaal weer over de melk haha

o ja, als je minder dan 400 cc poedermelk geeft moet je ook vitamine d erbij gaan geven.
Kaj, Roos, Twan en Finn nog van harte gefeliciteerd met jullie eerste levensjaar! Een geweldig 2009 gewenst!

Tjonge, ik was dus weer ziek, juk. Enfin hoop er nu toch echt een tijdje af te zijn. Heb net bijgelezen, ga niet reageren maar ben er nu weer :-). Over een maandje is oudste jarig, ga eens surfen wat leuk is voor een driejarige :-)
For so far mijn relax-weekend.....Toen ik Esmee uit bed haalde vond ik al dat ze wat zurig rook, maar ik kon niks ontdekken. Toen we aan ontbijttafel zaten (zij met een papfles) spuugde ze zo de hele papfles weer uit. Weer omkleden en een klein flesje drinken dan maar. Maar ook dat kwam er weer uit.

Nu heeft man de hond maar mee genomen ipv Esmee. Gelukkig is ze wel aardig vrolijk, maar ze ziet er wel wat wit-groen uit....

Man voelt zich helemaal schuldig, maar moest weg vanwege afspraken. Opa en oma teleurgesteld. Nou ja, dan maken we er een lady'sweekend van!

Esmee krijgt 3 flessen gewone melk van 100 ml. Waarvan nog 1 (en soms dus 2) met pap. We geven daarnaast vit. D. Verder eet ze 3 tot 4 stukken brood met smeerbaarbeleg of gesmolten kaas, 1 keer fruit, een paar soepstengels/rijstwafels/cracottes en heel soms een lange vinger, ontbijtkoek of eierkoek.

Ze drinkt wel heel veel. Ze krijgt max. 2 flessen (=250 ml) diksap en verder nog wel 1 of 2 flessen water. Die diksap verdunnen wij trouwens wel heel erg. Het is water met een kleurtje zeg maar.

Ze verkiest nog steeds flessen boven anti-lek bekers. Bij de oppas pikt ze alle anti-lekbekers van de kinderen in, maar thuis wil ze er niet uit drinken.

Die schat staat nu de vensterbank schoon te maken met de vochtige doekjes die ze weer ergens vandaan getrokken heeft! Prachtig om te zien! Heb het even gefilmd.

Meiden, een fijn weekend! Beterschap voor alle zieken!

Liefs,

Mango
Trotse mama:

Luuk had vanochtend zijn eerste judotoernooi en van zijn groepje haalde hij de eerste plaats!! Hij was superfanatiek en deed het heeeeeeel erg goed (zie hyves-foto's). Zit nu overigens weer ziek op bank.. maar wilde dit écht niet missen.

Mango, beterschap voor Esmeetje!

Liefs!
alsnog gefeliciteerd met Finn!!!

en sjeeeeeee, we zijn echt een jaar verder allemaal.

ik moet zo naar de voetbal, we zijn alledrie verkouden, vanochtend naar verjaardag geweest, morgen ook een hele dag en manon heeft een loopoor, maar is superondeugend.

manon krijgt 's ochtends een papfles en na de boterham een 180cc fles melk, verder sap en na het tandenpoetsen oefenen we met water uit een echte beker.

Esmee beterschap!

liefs Murpeltje
Nou vent was vannacht om half 4 uit bed gehaald.. En zitten nu in Barcelona, ben zo jaloers, leuke vrijgezellenweekend, morgenavond laat komt hij weer thuis, hij belde mij op en heeft detijd van zijn leven.

Kaj sliep bij mijn moeder, en heeft alles onder gekotst... Arme vrouw bijna niet geslapen maar wilde mij laten slapen. Vandaag ook weer een paar keer gespogen, nu al een paar uurtjes niet en slaapt nu ook. Hij heeft afgelopen nacht ook niet geslapen, hoop dat hij lekker bij tankt.

Gelukkig wel ff met hem naar buiten gegaan, vind ik wel belangerijk, ff frisse neus op een dag halen hoor !!

De grote dag is 3-3 en we geven het feest op 7-3, omdat zo`n dag te lang is voor Kaj, dus ik mag 2x mijn jurk aan en hij is zzzooooo mooiiiiiii !!!! Hangt bij mijn mams thuis.
Esmee ook ziekies, zal wel een buikvirusje zijn denk ik..

Sterkte
Mondy: Wat goed dat je zo rustig bent gebleven. In de stresssituaties die ik tot nu toe heb meegemaakt, bleef ik ook altijd rustig. Daarom wil ik nu toch maar die ehbo cursus gaan doen, zodat ik ook weet hoe te handelen wanneer er iets gebeurd.

En wat goed zeg van Luke! Stoer hoor, zo'n grote gozer!

San: Hier eigenlijk ook hetzelfde verhaal. Guido helemaal gek op kat, die op haar beurt niet weet hoe snel ze zich uit de voeten moet maken...

Mango: Balen dat je weekendje alleen niet door gaat. Maar nu een girlsweekend! Ik hoop dat Esmee snel opgeknapt is!

Pips: He, balen, weer ziek! Ik doe vanavond het dansje: geen ziekzijn voor pips in 2009!

Brabbel: Heerlijk hoor, twee dagen feest! En je weet natuurlijk nog niet wat jij voor vrijgezellenfeest krijgt, gewoon rustig afwachten...

En wat naar dat Kaj zo niet lekker is! Beterschap!

Guido wil dus helemaal geen live borstvoeding meer. We maken nu de voorraad uit de vriezer op en verder krijgt hij gewone melk. We drinken 's ochtend meteen na het opstaan samen een fles melk (bv uit de vriezer of gewone koemelk) op de bank, 's middags krijgt hij pap. Tussendoor drinkt hij diksap, thee, water. Best veel eigenlijk, er zwerft altijd wel ergens een beker drinken. Nu vraag ik me wel af of dit geen kwaad kan voor zijn tandjes? Weten jullie dit? Buiten de ochtendfles krijgt hij alles in een tuitbeker. Toevallig hebben we net bij het eten zitten experimenteren. Hij drinkt kleine slokjes uit onze beker. Dus ook even een plastic kinderbeker geprobeerd, en die brengt hij zelf naar zijn mond! Dit is natuurlijk wel vragen om leuke kliederpartijen.. En net ook maar de rietjesbeker geprobeerd (schijnt beter voor de mondmotoriek te zijn dan een tuitbeker). Een poosje terug kon hij er niets mee, en nu dronk ie hem zo leeg!

Verder eet Guido volledig met de pot mee. Hij krijgt nog net geen sambal zeg maar!
Na het spugen van gisterochtend was er niks meer aan de hand. Ze wilde gewoon bij mama blijven, zeg maar! We hebben het ook heel erg gezellig gehad. Ik heb de afgelopen tijd best veel gewerkt, dus dit was even een gezellige extra mama dag!

Mondy: Goed man van Luuk! En het zijn mooie foto's!

Brabbel: Naar Barcelona??? Jeetje zeg! Maar wie weet wat jou te wachten staan!! Ik denk nog altijd met heel veel plezier terug aan mijn vrijgezellenfeest! Ooh heerlijk 2 keer je jurk mogen dragen! Ik ben heeeeeel benieuwd naar je jurk! Sterkte en beterschap met Kaj.

Ongeduld:Thee en water kan geen kwaad voor de tandjes. Drinkt Guido in een keer zijn beker leeg of in gedeelten? Dat laatste is geloof ik niet zo goed voor de tanden.

Zelf uit de beker drinken is hier nog niet zo'n succes. We proberen het regelmatig met yoghurt en in bad met een beker water, maar het is altijd een knoeiboel. Esmee vindt het ook heel erg leuk om met haar beker te zwaaien... (Wij oefenen dus om de dag, de dag dat ze in bad moet.....)

Vanmiddag gaan we waarschijnlijk even zwemmen! Ben benieuwd hoe ze het weer gaat vinden. We zijn al een hele tijd niet meer geweest.

Liefs,

Mango
Jjemig wat een ziekenboeg weer. Het wordt echt tijd voor voorjaar! Papsie doet de kids nu in bad dus kan ik lekker even forummen.

Hmmm... kan hier wel even een adviesje vragen: ik ben sinds september dus 4 keer ziek geweest (daarvoor ook al een paar keer). Ergens is het dus niet goed met mijn weerstand. Wat doen jullie in zo'n geval? Ik ben net weer begonnen met wat vaker (maar op een lager nivo) sporten. Ik probeer iedere dag buiten een frisse neus te halen, eet meestal een/twee stuks fruit per dag en genoeg groente. Zit er aan te denken om maar weer aan de multivitamine te gaan en wellicht iets anders er bij (moet wel bekennen dat ik een slechte slikker ben, vergeet het altijd...).

Wij gaan pas oefenen met een beker als het motorisch wat verantwoorder is Ik poets de keukentafel en omgeving nu al zo vaak per dag, wil er niet nog meer gepoets bij

Drinken uit een rietje gaat hier al wel okay. Is ook lekker makkelijk als je ergens op bezoek bent (hoef je alleen maar rietjes mee te nemen).

Dit is ons eet/drink schema:

-7.15 2 brood met beleg

7.45 fles met 210 ml.

10.00 fruit of koekje met drinken

12.00 2 brood met beleg\

gevolgd door een fles van 180

15.00 fruit of koekje met drinken

16.30 snack (rijstwafel/soepstengel/fruit)

17.30/18.00 paar schepjes warm eten gevolgd door joghurt met soms wat roos vicee er door.

18.30 fles met extra prut er door om de nacht goed door te komen (210water, 7 scheppen)

Dat was het :-)

Popsie is meer van de koekjes en hartige dingen dan van het fruit. Pipsie eet soms drie keer per dag fruit en geen koekjes. Ik laat ze daar wat vrij in zolang ze maar genoeg gezonds binnen krijgen.

Popsie heeft net weer een megasprong in de hoogte gemaakt. Misschien wil ik haar binnenkort voor de lol eens laten meten bij het cb. Ze is niet meer zo heel veel kleiner dan haar zus (twee jaar ouder). De een heeft maat 80/86 de ander 92.Straks draagt oudste de afdragertjes van de jongste en zijn de rollen omgedraaid

7

Tjonge, het sneeuwt hier behoorlijk momenteeel. Zou toch leuk zijn als er nog iets meer sneeuw gaat vallen dan de voorspelling is.
Nou hier gaat het al beter met Kaj, heeft ook de nacht doorgeslapen, heerlijk hoor, hij heeft echt aan mama gedacht hahahah schatje, het is wel echt mama hoor, zelfs bij mijn moeder wilt hij niet als ik er ben..

Oh Pips dat is niet zo best al 4x ziekies geweest, zal ff langs de huisarts gaan.

Wij hebben natuurlijk een hond dus gaan vaak naar buiten, vind het ook wel belangerijk voor Kaj om vaak naar buiten te gaan, vanochtend ook heel erg koud, maarlekker fris... Lekker in zijn Lodger, muts op en lopen maar, heerlijk hoor..
Finn Nog van harte met je verjaardag!!!! (beter laat dan nooit..)

Kon effe niet langskomen vanwege n virus in de computer..... grrr..

Maar nu issie weer up to date!

Met de kat gaat het prima, tis een kater (gecastreerd) van ong 2/3 jaar oud. Maar hangt vaak op de stoel die we speciaal voor hem in de kamer hebben staan. Willen hem nl niet op de bank en vensterbank hebben.. maar als ie de kans krijgt springt ie er alsnog op....

Dus nog 1tje om op te letten en te waarschuwen........

Met Verona gaat het redelijk, ze heeft erg last van haar kiezen. Gelukkig komt ze de nacht wel goed door, en heeft ze er voornamelijk overdag last van, dan heeft ze momenten dat ze niet weet wat ze moet. wil niet op schoot, wil niet op de grond etc etc, erg vermoeiend dus. En daarnaast een mega loopneus..

Beterschap voor alle zieken!!!!!!

Pff Ongeduld wat een actie zeg!

Heerlijk Mango zo'n meidenweekend! Lekker aantutten!

Supergroover; Wat superstoer van Luuk!!! Wat zal ie trots zijn!

Verona krijgt 2 a 3 flessen melk (hangt ervan hoe moe ze is, anders meteen op bed naar het eten), en daarnaast 2/3 x een tuitbeker met roosvicee. En als tussendoortjes een meelkoekje of een stuk fruit. Ze eet op zich ook met de pot mee, ze pikt het niet als wij wat anders eten dan zij in haar bordje heeft.

En dan nog een toetje.
He meiden!

Pips: Jeetje, vier keer ziek... Ik zou inderdaad even langs de huisarts, bloed prikken. En inderdaad multivitaminen. Ik heb hier nog wel een pot staan, ben ook nooit zo trouw aan dat soort voornemens... En elke dag even naar buiten, kan ook helpen.

Mango: Fijn dat jullie alsnog een lekker weekend hebben gehad! Wat een geweldige foto's op hyves! Dat poetsen van Esmee! Al een echt dametje.

San: Leuk hoor, een rode kater! Wilde ik ook graag toen ik naar het poezentehuis ging, maar kwam terug met een schilpad poes....

We hebben een heerlijk weekend achter de rug. We zouden dit weekend naar de dierentuin, maar dat vonden we net even te koud. Dus gister naar de markt (en natuurlijk een broodje eten) en vandaag voor het eerst naar ballorig. Guido vond het geweldig! Helemaal niet bang of verlegen, maar meteen in het rond kruipend! Alleen de ballenbak was net even te overweldigend, want welke bal moet je dan als eerste pakken. Zeker voor herhaling vatbaar!
He Ongeduld, wij waren vandaag ook voor het eerst met POpsie in een indoor speeltuin. Erg leuk :-)

Ben al bij huisarts geweest, maar naast bloedprikken (alleen iets verhoogd bezinksel maar dat heb ik altijd) niets aan de hand. Dus daar schiet ik niets mee op en het moet toch ergens aan liggen zou je zeggen. Enfin, pot met vitaminepillen staat nu prominent op het aanrecht

Ga nog even Hyven!
Een beetje laat maar niet minder gemeend;

Finn gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Heb je een leuke, drukke dag gehad?

Afegelopen week was het weer raak. Het kinderdagverblijf belde dat fara koorts had of ik haar op wilde halen. Was alweer de 3e keer koorts in Januari. Ze is nu echt gigantisch verkouden en volgens mij ook last van een sprongetje. Ze vind zichzelf ook erg zielig lijkt het wel, ik hoef maar nee te zeggen of ze begint te huilen!

Ondertussen ben ik zelf ook weer ontzettend verkouden geworden dus we blijven elkaar lekker aansteken!

Leuk om te vergelijken die schema's!

Schema van Fara:

08.00 pap (met koemelk!) of boterham met 200 ml poedermelk.

10.00 2 stuks fruit en wat water of diksap

12.30/13.00 1 boterham met philadelphia of appelstroop en melk.

15.00 Fruit of soepstengel of naturel rijstwafel en diksap

18.00 avondeten en yoghurt na

19.15 200 ml melk

Sinds een paar dagen eet ze pap met koemelk. Een beker koemelk drinkt ze nog niet (we blijven proberen!).

Verder drinkt ze uit een tuitbeker (geen antilek) en met hulp uit zo'n difrax oefenbeker. Ze krijgt ook nog wel melk uit de fles voor het slapengaan.

Ze slaapt van 19.30 tot 07.30, soms iets langer soms korter. En overdag slaapt ze gemiddeld van 10.30 tot 12.30 en van 15.30 tot 17.00.

Ongeduld; Schrikken zeg! En een EHBO cursus is inderdaad altijd handig om te hebben. Ik was er pas ook al eens over aan het denken.

Pips; Is er nog veel sneeuw gevallen bij jullie? Hier is het bij 3 vlokken gebleven helaas...

Brabbel; Leuk vrijgezellenfeestje, Barcelona! 3 maart is al snel zeg, zijn alle voorbereidingen getroffen?

Ik ga lekker mn bed opzoeken! Bleh morgen weer vroeg eruit!
Tis heeeeeel erg , maar onze Roos krijgt nog steeds een fles voor wij gaan slapen. Ze redt het anders nog steeds de nacht niet door en wij zijn zo aan onze slaap gehecht...

Bij Luuk en Zoef deden we dat allang niet meer...., maarja onze kleine Benjamin, hahaha Vind het ook nog wel prima zo, ze is eerder te dun dan te dik, dus ze heeft het ook echt nodig. Ze is zo enorm actief, continu in de weer en ze slaapt heel weinig (op het kinderdag vaak maar een half uurtje op de hele dag). 's Ochtends krijgt ze ook nog een papfles met boterham en tussen de middag een 120 flesje koemelk. Voor de rest thee en diksap.
haha supergrover samuel heeft ook nog tot 14 mnd een fles s'avonds laat gehad (en tot 18 mnd s'nachts nog zeer regelmatig) wij waren ook erg aan ons slaap gehecht haha. En toen was het ineens over en sliep hij door!

pips hier verschillen die maten ook zo weinig, sharon heeft nu 80-86 en samuel 92. Grappig he, ze schelen nu een halve kop ofzo. Maar samuelw as als baby ook zo groot en hij blijft nu al een tijd steken en denk dat dat bij sharon ook het geval gaat worden, wij zijn namelijk helemaal niet groot.

Vervelend al die zieken, schijnt echt van die kids te komen hoor. Volgensmij worden ze na 4 jaar pas minder ziek (en wij dus ook) ik was vroeger ook nooit ziek maar nu zijn we het steeds allemaal tegelijk...

Het huis is nog steeds niet verkocht en ook geen kijkers of wat dan ook. We gaan er eigenlijk al vanuit dat we er in april nog mee zitten... Gelukkig is de hypotheek niet zo hoog maarja wel heel zonde van ons geld. Erg he!

Toch hebben we onwijs veel zin in het nieuwe huis, we hebben gewoon echt ruimte nodig. We zijn nu bezig met verhuiskaarten (ontwerpt lief zelf), house warming feestje en ach, toch ook maar een afscheidsfeestje in het oude huis, behang en gordijnen bestellen en overal rondkijken naar meubels want van een poppenhuisje naar een huis met 6 kamers... daar hebben we geen meubels voor haha

Helemaal leuk en gelukkig hebben we dezelfde smaak dus gaat helemaal goed komen!

Volgende week nog een weekje relaxen in landall greenpark en dan gaat de chaos bijna beginnen. Samuel snapt er niks van, proberen het hem uit te leggen maar hij haalt nu dit huis, vakantie en nieuw huis alleen maar door elkaar haha. Dus hij ziet het vanzelf wel

Sharon kan de hele dag wel eten, pakt ook steeds het eten van samuel af, hij geeft er niet zoveel om (at vanmiddag bv liever een appel dan rozijntjes) en dan eet sharon achter mijn rug om zijn rozijntjes op haha. Ook neemt hij rustig een hapje van zijn koekje en gaat dan verder spelen, sharon schrokt hem in 1 keer op en gaat dan op jacht naar het koekje van zijn broer, erg grappig om te zien.
Ohhhhhhh, ik ben al veel te lang niet geweest...

Brabbel, spannend zeg, bijna trouwen! Nog een maandje!

Supergrover, gaaf zeg, van Luuk!

San, leuk zeg, een kat. Heb je er al eentje? Grappig dat Wes dat nog onthouden heeft!

Mango, goed zeg, van je oude school! Hopelijk kun je er blijven.

1ndra, vervelend dat Fara weer ziek is, het blijft kwakkelen zo...

Pips, hoe is het met je slaap? Genoeg slaap is volgens mij ook broodnodig voor je weerstand.

Ongeduld, eng zeg! Flink schrikken in ieder geval... Hier wordt er volgende week een ehbo-cursus georganiseerd op de creche, daar gaan man en ik wel naartoe als het meezit.

Iemand in het noorden trouwens nog een tip voor een goede speelgoedwinkel? Opa en oma (wonen vlakbij San in de buurt) willen voor Daan zijn verjaardag iets van Plantoys (houten speelgoed, erg leuk) kopen, maar kunnen het bij de Bart Smit of zo niet krijgen.

Hier gaat het allemaal zo z'n gangetje. Man heeft volgende week een 2e gesprek voor een leuke baan in Utrecht, dus hopelijk wordt hij aangenomen en kunnen we meer naar het midden van het land gaan verhuizen.

Met Daan en Tessel gaat het goed. Daan is wat actiever bezig met het poepen op het potje, met dank aan de voetbalstickers van de appie Alhoewel neefje en nichtje al andere stickers gaan opsturen, want de voetbalplaatjes sparen zij nogal fanatiek

En ik krijg er nog een neefje of nichtje bij! Schoonzus is zwanger van nr. 2, hopelijk gaat het nu wel goed. Een paar maanden geleden was ze ook al zwanger, maar dat ging mis helaas.

Tessel is vooral erg druk met alles, weet al prima haar zin door te drijven, en bedenk van alles wat ze wil doen. Voornamelijk klimmen en klauteren... Zo heeft ze laatst bedacht dat ze ook prima in haar poppenbed kan liggen (past net), dat rondrijden in de poppenwagen ook heel goed gaat en leuk is, en dat los staan vooral een leuk spelletje is maar dat je nog niet te lang moet doen.

Verder zo z'n gangetje... Druk met werk, borduren, sporten, weinig puf over voor hier

Schemaatje:

Slapen tot ongeveer half 8, 8 uur. Dan fles opvolgmelk met pap.

's Ochtends thuis een keer een koekje, op de creche een cracker met water (ongeveer 9.15).

10.00 tot hafl 12 ongeveer slapen

Rond 12 uur boterham met water.

1 uur/half 2 fles pap, daarna slapen tot uurtje of 4 bijna

In de middag nog een keer iets van rozijntjes, fruit op de creche (thuis schiet het er nog wel eens bij in).

Rond half 7 warm eten, met de pot mee. Toetje erbij.

Half 8, 8 uur naar bed. Voor het slapen nog een fles pap.

Overigens heeft ze nu flink last van haar kiezen die doorkomen en wil ze niet dat haar tanden gepoetst wroden Iemand nog tips?

Nu gauw slapen, morgen weer op tijd op...
Indra, helaas, hier is ook geen sneeuw blijven liggen.

Mondy, groot gelijk hoor,v an die laatste fles. Ik begin nu pas een beetje op te knappen van mijn slaaptekort van afgelopen jaar. Tja en met twee kindjes boven haar is het natuurlijk thuis en op het kdv een en al uitdaging. Daar wordt je wel actief van!

RW, hier dus wel allemaal lange mensen (behalve mijn vader en ik, wij zijn "normaal" maar voor de rest aan beide kanten van de familie allemaal "reuzen" .)

Pipsie haar groei gaat ook niet standaard. Ze heeft eigenlijk geen groeispurts maar gaat heeeeeel langzaam steeds een stukkie verder. Alleen afgelopen herfst een spurt gehad (6 cm in een maand).

Fijn dat jullie dezelfde interieursmaak hebben! Hier dus niet, wij moeten het echt van het poldermodel hebben

Hihi, straks denkt Samuel dat jullie permanent op vakantie zijn in het nieuwe huis !

Ik ben onze vakantie aan het uitzoeken en Pipsie zegt steeds, ik wil naar dat vakantiehuisje, nee naar dat huisje. Of naar dat zwembad. Ze bemoeid zich er nu al mee... :-)

Tieger, ik slaap al langer dan een maand zo'n 7 uur per nacht. Dat zou genoeg moeten zijn maar ik probeer nu tussen 22.00 en 22.30 uur op bed te gaan. Daar ben ik niet zo goed in maar dan zou ik dus iets meer slaap krijgen en wie weet wat dat idd oplevert. Ik bedacht vanochtend dat het ook nog wel eens een reactie op afgelopen jaar kan zijn? Ik kan me namelijk ook erg slecht concentreren op dingen die "moeten" zoals werk en huishouden. Ik doe liever leuke dingen. Normaliter stel ik niet zo vceel uit en nu doe ik het steeds. lijkt wel een reactie op afgelopen jaar toen ik geen keus had en steeds "moest". Hmmm.... wie weet is dat het.

In het noorden zitten ook Toys4us (Groningen en leeuwarden iig). En anders bestellen via internet? Ik bestel erg veel via ingternet.

Weten jullie al wat je Daan gaat geven. Heh... vraagteken doet het niet...
Hier maar weer verder.<

Tieger, over tandenpoetsen en kiezen die doorkomen. Wij laten haar dan zelf poetsen. Ze kauwt dan een kwartier op haar borstel en ik poets dan zelf niet. HIer ook kiezen die doorkomen. Wat borduur je momenteel /vraagteken/ aarghh... Ik stop, eerst kijken hoe ik de leestekens weer terug krijg...
Pips, Daan wordt weer 's schandalig verwend Hij krijgt van ons de pechdienst van de Duplo, een mini-koffiezetapparaat, een mandje met kleine verpakkingen van de supermarkt (waren bij de Trekpleister in de aanbieding) en 3 beestjes van Schleich.

En voor de familie is er ook een hele waslijst opgesteld, en ik krijg de indruk dat er redelijk wat opa's en oma's gaan voor uitbreidingen van Plancity. Ben benieuwd. Opa en oma heb ik trouwens naar Speelsgoed(.nl) in Leek gestuurd, aan de foto's te zien is het wel een winkel waar man en ik wel verlekkerd rond kunnen lopen

Ik heb laatst in een oude knippie baby een merklapje met naam, geboortedatum en leuke streepjes en dingetjes gezien, met leuke roze kleurtjes. Die heb ik geborduurd voor Tessel, ook omdat de gebruikte kleuren best overeenkwamen met de kleuren van haar geboortekaartje. En nu ben ik bezig met eenzelfde lapje voor Daan, met oranje, zilvergrijswit (of zoiets), marineblauw en helderblauw. Zal als ze klaar zijn wel even een foto maken voor op de hyves...

En nu bedacht ik me dat ik gisteren helemaal vergeten ben om onze laatste jarige te feliciteren! Finn, van harte gefeliciteerd!!!! Hopelijk nu een jaar met wat minder gekwakkel...

Nu gauw weer aan het werk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven