Meisjesnamentopic

07-01-2019 21:44 1422 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer tijd om een nieuw topic te openen, dus bij deze!

Het vorige topic vind je hier: [url][/kinderen/meisjesnamen/list_messages/311033]

Veel plezier!

Junior
Minik schreef:
11-11-2019 22:50
Noëlle vind ik erg leuk! Man vindt t te kerstachtig helaas. Louise is misschien ook nog wel een goeie! Tijdloos, herkenbaar en wel Frans en redelijk origineel (ik hoor m in mijn omgeving nooit)

Wat vinden jullie van de naam Elaine?
Engels
Alle reacties Link kopieren Quote
ikBedoelHetGoed schreef:
11-11-2019 23:17
Engels
Frans uitgesproken dan, dus ee-lè-ne
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Momenteel ben ik zwanger van onze derde dochter. Hebben momenteel nog drie namen over van onze lijst. Welke naam vinden jullie het mooiste en/of wat zijn jullie associaties erbij? Ik wissel dagelijks over wat ik de mooiste naam vind, om gek van te worden;-). Of misschien hebben jullie nog andere suggesties?

Nova
Elin
Jula
Alle reacties Link kopieren Quote
marielle8484 schreef:
15-11-2019 18:47
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Momenteel ben ik zwanger van onze derde dochter. Hebben momenteel nog drie namen over van onze lijst. Welke naam vinden jullie het mooiste en/of wat zijn jullie associaties erbij? Ik wissel dagelijks over wat ik de mooiste naam vind, om gek van te worden;-). Of misschien hebben jullie nog andere suggesties?

Nova
Elin
Jula
Jula, mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
marielle8484 schreef:
15-11-2019 18:47
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Momenteel ben ik zwanger van onze derde dochter. Hebben momenteel nog drie namen over van onze lijst. Welke naam vinden jullie het mooiste en/of wat zijn jullie associaties erbij? Ik wissel dagelijks over wat ik de mooiste naam vind, om gek van te worden;-). Of misschien hebben jullie nog andere suggesties?

Nova
Elin
Jula
Elin :heart:

Dit had ik ook toen ik zwanger was van onze dochter, met een hele rits namen. Na de bevalling heb ik nog ff 10 seconden getwijfeld maar toen wist ik het toch wel zeker.
Alle reacties Link kopieren Quote
marielle8484 schreef:
15-11-2019 18:47
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Momenteel ben ik zwanger van onze derde dochter. Hebben momenteel nog drie namen over van onze lijst. Welke naam vinden jullie het mooiste en/of wat zijn jullie associaties erbij? Ik wissel dagelijks over wat ik de mooiste naam vind, om gek van te worden;-). Of misschien hebben jullie nog andere suggesties?

Nova
Elin
Jula
Ik vind Jula het mooist!
De naam Nova hoor ik zoveel tegenwoordig dat het een beetje mijn strot uitkomt haha. Maar jullie keuze natuurlijk! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Elin vind ik mooi!

Nova en Jula allebei typisch modenamen en niet mijn smaak. Nova vind ik zelf een woord en geen naam en bij Jula denk ik aan Julia zonder i.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elin vind ik ook veruit het mooist! Ook over getwijfeld bij mijn eerste kind.

Nova en Jula vind ik gewoon net niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het alle drie mooie namen! Nova heb ik vaker gehoord, Elin en Jula niet. :-)
Life is always rocky when you're a gem.
Ik vind Jula het leukst, maar Elin vind ik ook een geweldige naam. Nova is te veelvoorkomend naar mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stem ook voor Elin! Die stond ook op mijn lijstje, maar gaat het hier toch niet worden.
marielle8484 schreef:
15-11-2019 18:47
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Momenteel ben ik zwanger van onze derde dochter. Hebben momenteel nog drie namen over van onze lijst. Welke naam vinden jullie het mooiste en/of wat zijn jullie associaties erbij? Ik wissel dagelijks over wat ik de mooiste naam vind, om gek van te worden;-). Of misschien hebben jullie nog andere suggesties?

Nova
Elin
Jula
Ik zou niet voor Elin gaan, die naam komt heel veel voor. Vaker dan Nova, dat kun je gewoon opzoeken in de statistieken. Beetje een suffe naam geworden; eigenlijk het nieuwe Eline.

Nova of Jula, beiden prima. Nova misschien iets te popiejopie. Yuna vind ik zelf nog mooier.
Minik schreef:
12-11-2019 07:01
Frans uitgesproken dan, dus ee-lè-ne
Hélène spreek je in het Frans al uit als ee-lè-ne, om Elaine zo op z'n Frans uit te willen spreken is echt niet logisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties! Mijn voorkeur neigt momenteel ook naar Elin, maar altijd om te weten van anderen wat associaties zijn bij bepaalde namen.
Meiden,

Puck of Dané /Danee voor onze tweede dochter?
Onze oudste dochter heet Maud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Popje_86 schreef:
20-11-2019 00:36
Meiden,

Puck of Dané /Danee voor onze tweede dochter?
Onze oudste dochter heet Maud.
Dané dan denk ik. Maud vind ik een erg leuke naam. Puck vind ik schattig voor een klein meisje maar helemaal niks bij een volwassen vrouw. Dan vind ik Dané/Danée/Danee leuker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Popje_86 schreef:
20-11-2019 00:36
Meiden,

Puck of Dané /Danee voor onze tweede dochter?
Onze oudste dochter heet Maud.
Dan ga ik voor Dané. Puck is wel leuk voor een kleintje maar ik vind het inderdaad ook niks voor een ‘volwassen’ vrouw.
Popje_86 schreef:
20-11-2019 00:36
Meiden,

Puck of Dané /Danee voor onze tweede dochter?
Onze oudste dochter heet Maud.
Dané dan maar. Puck heb ik altijd zo’n vieze associatie bij, moet altijd aan een pukkel denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
joostelientje wijzigde dit bericht op 09-12-2020 23:40
99.18% gewijzigd
Erger je niet, verwonder slechts!
Alle reacties Link kopieren Quote
joostelientje schreef:
20-11-2019 22:30
Wat vinden jullie van de naam Mare? Deze staat hoog op ons lijstje voor ons derde kindje, maar mijn bezwaar is dar mensen het horen als maar eh.
Verder staan Hanna en Mirte trouwens nog op ons lijstje. Andere suggesties zijn altijd nog welkom!
Alledrie leuk. Mare het meest origineel, leuke naam! Ik zou dat maar eh, zelf niet bedacht hebben 😉
Alle reacties Link kopieren Quote
joostelientje schreef:
20-11-2019 22:30
Wat vinden jullie van de naam Mare? Deze staat hoog op ons lijstje voor ons derde kindje, maar mijn bezwaar is dar mensen het horen als maar eh.
Verder staan Hanna en Mirte trouwens nog op ons lijstje. Andere suggesties zijn altijd nog welkom!
En als je haar Maren noemt? Voor mijn gevoel is Mare niet af, ik vind Maren mooier. Komt wel steeds vaker voor geloof ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij Mare (ken een meisje dat zo heet) nog nooit aan Maar eh gedacht! t is gewoon Mare!

Hele leuke naam vind ik. Hanna ook leuk maar wel meer voorkomend. Met Mirte heb ik niet zoveel. Prima naam maar niet mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken een Mare en vindt het een hele leuke naam. Nog nooit gedacht aan Maar eh.
Ik vindt Hanna en Mirte niet zo.
joostelientje schreef:
20-11-2019 22:30
Wat vinden jullie van de naam Mare? Deze staat hoog op ons lijstje voor ons derde kindje, maar mijn bezwaar is dar mensen het horen als maar eh.
Verder staan Hanna en Mirte trouwens nog op ons lijstje. Andere suggesties zijn altijd nog welkom!
Ik vind Mare heel leuk!
En je andere namen ook.

Suggesties:
Luuke, Mette, Imme, Femme, Jitte, Veere, Veerle, Lenne, Jonne.
Popje_86 schreef:
20-11-2019 00:36
Meiden,

Puck of Dané /Danee voor onze tweede dochter?
Onze oudste dochter heet Maud.
Ik vind het beide niet zo mooi.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven