Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
Oke becky,dan probeer ik dat vanavond even. Heb vandaag toch de speciale doek niet kunnen halen.bedoel laten halen want zo handig ben ik nog niet om met dochter en al de stad in te gaan.... Doe trouwens nog maar rustig aan hoor.Ik had in het begin ook de puf niet om veel te typen.Bijlezen is altijd wel even leuk.Kreeg van de kraamhulp ook de kans niet om veel achter de computer te zitten. Ze had steeds weer iets bedacht wat we konden gaan doen.Wel leuk hoor maar ben blij dat ik nu weer eigen baas in huis ben
Ruben was ookal gegroeid vandaag.Ook behoorlijk stuwing, maar gelukkig drinkt Ruben graag. Net de eerste bv-poepluier, wow allemaal uit dat kleine lijfje?

Weet iemand hoe het met Summer zat? Die moet toch ook wel bevallen zijn?
Hoi meiden,

Met mij en de Lotte gaat het hartstikke goed. Ik kom er alleen even niet aan toe uitgebreide berichtjes te typen. Door de drukte rondom met de kleine maar ook de moeiheid speelt parten. Maar dank jullie wel voor alle felicitaties. Ik heb wel effe een foto'tje van haar op Hyves geplaatst. Nou, ik hoop jullie gauw weer te spreken en zal ook z.s.m. mijn bevallingsverhaal hier plaatsen.

Groetjes Poepchinees...
Joy heb je ook al een beruchte spuitluier meegemaakt net op het moment dat je Ruben wilt verschonen? Toen ik nog borstvoeding gaf heeft Milou het 1x gepresteerd om werkelijk met een spuitkracht van heb ik jou daar meters de kamer in de spuiten!

:-)

Poepchinees fijn dat het zo goed gaat! Doe lekker rustig aan en ik ga even op hyves kijken!

Hier een prima nacht gehad. Milou heeft na haar laatste voeding om half 11 zomaar doorgeslapen tot half 6!

Ik werd wakker van haar gehuil en keek op de klok en schrok me dood! Was zelfs even bang dat ik door alles heengeslapen was en dat ze de hele nacht al had liggen huilen. Toen besefte ik me ineens: ze heeft doorgeslapen! Yes!;-)
Suy; Wat gaaf zeg. En wat zal jij ook heerlijk hebben geslapen.

Vanaf wanneer mogen ze nou eigenlijk doorslapen? Er is toch ook nog een periode dat er niet meer dan 5 uur in de nacht tussen mag zitten?? Weet het niet precies meer.
Geboortebericht:

Maandagmorgen om 11.43 is onze dochter Emma geboren!

Na een vlotte en heftige bevalling is ze helemaal gezond geboren! Ze is 3130 gr en 48 cm.

Moesten ter controle nog 24u in het ziekenhuis blijven maar alles lijkt helemaal goed te gaan! Dus de antibiotica heeft helemaal zijn werk gedaan.

Het hele verhaal komt snel. Moet nu eten van de kraamverzorgster..........hahaha.
Chaootje, gefeliciteerd!!! Ik ben benieuwd naar je hele verhaal. En de kraamverzorgster heeft wel gelijk, je moet goed eten
Gefeliciteerd Chaootje!! Ook al zo´n leuke naam!

We zien je verhaal wel tegemoet, ben benieuwd.

Jen, dat van die 5 uur tussen 2 voedingen wist ik helemaal niet! Ik ga altijd af op wanneer Milou zelf aangeeft honger te hebben....

Ben er wel benieuwd naar, ik ga het even uitzoeken! Straks heb ik haar ondervoed!! (pfff bezorgde moederinstinct maar ik wil het wel even weten, haha...)
Chaootje; Gefeliciteerd! Zeker een leuke naam. Vind zoiezo dat we hier met zn allen leuke namen hebben bedacht!! Geniet van je kraambed incl de lekkere dingen die ze voor je klaarmaken!!

Suy; Nou ik weet dat het in het begin best streng is met de voedingen en de uren waarop. In het hele begin moet je ze snachts wakker maken als ze niet zelf komen.Overdag ook maar dan komen ze echt wel.Maar snachts kon je dat al snel afbouwen.Maar hoe snel en hoeveel uur dat weet ik niet.Was helemaal niet mijn bedoelng je te laten schrikken.Ik zat meer zelf ook te denken wanneer mag je ze eigenlijk een hele nacht door laten slapen.Zal ook even hier in de boeken duiken.
in het boekje wat ik vd kraamhulp heb gekregen staat dat er bij 0-1 maand niet meer als 6 tot 8 uur tussen de laatste en de eerste voeding mag zitten(in de nacht) dit ivm het bloedsuikergehalte.

Dat zou betekenen dat er dus gewoon een hele nacht tussen mag zitten. Wel raar want ze heeft ons tijdens de kraamweek steeds gezegd dat er niet meer als 4 uur en aan het eind van de week niet meer als 5 uur tussen mocht zitten. Wij hebben haar echt wel eens wakker gemaakt die week omdat we dachten dat ze anders tekort kwam.

Ik weet het dus niet. Staat anders in het boekje dan dat mij verteld is.
Hey meiden,

Chaootje: gefeliciteerd met je dochter Emma!!! Geniet lekker van je kraamweek!!

Geanda: bedankt voor de tip van de fles, ik heb er gelijk 3 gehaald en heb het idee dat het wel beter gaat.

Ook ben ik begonnen met infacol. Hij heeft al twee nachten beter geslapen, maar de krampjes zijn nog niet over, hij is vandaag al de hele dag aan het rommelen. Ik heb hem net maar ingebakerd in een hydrofiel luier en hij is nu stil, dus ben benieuwd!! Ik heb ook nog ergens op zolder een pacco bakerzak liggen, maar als dit eerst helpt laat ik het daar even bij, want als je echt begint met inbakeren dan moet je het over een tijdje ook weer gaan afbouwen enzo en hij slaapt ook wel gewoon zonder.

Ik vind het wel moeilijk af en toe om te begrijpen wat hij nou wil als hij huilt, want dan slaapt hij op onze arm en zodra wij hem in zijn wagen of bedje leggen begint hij gelijk weer te huilen en pakken we hem dan op is het weer goed. In alle boeken staat dat je zo'n kleintje nog niet kan verwennen, maar ik heb af en toe mijn twijfels hoor. Het is alsof hij het weet wat er gebeurt als hij huilt, is dit voor jullie herkenbaar? Het is dan misschien mijn derde, maar ben net zo onzeker als met de eerste hoor, het is een hele omschakeling weer zo'n kleintje in huis. Ben ook helemaal mijn structuur in de dag kwijt, want het is met de voedingen van Nuka ook nog heel onregelmatig, soms wil hij na 2 uur alweer een fles en dan weer na 3 uur of pas na 4 uur en ik vind het allemaal nog lastig in te passen tussen alle andere bezigheden van de dag.

Zo een heel verhaal, sorry daarvoor, maar jullie begrijpen mij misschien een beetje en dat heb ik af en toe even nodig.

Suy: ben wel jaloers op jou dat het zo lekker gaat allemaal met Milou, maar ik weet dat die tijd hier ook gaat komen!!
Infacol heeft wel even een paar dagen nodig voordat je het merkt. Tenminste dat was bij ons wel zo. Gaat nu veel beter met de krampjes,

En KIZA je hoeft helemaal geen sorry te zeggen voor je verhaal. Juist leuk en goed dat we dat hier met zn allen kunnen bespreken.Anders ga ik mij ook nog schuldig voelen voor mijn onzin verhaal hieronder

Had tussen de middag ook zo een leuk moment.Misschien herkenbaar voor jullie. Elin werd net wat eerder wakker dan verwacht en wou accuut een fles(ze zet het dan op een gillen en wordt alleen maar rustig van een pink of de fles).Als je alleen bent is dat dus lastig klaarmaken die fles.Ik steeds van haar naar de keuken....pff dacht dat ik gek werd.Wat dat betreft is het echt een meid.

Daarna had ik bedacht om met hond en kinderwagen te gaan wandelen. Heb geen zin om er twee keer uit te gaan dus dacht ga gewoon met alletwee aan de wandel.Ben helemaal gaar van die wandeling haha. Hond trok alle kanten op(hond is groot..lees heeeel groot) omdat hij moest wennen aan kinderwagen.En op de terug weg wou hij de hele tijd strak naast de wagen lopen. Voelde ook nog een druppel maar is gelukkig niet gaan regenen.Pff had echt ff geen idee hoe regen kap erop moest.

Nu ga ik haar voor zijn en maak ik het flesje vast klaar.Haar wakker maken is zo een leuk moment.Zo lief om te zien hoe ze zich dan gaat uitrekken en kreunen.
Ha meiden,

Gefeliciteerd met alle nieuw geboren babies! Net even op Hyves gekeken, wat een mooie dames en heren....

Wij zijn sinds 13 april de dolgelukkige ouders van dochter F.. Haar hele naam en de foto heb ik op de Hyves-site gezet. Het bevallingsverhaal bespaar ik jullie, was een drama. 's Morgens om 3 uur begonnen de weeen en uiteindelijk is onze dame om 19.40 uur via een keizerssnede ter wereld gekomen.

Afgelopen vrijdag ben ik ontslagen uit het ziekenhuis en sinds vandaag ben ik weer een beetje mobiel zodat ik de computer weer eens op kon zoeken. Met F. is alles goed. Ze zit inmiddels weer boven haar geboortegewicht, borstvoeding is lekker op gang. We genieten met volle teugen van ons kleine wondertje. Afgelopen dagen hebben we op een grote roze wolk gezeten, we landen nu weer een beetje op aarde.

Jullie horen snel weer van me. Voor de meiden die nog moeten bevallen: zet hem op! Voor de dames die hun kroost al in hun armen hebben: GENIET!!!

xxx
Zojuist een SMS gehad: Vanmorgen om 9:30 is Rosie bevallen van een gezonde zoon, Hij heet Thijn, weegt 4540 gram en is 53 cm. Ze moeten nog even in het ziekenhuis blijven maar het gaat goed met ze!

Chaootje en Summer gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd summer en rosie!!!

Kiza, toevallig is het de afgelopen nachten goedgegaan met slapen, maar het kan ook maar zo zijn dat we vannacht weer een slapeloze nacht krijgen hoor! Er zit nog niet echt een systeem in helaas;-)

Maar ik denk wel dat Milou relatief een goede slaper is na 4 weekjes.

Daar tegenover staat dat ze vandaag extreem druk en wakker was. Ik heb bijna geen moment zelf rust gehad en er zijn 3 outfits en 2 wiegverschoningen van haar doorheen gegaan omdat ze of spuugde, of zichzelf helemaal had ondergeplast of gepoept. Op de 1 of andere manier presteerde ze het vandaag om dat naast haar luier te doen ipv erin!

Heb nu echt last van mijn rug van het sjouwen met haar de hele dag.......dus hopen op weer zo een goede nacht!
Summer en Rosie van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!!!

Suy: ik denk dat er wat in de lucht zat vandaag dan, want wij zijn ook in de weer geweest met Nuka hahaha. Nadat ik hem vanmiddag had ingebakerd is hij gelukkig wel gaan slapen.
Kai had vandaag zijn hele rug onder gepoept, ook erg leuk! Dus het zat zeker in de lucht!! Op het slapen na, dat gaat eigenlijk altijd goed sinds we hem inbakeren. Alleen nog niet zo'n lekkere nacht gehad als Suy! Maar ik heb geduld. Ik denk dat ik nu gewoon alvast ga slapen, want de nachtvoeding komt eigenlijk altijd op mij neer. Ik hoef tenslotte niet te werken de volgende dag. Maar het lijkt mij HEERLIJK om weer eens een nachtje te mogen doorslapen. Geduld is een schone zaak...
En gefeliciteerd Summer en Rosie!!
Zijn Lokje en ik nu de laatsten van de redelijk 'actieve' schrijfsters?? In ieder geval:

chaootje, summer en rosie van harte gefeliciteerd!!

Vandaag bij de vk dus mijn pijnzorgen geuit. Ze was heel meelevend. Maar het leek haar geen goed idee om de bevalling nu een handje te helpen. Het belangrijkste is dat mijn lichaam veel rust krijgt voor de bevalling begint. En nu is de energie redelijk op... En met deze weinige energie zou het wel eens lastig kunnen worden om uren weeën op te vangen. Ik mag nu 's morgens de trap af en 's avonds pas er weer op. Regelmatig paracetamol en er staat een bed in de woonkamer waar ik overdag op kan rusten. Dat moet ik dan ook om de 1,5 uur doen (even een halfuurtje liggen) en tussen de middag even anderhalf uur proberen te slapen. Vrijdag overleggen we dan verder hoe het gaat. Lukt het me niet om meer rust te krijgen, dan wordt het een nachtje ziekenhuis met meer pijnstilling, zodat ik dan goed bij kan komen voor de bevalling begint.

Opwekken doet ze ook liever nog niet omdat een spontane bevalling vaak soepeler verloopt, en dat is met bekkeninstabiliteit enzo blijkbaar nog gewenster...

Ik ben wel tevreden over dit advies. Ik voel me niet zo moe, maar ik merk wel dat mijn lichaam even niet meewerkt. Dus dit lijkt me goed om te proberen. En wie weet begint de bevalling door al dat ontspannen wel binnenkort spontaan...
Als je inderdaad zonder inleiding kan, zou ik daar zeker voor gaan. Bij weeopwekkers gaat het toch eigenlijk te snel voor je lichaam en geloof me dat is heftig! Ik kon alles aan zonder pijnstilling ofzo, tot dat ze het infuus eraan gooide (ontsluiting zette niet door) toen kon ik ze haast niet meer opvangen.

Doe lekker rustig aan, dan kan je uitgerust aan je bevalling beginnen! Ik hoop voor je dat je er niet te lang meer op hoeft te wachten! Zet hem op!
Summer en rosie gefeliciteerd!!!!

De tabel is al bijna vol zie ik ineens....Leuk!!

Valt me ook op dat bijna iedereen eerder is bevallen. En dat bij mij de bavalling eerder moest zijn ivm hoge bloeddruk en dat het bij mij maar niet lukte om haar eerder te halen(is toch 2 keer geprobeerd).Raar he.

Afolk;Inderdaad een infuus is niks,Kan er over mee praten. Het is gewoon net wat heftiger.Dus dan maar wachten in alle rust.Die rust is denk ik best goed voor jou.Hou je taai!
Ik twijffel nog steeds of ik de pacco inbakerdoek moet halen of niet. Hadden gister dat slaapzakje gehaald...nou die helpt echt niet. Netjes in de varpakking gaat die weer terug.

Ze slaapt namelijk soms wel heel goed.Vannacht en gister overdag.Maar ze heeft soms wat moeite om in slaap te vallen en beweegt dus met haar armpjes in haar slaap.Maar het is niet zo dat ze zich zelf echt wakker maakt dan.Hoor wel wat geluidjes maar geen huilen.Zit echt in dubio

Weet dat ik gister ook al om advies had gevraagd maar wat zouden jullie doen in deze situatie??

Die doek gaan proberen of het nog even aanzien????

Zullen de hormonen nog wel zijn dat ik geen beslissing kan nemen
@ Jen: hoe deed ze het in die hydrofiele luier dan? Of heb je dat niet geprobeerd? Ze moet er ook even aan wennen natuurlijk aan zo'n doek, maar als ze niet heel erg huilt met naar bed gaan, dan kun je het ook nog even aankijken natuurlijk. Ik heb Nuka vannacht steeds in een hydrofiele luier gewikkeld en hij sliep er lekker op en voorlopig ga ik mijn doek nog niet van zolder halen, want ik heb toch liever dat hij zelf in slaap komt zonder doek. Ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt, dat is meestal het beste. Had je het cb ook gevraagd of niet? Ik niet trouwens hoor, probeer het gewoon zelf en als het niet lukt vraag ik hun wel, maar bij een eerste ligt dat vaak wat gevoeliger weet ik uit ervaring.
Kiza; Het cb heeft helemaal niet meer terug gebeld. Ga ook echt niet weer bellen. Vond zelf ook wat overdreven om te bellen maar dat las ik dus dacht dan doe ik dat maar.

Met die doek krijg ik het toch niet heel strak voor elkaar. Heel even is het wel gelukt.Denk dat ze het op zich wel fijn vind.

Mijn vriend wil zelf wel heel graag dat we miet de pacco gaan beginnen dus die gaat hem uit zijn werk halen.Nou dan zien we het wel. Zou heel fijn voor haar zijn als ze daardoor met wat makkelijker slaapt en misschien ook wat dieper slaapt.

We hebben trouwens vandaag ons eerste uitje! Een receptie met een etentje. Jeetje ben echt benieuwd hoe het gaat verlopen. Heb nog niet eens een luiertas haha. Heb al vanalles bij elkaar gelegd om mee te nemen.Ook nog even gaan kijken wat ik aan doe........ Wat zou er passen??
Veel plezier vandaag Jen! Ben benieuwd hoe het gaat jullie eerste uitje, en of je kleding al een beetje past.;-)

Wat betreft het inbakeren, daar kan ik je geen advies over geven, maar misschien zou ik het net zoals Kiza doen, eerst in die luier proberen.

Vriend en ik hebben zaterdag een bruiloft van zijn nichtje en we zijn voor de hele dag uitgenodigd dus incl. het feest savonds.Wordt het eerste uitje van vriend en mij samen.

Milou gaat dus voor het eerst uit logeren! Mijn ouders passen op.

Ze komen haar zaterdagochtend ophalen en wij halen haar zondagochtend weer op. Spannend!

Mijn ouders vinden het heerlijk om te doen, ze passen ook vaak op het kindje van mijn zusje en vinden het geen probleem. Het is zelfs maar afwachten of we haar zondag weer mee terugkrijgen, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven