Misschien toch nog wel een tweede(?!)

05-06-2020 20:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,ik heb een dochter die 4.5 jr is en mijn man en ik hebben zo rond haar 3e besloten dat het bij eentje blijft. Dit heeft meerdere redenen, m.n ons karakter (veel tijd voor onszelf nodig, niet veel prikkels kunnen verdragen), maar ook dat we een pittige dochter hebben (wil ontzettend veel en snel en heeft behoorlijk temperament) en totdat ze 3 was behoorlijk slaaptekort hebben gehad. Het is wel goed zo dachten we.
Nu hebben we afgelopen maand zonder condoom seks gehad, terwijl we hier altijd heel goed op letten. Het was mijn vruchtbare periode en ik kan dus zwanger zijn.
Ik merk dat ik er nu ontzettend mee bezig ben, wel zwanger of niet en wat ik ervan zou vinden als het zo zou zijn. Ik voel aan alle kanten dat de liefde en de ruimte er nu voor is om toch voor een tweede te gaan. Ook al weet ik dat we verstandelijk er goed aan doen het bij één te houden. Het voelt echt anders dan toen we het besloten hebben (kan altijd natuurlijk). Het gaat mij niet zo zeer om of ik nu zwanger ben of niet, maar meer dat dit zoveel in me los maakt dat ik me afvraag of ik dit nu moet bespreken met mijn man of niet of dat dit een proces is wat ik zelf door moet maken (tijd geven dat het dus gevoelsmatig helemaal niet ‘klaar’ is). Het bespreken brengt met zich mee dat we ruzie krijgen om niets omdat man denkt dat het wel duidelijk is en niet weer erover wil beginnen. En ik weet dat ik soms dingen zelf intern moet ‘oplossen’ en dat bespreken averechts werkt omdat het dan tussen ons in komt te staan.
Eigenlijk wil ik wachten totdat ik ongesteld word en dan zal het allemaal wel minder worden, hoop ik, maar ergens wil ik het ook delen zodat hij weet wat er speelt bij me.
Herkennen jullie dit (vooral het wel of niet bespreekbaar maken)? En graag lees ik jullie ervaringen/ wat je zou doen.
Wat wil je zelf het liefste? Los van wat jullie ooit besloten hebben of wat je man wil? Is het een teleurstelling voor je als je ongesteld wordt? Ik denk dat het toch goed is om je gevoel bespreekbaar te maken. En niet met als doel een keuze te maken of bevestiging te krijgen maar om jouw gevoel te delen. En zijn gevoel. Kan me voorstellen dat het nu veel losmaakt bij je!
Alle reacties Link kopieren
Waarom, als je samen hebt besloten het bij een te houden, heb je zonder condoom sex


Ik snap dat niet
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook wachten met delen tot je het voor jezelf wat helderder hebt.
En dan delen als je hartstikke zwanger blijkt.
Of delen als je juist niet zwanger blijkt.

Dat is écht een ander gesprek met een andere insteek dan ‘ ja, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik er zelf insta, maar ik ben misschien zwanger en alles wat je zegt zou dus een heel andere lading kunnen hebben of krijgen’
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
En als je toch zwanger bent? Dan maar een abortus?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
05-06-2020 20:13
Waarom, als je samen hebt besloten het bij een te houden, heb je zonder condoom sex


Ik snap dat niet
Het was zo’n zachte nacht in mei, maar ga dat maar eens expliceren
Aan al die dames en meneren
Die meer geluk hadden dan wij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
@coffee gaat mij idd niet om keuze maken maar het delen van wat er bij mij nu gebeurt. Ik weet wel als hij ook terug komt op zijn beslissing dat ik er dan voor zou gaan. En alleen dat gevoel is al heel prettig omdat ik er echt een hele lange tijd absoluut niet aan moest denken! Misschien gaat het ook wel meer om het proces wat er nu loskomt dan de beslissing uiteindelijk....
@absor ik snap het ook niet eerlijk gezegd... Klinkt stom maar zo is het wel.
het lijkt me handig dat jullie hierover nadenken en praten voordat je vriend hem erin steekt zonder condoom :@@:
Als jullie zeker zijn, overleg dan met je partner dat hij zich laat steriliseren, daarmee voorkom je dit in te toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon delen? En niet als een aankondiging, maar zeggen hoe je het hier zegt. ‘Nu dat we seks zonder condoom hebben gehad, en ik in theorie zwanger zou kunnen zijn, lijkt het alsof er bij mij weer ruimte is gekomen om na te denken over de mogelijkheid voor een eventuele tweede. Had ik zelf niet verwacht’, ofzo. Maar dan op jou manier. Zonder er te zwaar aan te tillen, gewoon als delen van je gevoelens. Anders kan het opkroppen en groter worden, vooral als jij al iets hebt beslist en hij dat proces helemaal heeft gemist.

Verder: als je echt niet zwanger wil worden, anticonceptie gebruiken. Dat weet je man ook neem ik aan.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
@spinnetje mee eens, niet zwaarder maken dan het is en wat betreft anti conceptie ook mee eens. Man zou er een knoop in leggen maar nog niet gedaan (geen excuus I know..)
Alle reacties Link kopieren
Stiekem wil jij wel denk ik... want anders ga je echt wel een condoom zoeken of stoppen op het moment suprême...
En tuurlijk, ik snap het, je zit in the heat of the moment, en je hebt er zin in, maar jeee, treurig dat het dan gaat om een menselijk leven ipv een puppy ofzo.
Ff beter nadenken de volgende keer misschien? 😬
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
05-06-2020 21:00
Stiekem wil jij wel denk ik... want anders ga je echt wel een condoom zoeken of stoppen op het moment suprême...
En tuurlijk, ik snap het, je zit in the heat of the moment, en je hebt er zin in, maar jeee, treurig dat het dan gaat om een menselijk leven ipv een puppy ofzo.
Ff beter nadenken de volgende keer misschien? 😬
Dit. Werkelijk waar TO, ik vind het ook superdom en onverantwoordelijk.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
05-06-2020 20:13
Waarom, als je samen hebt besloten het bij een te houden, heb je zonder condoom sex


Ik snap dat niet
Misschien zegt dit iets over of je het misschien onbewust toch wel wil? Het is prima om van gedachten te veranderen. Mijn man en ik wilden ook één kind. Om ongeveer dezelfde redenen als die jij noemt. We hebben wel afgesproken om er af en toe eens over van gedachten te wisselen. Het bespreekbaar te houden. Bij mij is het toen mijn kind een jaar of zes was wel een beetje gaan kriebelen. Maar niet echt zoals toen, toen ik echt een diepe wens voelde om een kind te krijgen. Mijn man deelde die kriebels niet, en bij mij zijn ze ook weer weggeëbd. Het is hier helemaal goed zoals het is. Dit past bij ons.
Daar heb jij natuurlijk helemaal niets aan. Dus tip: maak je gevoelens bespreekbaar met je man.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren er zo zeker van dat we er 2 wilden. Dat deelden we met iedereen en dat deelden we met elkaar. Totdat we toch gesprekken erover kregen en we kwamen tot de conclusie dat we het toch wel wilden proberen. En inmiddels zwanger van de 3e. Iedereen om ons heen in schok. Maar het kan wel, natuurlijk kan je twijfelen of je dingen afvragen. Maar wat bij ons hielp, is praten met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie geen kind meer willen en vervolgens seks hebben zonder bescherming tegen zwangerschap is dat het minste om te bespreken.

Maar als je niet eens weet of je gevoelens en gedachten over iets belangrijks met je man wil bespreken? Voor mij zou dat een reden zijn mijn relatie te heroverwegen.
..
WholeLottaLove schreef:
05-06-2020 21:00
Stiekem wil jij wel denk ik... want anders ga je echt wel een condoom zoeken of stoppen op het moment suprême...
En tuurlijk, ik snap het, je zit in the heat of the moment, en je hebt er zin in, maar jeee, treurig dat het dan gaat om een menselijk leven ipv een puppy ofzo.
Ff beter nadenken de volgende keer misschien? 😬
Man ook hoor, verantwoordelijkheid van beiden..

TO, ik zou het wel nu al bespreken. Dit was een gok die jullie genomen hebben en als je echt geen tweede wil dan zorg je daar op moment suprême ook voor. Het lijkt mij dat man ook weet dat er een kans is dat je zwanger bent? Die heb je namelijk altijd als je zonder anticonceptie seks hebt. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar heb wel eens gehoord dat als je kort erna een spiraaltje zet de bevruchting voorkomen kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de berichtjes, ook waarin ik als stom en onverantwoordelijk genoemd word. Wat tja dat is het ook gewoon.
Gisteren met man gesproken en hij neemt zijn verantwoordelijkheid door een afspraak te maken voor de ingreep. Als ik zwanger blijk (weet ik over 10 dagen) geeft hij aan het echt wel te willen houden want abortus is gewoon geen optie. Hij moet het wel even verwerken dat er een reële kans is. Maar logisch ook dat hij tijd nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
seagull82 schreef:
06-06-2020 06:48
Thanks voor de berichtjes, ook waarin ik als stom en onverantwoordelijk genoemd word. Wat tja dat is het ook gewoon.
Gisteren met man gesproken en hij neemt zijn verantwoordelijkheid door een afspraak te maken voor de ingreep. Als ik zwanger blijk (weet ik over 10 dagen) geeft hij aan het echt wel te willen houden want abortus is gewoon geen optie. Hij moet het wel even verwerken dat er een reële kans is. Maar logisch ook dat hij tijd nodig heeft.


Maar heb jij dan ook jouw gevoelens over een eventuele tweede besproken met hem? Dat je misschien wel twijfelt en er toch nog een kriebel/wens zit? Of heb je daar gewoon niks over gezegd?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk wel gezegd. Maar we moeten er wel samen voor gaan en dat gaat hem echt niet worden bij hem. Waar ik verstandelijk ook heel veel begrip voor heb. Het helpt als hij de ingreep doet, kan ik het beter achter me laten en gewoon heel dankbaar zijn voor ons gezin met z'n drietjes. Vanuit mij is het geen must. Ik kan heel gelukkig verder leven met z'n drieën :)
Alle reacties Link kopieren
seagull82 schreef:
06-06-2020 13:38
Ja tuurlijk wel gezegd. Maar we moeten er wel samen voor gaan en dat gaat hem echt niet worden bij hem. Waar ik verstandelijk ook heel veel begrip voor heb. Het helpt als hij de ingreep doet, kan ik het beter achter me laten en gewoon heel dankbaar zijn voor ons gezin met z'n drietjes. Vanuit mij is het geen must. Ik kan heel gelukkig verder leven met z'n drieën :)

Triest dat hij die ingreep voor zich uitgeschoven heeft dan, terwijl jullie dat gewoon overeengekomen waren. Gaat hij het nu wel echt doorzetten of is het weer bij woorden gebleven?

Weet je inmiddels al of je zwanger bent?
oei , jij wil een tweede
Alle reacties Link kopieren
Nee, ben niet zwanger, gelukkig maar. Gisteren ongesteld geworden. Ja ergens wil ik zeker een tweede, Clivia, maar wel als we er samen blij van worden en dat is nu niet zo. Puur vanuit mezelf vind ik het flink vervelend. Maar als ik naar het grotere plaatje kijk, is het goed zo. Het gaat tenslotte niet om mij maar om ons. En 'ons' functioneert beter als we het laten zoals het nu is :)

Man gaat nu echt de actie in, dus afspraak HA is gemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven