Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Lieve grob,Helaas weet ik precies hoe je je nu voelt.Heel veel sterkte en denk idd maar aan die kleine voor wie je het allemaal doet.

Dikke knuffel
Ennuh suy dat wil ik ook!! Ben gister mn kleding gaan passen maar helaas. Krijg het nog niet over mn heupen heen,,,,,
Lissy en Roze wolk: Gefeliciteerd met jullie zoontjes!!
@ Grob, Hoe is het nu met je? Moest vanmorgen gelijk aan je denken.En wat Jen zegt is eigenlijk het beste advies, Je doet het voor de kleine en in het ziekenhuis wordt er vast goed voor je gezorgd!

@ Summer, succes meid! Ik ben heel benieuwd wanneer we een geboortebericht van je gaan ontvangen.

In gedachten puffen we allemaal met je mee!

@ Poepchinees, Jullie meid houdt je zeker in spanning! Het lijkt me we fijn om te weten waar je de komende dagen aan toe bent. Dus echo,ctg, enz.

@Suy, Wat fijn je rokje weer aan!! Kan me helemaal indenken hoe goed dat weer voelt. En het is vandaag volgens mij weer een "rokjesdag", helemaal leuk dat je er weer aan kan doen.

Trouwens de Ubbo E-singel is wel een hele leuke straat!

Lekker dicht in het centrum. Ben benieuwd! Zou wel heel gaaf zijn.

@Jen, Suy was 11 dagen voor jou bevallen, dus als je nu over 10 dagen weer eens gaat passen........idee?

Ik het huis maar eens stofzuigen, dat ben ik al 2 dagen van plan, maar het moet er vandaag maar eens van komen.

En daarna hoop ik lekker in de tuin, mijn boek te kunnen gaan lezen.
Grob, zo is het ook gegaan met mijn eerste zoontje. Ik had ook zwangerschapsvergiftiging. Een voordeel: het zal niet lang meer duren totdat je mag bevallen waarschijnlijk. Wees sterk en hou vol!! Ik duim voor je!

Suy, bij ons komt Kai ook om de 4 uur. Een nacht doorslapen hebben we ook nog niet gehad. Wel dat de laatste voeding om half 1 's nachts was en de volgende dan weer om half 5. Dan heb je nog een beetje het gevoel dat je een nacht hebt gehad.

Afgelopen maandag zijn we voor het eerst met Kai naar het consultatiebureau geweest. Hij is alweer een hele kilo aangekomen! Ik denk dat al het gewicht in zijn wangen zit Ze hebben 51cm opgemeten, maar Kai is zo sterk dat ze zijn beentjes niet konden recht trekken, dus ik weet zeker dat hij iets langer is dan 51cm. Verder was alles goed.

Het afbouwen van de BV gaat moeizaam. Vannacht voor het eerst 2 voedingen achter elkaar NIET gegeven, dus een flesje. Maar jeetje, ik heb de hele nacht pijn gehad! Ik dacht echt dat ik uit mijn velletje zou gaan scheuren! Niet gebeurd gelukkig. Ik heb me een slag in de rondte gemasseerd om de pijnlijke plekken weg te halen. Ik wil echt geen borstontsteking. En, jullie gaan mij nu echt uitlachen...., ik heb met maandverband in mijn BH geslapen en voor het eerst hoefde ik me na een voeding niet helemaal te verkleden midden in de nacht! Whoehoeee!

Gisteren waren man en ik alweer 4 jaar getrouwd. Wat is er veel gebeurd in 4 jaar! Een huis gekocht, 2 kinderen gekregen en mijn ouders zijn alweer 4 kleinkinderen rijker in die 4 jaar met nog een 5e kleinkind onderweg (mijn 2 zussen en ik waren op een gegeven moment tegelijk zwanger).
@ Grob: ik denk aan je! Hopelijk mag je of snel naar huis, of mag de kleine meid snel komen... Succes!

@Summer: jij ook succes!

@ chaootje, hier ook aan de schoonmaak. En vanmorgen weer naar de bibliotheek om mijn boekenvoorraad voor in de zon weer aan te vullen... Lezen vind ik ideaal tijdverdrijf, helemaal met dit weer!

@ Suy: je rokje weer aan, wow! Wat zie ik daarnaar uit... Sowieso die winterkleren uitdoen (maar om nu voor de ene week nog nieuwe positiekleding te kopen vind ik te ver gaan)

@ Jen: wat een mooie meid hebben jullie! Ik zou dat kleren passen gewoon nog even uitstellen, dan valt het misschien minder tegen... Ik denk overigens dat ik dat ook snel ga proberen, je weet maar nooit...

@ Dimruniel: wat groeit Kai goed . Het lijkt me wel een vevrelend gevoel, die gespannen borsten. Hopelijk wennen ze er snel aan dat ze iets minder hard hoeven te werken! Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Mooi moment om terug te blikken...

Wij zijn over 2 weken alweer 5 jaar getrouwd, Echt bijzonder als je de jaren terugdenkt... Wie weet hebben we 28 april wel een kleine baby in onze handen, of wordt hij/zij dan geboren...

Net bij de vk geweest. En alles blijft mooi gemiddeld. En dat willen we horen! Ze voelde aan mijn buik en vroeg of ik ook voelde dat ik een harde buik had... Euh, nee?? Ik voel ze wel vaak, maar nu niet. Manlief dacht ook al wel eens te voelen dat ik een harde buik had, waarschijnlijk had hij dan toch gelijk!

En nu weer naar de zon
Haha bedankt voor jullie felicitaties wbt mijn geliefde spijkerrokje;-)

Hij is vandaag weer aan hoor! Ga zo lekker buiten wandelen met Milou en een vriendin.

Jen, gewoon even wachten hoor met kleding passen! Bij mij lukte het de eerste 2 weken ook voor geen meter om iets over mijn heupen heen te krijgen. Het is echt pas sinds 2 dagen dat kleding weer een beetje zit. Spijkerbroeken overigens nog niet hoor! Die laat ik nog even een paar weekjes op de stapel liggen.....

Poepchinees: sterkte met de laatste loodjes! Ben erg benieuwd wanneer het bij jou gaat beginnen.
En Dimruniel: wat jij zegt over ruim 4 uur doorslapen is herkenbaar! Vannacht sliep Milou zomaar van half 11 tot 3 uur door. Had echt het gevoel enorm uitgeslapen te hebben, haha!

Ik hoop voor je dat de BV afbouwen snel soepeler gaat verlopen. Bij mij is het al zo goed als klaar. Kolf nu hooguit 1x per dag of 1x per 2 dagen en alleen als het echt nodig is.

Summer hoe is het met jou??
Hello Ladies,

Ik ben jullie nog een verhaal verschuldigd

Wat een drukte ineens hier zeg, dat is wel even heel wat anders maar ik moet zeggen, ik vind het heerlijk!

Zoals jullie mee hebben gekregen zijn mijn vliezen zondag om 7u gebroken. Om half 9 zelf de vk gebeld, ik mocht terugbellen bij de bekende om 2 uur lang weeen om de 5 min van minimaal een minuut. Op dat moment had ik nog niet echt heftige weeen dus vond het prima. Een kwartier later begon de weeenstorm. Eerst mijn vent uit bed gegooid en toen dvdtje opgezet voor afleiding. Manlief was nog helemaal bezig met allerlei voorbereidingen voor richting ziekenhuis, trouwboekje mee etc etc. Maar mijn weeen werden zo snel erger dat hij al begon te vragen of hij niet moest gaan bellen. En ik maar: het kan nog wel tien uur duren en hoewel het verrekte veel pijn deed was ik toen nog in de veronderstelling dat ik daar nog een paar uur mee zou moeten dealen.

Om half 11 heeft hij toch alvast gebeld, en dat is maar goed ook. De Vk was er na een uur (die dacht ook, ja, ja, eerste bevalling en die bellen nu alweer ) dus om half 12 was ze er. Ik zat op dat moment bijna tegen het hyperventilatie aan omdat ik buik en rugweeen had, en er van me verwacht werd dat ik naar boven ging lopen. Maar goed, getoucheerd en tadaaa ik bleek 10 cm ontsluiting te hebben en moest praktisch gelijk gaan persen!!!!

Ik mocht natuurlijk niet thuis bevallen dus dit zat niet in de lijn der verwachting en ik moest behoorlijk omschakelen op dat moment, ik zat nog in de modus 'rustig bijven dit kan nog even duren'. Maar goed, niet dus. Gelijk over op persweeen en om 12.40u is Quinten geboren. Wel wat hechtingen maar alleen oppervakkig en dat valt me nog mee gezien de snelheid.

Hoewel ik tijdens de weeen al riep dat ik dat nooit 10 uur vol ging houden, begrijp ik achteraf natuurlijk wel waarom. Gelukkig duurde het ook niet langer. Doordat ik niet voorbereid was op een thuisbevalling (op kraampakket na) en ik nogal veel vruchtwater had, heeft het ons wel een matras gekost. Dus de eerste kraamvisite mocht alleen langskomen als ze langs de ikea zouden rijden

Het tijdstip was ideaal. Om 16u hebben we de opa's oma's, ooms en tantes gebeld en die konden allemaal mooi nog net voor het eten langskomen. Toevallig zouden mijn zwager en schoonzus al voor ons komen koken (omdat ik me natuurlijk al heel de week geweldig voelde) dus dat konden we gewoon door laten gaan. Om half 9 stonden zij buiten en konden wij de eerste nacht in. Quinten had nogal was vruchtwater ingeslikt dus hij was flink misselijk. Drinken aan de borst zat er dus nog niet in, maar geen haast natuurlijk. Maandag lukte het helaas ook nog niet zo goed, hij was flink misselijk en moest veel spugen. Dat resulteerde de tweede nacht gelijk in een slapeloze nacht omdat hij zo moest huilen en ontroostbare maagkrampjes had. Rond 5u viel hij pas in slaap en de stratemakers die de stoep hier letterijk voor de deur aan het ophogen zijn, waren zo vriendelijk om om half 7 al te beginnen... Gisteren was daarom wel wat minder. Maar goed c'est la vie.

Gisteren begonnen met kolven en bijvoeren omdat Quinten teveel afviel. Daar kreeg hij al meer energie van en nu is het alleen even hopen dat hij mijn tepels gaat pakken. Die zijn nogal zacht waardoor hij niet helemaal begrijpt (en grip heeft) hoe het werkt. Gelukkig vandaag alweer wat gegroeid en nu met tepelhoesje en gekolfde voeding aan het proberen. Vannacht ook gelijk beter geslapen want van eten wordt ie moe natuurlijk.

Net lekker boterhammetje filet op! Vanavond Biefstuk en voor het eerst vandaag tussendoor geen visite. Heerlijk even een rustigere dag en daardoor dus ook tijd voor internet.

Nog geen kraamtranen gehad maar wat niet is kan nog komen.

Nou een heel verhaal en reageren op jullie verhalen stel ik daarom nog even uit als jullie het goed vinden.

Je horen snel nog weer meer van me (check hyves).

Thanks voor alle felicitaties!
Vanmiddag was ik het gras aan het maaien. Toen verloor ik vocht. Heb de verloskundige hiervan op de hoogte gebracht. Zij is gekomen en heeft vastgesteld dat het geen vruchtwater was. Maar aangezien ik de kleine vandaag ook wat minder had gevoeld vond ze het toch wel raadzaam om even langs het ziekenhuis te gaan. Manlief is naar huis gekomen en samen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar heb ik een half uurtje aan de CTG gelegen. Hieruit bleek dat de kleine het gelukkig toch goed doet. Daarna een echo gehad om te kijken hoeveel vruchtwater er aanwezig was. Dit was volgens de verloskundige niet veel. Ze heeft voor de zekerheid de gynaecoloog erbij gehaald en deze stelde hetzelfde vast. Vrijdag mag ik voor een nieuwe CTG en echo komen. Aangezien ik toch al over tijd ben gaf de gynaecoloog aan dat ze mij anders mogelijk toch een keer gaan inleiden.
@Poepchinees, Wat een toestanden vanmiddag zeg!

Dus misschien toch inleiden. Nou ja dan weet je wel waar aan toe bent!

@ Grob, Hoe is het nu met je?

@Lissy, Meid dat is een snelle bevalling geweest!

En dan al zo snel 10cm ontsluiting! Jullie mannetje wou er echt graag uit! Fijn dat het nu steeds wat beter gaat.

Enne dat broodje filet, daar zit ik echt bij te watertanden!

Doe je rustig aan?

Ik ga zo lekker naar mijn bedje. Hele huis vandaag schoongemaakt. Ga morgen beginnen met een schilerderij voor een vriendin. Verveel me toch wel en dat is wel mooi tijdverdrijf!

Hebben /hadden jullie ook zo'n buikpijn voor en na het plassen?

De spieren in mijn buik staan dan zo strak!
Even snel, sinds vanmiddag zijn wij de trotse ouders van Liese, 49cm en 3060 gram.

Ingeleid maar een prachtige bevalling gehad. Helaas nog een nachtje ziekenhuis ivm mijn bloeddruk.

Ze is geweldig!!

Probeer snel het hele verhaal te vermelden!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
grob van harte met jullie meisje

geniet ervan en maak er een mooie kraamtijd van

als je tijd en zin hebt horen we natuurlijk graag je bevallingsverhaal

liefs geanda
Grob, van harte gefeliciteerd!! Leuke naam Mogen jullie vandaag naar huis? We duimen ervoor!
@ Grob: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Liese! Geniet ervan en als je zover bent dan horen we wel hoe het gegaan is!

Hier gaat het op zich wel goed, alleen is ons mannetje vooral s'avonds en s'nachts erg aanwezig en dat is zeer vermoeiend als je nog twee kinderen rond hebt lopen. Overdag ligt hij heerlijk te slapen en als wij naar bed willen dan begint meneer met spoken. Hij heeft vooral last van krampjes en wil gewoon graag bij ons liggen. Ik hoop dat hij dit ritme snel doorbreekt, want ik weet niet hoelang ik dit nog vol houd.

Onze jongste dochter is vandaag voor het eerst aan het proefdraaien op de basisschool, dus we hebben nu even rust in huis.

Ondanks de vermoeidheid geniet ik wel heel erg van ons ventje hoor!!
haaai ladies,

Grob! Gefeliciteerd met je dochter!! Leuke naan en nu lekker genieten. Hopelijk vandaag dus naar huis.

We hebben Joy al een tijdje niet gezien, zou ze aan het bevallen zijn??

Geanda, op die foto is jou ventje al een echte kerel terwijl ik nog twee weken zou moeten wachten.....

Ik kom later wel terug voor meer, nu nog een heel wat op het programma staan. Tot later, doei doei.
Grob, Van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid!

Goed om te lezen, dat het gelukt is om een prachtige naam,

te vinden. Hopelijk vandaag naar huis en dan lekker gaan genieten! 14-4-10 is wel een mooie datum.

@ Kiza,klinkt best pittig jouw verhaal. Probeer vandaag ook zelf even rust te nemen. Had je middelste zin om naar school te gaan?

@Becky, Volgens mij heb jij het heel druk in je verlof? Geniet er maar van.

@Joy, hoe gaat het? We missen je inderdaad al een paar dagen!

Ga zo lekker beginnen met schilderen. Heb vanaf nu niks meer gepland in mijn agenda en eigenlijk verveel me best vaak.

Denk dat dit een mooi project is!

Heb nu een eigen werkkamer, waar ik ook kan schilderen dus die ga ik vandaag maar eens in gebruik nemen.
Grob, van harte met je meisje! Hartstikke leuk zeg!
Grob,gefeliciteerd met jullie dochter!! Geniet van de kraamtijd.

Hier gaat alles goed. Voel me ook echt weer een beetje mijzelf.En misschien was ik ook wel iets te vroeg met mn kleding passen.Maar ik wil het zo graag!!

Met Elin gaat het ook goed. We zijn helemaal verlifefd op haar.

Alleen na de laatste voeding van half 11 houd ze ons bijna de hele nacht wakker.Ze heeft last van krampjes.We leggen haar nu tussen ons in op haar aankleedkussen.Tip van verloskunge.Dan kan ze ook niet onder je deken raken en hoef je er niet steeds uit.Maar goed dat haar longetjes goed werken daar komen wij elke nacht weer achter.Zo zielig om te zien dat ze door de krampen helemaal van slag is. Dan moet het wel heel pijnlijk zijn.

We hebben wel druppels gehaald maar die helpen nog niet echt.De helft van die druppels lopen ook zo weer haar mondje uit.

En dan hebben we nog de AVENT flesjes die ook ineens niet meer meewerken.Ze zitten steeds verstopt.Ik maar zeggen dat ze niet zo moet treuselen met drinken blijkt er soms gewoon niks uit te komen?? Een van jullie hier ervaring mee?

Kiza; Zie nu dat het bou jullie een beetje op de nachten van hier lijkt. Vermoeiend he?
Grob gefeliciteerd!!! Ben benieuwd naar de foto's etc. Leuke naam Liese!

Jen en Kiza: Milou heeft/had hetzelfde als jullie kindjes. De hele dag slapen en snachts lekker rondspoken, ook ivm krampjes. Ik heb nu Infacol gekocht en die geef ik snachts voor elke voeding. Het lijkt een beetje te helpen.

Ook heb ik zo'n S-fles van difrax ofzo, daar heb je verschillende spenen bij. Ook geven we haar als ze huilerig is een fopspeen. Alleen jammer dat ze die steeds weer uitspuugt, vriend wilde hem al vasttapen, haha!

Verder doen we haar buikje masseren en inderdaad lekker bij ons laten liggen tot ze snurkt;-) en dan weer terugleggen.

Wat we ook doen is haar overdag wat vaker wakkermaken door haar eruit te pakken, lekker te knuffelen, rond te lopen, in badje te doen dat soort dingen. Zo krijgt ze een beetje het dag/nacht ritme te pakken hopen we.....

Sinds 2 nachten lijkt het veel beter te gaan en slaapt ze zo ineens van 11 tot 3 snachts of van 3 tot 8 sochtends. we weten niet wat ons overkomt en voelen ons ineens ontzettend uitgeslapen!

Maar vermoeiend is het wel dat nachtleven!
Grob, gefeliciteerd met Liese! Ik hou hyves in de gaten

Krampjes....Kai heeft er ook last van. Maar 's nachts laten we hem gewoon huilen. Tenzij hij overstuur is. En hij word altijd uit zichzelf weer rustig. Wij doen hem nu al niet bij ons in bed uit angst dat hij eraan gaat wennen. Ook babies wennen daar op den duur aan. Dus ons bed is een no go! Verder gebruiken we Cinababy en we leggen hem op zijn zij (met tegen zijn buik en rug een rolletje zodat hij niet kan draaien op zijn buik). Op je rug liggen is niet fijn als je kramp hebt.

En mijn oudste zoonte is een enorme slaapkop (slaapt nu nog steeds 3 uur in de middag en boos zijn als hij er uit moet komen...), Kai kan er ook wat van. Vanacht om 4 uur kwam hij voor een voeding en vanmorgen om 9 uur kwam hij voor de volgende! Dus ik ben lekker uitgeslapen!

Chaootje, met wat schilder je? Olie? Aquarel?
dag dames,

Wat een herkenning hier op het forum wat krampjes betrefd

Jesse heeft hier ook vooral savonds veel last van.

Ook erg last van harde ontlasting helaas.

Zo zielig om te zien.

Help hem een beetje door de benen omhoog te doen (door de knieen dus) en dan komt de ontlasting wel.

Weet niet goed of ik cinababy mag gebruiken in combinatie met de koemelkvrije voeding.

Morgen maar eens vragen bij de kinderarts.

Kiza wat een verandering he dan 3 kids, moet er wel erg aan wennen hoor.

Vooral als we weg willen met z'n allen is dit een hele onderneming.

Maar zal vast wel goed komen denk ik.

Weet je wie ik al sinds dinsdagmiddag niet meer heb gezien, joy.

Zou ze zijn bevallen??

Liefs geanda
Grob, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Liese!

Joy is inderdaad alweer even niet meer hier geweest. Maar zou ze niet nog druk bezig zijn met het klussen in huis? Nou ja, we zullen wel zien.

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met Summer gaat.

Lissymuppet, een biefstukje, ooh...het water loopt me in de mond.
Begrijp dat je ze soms door laat huilen maar bij Elin kan dat niet. Ze huilt niet een klein beetje tijdens de krampjes maar huilt echt haar longen uit haar lijf. Dan heeft laten huilen geen zin.Ze vergaat op dat moment gewoon van de pijn.Soms wacht ik wel 1 a 2 minuten om te kijken of het toevallig weer over is maar dat is 9 vd 10 keer niet het geval.

Eigenlijk zo een beetje alles al geprobeerd. Gebruiken dus de druppels voor elke voeding.alle houdingen al geprobeerd.

Fopspeen wil ze niet...alleen mijn pink.Ook zo handig he?!

Suy;wat fijn dat het bij jou al een beetje gelukt is. Kan me voorstellen dat je je dan wat meer uitgeslapen voelt.

Zal het ook eens in de gaten houden om haar smiddags iets meer wakker te houden. Op welke tijden heb jij dat dan gedaan? na welke voeding?

Ik hoop echt dat die krampjes maar een periode is waar ze ff door heen moet. In de eerste plaats voor haar maar ook een beetje voor onze nachtrust. Het breekt je echt op.

Verder genieten we alleen maar hoor!!!!
@jen

Ik heb de ervaring met de druppels dat het wel een aantal dagen tot een week duurt voordat het werkt.

En tja wakker houden bij zo'n kleine baby werkt ook niet echt denk ik

als een baby wil slaapen slaapt het.

maar ja proberen kan altijd he

Jesse schreeuwt hier ook de longen uit zijn lijf als hij krampen heeft, zo zielig.

Hou hem dan ook gewoon bij me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven