Met de auto naar school
maandag 3 september 2018 om 11:20
Sorry voor het premium artikel.
Maar het valt mij ook weer op.
Belachelijke hoeveelheden ouders met auto's bij scholen die zorgen voor een onveilige situatie voor kinderen die op de fiets of lopend komen.
Tot nu toe heeft mijn kind het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht.
Maar ik verbaas mij altijd enorm over de laksheid waarop ouders omgaan met het leven van andere kinderen.
Deuren openzwaaien, parkeren op onoverzichtelijke plekken, rakelings langs fietsende kinderen of ouders met kinderen achterop scheuren. Te hard rijden, auto op het schoolplein parkeren, gevaarlijk keren, de wegen blokkeren.
Het excuus is altijd hetzelfde; ik moet gelijk door naar mijn werk/supermarkt/theekransje/sportschool..
Mijn kind fietst zelf sinds zijn 8e, wel alleen over fietspaden. Maar de school en de omgeving zorgt voor het meeste gevaar. Dat is toch eigenlijk heel raar?
Je zou toch denken dat elke ouder begrijpt dat een kind een kostbaar iets is. Ik bedoel; wie wil nou zijn kind verliezen door een ongeluk? Of dat je kind gewond raakt?
Waarom zou je dat een andere ouder wel aan willen doen?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2509563 ... te-fietsen
Maar het valt mij ook weer op.
Belachelijke hoeveelheden ouders met auto's bij scholen die zorgen voor een onveilige situatie voor kinderen die op de fiets of lopend komen.
Tot nu toe heeft mijn kind het er zonder kleerscheuren vanaf gebracht.
Maar ik verbaas mij altijd enorm over de laksheid waarop ouders omgaan met het leven van andere kinderen.
Deuren openzwaaien, parkeren op onoverzichtelijke plekken, rakelings langs fietsende kinderen of ouders met kinderen achterop scheuren. Te hard rijden, auto op het schoolplein parkeren, gevaarlijk keren, de wegen blokkeren.
Het excuus is altijd hetzelfde; ik moet gelijk door naar mijn werk/supermarkt/theekransje/sportschool..
Mijn kind fietst zelf sinds zijn 8e, wel alleen over fietspaden. Maar de school en de omgeving zorgt voor het meeste gevaar. Dat is toch eigenlijk heel raar?
Je zou toch denken dat elke ouder begrijpt dat een kind een kostbaar iets is. Ik bedoel; wie wil nou zijn kind verliezen door een ongeluk? Of dat je kind gewond raakt?
Waarom zou je dat een andere ouder wel aan willen doen?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2509563 ... te-fietsen

maandag 3 september 2018 om 21:42
Mijn man komt richting zijn werk langs school. Dan gaat hij niet eerst de fiets pakken, naar school, kind afzetten (moet nog naar de klas gebracht worden dus kan niet 5 minuten eerder want dan is de deur nog niet open), om half 9 weer naar huis op de fiets, auto pakken en dan langs diezelfde school weer naar zijn werk. Om daar dan dus te laat te komen, te laat weg te mogen en in de middag dan niet op tijd op school te zijn om dochter op te halen.Foiza1999 schreef: ↑03-09-2018 21:25De meeste mensen hebben gewoon een prima basisschool op loopafstand die voor de meeste kinderen voldoet. En anders fietsafstand. Zo niet, dan is het in de meeste gevallen toch echt een eigen keuze. (Waarom moet een kind perse naar een ver gelegen gereformeerde of vrije school, bijvoorbeeld?)
Als die 5 minuten fietsen zo tijdverspillend zouden zijn kan je ook kijken naar of je je kind 5 minuten eerder op school kan afleveren.
Klinkt nogal krom allemaal, dus hier gewoon de auto.

maandag 3 september 2018 om 21:47
En gelijk heb je. De meeste mensen zullen echt niet in de auto stappen als lopen veel praktischer is. Zeker niet bij scholen die toch al weinig parkeergelegenheid hebben of smalle straatjes, binnensteden. Dat heeft echt wel een reden (door naar werk, speciaal die school willen) en doen mensen niet omdat ze het nou zo fijn vinden.

maandag 3 september 2018 om 21:53
Ja erg he. Hier iemand in de buurt die woont 400 meter van school. Altijd met de auto en ze gaat daarna niet werken.
Ik ging met konjjn naar dierenarts in de stad. De hele parkeerplaats vol met autos van ouders met kinderen die afgezet werden. Gezien de winkels nog dicht waren. Kon ik dus heel ver lopen met mijn huisdier.

maandag 3 september 2018 om 22:08
Nu begin je wel erg te overdrijven joh. Even weer met de beentjes op de grond, meid.pipootje schreef: ↑03-09-2018 21:53Ja erg he. Hier iemand in de buurt die woont 400 meter van school. Altijd met de auto en ze gaat daarna niet werken.
Ik ging met konjjn naar dierenarts in de stad. De hele parkeerplaats vol met autos van ouders met kinderen die afgezet werden. Gezien de winkels nog dicht waren. Kon ik dus heel ver lopen met mijn huisdier.

maandag 3 september 2018 om 22:18
Huh? Je denkt dat het niet waar is want je was erbij?SallySpectra* schreef: ↑03-09-2018 22:08Nu begin je wel erg te overdrijven joh. Even weer met de beentjes op de grond, meid.

maandag 3 september 2018 om 23:31
Dat is anders heel gezond hoor. Goed voorbeeld voor je konijn. Lekker de benenwagen gebruiken. Dat luie autogebruik..pipootje schreef: ↑03-09-2018 21:53Ja erg he. Hier iemand in de buurt die woont 400 meter van school. Altijd met de auto en ze gaat daarna niet werken.
Precies wat jij tegen mensen met kleuters zegt, toch?

maandag 3 september 2018 om 23:37
Dus het probleem is eigenlijk dat jij moest gaan lopen omdat de parkeerplaats vol stond?pipootje schreef: ↑03-09-2018 21:53Ja erg he. Hier iemand in de buurt die woont 400 meter van school. Altijd met de auto en ze gaat daarna niet werken.

dinsdag 4 september 2018 om 07:02
dinsdag 4 september 2018 om 07:17

dinsdag 4 september 2018 om 07:51
Foiza1999 schreef: ↑03-09-2018 21:25De meeste mensen hebben gewoon een prima basisschool op loopafstand die voor de meeste kinderen voldoet. En anders fietsafstand. Zo niet, dan is het in de meeste gevallen toch echt een eigen keuze. (Waarom moet een kind perse naar een ver gelegen gereformeerde of vrije school, bijvoorbeeld?)
Als die 5 minuten fietsen zo tijdverspillend zouden zijn kan je ook kijken naar of je je kind 5 minuten eerder op school kan afleveren.
Ja juf

Dat opgeheven vingertje

Newsflash; je kind met de auto brengen staat niet gelijk aan asociaal gedrag. Hou toch op.

dinsdag 4 september 2018 om 07:51
SallySpectra* schreef: ↑03-09-2018 21:28En als het een eigen keuze is, wat dan nog? Dan is dat asociaal ofzo?
Ja. Auto = asociaal. Snappertje van bepaalde mensen is knap kaduuk.

dinsdag 4 september 2018 om 08:16
Nee, ik woon 10 km verderop, en dat mensen niet bij de dierenarts terecht kunnen omdat ze van school daar allemaal gaan staan is niet de bedoeling, ze betalen ook niet voor het parkeren daar, terwijl het wel moet.Koffiekop1 schreef: ↑03-09-2018 23:31Dat is anders heel gezond hoor. Goed voorbeeld voor je konijn. Lekker de benenwagen gebruiken. Dat luie autogebruik..
Precies wat jij tegen mensen met kleuters zegt, toch?

dinsdag 4 september 2018 om 08:18

dinsdag 4 september 2018 om 08:41
Je kan ook even nadenken en ná de spits naar de stad gaan.
Ik ga ook niet tussen 7:45-8:45 uur de weg op want dan rijden er heel veel mensen die ergens op kantoor/schooltijden moeten zijn. Kan je wel heel verongelijkt boos worden op al die mensen maar die doen dat ook niet voor hun lol.

dinsdag 4 september 2018 om 08:43
Koffiekop1 schreef: ↑04-09-2018 08:41Je kan ook even nadenken en ná de spits naar de stad gaan.
Ik ga ook niet tussen 7:45-8:45 uur de weg op want dan rijden er heel veel mensen die ergens op kantoor/schooltijden moeten zijn. Kan je wel heel verongelijkt boos worden op al die mensen maar die doen dat ook niet voor hun lol.
Je kan ook even nadenken en niet direct een conclusie trekken; wie weet was het beest wel ziek en moest het moet spoed gezien worden.

Oei. Is ze dan wel in staat om voor kleine kinderen te zorgen als ze in haar eigen buurt al in paniek raakt?

dinsdag 4 september 2018 om 08:46
Nou nou. Mijn moeder is lichamelijk niet meer superfit (door operaties) en kan bijvoorbeeld niet (meer) fietsen. Dat betekent niet dat ze niet meer kan oppassen.
Vaak is het voor 9 uur 's ochtends gratis parkeren. Dus mogen ze daar wellicht gewoon even staan, da's tien minuten maximaal. Meer heb je echt niet nodig om je kind te droppen. Overdrijf niet zo.

Het is geen spits in de stad want de winkels zijn dichtKoffiekop1 schreef: ↑04-09-2018 08:41Je kan ook even nadenken en ná de spits naar de stad gaan.
En die afspraak kun je niet op een ander moment doen bij de dierenarts, Ze mogen die parkeerplaats niet gebruiken zonder te betalen en er met z'n allen moeilijk te gaan staan doen.
het is lastig he om te beseffen dat er veel luie mensen zijn.

dinsdag 4 september 2018 om 08:48
Hier overigens ook veel chaos gehad. Ik woon achter de school, het is hemelsbreed 20 meter denk ik.
Veel overlast gehad van auto’s in de straat, mensen die de stoep op kwamen scheuren als er net voetgangers langs liepen, mensen die naar het werk moesten blokkeerden (op andermans oprit gaan staan bijvoorbeeld). Dat is nu over, school heeft klaar-overs ingezet die de straten rondom de school afzetten. Alleen bewoners kunnen er dan langs.
Werkt prima, de auto’s rijden nu weer richting de parkeerplaats. Probleem was hier dat de school middenin twee wijkjes ligt, gescheiden door water. Van de voor/ naar de achterkant van de school rijden is ongeveer 5-7 minuten om. Parkeerplaats zit alleen aan de voorkant. Dus mensen uit de wijk aan de achterkant parkeerden liever in mijn straat. Snap ik ook wel, maar handig is het niet. En heel gevaarlijk.
Veel overlast gehad van auto’s in de straat, mensen die de stoep op kwamen scheuren als er net voetgangers langs liepen, mensen die naar het werk moesten blokkeerden (op andermans oprit gaan staan bijvoorbeeld). Dat is nu over, school heeft klaar-overs ingezet die de straten rondom de school afzetten. Alleen bewoners kunnen er dan langs.
Werkt prima, de auto’s rijden nu weer richting de parkeerplaats. Probleem was hier dat de school middenin twee wijkjes ligt, gescheiden door water. Van de voor/ naar de achterkant van de school rijden is ongeveer 5-7 minuten om. Parkeerplaats zit alleen aan de voorkant. Dus mensen uit de wijk aan de achterkant parkeerden liever in mijn straat. Snap ik ook wel, maar handig is het niet. En heel gevaarlijk.