M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Oja leuke collum van Aaf brandt in NRC NeXT over zwanger zijn en de Hema;-)
Gaat z'n gangetje hier. Lekker dat je ook wat hulp hebt, dan kun je ff bijslapen vanmiddag!

Ik ga de column meteen lezen, NRC Next ligt hier naast me.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Leuke column!
even laatste nieuws gecheckt. Als ik niet in slaap val om 20.00 uur ben ik er vanavond weer.

Ow, beter, morgen werk ik thuis. Kan ik dan mooi tussendoor forummen :-) Tot morgenochtend!

(duimen jullie voor Pipsie morgenochtend, ze moet voor haar tweede onderzoek-incl. bloedprikken- naar het ziekenhuis).
kwam even baby nieuws kijken...

pips, duim voor je meissie
Dom, dom, dom de wisseling van namen met de papa's naar de dierentuin. Tja, dat heb je als je gedachten al bij de verschillende date's zitten.

De date van afgelopen dinsdagavond was wel aardig. Maar natuurlijk niet de prins op het witte paard. Al die mannen hebben me gewoon niets te vertellen en willen maar 1 ding, nou ja 2 dingen. = S en daarna een vriendin.

Voor de S heb ik mijn connecties en ik zit niet te wachten op verkering met iemand waarmee ik geen interessante gesprekken kan hebben.

Merel: ja, ik vind de HEMA ook helemaal horen bij het zwanger zijn. Je kan daar van die leuke zaken kopen. Heb je nog lekker kunnen tukken vanmiddag?

Pips: sterkte morgen in het ziekenhuis met Pipsie!

Oh, ik hoef nog maar 4 uurtjes te werken en dan is het weekend. Morgenmiddag naar de kapper toe en daarna boodschappen doen. De voorraad begint nu echt op te raken, dus moet weer inslaan.

Ik heb een afspraak gemaakt met de tattoo-meneer om mijn tattoo op mijn voet en been uit te breiden met een paar bloempjes, zodat deze dan helemaal af is. 13 november gaat het gebeuren!

Verder kreeg ik van mijn huisarts de oproep voor de diverse griepprikken. Eerst de gewone, daarna de 1e Mexicaanse griep en 3 weken later de 2e Mexicaanse griep. Officieel behoor ik tot een risicogroep (heb Astma), dus dan krijg je de prikken. Alhoewel ik momenteel bijna zonder medicatie ben.

Oh, gisteren is mijn kroon gezet. En mijn hoofd doet nu nog zeer. Ik moest de tandarts bellen als ik een vermoeden had dat de kroon nog iets te hoog zou zijn. En dat vermoeden heb ik. Dus ik vandaag bellen om even tussendoor terecht te kunnen, is die "Kjojo" met vakantie. Volgens mij was hij dit gisteren vergeten te zeggen. Ach, onder het genot van paracetamol, houd ik het nog wel even uit tot de controle-afspraak op 28-10. Dan moet Emdin in de stoel. Ben Emdin nu al een beetje aan het voorbereiden, zodat hij hopelijk wat gewilliger is.

Juul, leuk zo'n spekkentaart en dat ziet er ook nog eens leuk uit. Handig dat je natuurlijk al weet wat het worden gaat.

Emdin ligt sinds 19.15 uur te pitten. Hij was weer moe. Hij was vandaag omadag op de creche en al de kindjes aldaar waren hyper. Hopelijk slaapt hij door tot morgenochtend en komt een keertje niet bij mij in bed liggen.

Zo, ga nog even surfen, was opvouwen, een pantalon afmaken en dan ga ik ook lekker in bed liggen.

Fijne avond en slaap ze voor later!
;
Hai

hier alles

ok. Slaap redelijk en op

zich ook wel uitgerust. Schoonmama komt zo om even Valentijn te entertainen. Heerlijk! Ik ga dan even tukken en nixen.

Juul over twee weken is beeb er hoe dan

ook! Trek je het nog?

Daaag
Juultje, wat je conditie nu ook is. Een hele dikke knuffel!

Q, zit je ook op van die datingsites? Ik heb twee vriendinnen die zo aan de man zijn gekomen. Duh... allebei trouwens mannen waarvan ik denk "wat moet je daar nu mee", maar goed, dat kan ook toeval zijn en geheel en al niet aan die sites liggen

Indian, fijn dat de ergste hoesterij nu voorbij is!

Merel, het klinkt steeds of heb je het heerlijk voor elkaar! Fijn hoor zo'n relaxte zwangerschap van nummertje twee.

Zo, probeer als sinds half tien te werken maar het lukt me maar niet. Alle vermoeidheid en spanning van afgelopen weken komt er nu geloof ik uit (nieuwe baan, ziekenhuisbezoekjes en nog wat zooi die ik hier niet heb verteld). Misschien beter om zondag maar even wat te werken en vanochtend wat bij te trekken.

Met Pipsie ging het geweldig in het ziekenhuis! Niet gehuild, wel erg onder de indruk. Ze was/is zo stoer! Volgende week kunnen we bellen voor de eerste uitslagen maar ik ga er vanuit dat er op dit gebied niets mis is. Maar goed, we kunnen het beter zeker weten. Vorige week was het laatste gesprek met de pedagoog (ik had twee gesprekken aangevraagd). Toen heb ik een paar duidelijke handvatten gekregen voor soms wat lastige situaties met Pipsie. Ik ben misschien toch wat te hard, nuchter (vind dat ze soms haar eigen boontjes moet doppen in het sociale verkeer) en daar ga ik nu wat anders mee om (meer ingrijpen en Pipsie in bescherming nemen t.o.v. andere kinderen). Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken.

Ik probeer zelf tegenwoordig wat meer in mijn eigen ritme te leven. Dus niet meer "het huis en werk aan de kant voor het weekend zodat er dan niets meer hoeft ". Maar "het is nu vrijdag en ik heb geen zin dus doe ik het zondag wel". Ben beniewd of dit ook nog invloed heeft op mijn energiepijl.
Hoi!

Juul :cheer2::cheer2: en een .

Hoe is het met je vandaag?

Ik heb trouwens mijn ziekenhuistas gepakt op het moment dat ik weeen kreeg. Ik ben er steeds heel naief vanuit gegaan dat ik toch niet naar het ziekenhuis hoefde. Mijn zusje had wel haar ziekenhuis tas van tevoren gepakt, maar op het moment dat ze snachts naar het ziekenhuis moest omdat de persweeen niet op gang kwamen, mkoest er toch nog van alles in en kwam ze de dag erna met verse baby in heel wonderlijke outfit thuis. Haha.

Merel, je klinkt zeker relaxt. Fijn dat je zoveel hulp hebt (en kunt vragen). Ik ben daar altijd veel te slecht in. Dom is dat.

Syl, hoe is het met jullie? Is Jasper nog steeds op zijn fiets aan het racen buiten?

Scoob, ik heb je mailtje gehad, even met vriendin bespreken (ik zie haaralleen even niet zo vaak)

Indian, Bevalt je nieuwe werk nog steeds goed? Waar gaan D en Y dan naar toe?

Pips, het blijft lastig hoe je het beste met Pipsie om kunt gaan? Is Pipsie een heel ander kind dan jij was? Ik herken heel veel in Milena, wat het soms moeilijk maakt (dan hebben we weer hard tegen hard zeg maar), maar ook makkelijk want ik snap haar.

Hmm en ik heb ook vaak het alles schnoon gepoetst en gestreken voor het weekend idee. Vandaag ook weer

Kunnen Pipsie en Popsie samen spelen? Heb je Pipsie al ingeschreven voor een school? Heb je daar een plan voor?

Milena was gisteren Bojan aan het voeren. Ze had brokjes voor hem gemaakt en stopte het met een lepeltje in zijn mond. Haha hij happen en steeds heel verbaasd kijken als hij niks in zijn mond kreeg

Bojan kan mama zeggen. Haha hij hoort het natuurlijk zo'n 6000 keer per dag . Hij zegt het voornamelijk als ie verdrietig is/honger heeft. Dan is het mamamamama. Haha echt grappig Verder was hij vanochtend ipv aan het tijgeren op zijn rog door de kamer aan het schuiven. Zag er echt niet uit, zo grappig. Hij is alleen weer zo verkouden, armerd Maar wel vrolijk dus hopenlijk heeft hij er niet al te veel last van.

Ik heb nu sinds dinsdag last van mijn oor. Oor is nog helemaal dicht en pijnlijk. Heb steeds veel paracetamol geslikt en dan gaat het op zich wel. Stomme pijn is dat zeg, oorpijn. Vandaag doet het denk ik wel iets minder pijn. Heb vandaag nog geen paracetamol op. Haha, ik spaar ze voor als het weer erger wordt
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh en wat knap dat Pipsie zo stoer was in het ziekenhuis!!! Echt heel knap!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Even gepaste:

Pips, het blijft lastig hoe je het beste met Pipsie om kunt gaan? Is Pipsie een heel ander kind dan jij was? Ik herken heel veel in Milena, wat het soms moeilijk maakt (dan hebben we weer hard tegen hard zeg maar), maar ook makkelijk want ik snap haar.

Ik ben meer het type "leider van de groep". Pipsie is van het type "ik sta naast de groep of ben onzichtbaar voor de groep". Daarnaast ben ik een absurde doorzetter (is niet handig want ik stop niet voor ik bereikt heb wat ik wil bereiken), Pipsie doet nergens moeite voor (zit in de familie van papsie). Voor zover de tegenstrijdigheden. Voor de rest zijn we erg hetzelfde denk ik.

Hmm en ik heb ook vaak het alles schnoon gepoetst en gestreken voor het weekend idee. Vandaag ook weer

Kunnen Pipsie en Popsie samen spelen? Heb je Pipsie al ingeschreven voor een school? Heb je daar een plan voor?

Ze kunnen geweldig met elkaar spelen. Vaak wel 1.5 uur achterelkaar zonder dat ik hoef in te grijpen. Dramadagen van nonstop vechten etc. zoals ik wel eens lees kennen wij niet/amper. Alleen weet Popsie dat ze sterker is dan Pipsie en zij maakt daar regelmatig misbruik van. Maar goed daar grijp ik op in als ik het zie.

Ow. De schoolkeuze. Dat heb ik hier nooit gemeld geloof ik maar daar zijn we sinds deze week uit. We hadden keuze uit drie scholen hier in de buurt. Omdat Pipsie zich toch wat anders ontwikkeld heb ik er erg veel tijd in gestoken om een goede keus te maken maar we zijn er nu wel uit. Ze gaat naar een christelijke school toe. Omdat daar meer geld is bieden ze in school heel veel extra's aan. Onder andere 3 rmt (zeg ik dat zo goed?) docenten. ERg fijn als dat binnen de eigen school kan allemaal gezien we er waarschijnlijk wel gebruik van zullen maken.

Ik ga vragen of Pipsie iets eerder mag beginnen met school, ze is er erg aan toe. Ze begint nu met rekenen. En dat met een moeder die op de lagere school nooit een voldoende op rekenen heeft gehaald

Hoe ver zijn jullie met de schoolkeus?

Milena was gisteren Bojan aan het voeren. Ze had brokjes voor hem gemaakt en stopte het met een lepeltje in zijn mond. Haha hij happen en steeds heel verbaasd kijken als hij niks in zijn mond kreeg

PIpsie heeft bijna het hele voorjaar en een deel van de zomer Popsie gevoerd :-) MOcht van mij alleen met warm eten hoor maar dat ging prima en Popsie at er tenminste nog piezeltjes groente door. Popsie eet in tegenstelling tot Pipsie principieel geen warm eten...

Oei, oorpijn is inderdaad irritant! Sterkte er mee!

Wat vind je, zal ik nog eens wat doen vandaag of zal ik achter de pc blijven hangen? Grrrrrr, moelijke beslissingen moet een mens toch maken in zijn leven

Ik kan de school wel even bellen voor de aanmeldformulieren. Doe ik toch nog wat nuttigs
Milena is ingeschreven op de school die hier 300 meter vandaan ligt. Het is een openbare school met ongeveer 50 % allochtone kinderen. Andere scholen zijn verder weg, enige school die een beetje in de buurt is (maar wel 1 drukke weg oversteken) is een Christelijke school. En ik wil mijn kinderen liever niet op een Christelijke school hebben. Ik ben zelf niet gelovig en geef les op openbare scholen.

Deze school heeft kleine klassen (vind ik zelf heel belangrijk, veel scholen hebben grote klassen en mijn eigen ervaring is dat de kindjes die gewoon meedoen een beetje buiten beeld raken) en idd ook extra rt omdat er veel allochtone kinderen opzitten. Hier heeft vooral de afstand de doorslag gegeven. Verder tijdens de rondleiding mochten we overal naar binnen en reageerden de kinderen posittief op de directrice. Methoden zagen er bekend uit. Ik ga er vanuit dat Milena normaal intelligent is en eigenlijk net als ik de school normaal zal doorlopen (weet neit of dat zo is natuurlijk). Dan is het voor haar plezier in naar school gaan, vooral belangrijk in wat voor klas ze zit. Tja en dat weet je dus niet. Heb een aantal weken les gegeven in een klas met 30 blanke kinderen van welgestelde ouders. Afschuwelijke klas, heel veel kinderen met gedragsproblemen en ik was veel drukker met politieagent spelen dan met lesgeven.

Pips 3 aparte docenten voor rt? Wat een luxe! Zijn er ook ib'ers?

Fijn dat Pipsie en Popsie zo goed kunnen spelen samen. Bojan krijgt nepbrokjes van Milena. Haha maar tis zo'n vreetzak dat hij het errug jammer vindt dat er niks op de lepel zit . Milena eet nog steeds geen groente. Helemaal niks. Bojan smult echt van alles. Maar ja, hij slaapt weer slecht en zo is er altijd wat .

Beseft Pipsie dat popsie sterker is (vast wel). Wat vindt zij daarvan? Hoe is Popsie sterker? Lichamelijk? verbaal? Sociaal? Is dat moeilijk voor jou?
Ow en als ik jou was, zou ik de tijd alleen lekker benutten. Dat doe ik tegenwoordig ook. Gisteren ging Milena ineens smiddags anderhalf uur naar bed (HOERA!!!). Bojan lag ook op bed en ik heb lekker geinternet en op de bank tijdhschriften gelezen. Heb pas weer gestofzigd enzo toen iedereen wakker was. Tis wel goed hoor. Tijd die ik voor mezelf kan nemen, neem ik lekker.
Benutten met niksen dus
Gezellie :-) Ik ga er weer tussendoor:

Milena is ingeschreven op de school die hier 300 meter vandaan ligt. Het is een openbare school met ongeveer 50 % allochtone kinderen. Andere scholen zijn verder weg, enige school die een beetje in de buurt is (maar wel 1 drukke weg oversteken) is een Christelijke school. En ik wil mijn kinderen liever niet op een Christelijke school hebben. Ik ben zelf niet gelovig en geef les op openbare scholen.

Ik had ook liever openbaar onderwijs maar doorslag is gekomen door al die extra's. MOet nu ook wat v erder weg (lopend kan niet meer nu op de fiets). Alle buurtkinderen (op 2 na, gaan trouwens naar deze school, er speelt meer mee maar wegens herkenbaarheid zeg ik dat hier niet).

We zullen PIpsie dus zelf weer dogmavrij moeten maken later, haha.

Deze school heeft kleine klassen (vind ik zelf heel belangrijk, veel scholen hebben grote klassen en mijn eigen ervaring is dat de kindjes die gewoon meedoen een beetje buiten beeld raken) en idd ook extra rt omdat er veel allochtone kinderen opzitten.

Hier hebben ze klassen van 20 a 27 kinderen. Weet niet of dat klein of groot is.

Hier heeft vooral de afstand de doorslag gegeven. Verder tijdens de rondleiding mochten we overal naar binnen en reageerden de kinderen posittief op de directrice. Methoden zagen er bekend uit. Ik ga er vanuit dat Milena normaal intelligent is en eigenlijk net als ik de school normaal zal doorlopen (weet neit of dat zo is natuurlijk). Dan is het voor haar plezier in naar school gaan, vooral belangrijk in wat voor klas ze zit. Tja en dat weet je dus niet. Heb een aantal weken les gegeven in een klas met 30 blanke kinderen van welgestelde ouders. Afschuwelijke klas, heel veel kinderen met gedragsproblemen en ik was veel drukker met politieagent spelen dan met lesgeven.

Ben zelf dus ook bang voor dat "Elitaire". NIet eens om het geld maar omdat mensen dus heel bewust kiezen voor die C en de sfeer van de school. Ik vind het wel een voordeel dat de school wat ouderwets is in de zin van "hoofdgedachte is dat er geleerd wordt".

Pips 3 aparte docenten voor rt? Wat een luxe! Zijn er ook ib'ers?

Ik weet niet wat een IBer is?

Weet je waar ik ook verbaas over was? We hoeven het hele jaar nooit ergens voor te betalen. Schoolreisjes etc. worden allemaal door de school zelf betaald, zo goed gaat het qau financien dus.

Fijn dat Pipsie en Popsie zo goed kunnen spelen samen. Bojan krijgt nepbrokjes van Milena. Haha maar tis zo'n vreetzak dat hij het errug jammer vindt dat er niks op de lepel zit . Milena eet nog steeds geen groente. Helemaal niks.

Doordat ik weet dat Milena nog leeft maak ik me wat Popsie betreft niet zo druk. Grin, toch het voordeel van zo'n forum.

Bojan smult echt van alles. Maar ja, hij slaapt weer slecht en zo is er altijd wat .

Vertel? Was ist Los?

Beseft Pipsie dat popsie sterker is (vast wel). Wat vindt zij daarvan? Hoe is Popsie sterker? Lichamelijk? verbaal? Sociaal? Is dat moeilijk voor jou?

Pipsie ligt vaak op de grond door Popsie of wordt klem geduwd tegen de muur of bank. Verbaal zal ze het niet winnen denk ik ook al loopt Popsie erg ver voor. Pipsie is de verbale juf van Popsie. Ze kauwt haar alle woorden 1000 maal voor. Afgelopen week met Popsie naar het cb geweest, met alles ligt ze meer dan een half jaar voor. Ik had dat niet in de gaten. Ze gaat gewoon mee met alles en pikt daardoor veel op. CB vond het bijzonder dat Popsie op alles voor lag en niet op enkele dingen.

De combi PIpsie/Popsie ervaar ik niet als lastig. Alleen het nonstop in een hoekje geplaatst worden van Pipsie door Popsie en alle anderen, dat wel. Maar goed, daarvoor heb ik tips aan de pedagoog gevraagd en zij denkt dus dat ik wat zachter/meelevender moet zijn voor Pipsie. Men, velen vinden mij al zo'n zacht ei. Ik denk dat ik dit advies maar niet met iedereen ga delen ....

Grin, ja, ik stofzuig ook vaak als de kids er bij zijn. Maar toch doe ik vaak wel semi nuttige dingen als ze slapen en niet 100% iets voor mijzelf.

Laatste positieve nieuws: papsie gaf recent toe dat hij mij toch wel voor veel laat opdraaien concerning de kids en met name de zware momenten met Pipsie. Okay, er moest een huwelijkscrises aan te pas komen eer hij het zei, maar goed. Stap 1 is gezet :-)

Hoeveel uur per week werk je nu gemm. Frans? Ik werk vanaf volgende week 18 uur per week.
Net weer controle bij vk gehad, bloeddruk was iets aan de hoge kant, maar geen eiwitten, dus alles was goed. Uk is weer terug omhoog gekomen, dus advies is nu om sowieso te gaan liggen als de vliezen mochten breken. Over een week weer controle, ik ga dan vragen om te strippen, maar hangt af van vk of ze dat doet. Ik ben dan 41 weken en eigenlijk doen ze het pas bij 41 + 3, dus de maandag daarna. Blijkbaar lukt het onder die termijn meestal niet.

Ik zit er wel even doorheen, 4 uur geslapen vannacht en vanmorgen nog een uurtje. Hormonen spelen op, dus tranen zitten hoog, gelukkig is Lynn naar het kdv vandaag. Veel gerommel, maar ik denk dat dat vooral komt omdat uk weer probeert in te dalen. Steeds als ik een flinke wee heb, stopt het weer voor een paar uur.

Lekker dat je schoonmoeder komt, Merel! Rust maar lekker uit.

Stoer van Pipsie, Pips!

Wat knap van Bojan, Frans! Ja, wat hij vaak hoort zegt hij natuurlijk als eerste.

Oei, das echt nare pijn, oorpijn, sterkte ermee!

Lynn is ook al een tijdje ingeschreven op school, deze zit in hetzelfde gebouw als het kdv, is een openbare school, er zit ook nog een katholieke school in dat gebouw, maar wij willen geen christelijke school voor Lynn.
Gezellig hier

Allereerst een hele dikke voor Juul. Ik hoop dat het gerommel nu eindelijk eens doorzet! Tweede kindjes kunnen ook indalen tijdens de bevalling, dus ik hoop dat ie af en toe een wee het begin is van een bevalling en dat ie er morgen is!! Wel lekker dat Lynn nu naar kdv is, dan hoef je iig haar nu niet te entertainen!

Pips,

Een ib'er is een intern begeleider, een rt'er is een remedial teacher. Ik denk dat je bedoelt dat er drie ib'ers zijn, maar misschien heb ik het mis. Met ib'ers voor handelingsplannen voor de speciale gevallen opgesteld.

Grappig dat Popsie voorloopt op alle gebieden. Ze leert verbaal vast veel van haar grote zus. Ik ben wel benieuwd naar haar zeg. Als ik aan haar denk, dan ligt ze nog in die halve tent in de tuin (maar goed toen was ze 3? maanden, dus dat beeld zal wel niet meer kloppen ).

In wat voor hoekje wordt Pipsie geplaatst? (of was dat letterlijk?).

Christelijke scholen hebben vaak meer geld, zij krijgen een hoop geld van de kerk.

Ik heb nu een paar keer klassen van 30 kinderen gehad. Dat vind ik hele grote klassen. Lokaal zit dan propvol en het lukt mij dan slecht om alle kinderen de aandacht te geven die ze verdienen (zeker als het een combinatieklas is). OP de school waar Milena naar toe gaat zijn klassen van 23-25 kinderen. Dat noem ik een kleine klas . Pas viel ik in in een klas met 15 kinderen, echt heerlijk zeg! Dan heb je lekker veel tijd voor de knderen. echt fijn.

Ik werk 2 dagen, 16 uur. Ik zou wel meer willen werken, maar dan zouden Milena en Bojan een extra dag naar het kinderdagverblij gaan. En dat wil ik eigenlijk niet. Erg jammer dat mijn man niet 4 dagen kan gaan werken.

Wat betreft zacht en meelevend zijn voor Pipsie denk ik dat dat afhangt van de reden waarom ze bepaalde dingen doet. Kan ze het echt niet? Dan heeft hard zijn geen zin. Dan kun je haar beter zacht en meelevend begeleiden. Milena daarentegen kan vaak veel meer als ik niet toekijk. Dus bij haar doe ik vaak alsof ik haar niet zie spartelen op een fiets/ in de speeltuin of als een ander kind iets afgepakt heeft. Zij kan dat best zelf, maar zodra ze mij ziet, wil ze dat ik het oplos.

Als je zegt dat Pipsie aan het rekenen is, wat doet ze dan?

Huwelijkscrisis?

Hier geeft man nooit toe dat hij de kinderen het liefst aan mij overlaat. Vind ik wel erg jammer. Als ik lees dat Lynn met haar papa naar de dierentuin is, vind ik het zooo jammer dat mijn man dat dus nooit doet. Hij gaat eigenlijk nooit alleen met de kinderen weg, alleen als ik er niet ben. In de 8 maanden dat Bojan er nu is, ben ik 1 keer een dag weggeweest. Hij houdt wel van ze hoor, en hij speelt wel met ze. Maar er echt voor zorgen (als in de touwtjes in handen) of de uitstapjes alleen (want man gaat wel weg met ze, maar dan ben ik er altijd bij) dat doe ik. Ik denk ook dat dat een gemis is voor mijn man eigenlijk. Milena kan zo gezellig zijn als ze samen met je op stap is en Bojan is echt dol op zijn vader. Hij mist zoveel van ze omdat hij zo vaak weg is en weinig met ze alleen is (hmm misschien moet ik dan zelf maar vaker weggaan )
Oh Frans, dat is niet zo fijn. Idd is het zijn gemis, maar blijft niet leuk.

Pips, wat voor onderzoek kreeg pipsie ook al weer?

Wij hebben gekozen voor een christelijke school. Zoiezo ging daar onze voorkeur naar uit en die zit hier vlakbij.

Scoob, ik ga ook op je reageren hoor, maar moet even plannen in de agenda. Laat het je snel weten en als ik te laat ben, heb ik gewoon pech.

Juul, vandaag uitgerekend he! Vervelend hoor die oefenweeén. Ik heb ze de laatste 2 weken ook zeer frequent toen gehad.

Ik denk dat je dit weekend bevalt. gok ik :-D
koffie, zwart graag...
Wat jammer, Frans, dat je man dat niet doet, een kind kan zo anders zijn als je er alleen mee bent. Man doet het niet heel vaak en nu vooral omdat ik toch niet mee kan, maar hij vindt het wel heel leuk om alleen met Lynn op stap te gaan. Eerder dit jaar zijn ze ook samen naar het circus geweest, vonden ze allebei helemaal geweldig. Volgend jaar gaan ze dat weer doen.

Haha, Syl, pas op hoor, ik hou je eraan!
He Juul, mijn weeen begonnen de laatste keer op vrijdag. Ik hoop dat die van jou nu ook doorzetten!

Frans, op die school zijn twee vrouwen die alleen maar "bijles" geven. Dat bedoel ik. Dus als een kindje niet goed kan rekenen dan gaat ze zo nu en dan een uurtje naar zo'n juf toe. Deze dames zitten in aparte, rustige kantoortjes en begeleiden de kinderen 1 op 1. Daarnaast is er een man die twee ochtenden in de week kinderen met motorische achterstand helpt, ook 1 op 1. Wel, als die man kan ipv de kinderfysio dan zou ik blij zijn. Ben dat gereis daar naar toe wel zat. Grin, nu mag jij de juiste term aan de juiste persoon hangen :-).

Pipsie wordt door Popsie echt tegen de bank en tegen de muur gedrukt. Ze is veel sterker dan Pipsie.

Met "rekenen" bedoel ik dat Pipsie nu begint met groepjes te maken (bijv. groepjes kastanjes) en daar dan een extra groepje bijlegd en dan wil weten hoeveel het er zijn. Ik heb het haar uitgelegd hoe ze dan moet tellen en dat doet ze nu. Ook dingen wegpakken gaat goed. Als er 5 liggen en ik pak er 3 weg zegt ze zonder na te tellen 2 etc.

Pfiew, PIpsie was niet te genieten vanmiddag. Daarom was ik niet meer hier. Gelukkig liggen beide kinders nu op bed, kan ik even werken.

Ik had al zo'n idee dat jouw manlief niet zo actief met de kinders is. Jammer is dat. Papsie is na "enige" (ahum) dwang wel actief geworden afgelopen jaar. Ga jij er mee akkoord dat manlief zo weinig met de kinderen doet? Ik dus niet. Men, wij hadden duidelijke afspraken gemaakt eer er kinderen kwamen en ik ben het erg zat dat ik voor "alles" opdraai. Daarom is papsie vanochtend ook met Pipsie naar het ziekenhuis geweest en ik niet. Pipsie en ik moeten altijd samen naar dergelijke "martelpraktijken" (dokter, fysio) en dan ongeleid projectiel Popsie er bij... Ik ben half dood na zulke sessies Enfin, Papsie gaat deze weken nadenken hoe hij en waarin hij wil/kan veranderen, ik ben benieuwd. Probleem is dat hij wel gelukkig is met "ons" en ik dus niet.

Nu even aan het werk!
ff
Indian: ik weet welke site je bedoelt, want ik heb daar dancesneakers gekocht. Het is www.dance-shoes.nl

Fijn dat het werk je zo goed bevalt en natuurlijk ook fijn dat oma kan oppassen.

Juul: ik hoop echt voor je dat de weeen nu door gaan zetten en dat je snel de kleine in je armen hebt.

Pips: nee, ik zit nu niet echt op een datingsite. De site waarop ik een eigen pagina heb heet tagged. De link naar mijn pagina is www.tagged.com/quierida1966

In het verleden heb ik wel op datingssites ingeschreven gestaan en daarvan ken ik een aantal mannen, waarmee ik nog steeds contact heb. Natuurlijk heb ik via Tagged ook het een en ander leren kennen. Maar voor mij nog geen ware. Of ben ik gewoon te lastig/te zelfstandig............

Emdin staat al sinds 2007 ingeschreven bij een Christelijke school. Meer vanwege de BSO die er vlak naast zit, dan vanwege het feit dat het een Christelijke school is. Veel kindjes van de KDV gaan naar deze school, aangezien het in dezelfde straat ligt als de KDV. En niet alleen blanke kindjes, maar een gemengde cultuur en dat vind ik wel belangrijk.

He Frans, jammer dat je man niet meer tijd alleen met zijn kids spendeert. Eigenlijk zou je inderdaad meer weg moeten gaan als hij thuis is, zodat hij gedwongen wordt meer tijd met hen te besteden.

Frans/Pips: gewoon niet schoonmaken als je geen zin hebt, als jullie het bijhouden, hoef je niet zo vlak voor het weekend uitgebreid te soppen. Tijd voor jezelf nemen is heel belangrijk!

Vandaar dat ik 1x per 2 weken een middag vrij ben en dan mijn ding doe, zonder Emdin. Vanmiddag was het weer zover. Lekker naar de kapper geweest en ik ben weer super blond.

Daarna nog ff gewinkeld in de stad en boodschappen gehaald en nog wat op mijn gat gezeten. Ook lekker!

Vanavond gestoft en de wc schoongemaakt en bedden verschoond, maar dat was noodzakelijk!

Nu nog ff surfen en dan lekker slapen. Emdin slaapt sinds 20.50 uur. De schat heeft geholpen bij het stoffen.

fijne avond allemaal en geniet van het weekend!
Hello

Jeetje, Pips is helemaal los gegaan met posten

Mijn vriend doet wel veel met Valentijn, komt ook door mijn werk, ik werk veel in de weekenden, dus hij moet wel En de zorg is dus best eerlijk verdeeld, naar rato werkuren. Logisch dat ik meer zorg omdat ik minder werk. Geen klagen hier.

Valentijn gaat hie rnaar een Christelijke/ Katholieke school. We konden kiezen uit 2 scholen, montessori en deze dus. Montesori had mijn voorkeur, maaaar zo groot, meer dan 500 kindjes en hele grote klassen. Ik ben bang dat dat niet helemaal goed gaat komen dan, en ook omdat ik merk dat Valentijn echt een gezelschapsdier is, montessori is natuurlijk wel erg individueel. De school die we hebben gekozen is een soort dorpsschool met nog geen 300 kindjes, klassen rond de 20 kindjes en leuke sfeer. (geen idee of er IB zijn, me niet in verdiept)

Ik verwacht dat Valentijn een gemiddelde leerling is, of iets daarboven, is nu bezig met tellen (optellen/aftrekken) en letters "tekenen" en lezen. Wat ik wel weet is dat ze wel naar de leerlingen kijken en desgewenst lesstof aanpassen en dat is voor mij een goed ding. Ikzelf heb me altijd heel erg verveeld op de lagere school, pas toen ik een een combinatie klas kwam vond ik het leuk, toen kon ik meedoen met de hogere klas. (vandaar dat voor mij montessori een uitkomst was geweest)

Valentijn gaat nu naar de psz die bij deze school hoort , leek mij een goede overgang om te wennen na de antroposofische creche. Het is echt wel heel wat anders, ikzelf moet ook erg wennen

Q wat goed dat je tijd voor jezelf maakt! Zeker omdat je er alleen voor staat.

Frans, balen dat manlief dat soort dingen niet doet met kids. Terwijl het voor jou ook lekker zou zijn!

Indian, fijn dat het zo lekker gaat met werk en opvang, lijkt een goede balans. Hoe is het met de BV, kolf je nu, of afgebouwd?

Juul ik dans ook in het rond met dikke buik voor jou! Ik hoop zo dat het doorzet. Mooi weekend om te bevallen zou ik zeggen! Zet m op.

Ik ga nog even rommelen.

Merel
Hmm voordat iedereen nu over mijn man heenvalt: het is ook wel zo dat hij het heel erg druk heeft. Wij wonen nog steeds in dit klushuis waarin hij alle klussen helemaal zelf doet. Verder is ie natuurlijk van de 8 weken er steeds 2 weg. Het is niet zo dat ie niet naar zijn kinderen omkijkt hoor, helemaal niet. Alleen met ze op stap gaan ofzo, het komt gewoon ook niet zo in hem op. Hij weet niet altijd heel goed wat ie met ze moet. Maar hij kan Milena heel geduldig een uur duwen op de schommel ofzo.

(haha duidelijk eem geval: ik mag wel klagen over mijn man, maar jullie mogen me geen gelijk geven )

Juul::cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven