M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Goeiemorgen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Goedemiddag!

Juul nog niets?

Ik dans weer verder!
Nope, helemaal niets!
n
GM, fijne zondag allemaal!!
Gm

we liggen nog lekker in bed, heerlijk. V sliep tot over half acht!

Gister waren er vrienden voor het eten, hun dochter speelt heel lief met v. Daarna kwamen erg nog vrienden langs voor bakkie. Erg gezellig en vriendlief regelde alles zodat ik lekker kon blijven zitten!

Vandaag gaan we bij schoonmoeder eten en v blijft daar logeren, morgen gaat hij dan met twee nichtjes en opa en oma naar het dolfinarium .

morgen rustig dagje dus......

Daaaag
ha ha ha Frans! Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik zou het vreemd gevonden hebben als je zou zeggen: nou helemaal gelijk, tis idd een hork.

Elke man heeft verbeterpuntjes

Gisteren is man sinds dat Jasper kan fietsen voor t eerst alleen op stap geweest. 1.15 uur gewandeld en Jasper fietsen.

Heerlijk, even lekker bankhangen, tv kijken in mn uppie.

Juul, nou vooruit!!! Aan t werk jij. Ik had vandaag gezegd he!

Merel en pips, wat hebben jullie slimme kindjes zeg!

Rekenen!

Vanochtend kon ik uitslapen. 8.45 uur. Gisteren was het 9.30 uur. Gelukkig lijkt Jasper op zn moeder.

Vanmiddag naar een verjaardag. Beetje saai weekend maar wel lekker relax
koffie, zwart graag...
Hmm, ik denk niet dat je gelijk krijgt, Syl...
nou Juultje!!! kom op!!!
Ow.... spannend! Wel een mooie dag om te bevallen idd. Heb de hele dag in de tuin gewerkt (en gister pas om 03.00 uur naar bed dus nu helemaal stuk...).

Haha, Frans ik herken dat zo! Ik zat te lachen achter de pc, hier precies hetzelfde :-)

Quote: haha duidelijk eem geval: ik mag wel klagen over mijn man, maar jullie mogen me geen gelijk geven )

Ga maar een theetje zetten en dan op bed....;-)
NB Grijnz, Merel, ach, ik dacht laat ik eens schade inhalen. En nu Indian er veel minder is moet toch iemand ons topic hoog houden.
Drukke dag vandaag, heb de hele zolder op zijn kop gezet en de box en de kinderwagenbak opgegraven. Verder gepoetst en opgeruimd, had een hevige aanval van nesteldrang. Ik kon ook lekker mijn gang gaan, Lynn en papa waren op stap vanmiddag (naar het bos met tante en neefjes).
up
Gm

ik Ben net pas wakker'! Heerlijk..... Nu lekker krantje lezen en bakkie doen, daarna even huishouden......

Juul hoe is ie?

Merel
Hoi!

'k Zoefde even langs om te zien of Juul al bevallen is, maar nee hoor..... Jammer, meid! Ik zou het je zo gegund hebben!!

Schoolkeuze is hier natuurlijk al gemaakt toen Lieke 4 jaar werd. We hadden de keuze uit een Openbare en een Chr. school, en die laatste bleek gewoon vele malen beter te zijn. En dat terwijl we eigenlijk altijd dachten dat we voor de Openbare zouden gaan....

Lieke zit in een kleine klas van 18 kinderen; echt perfect. Maar de meeste klassen zijn ongeveer rond de 30 kids, en da's best groot. Zoals Frans al zegt; de "normale" kids raken een beetje uit 't zicht, dan.

Op onze school 1 IB-er en 1 RT-er. Maar vooral de methode die gevolgd wordt spreekt me erg aan; erg gericht op het idee dat ieder kind onderwijs moet kunnen volgen op zijn eigen niveau binnen de klas. (Binnen zekere grenzen, uiteraard!)

IB = intern begeleider. Zij zijn er voor kids die een aangepast programma volgen. Kan zowel zijn vanwege heel goede als slechter dan gemiddelde scores.

Remedial teachers zijn vooral voor kids met rekenachterstanden, toch Frans?

(Frans weet dit natuurlijk veel beter.... die's expert)

By the way, Pips... ik weet niet of je al gevraagd hebt of Pipsie eerder naar school mag? Maar wij kregen dit schooljaar een brief waarin uitgelegd stond dat kinderen absoluut niet eerder toegelaten mogen worden dan op of na hun 4e verjaardag.....

Volgens mij staat dat zelfs in de wet?! Frans, weet jij dat?

Hier gebeurde nl. wel eens dat kids die bijv. eind september jarig waren, al op de eerste instroomdag (= 1sept) op school kwamen. Maar dat mag dus niet meer.
Hoi,

idd mag niet. Kinderen mogen 10 dagdelen voordat ze vier worden naar school en niet eerder. Remedial teachers zijn niet alleen voor rekenen, maar voor alle gebieden waarop een achterstand is (in principe).

Lekker Merel zo lang uitgeslapen!

Juul

Hier tweede achtereenvolgende draak van een nacht. Bojan brult en brult en brult. Men. Tis goed dat mijn ene oor nog dichtzit. Vanochtend was ie vroeg wakker en ze moesten naar school. Huilen huilen huilen, arme ventje was doodmoe. Tis was als je je zelf zo in de weg zit .

Tis hier herfstvakantie, dus ik heb lekker 2 dagen vrij met de kindes op school. Heerlijk ben er ook wel echt aan toe, man is weer weg, dus ik doe de kinderen alleen.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wow, Frans..... das heavy, zulke nachten.

Maarreh... je kids moeten naar school maar het is herfstvakantie? Ikke nie begrijpe?

Nah ja... als je zulde shitnachten hebt is het logisch dat je wartaal gaat schrijven
quote:Pips schreef op 18 oktober 2009 @ 19:29:

NB Grijnz, Merel, ach, ik dacht laat ik eens schade inhalen. En nu Indian er veel minder is moet toch iemand ons topic hoog houden.goed bezig Pips
Wat lekker dat je zo lang hebt uitgeslapen, Merel!

Poeh, Frans, dat is een ware nacht geweest! Fijn dat je even bij kunt komen vandaag. Met school bedoel je denk ik kdv? Hier is het volgende week pas herfstvakantie.

Slecht geslapen vannacht, straks na de boterham plant ik Lynn wel even voor de tv, kan ik even de ogen dicht doen. Man komt tussen de middag thuis eten, gezellig.

En als je moe bent kun je jezelf inderdaad in de weg zitten, niet alleen als baby (Bojan), maar ik ook. Ik ben erg chagrijnig en dat vind ik dan weer niet leuk voor Lynn. Morgen komen m'n ouders weer en daarna weer 3 dagen kdv.
Fijn dat je zoveel "hulp" hebt, Juul!!
Juultje, hou vol :-)!

Xop, heb je het nu drukker doordat er meer studenten zijn?

Onze school klinkt zoals jouw school. Proberen alles binnenboord te houden.

Indian, graag gedaan :-)

Frans, wat is dan het verschil tussen een IBer (had Indian het over) en een RT er? En dan is er dus ook nog de extra bewegingsman/vrouw die in scholen rondloopt. Wat een extra volk! Men, wat een verschil met toen ik op school zat! Ik ben hiq-er maar ik zat alleen maar te tekenen de hele dag omdat ik me (achteraf gezien maar dat had niemand door, ik ook niet) rot verveelde. Ik had op sommige vakken ook zware onvoldoendes. Advies was dan ook huishoudschool toen ik van school af ging...

Had ik al verteld dat Pipsie opeens bedplast en ook in haar broek overdag? Menomen, wordt er gek van! 3 Keer per dag beddengoed en soms ook zo vaak kleding verschonen. Het is nu de derde week. Zal Spock er eens bijhalen zometeen, kijken wat hij er van zegt.

Ga maar weer eens een wasje draaien...
IB'er ( intern begeleider) is degene die samen met de leerkracht (en de ouders) de behandelingsplannen opstelt. De remedial teacher helpt dan samen met de leerkracht voor de uitvoering van dat plan. 'Met de IB' er bespreek je alle kinderen en de eventuele moeilijkheden.

Arme jij en arme Pipsie dat ze ineens weer bedplast. Al enig idee waar het vandaan komt? Valt het samen met jij weer aan het werk en Pipsie naar psz? Werk jij trouwens de uren dat ze naar de psz zijn? Of heb je andere opvang?

Ik noem kdv school idd ;) . Maar ik heb er al weer 1 thuis. Werd gebeld omdat Bojan koorts had (39 graden, armerd). Heb hem dus opgehaald, hij had wel goed geslapen (3,5 uur, haha de hele tijd totdat ik gebeld werd:) ) en 1 fles gedronken. Hoop maar dat het een combi is van tanden en verkoudheid en dat hij niet weer zo ziek wordt. Hij ligt nu weer te slapen. Ligt zich natuurlijk weer op te laden voor komende nacht...

Kon nog even om het hoekje kijken hoe Milena aan het spelen was Ze zat in zo'n looptautootje (wat zijn die dingen leuk zeg! ) en crosste over het plein. Echt leuk om te zien. Heb haar maar daar gelaten, dus moet Bojan zo wel weer mee om haar te halen. Het lot van een tweede kindje.

Xop, is dat adaptief onderwijs? In het onderwijs heb je de 'weer samen naar school wet ' . Dit houdt in dat geprobeerd wordt om alle kinderen binnen de school te houden. Voor die wet gingen kinderen eerder naar een LOMschool oid. Nu blijven in principe alle kinderen op school, tenzij het echt niet gaat. Aan de ene kant een mooi streven, aan de andere kant kun je dus kinderen in de klas hebben die heel veel aandacht nodig hebben. Als je er alleen voor staat (zelfs in een kleine klas, maar ik heb dat dus 2 keer gehad dat in een klas van 30 kinderen. 1 klas zat een meisje met syndroom van Down, hartstikke lief en leuk meisje, maar in de klas was het niet te doen. In die klas zaten nog meer kinderen met een gedragsprobleem en daar stond ik dus alleen voor. Andere klas, combinatiegroep van 31 kinderen, zat een jongen met een gedragsstoornis. Ging dan op de grond liggen roepen scheldwoorden en Engels zinnen) is dat heel zwaar en raken de gemiddelde kinderen ondergesneeuwd. Voor die kinderen zelf is het ook niet leuk, want ze raken gefrustreerd doordat ze slecht aansluiting vinden met de groep en de lesstof niet begrijpen. Rot is dat hoor.

Maar ehm, das mijn stokpaardje, weet niet meer goed hoe ik erop kwam, haha.

Juul: nog even volhouden en dan is ie er hoor! De laatste loodjes zijn zwaar zwaarder zwaarst, maar het komt echt goed! Lynn wat vaker voor de tv, geeft niks. Gelukkig komen opa en oma morgen entertainen en kan ze daarna 3 dagen naar school. Kun jij lekker bijkomen (of ach ja, doe es gek, baren )
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
[
Heeee, D. al een tand! Da's snel zeg! Mijn beide dames zijn 1 jaar geworden met een volledig tandenloze mond, dus ik vind D. wel rap hoor. Hahaha, bij Lieke heb ik de tandarts nog bezorgd gevraagd of het wel eens voorkwam dat er in aanleg geen tanden waren shameshameshame.... 'k Denk dat ik enigszins last had van hormonen ofzo (was alweer zwanger van S.); de goede vent lachte zich rot toen ik het vroeg .

Och jeetje, Pips, wat naaaaar! Gatverdarrie, dat wil je nu echt niet meer, he?! En wat is handig en verstandig.... Negeren? Juist wel erg boos worden? Uiteraard heb je zelf ook al nagedahcht of er spanning is ofzo.... Bah, heel vervelend. (Verantwoord of niet; ik kan mezelf dan niet inhouden en wordt gewoon ontzettend pissig op die momenten. Heel sneu voor L&S, eigenlijk, maar jeeeeeee wat heb ik een hekel aan broekplassen. Al die extra was, vloer dweilen enz enz. ARGH!)

Frans, beterschap met je zieke jochie. Goed geraden, trouwens, hier volgen ze het BAS-systeem. Bouwen aan een adaptieve school, dus. Heel oke; er vallen ook veel meer gebieden dan alleen de didaktiek / het lesplan onder. Bijv. het Pestprotocol is erop gebaseerd, de indeling van klassen, het uiterlijk van klaslokalen en speelplein enz enz enz. Heel prima. (Als MR-lid krijg ik die documenten en verslagen van BAS-studiedagen enzo altijd onder ogen, en ik verbaas me iedere keer weer over waar ze BAS op toepassen).

Wat je schrijft klopt zeker; is een van de negatieve dingen ervan. Gelukkig staat bij ons erg duidelijk omschreven wanneer een kind van school moet. Da's bijvoorbeeld wanneer de rest van de klas lijdt onder de "handicap" van dat kind. (Blijft een ruim begrip en zeker discutabel, maar goed..... het begin is er!)
tis hier altijd hollen of stilstaan geloof ik

D al een tand. WOW!!! Jasper kreeg ook 3 tanden tegelijk toen bij 3 1/2 maand was. Grappig he, zo'n minitje met tandjes.

Verder niet zo heel veel tijd.

Oh ja, pips, balen zeg dat ze nu in haar bed en broek plast. Hoop dat dit snel weer overgaat. Had zij dit laatst ook niet een keer of was dat een ander kindje hier?

brrrr heb t erg kkkkkkkoud. Hier is t altijd of ijskoud of bloedheet. stom gebouw
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven