Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:



'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'



Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?



Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ademes schreef op 08 juni 2011 @ 16:59:

Tegen mijn man toen hij trots zijn pasgeboren tweede zoon aan zijn ouders showde: "Gut, weet je niet hoe je een meisje moet maken?"...
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook nog een schoonvader die me aan het huilen heeft gekregen. Door de keizersnee heeft mijn man de eerste dagen in het ziekenhuis gezorgd voor ons dochtertje. Hij stond erbij als de verpleegsters voordeden hoe ze in badje moest, luier verschonen, kleertjes aantrekken enz. Dus hij kon dat allemaal al heel snel.

Eenmaal thuis had ik dus nog 0 ervaring met al die dingen.

Ik wilde toen graag mijn dochtertje verschonen, en dat ging eerst nog wat onbeholpen: geen ervaring, bang om wat verkeerd te doen en pijn natuurlijk.

Schoonvader stond er met zijn neus bovenop te kijken en kirde: mama kan er niets van hè, mama maakt er een potje van, ja, mama doet het helemaal niet goed hè, nee hè, ach die mama toch, gaat helemaal niet goed zo..

Hij heeft nooit geweten dat ik me enorm stond te verbijten en dat de tranen over mijn gezicht liepen.
Alle reacties Link kopieren
Ow wacht, deze had ik verdrongen:



Buurvrouw van een stukje verderop toen we onze tweede dochter hadden gekregen "o....... als het maar gezond is"

(en dat na alle ellende die we door hebben gemaakt voordat we deze gezonde dochter kregen)



Blijkbaar klopt er iets niet met je als je meerdere kinderen met hetzelfde geslacht krijgt
Alle reacties Link kopieren
Aargh sommige mensen zou je een kraamvisite verbod moeten geven of een muilkorf.



Mijn moeder zal het vast niet zo bedoeld hebben denk ik dan maar. Maar het schoot me even in het verkeerde keelgat toen ze beweerde dat 'ik toch maar blij moest zijn met mijn keizersnee want de dochter van die-en-die die kon toch zo-en-zo lang niet zitten en lopen en blablabla.'.



Tuurlijk, eitje was het, na twintig uur baren zo'n sneetje.
Alle reacties Link kopieren
mimsey, 33 minuten geleden

Ik lag aan de andere kant van het land, bij te komen in het ziekenhuis. Bevallen van een dochtertje met een handicap.



Dag twee wilde mijn tante persé met mijn ouders mee, op kraambezoek. Mopsey lag inmiddels in haar bedje naast mij, in onze eigen ziekenhuiskamer.

Mijn tante ging in de deuropening staan, breeduit, en begint te gillen "Neee, ik ga niet naar binnen hoor, ik durf niet te kijken, ik durf haar niet te zien, ziet ze er wel een beetje normaal uit, als ze er neit normaal uitziet wil ik haar niet zien, hoor!".



Euh?

Van mij had je niet hoeven komen, hoor. Dat was jouw eigen idee, iemand zette je een mes op je strot, heks!





Wat een achterlijke reactie! Wat erg zeg. Ik heb er niet eens woorden voor, alleen een smiley die ik maar niet ga gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
De partner (nog nooit eerder gezien) van een collega (ook nog nooit eerder gezien) van mijn man heeft tijdens het kraambezoek echt een uur met mijn oudste op de arm gezeten. Ik ook hints geven; kom, dan leg hem terug in zijn bedje; "nee hoor dat hoeft niet, hij ligt hier prima"



En mogen lompe bevallingservaringen ook?

Bij de eerste; 's nachts naar het ziekenhuis, het leek allemaal wel mee te vallen, dus ik mocht proberen te slapen. Kreeg toch weeën, moest naar de wc en zat daar eigenlijk wel goed. Kon prima de weeëen zittend opvangen. Bleek ik ongemerkt volledige ontsluiting te hebben. Verpleegkundige boos; ik had eerder moeten bellen want het was overdracht en nu mocht ik dus niet gaan persen.



Bij tweede ik dus braaf op tijd de eerste weeën gemeld (ik was al in het ziekenhuis opgenomen). Die gingen weer over. 's Nachts was het wel bingo; zei de verpleegkundige: "Sorry, maar ik kan echt niks voor je doen, ga maar slapen." Ze geloofde me gewoon niet! Kind is 45 minuten daarna geboren, 10 min nadat mijn man binnenkwam.



Is al ff geleden maar kan er nog boos om worden
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 08 juni 2011 @ 17:02:

Ik had ook nog een schoonvader die me aan het huilen heeft gekregen. Door de keizersnee heeft mijn man de eerste dagen in het ziekenhuis gezorgd voor ons dochtertje. Hij stond erbij als de verpleegsters voordeden hoe ze in badje moest, luier verschonen, kleertjes aantrekken enz. Dus hij kon dat allemaal al heel snel.

Eenmaal thuis had ik dus nog 0 ervaring met al die dingen.

Ik wilde toen graag mijn dochtertje verschonen, en dat ging eerst nog wat onbeholpen: geen ervaring, bang om wat verkeerd te doen en pijn natuurlijk.

Schoonvader stond er met zijn neus bovenop te kijken en kirde: mama kan er niets van hè, mama maakt er een potje van, ja, mama doet het helemaal niet goed hè, nee hè, ach die mama toch, gaat helemaal niet goed zo..

Hij heeft nooit geweten dat ik me enorm stond te verbijten en dat de tranen over mijn gezicht liepen.
Alle reacties Link kopieren
Schoonma: Welke maat hebben ze nu?



Ik: Maatje 56, maar ze beginnen er nu lekker uit te groeien.



Schoonma: Oh, wat jammer. Ik vind die kleine kleertjes zo lief.



Grrr, ik was maar wat blij dat de tweeling met 3 maanden eindelijk maatje 62 nodig begonnen te krijgen. Ze waren begonnen met het ruimvallende maatje 40...
...
Alle reacties Link kopieren
Tja, je maakt wat mee in zo'n kraamperiode
Na eerste, doodgeboren zoontje bij 27 weken, iemand die zei: "och, dan heb je tenminste ook een bevalling meegemaakt" . . . . . Ehm, ik stond dus wel met lege handen! Was niet zo'n intelligente vrouw . . . . .



Tweede kindje, dochter, kwam met 32 weken via spoed-keizersnede, dus onder algehele narcose. Ik heb dus nooit een gewone bevalling meegemaakt, van een voldragen kindje . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex schoonloeder snapte ook niet dat we rust wilden (en een rookvrij huis).

Kwam nadat Drakenpuber midden in de nacht ter wereld was gekomen de volgende dag vrolijk met 8 (!!) van haar buren op kraamvisite en probeerde een peuk op te steken en ondertussen haar armen uit te strekken zodat we de baby er op konden leggen.

Twee weken later, toen papa voor werk een paar dagen weg was en ik dus alleen met kind was, kwam ze 's avonds om 10 uur langs met haar schoonfamilie uit het buitenland: 'We komen Drakenpuber even bekijken.'

Dat ik al op bed lag en Drakenpuber heerlijk lag te slapen, gaf niks. Ik heb ze het huis uitgebonjourd, gezegd dat ze op een normaal tijdstip welkom waren, maar wel even moesten bellen vantevoren en haar zoon verteld dat hij de sleutel van het huis terug mocht vragen.



Drakenprinses kwam 3 jaar later ter wereld. Mooi meisje, blond, blauwe oogjes. 1e reactie van schoonloeder: 'Dat is niet mijn kleindochter!'

Papa was half Indo, ik ben donkerharig met donkere ogen.

Ze stond op een vaderschapstest, voor ze aan nam dat Drakenprinses echt haar kleindochter was.

Dat ze zelf een dochter heeft die blond ter wereld kwam, vergat ze voor het gemak maar even.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht na 2 dagen weeën te hebben gehad en een hel bevalling zei vriend tegen bezoek en mij. Het was heus niet zo erg hoor schat!!!



Ik dacht dat ik door ze grond ging helemaal toen hij het nog een paar keer heeft herhaalt!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tama schreef op 08 juni 2011 @ 16:55:

[...]





Trust me, dat was het niet

Was meer in de trant van "stel je niet zo aan, dan stop je er maar mee, en nu gaan we verder praten over al die interessante dingen die ik (schoonmoeder) vandaag heb meegemaakt en niet over jouw stomme kraamzorgen" Maar wel heel netjes verwoord, dat geef ik haar toe Ah ja, het is natuurlijk de toon die de muziek maakt. Ik dacht dat het een beetje troostend bedoeld was, dit soort opmerkingen wordt bij mij in de familie nogal eens gemaakt om het ijs een beetje te breken. Maar dan is de toon wel anders dan van 'stel je niet aan' natuurlijk.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bizar zeg, die opmerkingen t.o. keizersnedes, wat dom dat mensen zoiets zeggen, echt heel erg...





Hier nog een opmerking die me ineens te binnen schiet zoontje had een punthoofd en bloeduitstorting in zijn ogen door

turbobevalling .. Ook had hij een gestuwd hoofdje.

Een tante die op kraamvisite kwam keek naar hem en vroeg: "jeetje, komt dat allemaal nog goed?" (niet slecht bedoeld, maar beetje een gekke opmerking).. Iemand anders vroeg of hij met pomp of tang was gehaald, toen ik zei "geen van beiden" vond hij dat maar een raar verhaal (kind krijgt toch niet zomaar een punthoofd)..
Alle reacties Link kopieren
Toenmalige vriendin van een kennis keek in de wieg en zei" gatver wat zien pasgeboren baby's er toch altijd lelijk uit.



Onder invloed van hormonen kon ik het niet laten om terug te sneren of ik haar even 9 maanden in het water moest leggen en dan 20 uur door een te nauw gat proberen te duwen,kijken je er dan ook nog mooi uitziet.



Kennis schaamde zich overigens kapot voor zijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Onozele opmerking van iemand.

"prikken ze nu eerst gaatjes in je tepels als je borstvoeding gaat geven? "
Alle reacties Link kopieren
In het kader lomp en onbenullig: Was tegen het einde van mijn verlof met dochtertje even naar mijn werk gegaan. Een mannelijke collega (nogal een charmeur en womanizer) vond het wel leuk om haar even vast te houden. Prima. Ziet mijn werkgeefster dat, zegt ze: nou pas maar op hoor, want bij hem worden ze steeds jonger, dat weet je hè, mwohahaha.



Dat vind ik zulke achterlijke, walgelijke opmerkingen, ook al zijn ze zogenaamd grappig bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik even de deken van mij afgooide omdat ik het warm had een vriendin met open ogen" je buik is nog hartstikke dik!! "
quote:Jippertje schreef op 08 juni 2011 @ 16:35:

[...]





Hoe reageerde hij?Oh. Hij kon er wel om lachen.
zo echt bizare dingen die ik lees. Rozenstruikje gelukkig is je ex je ex daar is zo te lezen niks verloren aan gegaan.

Mims, die tante van jou had ook nog nooit van tact gehoord blijkbaar.

Ademes, die hadden niet door dat je man ervoor gezorgd heeft wel geslacht het werd?



Schoonmoeder van zus had de volgende opmerking voor de bevaling. Zowel mijn zus als haar schoonzus (dochter van schoonmoeder) waren zwanger. Zus was al veel langer zwanger dan schoonzus. Zegt schoonmoeder tegen haar dochter: je krijgt van mij een wieg voor mijn eerste kleinkind. hmm? vergeet je er niet 1.



Door veel meer van dit soort opmerkingen en gedrag hebben ze het contact volledig verbroken met schoonmoeder en heeft ze haar echte eerste kleinkind nog nooit gezien. Ook zo iemand die je liever kwijt dan rijk bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:drakenvrouw schreef op 08 juni 2011 @ 17:07:

Mijn ex schoonloeder snapte ook niet dat we rust wilden (en een rookvrij huis).

Kwam nadat Drakenpuber midden in de nacht ter wereld was gekomen de volgende dag vrolijk met 8 (!!) van haar buren op kraamvisite en probeerde een peuk op te steken en ondertussen haar armen uit te strekken zodat we de baby er op konden leggen.

Twee weken later, toen papa voor werk een paar dagen weg was en ik dus alleen met kind was, kwam ze 's avonds om 10 uur langs met haar schoonfamilie uit het buitenland: 'We komen Drakenpuber even bekijken.'

Dat ik al op bed lag en Drakenpuber heerlijk lag te slapen, gaf niks. Ik heb ze het huis uitgebonjourd, gezegd dat ze op een normaal tijdstip welkom waren, maar wel even moesten bellen vantevoren en haar zoon verteld dat hij de sleutel van het huis terug mocht vragen.



Drakenprinses kwam 3 jaar later ter wereld. Mooi meisje, blond, blauwe oogjes. 1e reactie van schoonloeder: 'Dat is niet mijn kleindochter!'

Papa was half Indo, ik ben donkerharig met donkere ogen.

Ze stond op een vaderschapstest, voor ze aan nam dat Drakenprinses echt haar kleindochter was. Dat ze zelf een dochter heeft die blond ter wereld kwam, vergat ze voor het gemak maar even.
quote:iry schreef op 08 juni 2011 @ 17:10:

Onozele opmerking van iemand.

"prikken ze nu eerst gaatjes in je tepels als je borstvoeding gaat geven? "huh was die serieus?
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste toen ik op de kraamafdeling mijn kind op wilde zoeken een zuster " hier mogen alleen moeders binnenkomen hoor"

Eh ja... Ik ben een moeder!! ( oke ik was pas 17 maar toch, hormonaal belast moest ik bijna huilen van die opmerking)
Alle reacties Link kopieren
Och Carenza, Wat een domme opmerking zeg.
drakenvrouw hebben jullie echt een vaderschapstest gedaan voor hoor nee toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven