Moeder laat peuter alleen achter in auto

26-10-2020 08:57 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik zit met een lastig dilemma.
Op de sport van mijn kind mogen we nu niet meer meekijken ivm corona. We mogen de kinderen nog wel opvangen na afloop en snel helpen met omkleden.

Nu is het me al een aantal keer opgevallen dat er 1 vrouw is die naar binnen gaat om haar kind te helpen, maar tegelijkertijd haar peuter (ik gok dat het jochie zo’n 2 jaar oud is) alleen achterlaat in de auto op het parkeerterrein. Ze is zeker wel zo’n 5 a 10 minuten weg.
Vorige keer vroeg een andere moeder me of het me wel eens opgevallen is, het was haar de vorige keer namelijk opgevallen. Ik probeer niet teveel te oordelen over hoe anderen hun moederschap invullen, maar ik vind het echt niet ok om je peuter 5 tot 10 minuten alleen in een auto op een parkeerplaats achter te laten.
De andere moeder wilde deze moeder er de volgende keer iets over vragen/op aanspreken en vroeg of ik haar daarbij wilde steunen, maar, daar voel ik me eerlijk gezegd ook niet heel prettig bij.
Wat zouden jullie doen?
Oh, ik liet ook wel eens mijn peuter in de auto om even snel naar de bakker te lopen. Wat denk jij dat er voor iets vreselijks gaat gebeuren? Kind zit in de autostoel neem ik aan?
Als het buiten geen 25 graden is zou ik me nergens mee bemoeien. Liever even alleen in de auto blijven dan dat ze het kind alleen thuis laat denk ik dan.
Die andere moeder durft dat niet alleen?
Raar om hulptroepen in te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien probeert deze moeder zich zoveel mogelijk aan de Corona regels te houden.
Is het een optie om haar hierbij te helpen en een oogje op de peuter te houden terwijl zij haar andere kind wegbrengt?
Ik vind een peuter te jong om in de auto achter te laten. Je kunt ipv aanspreken ook hulp aanbieden; haar kind helpen met omkleden oid?
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Twee mogelijkheden: of je spreekt die moeder er zelf op aan en biedt bijv aan om even op haar peuter te passen.
Of je legt het naast je neer.

Een topic openen over hoe vreselijk iemand anders met haar kind omgaat is vooral bedoeld om jezelf weer ff omhoog te schoppen.

Bah.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Blóm schreef:
26-10-2020 08:59
Ik vind een peuter te jong om in de auto achter te laten. Je kunt ipv aanspreken ook hulp aanbieden; haar kind helpen met omkleden oid?
Een vreemde die jouw kind gaat helpen aankleden? Nee bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
26-10-2020 09:00
Een vreemde die jouw kind gaat helpen aankleden? Nee bedankt.
Precies, dus lekker zo laten. Ze houd zich aan de coronaregels.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net in een ander to dat het echt té asociaal is om je peuter even de supermarkt in te nemen, dus het zou zomaar kunnen dat deze moeder in een lastige spagaat zit: of de toorn van iedereen omdat er een peuter tussen anderen staat in de kleedkamers of de toorn van iedereen omdat er een peuter in de auto zit.
ja joh gezellig met een paar mensen haar aanspreken..zucht
Alle reacties Link kopieren
Zou het zelf niet zo doen maar zolang het niet warm is buiten zou ik er ook niets van zeggen.
Ipv aanspreken kan jij of die andere moeder ook hulp bieden. Dus zeggen ‘Hi Toos, pittig hè twee kleintjes, zal ik je peuter even meetillen of helpen met opletten bij het omkleden?’
Alle reacties Link kopieren
Dit begrijp ik dus niet. Naar de supermarkt zegt iedereen dat je je kind maar thuis moet laten, maar bij het zwembad moet je het maar meenemen. Mij is weleens gezegd deze maanden dat ik mijn kind buiten de supermarkt moest laten staan. Hij mocht niet mee naar binnen. Wat moet deze moeder doen? Ze mag haar kind waarschijnlijk niet meenemen naar binnen, hier aan de orde ja (zuid Holland) bij sport locaties voor kinderen. Deze moeder kan geen kant op. Andere kind maar niet meer laten sporten? Goed voor het welzijn. Het is 5 tot 10 minuten, jij brengt nooit de container weg? Jij zit als kind op bed ligt er continu naast?
DaSilva86 schreef:
26-10-2020 09:02
Ipv aanspreken kan jij of die andere moeder ook hulp bieden. Dus zeggen ‘Hi Toos, pittig hè twee kleintjes, zal ik je peuter even meetillen of helpen met opletten bij het omkleden?’
Nee joh, in deze tijden moet je dat optillen en dichtbij komen toch niet willen?
Jullie kinderen sporten dus samen? Kennen die elkaar dan ook een beetje? Als dat zo is zou ik tegen die moeder zeggen dat haar kind wel met die van mij en samen met mij naar binnen mag lopen. Kijk als het een 4 jarige is dan is dat wel wat lastiger dan een 6 jarige of ouder. Gewoon elkaar even helpen in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zou dit geen enkel probleem hebben gevonden bij 2. Die zat lekker en vermaakte zich prima. De jongste zou het eng gevonden hebben. Oudste liet ik dan ook wel eens in de auto bij een snelle boodschap als ze dat zelf wilde. Jongste nu met 6 nog nauwelijks. Die vindt dat niet gezellig.

Als het jongetje niet huilt, wat is er dan erg aan?
Het leven is niet eerlijk
Snel opvangen en aankleden.
Mis ik iets?
Tiana_76 schreef:
26-10-2020 08:59
Oh, ik liet ook wel eens mijn peuter in de auto om even snel naar de bakker te lopen. Wat denk jij dat er voor iets vreselijks gaat gebeuren? Kind zit in de autostoel neem ik aan?


Er zijn mensen bang dat de auto en/of de peuter gestolen worden. Ik ben daar met mijn auto niet bang voor.

Ik liet mijn peuter (niet in de zomer) ook wel eens zitten als ik een pakje naar PostNL moest brengen. Dan gaf ik peuter een rijstewafel en legde uit dat ik zo terug was. Als ik dan weer terug was riep hij HOERA en gingen we weer verder. Hangt van je peuter af denk ik of dit kan.
Er is geen risico op verstikking door hitte. Kind zit veilig in een kinderstoel. Het is bekend dat kind daar zit dus als moeder een toeval zou krijgen tijdens het helpen met omkleden wordt er aan het kindje in de auto gedacht. Kindje zit er veilig. Het is een korte tijd. Door Corona is alles lastiger en als het kindje bijvoorbeeld een weglopertje is, is dit vele malen praktischer. Kortom, er zijn (behalve jullie principes) niet zoveel tegens. Hield ze haar kind alleen thuis dan zagen jullie het niet en duurde het veel langer plus daar kan ze het peutertje moeilijk veiliger hebben dan vast in een kinderstoel. Tot slot, met meerdere mensen aanspreken? Hoe zou dat voelen?
Sinned77 schreef:
26-10-2020 09:04
Nee joh, in deze tijden moet je dat optillen en dichtbij komen toch niet willen?


Heb je gelijk in. Maar als ik moet kiezen tussen een moeder laten omcirkelen door de moedermaffia of even haar kind tillen dan kies ik voor tillen.
Ik zou mij er niet mee bemoeien. Behalve als het dusdanig warm of koud is dat het schadelijk kan zijn voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het de beste oplossing in coronatijd. Kind loopt niet in de weg in de kleedkamers. Geen vreemde die aan je oudste kind zit en geen vreemde die aan je jongste kind zit. Ik had het ook zo gedaan.
exodusredux wijzigde dit bericht op 26-10-2020 09:12
0.75% gewijzigd
Gezeur inderdaad. Als kindje gewoon rustig 5-10 minuten in zijn autostoeltje zit, en het is geen warme zomerdag, dan zie ik geen enkel probleem. Moeder zit waarschijnlijk inderdaad in een spagaat, want ze kan het kind niet thuislaten, en als het meegaat de kleedkamer in, zijn er ook weer mensen boos want corona-regels. Laat haar gewoon lekker met rust. Hou subtiel een oogje in het zeil als je het niet vertrouwt, maar haar "aanspreken op haar gedrag"? Moeder maffia :nope: Ik zou dus wel met een grote boog om die andere moeder heenlopen in vervolg. Diegene die zit te roddelen en moeder 1 wil aanspreken maar eerst mensen wil werven voor haar posse. Echt nare types zijn dat.
anoniem_376628 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 09:13
17.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven