Mannelijke gynaecoloog weigeren?

14-06-2009 21:03 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik post hier normaal onder een andere nick, maar ik stel deze vraag liever echt anoniem. Dus ik heb speciaal hiervoor een nieuwe nick aangemaakt.

Ik ben op dit moment zwanger en sinds kort ben ik door de verloskundige overgedragen aan de gynaecologen in het ziekenhuis. Daar zijn 5 gynaecologen, waarvan 2 man zijn.

In het verleden ben ik seksueel misbruikt, ik zie er erg tegen op om een man (buiten mijn eigen man) bij de bevalling te hebben.

De gynaecoloog zal toch ook "in" me moeten om te voelen hoever de ontsluiting is.

Ik ben nu 1x bij de gyneacoloog geweest en door alle drukte van het aanmelden bij haar, heb ik er niet aan gedacht om er naar te vragen. Maar is het eigenlijk mogelijk om een mannelijke gynaecoloog te weigeren?

Jullie zijn ook niet alwetend en misschien verschilt het per ziekenhuis. Maar ik hoop toch dat iemand hier een antwoord voor me heeft.
...
Dat is heel erg naar voor je Dippy.

Ik hoop dat je er werk van hebt gemaakt bij de huisarts.

En ik raad je aan bij een eventuele zwangerschap je probleem bespreekbaar te maken, net als TO heeft gedaan.

Maar dat een man dan geen gynaecoloog kan zijn is nogal een absurde stelling, als je het mij vraagt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:dippy schreef op 22 juni 2009 @ 18:59:

Ik vind dat mannen helemaal niks te zoeken hebben als gynaecoloog of bij een bevalling.

Het is hartstikke rot dat die huisarts je heeft betast, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Alsof iedere willekeurige mannelijke gyn. ook maar iets te maken heeft met datgene wat jou is overkomen.
Dippy ik snap het gevoel hoor maar het is nogal onhaalbaar. Dan kunnen er ook geen mannelijke sportcoaches, zwemleraren, leraren enz meer zijn. Ik bijna elke beroepsgroep is wel een voorbeeld te vinden.

En om het nog wat lastiger te maken er zijn ook vrouwelijke (mede)daders, dus dan maar allemaal bevallen in ons eentje op de hei?

Bespreek je gevoelens/problemen als je ooit zwanger wordt en zoek naar oplossingen die het voor jou te hanteren maken, maar blijf niet levenslang elke man ontlopen, dara kom je echt niet verder mee. Ook niet buiten een zwangerschap om trouwens.

Sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven