Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Wat spannend poepchinees, afwachten dus......word je het wachten al zat?

Becky, ik zit inderdaad lekker in mijn vel. Maar heb aan de andere kant ook veel zorgen en problemen gehad tijdens mijn zwangerschap met mijn vriend, terwijl mijn zwangerschap op zich heel relaxed was op het lichamelijke vlak.

Maar na regen komt zonneschijn blijkt maar weer? Ik ben blij in ieder geval dat ik nu eindelijk echt kan genieten van alles.

En dat op mijn leeftijd, haha! Ik zit met mijn 30 jaar nog net op het randje van verval denk ik;-)

Trouwens die rugpijn had ik ook de laatste 2 weken van mijn zwangerschap ongeveer. Zit het helemaal beneden in je rug?
Suy; Heerlijk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!!Net wat chaootje schrijft het is je gegund!

Je loopt altijd net iets op mij voor en het is dan heerlijk om te lezen wat jij allemaal al kan.Ik verheug mij dan namelijk ook op die periode die hopelijk snel komt.

Verheug me ook zo op winkelen. Zoooooo lang geleden.

Oja en vandaag zonder kraamhulp was eigenlijk best wel lekker.Ook al had elin besloten de hele ochtend wakker te zijn was het heerlijk om met zn 2tjes te keutelen.Er is niks uit mn handen gekomen maar verder is alles me gelukt.(heb het badje even gelaten voor wat het is

Poepchinees;gelukkig was alles goed.

Chaootje;5 mei is wel een mooie datum!!

Afolk;Nog even en dan kan je ook gezellig meepraten over baby dingen.Kan je je er al iets bij voorstellen? Ik kon dat echt niet.
Jen, wat grappig want ik heb ook als ik jouw dingen lees dat ik denk: oh dat hadden wij ook! Zoals je nu zegt, het badje even laten voor wat het is. dat hebben wij ook gedaan de eerste dag want dat badderen is nog best een gedoe die eerste keren dat je dat zelf moet doen.

Baby's hoeven volgens mij ook niet elke dag in bad, wij doen meestal om de dag behalve als ze zichzelf weer eens ondergeplast heeft;-) (komt nogal vaak voor).

Weet iemand trouwens hoe het zit met koortslippen? Mijn zusje komt zondag maar ze belde net dat ze een koortslip heeft. Het enige wat ik weet is dat babytjes daar heel erg ziek van kunnen worden. Maar als ze Milou niet vasthoudt en ons ook niet aanraakt kan er toch neit zoveel gebeuren? Of moet ik maar beter geen risico's nemen en haar bezoekje afzeggen?

iemand tips?
Geloof dat je het bezoekje niet af hoef te zeggen maar ze mag Milou niet vasthouden geloof ik. Ben wel eens met vriend die koortslip had op kraamvisite en hij werd pontificaal aan de andere kant van de kamer neergezet.
Becky, ik hoop ook stiekem dat ze eerder komt dan maandag. Maar ja, ik heb het niet voor het zeggen.

Suy, ik wordt het wachten inderdaad wel een beetje zat. Het voelt een beetje negatief als ik dat zo zeg maar ik wil haar gewoon zo graag in m'n armen.

Maar inderdaad Jen, gelukkig was wel alles goed tijdens de controles vandaag in het ziekenhuis.

Hoe voelde de eerste weeën bij jullie eigenlijk, voel je dan ook een beetje menstruatieachtige trekjes? Ik heb daar namelijk al sinds etenstijd wat "last" van. Het komt, maar het trekt ook weer weg.

Ik ben net even bij mij vader in bad geweest. Wij hebben zelf geen bad. Dat was heerlijk!
@joy en Grob, van harte met jullie kindjes! mooie namen hoor....

hier nog geen actie hoor.... al gaat het nu echt niet lang meer duren dat weet ik zeker! is wel prettig want buik is giga en de verwachting is tcoh echt een 8 a 9 ponder net als dochter en ook totaal niet ingedaald! blijft een gek idee zo'n geplande ks, maar het is niet anders!

de krampjes etc is nog even een etappe te ver, maar herken veel van jullie verhalen!! frisolac, tegendruk met beentjes, buik aan bui liggen en aankleedkussen tussen ons in (alleen als ze echt niet te troosten was)hebben we bij dochter toen ook gedaan! ging goed. na 6 weken ging het stukken beter en na 2 maanden sliep ze door. daarna op eigen kamer ging het ook prima!

succes mama's en mama's 2be
LEEF!!!!
Suy, volgens mij kan je zusje wel gewoon komen maar moet ze enorm oppassen met Milou.Dus niet knuffelen, niet zoenen,enz,

Ik hoorde laatst een oma vertellen, dat ze de eerste week alleen bij haar kleinzoon had gemogen met mondkapje ivm besmetting. En dat was aangeraden door het ziekenhuis.

Je moet wel oppassen want een baby kan er hersenvliesontsteking van krijgen.

Maar als je zusje gewoon oppast en voorzichtig doet, moet het volgens mij kunnen. Net wat je zelf al zegt.

Veel plezier in ieder geval!

@Rosie Wel een bijzonder idee, dat je weet wanneer jij je mannetje in je armen kan nemen! Spannend hoor!

@Poepchinees, Ben benieuwd of jullie dame eerder wil komen of dat je nog tot maandag moet wachten. Maar dan is het nog niet zeker dat je ingeleid wordt,toch?
bedoelde friso comfort ipv lac btw!

nog actie geweest afgelopen nacht?
LEEF!!!!
Ik ben ook benieuwd Rosie! Vooral omdat poepchinees last had van krampen......zo begon het bij mij ook, heel lichtjes maar al heel snel werden ze heel zwaar.

Mijn zusje heeft trouwens zelf al afgebeld, ze wil het risico niet nemen dat Milou ziek wordt en inderdaad wat jij ook al zei Chaootje, baby's kunnen er vreselijk ziek van worden en zelfs aan doodgaan:-(

Vanmiddag komt mijn andere zusje met haar kleine van nu 10 maanden. Gaan we lekker samen wandelen in het park met onze kids, heb er heel veel zin in!

Verder heeft Milou vannacht van half 10 tot half 3 doorgeslapen, heerlijk.....ik denk dat het ook komt door de Infacol die ik voor elke voeding geef. Ik merk echt verschil ze lijkt minder last te hebben van krampjes.

Het valt me trouwens op dat alle dametjes lekker lang op zich laten wachten als je in de tabel kijkt. Eigenlijk ben ik de enige die eerder is bevallen van een meisje dan mijn uitgerekende datum. Achteraf zou dat trouwens ook wel eens kunnen komen omdat vriend en ik de ochtend van mijn bevalling weer eens sex gehad hebben...? Dat is toch ook opwekkend?
Rustig dagje op ons topic.

Heeft iedereen lekker genoten van het zonnetje?

Slapen alle kindjes ook lekker buiten met dit weer?

Lekker in de kinderwagen of zijn ze daar nog te klein voor?

Het was echt lekker weer! Wij hadden de hele dag bezoek en moesten vanavond zelf nog op verjaardag. Heb tussendoor nog even een uurtje geslapen maar ben nu toch wel wat moe.

Kruip zo dan ook lekker mijn bedje in.

Morgen de hele dag niks! Heerlijk.

Summer en Poepchinees, hoe is het bij jullie?

Suy,ik hou het in mijn achterhoofd hoor, sex voor de bevalling.

Achteraf heb ik die link bij jou ook nog wel gelegd.

Een collega belde me deze week en gaf me ook nog een keer deze tip, ook bij haar heeft het toen gewerkt.

Aangezien het deze week, vriend ivm belangrijk tentamen nog niet zo heel goed uitkomt dat bevalling begint, zullen er de komende dagen vast geen activiteiten op dit gebied plaatsvinden. Hahahaha.

Rosie komt jouw datum al snel dichterbij?

Meiden, Fijne zondag!
Haai, ben ontzettend voorgekropen, gister 17-04-2010 is onze dochter N. geboren na een bevalling van, met alles in totaal, 35 uur. Ik zet haar naam wel op hyves maar wil het liever niet in openbaar als jullie het niet erg vinden. Ben net thuis uit het ziekenhuis en ga nu een dutje doen. Verhaal komt snel! doei doei!
Becky, van harte met jullie dochter!!

Je bent wel heel erg voor je beurt gegaan, maar het is je vergeven!

Lekker snel ben je al thuis!

Rust nu eerst lekker uit!

Ga snel hyves checken!

Zou ik dan echt de laatste zijn die de tabel gaat aanvullen?

Tis hier zo rustig............is iedereen aan het bevallen of aan het genieten van jullie kindje?

Groot gelijk!
Becky; Wat gaaf dat je het al hebt!! Van harte meid. En ik denk dat de andere meiden je het wel vegeven hihi.

Geniet!!!

Ik ga ook op hyves kijken of ik haar naam kan vinden.Weet tot nog toe eigenlijk alleen hoe ik de foto's kan zien en verder weet ik nooit zo goed wie wie is op hyves.Als ik er niet uit kom vraag ik jullie wel even om hulp.

Hier aan het genieten van het mooie weer en onze mooie heerlijke dochter die het gelukkig snachts steeds beter gaat doen!!

Nog een vraagje. Voor de moeders die flesvoeding maken.Hoe maken jullie het klaar?? Gekookt water of water in de magnetron?Wij zijn nog zoekende en ook mijn vriend heeft het idee dat bv de magnetron invloed heeft op darmpjes. Ikzelf zoek de makkelijkste weg en zie mijzelf niet met een huilend kindje eerst even water koken en dan weer latern afkoelen.Helemaal niet handig als je alleen thuis bent.
Hier spreekt de papa. Zaterdag middag, 17 april, 12.09, is onze dochter geboren. Ze woog 3230 gram en we hebben haar Lotte genoemd. Moeder en dochter maken het goed. Ik ook. Wordt vervolgd.
Net gekeken maar ik kom er niet uit op hyves.
Nou poepchinees. Ik zie ineens dat jij ook bevallen bent!!!!! Wat een leuk nieuws hier allemaal!!!

Van harte mama en papa van lotte!! Geniet ervan!!!
Ladies een kort bericht, Quinten is met wat hulp weer aan de groei. Hij eet nog wel heel moeilijk, een fles duurt een uur en dan moet er ook nog gekolft worden... dus vandaar weinig berichten van mijn kant.

Morgen weer lactatiekundige en dan even zien welke acties ondernomen gaan worden om hem toch nog aan de borst te krijgen.

Net afscheid genomen van de kraamhulp. Nog geen kraamtraan gezien tot 2 minuten geleden haha!

Oh en voor degene die nog niet bevallen zijn: seks helpt. Zaterdagavond actie, zondagmiddag hadden we onze man!

Oh en Grob & Joy, gefeliciteerd met jullie mannen, ik ga snel nog een keer op hyves kijken maar moet nu verplicht slapen van mijn vent.
poepchinees en becky van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes

volgende keer weer meer van mijn kant, ga nu lekker de zon in hihi
@ Joy, Grob, Becky en poepchinees: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes!!! Geniet lekker van jullie kraamtijd en we horen wel hoe het gegaan is!!

@ Jen: ik gebruik voor de nacht een termoskan met gekookt water om voeding te maken en meng het hete water dan met koud water uit de kraan en overdag zetten we het water uit de waterkoker in de magnetron om op te warmen, dus dat is dan wel gekookt water alleen afgekoeld. En als je een fles klaar maakt middels de magnetron, dan moet je alleen het water erin zetten zonder de poeder erdoor, dan kan het geen kwaad hoor!! Is het zo een beetje duidelijk of niet?
Poepchinees, van harte met jullie dochter!!

Wat een ontzettend leuke naam. Dat was namelijk de naam die wij eerst voor een meisje hadden bedacht!

Geniet er lekker van!
dubbel.........
@jen, flesvoeding mag je tegenwoordig gewoon maken met warm water uit de kraan.

Ik doe het ook zo snachtes

overdag maak ik gewoon een flesje koud water klaar in de magnetron en daarna het poeder erbij
Bedankt alvast voor de reacties over flesvoeding. Ik ga ze hier weer even in de groep gooien!!
poepchinees en becky: gefeliciteerd!!!!
Hoi meiden,

Ik ga even heel erg ego alleen mijn bevallingsverhaal opschrijven, reageren op de rest komt hopelijk verderop in de week.

Dinsdag ging ik dus naar de vk voor controle, daar aangekomen werd ik direct doorgestuurd naar de gynaecoloog met het vermoeden van een beginnende zwangerschapsvergiftiging.

Aldaar werd besloten me op te nemen.

Ik moest de hele nacht mijn urine verzamelen en mijn bloeddruk werd regelmatig gecontroleerd. Deze bleef gevaarlijk hoog dus ’s ochtends werd besloten in te leiden.

De verloskundige ging eerst even kijken hoe het ervoor stond en toen bleek dat ik al 1cm ontsluiting van mezelf had. De voorweeën waren dus niet voor niets geweest.

Om 9.00 uur bracht ze gel in, we zouden gaan kijken hoe ik hierop reageerde en dan na een uur of 4 weer gel en dan misschien in de middag aan het infuus.

Ik werd ondertussen aan de ctg gelegd en belde mijn man dat er gel ingebracht was maar dat hij rustig aan kon doen. De verloskundige had gezegd dat het zomaar eens de volgende dag zou kunnen worden. Hij had nog een vergadering en zou daarna dan richting het ziekenhuis komen.

Na een minuut of 10 begon het toch wel een beetje te zeuren in mijn buik en zag ik op de ctg al wat pieken verschijnen.

Dit heb ik even aangekeken maar na een half uurtje toch maar mijn man gebeld dat hij zijn vergadering over moest slaan. Dit ging sneller dan gedacht!

Toen mijn man kwam had ik net met de zuster het weeën wegpuffen geoefend en dit nam hij keurig van haar over. Dit was toen ook al nodig, het deed flink zeer.

Om 11 uur kwam de verloskundige weer even kijken, 3cm en ze ging mijn vliezen breken.

Hierop kreeg ik rugweeën. Mensenkinderen, wat doet dat zeer zeg. Wist niet wat ik ermee aan moest! Na een tijdje kreeg ik ook echt een punt waarop ik dacht, dit kan ik niet. Dit doet gewoon teveel pijn. De verloskundige werd er weer bij geroepen en zij legde mij de opties van pijnstilling uit. Ook praatte ze een beetje op me in om er niet voor te kiezen, ik zat inmiddels namelijk al op 5cm. Wel mocht ik in bad gaan.

Dit was gewoonweg heerlijk, ik lag in bad en tussen de weeën door was ik in een soort van trance, heerlijk aan het dommelen in het water. Als er een wee kwam ging ik met één hand aan de rand hangen en met de andere kneep ik in mijn mans hand. Na een paar weeën dacht ik dat ik moest poepen, ik balen want had niet veel zin om uit bad te gaan.

De verloskundige weer kijken, ik moest niet poepen, ik moest persen!

Hierop moest ik dus snel kiezen, terug naar de verloskamer en op de baarkruk wat we afgesproken hadden of in bad blijven. Ik lag zo lekker in bad dat ik besloot daar te blijven.

Na een aantal keren flink persen kwam om 15.38 uur onze prachtige dochter ter wereld. 49 cm en 3060 gram. Ze werd op mijn buik gelegd en wat een liefde stroomt er dan door je heen zeg. Heel bijzonder.

Door mijn bloeddruk moesten we helaas nog wel in het ziekenhuis blijven. De volgende avond mochten we naar huis.

Langzaam maar zeker gaat het steeds beter met mij. Liese doet het vanaf minuut 1 eigenlijk al hartstikke goed. De borstvoeding loopt als een tiet (haha) en ze is alweer bijna op haar geboortegewicht. ’s Nachts komt ze één keer en verder slaapt ze heel veel, volgens het boekje dus.

De kraamhulp vind ik een verschrikking, als ze woensdag weg is hang ik de vlag uit. Maar goed, daar kom ik nog wel een keertje op terug.

Ik wil alle andere moeders ook nog even hartelijk feliciteren en ik kom snel weer bijlezen bij jullie.

Alle zwangeren (alhoewel, zoveel zijn het er niet meer). Heel veel succes!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven