Moeders 4 Moeders?

14-01-2007 15:12 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Doordat ik een aantal jaren geleden bij een standaard onderzoekje te horen had gekregen dat mijn baarmoeder gekanteld lag, ging ik er vanuit (op advies van deze arts) dat het wel even zou duren voordat ik zwanger zou zijn. Maar tot mijn grote verbazing en verrassing was het de tweede keer al raak! Wij zijn hier echt dolblij mee en beseffen ons dat we echt geluk hebben.

Ik heb me meteen aangemeld bij Moeders 4 Moeders omdat ik me realiseer dat niet iedereen dit geluk heeft en plas nu driftig fles na fles vol.

Ik vroeg me af: doen jullie hier aan mee of zouden jullie dat doen wanneer je zwanger bent. Waarom wel of waarom niet?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

Groetjes Buurvrouwtje
Maar bij bloed en organen is er geen alternatief, en bovendien worden die gratis verstrekt.
quote:Lika, voel jij je niet een beetje misleid als blijkt dat andere fabrikanten hetzelfde middel maken zonder jouw urine? En jij gaat er vanuit dat dat duurder is, maar misschien is het wel goedkoper.Nee, ik voel me niet misleid Nippo. Waarom zou ik? Er is mij nooit verteld dat er geen vergelijkbare medicijnen op een andere manier kunnen worden gemaakt namelijk. En feit blijft dat er uit mijn urine een medicijn kan worden gemaakt waarmee mensen kunnen worden geholpen en dat vind ik prima. Als het goedkoper zou zijn om het anders te doen had Organon dat ook al lang gedaan denk ik...
Ik heb de website eens bekeken. Er staat nergens dat andere fabrikanten het zonder urine maken, er wordt toch minstens gesuggereerd dat urine noodzakelijk is. Dat vind ik misleiding.
Lika, misschien heeft Organon de technologie niet in huis om het anders te maken. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goedkoper zou zijn.
Bloed wordt zeker niet gratis verstrekt... wel aan patienten, maar uiteindelijk maakt dat ook niet of het gratis is voor patienten of niet, de verzekering betaalt toch.

Ik had nog niet gelezen over het alternatief, maar ik denk zelf dat natuurlijk HCG beter is dan kunstmatig. En we weten er dus ook verder niets vanaf, dus ik ga daar verder niet over oordelen. We weten niet of het duur is om te maken, misschien wel, misschien niet. Als ik mijn urine in de wc wegspoel, kan ik het net zo goed opvangen. Dat organon er dan geld aan verdient boeit me niet zo, ze doen genoeg goede dingen.
bloed- en orgaandonatie vind ik van een heel andere orde. Daar red je inderdaad mensenlevens mee. Maar het inwilligen van een wens of het kunnen redden van een leven vind ik nogal iets anders persoonlijk. Ik geef dus wel bloed en ik heb ook een donorcodiciel.
Daar heb je een punt Nippo (wat betreft technologie). Weet iemand waarom dan in Nederland vaak Pregnyl wordt voorgeschreven en hoe dit zich verhoud in prijs tot andere medicijnen?
Ik heb even gezocht en je had gelijk, het andere medicijn is een stuk duurder.
Oke, dan is dat ook weer duidelijk. Nou ja, feit blijft dat ik het niet als een belasting ervaar en dat uit iets wat ik anders toch wegspoel andere vrouwen geholpen kunnen worden, dus ik vind het al lang prima. Ondanks dat ik zelf overigens ook nooit tot IVF of iets dergelijk over zou gaan (ben al langer met adoptie bezig dan met het proberen te krijgen van een eigen kindje), maar ik respecteer wel dat andere vrouwen andere keuzes maken.
Het gaat me niet eens om de winst van Organon. Ik vind het gewoon niet helemaal eerlijk, zoals vrouwen worden geworven. Het lijkt net of je het voor het goede doel doet ofzo, zeker met die kadootjes en de dingen die niet opde website staan.

Het andere middel wordt trouwens vast goedkoper, het is een paar jaar oud en volgens mij is er maar 1 fabrikant die het maakt. Die probeert daar nu dus een slaatje uit te slaan.

Het natuurlijke preparaat is trouwens niet beter, maar (een heel klein beetje) slechter. Dat komt omdat het minder zuiver is dan het andere preparaat, dat kan ook niet anders als je het uit steeds wisselende urine haalt.
Bloedbanken zijn stichtingen en maken dus geen winst. Dat is niet te vergelijken met een commerciele organisatie.

Als ze nou gewoon voor de urine zouden betalen, of eerlijkere informatie zouden geven, zou ik er minder moeite mee hebben. Maar ik zou het zelf te belastend vinden om mee te doen.
Ik snap dat bloed- en orgaandonatie wel anders is. Maar het is toch een kleine moeite om je urine op te vangen? Terwijl het voor vrouwen die moeilijk zwanger worden heel veel betekent...

Ik ben trouwens ook orgaandonor, maar sta daar eigenlijk nooit bij sil omdat ik er niets voor hoef te doen.
SnoopySnoopy, maar ik ben het niet eens met wat jij zegt. Voor vrouwen die moeilijk zwanger worden betekent het heel veel dat er een medicijn is, maar niet dat jij die urine opvangt. Dat betekent vooral veel voor Organon, die het medicijn anders niet kan maken. Die vrouwen zal dat een rotzorg zijn, die kregen anders dat andere medicijn wel.

Ik vind het trouwens geen kleine moeite, ik plas veel liever gewoon.
quote:

Ik blijf het bijzonder vinden dat in dit soort discussies het vaak vrouwen zijn die redelijk snel spontaan zwanger worden he tsnelst roepen dat ze moeite hebben met IVF ed. (niet allemaal natuurlijk)

Iris, dit was mijn mening al vòòr ik uberhaupt ooit zwanger wilde worden, toen ik wel zwanger wilde worden maar geen idee had of dat ooit zou lukken en nu is het nog steeds mijn mening.

Ik vind het persoonlijk ook nogal een kulreden, in je omgeving gezien gezien dat IVF een grote druk op een relatie gaf dus er maar niet achter staan?? Net wat Lynn zegt, ongewild kinderloos blijven geeft mijn inziens wel wat meer druk hoor!

Tja, dat weet ik dus niet. IVF is een van de laatste redmiddelen om zwanger te worden, en het is niet behoorlijk succesvol. Toch gooien stellen al hun hoop erop, spuiten maanden en maanden met hormoen, ondergaan pijnlijke eicelpuncties en ga zo maar door, voor een behandeling waarvan (geloof ik) nog geen 30% succesvol is.

Komt nog bij dat bij bepaalde onderdelen van vruchtbaarheidsbehandelingen medicijnen gebruikt worden die alleen maar gemaakt kunnen worden met behulp van genetische manipulatie, en dat gaat mij te ver. Ik vind genetische manipulatie en het klooien met de blauwdruk van de natuur een gevaarlijke praktijk.

Weer on topic, ik had graag meegedaan, maar ook ik woon niet in een ophaalgebied. :(

Tila, wat versta jij onder genetische manipulatie?
De bloedbanken verkopen het bloed wel, vind dan eigenlijk dat dat ook niet zou mogen. Ik weet ook niet waar dat geld naartoe gaat, onderzoek misschien? Organon verkoopt het ook, maar doet ook onderzoek. Ik vind nog steeds dat het een kleine moeite is, ook al wordt er niet 'eerlijk' geworven. Dat is voor mijn geen reden om het te laten.

En over degenen die niet over ivf nadenken, er zijn ook nog andere vruchtbaarheidsbehandelingen die een stuk minder belastend zijn. Vaak als het erop aankomt gaan mensen toch wel de medische molen in (niet altijd, dat weet ik en respecteer ik ook).
quote:

Tila, wat versta jij onder genetische manipulatie?

recombinante dna-technieken.
Ik had dolgraag mee willen doen met m v m. Inderdaad....had. Ik heb het dus niet gedaan,omdat ik zo verschrikkelijk misselijk ben geweest dat ik overal letterlijk van moest kotsen. Urine opvangen ging gewoon niet.

In mijn familie zijn er meerdere stellen,die dolgraag kindjes willen,maar waarbij dat om (on)duidelijk redenen niet lukt. Bij 1 stel is het inmiddels wel gelukt,dankzij het hele m v m verhaal.

Dus of de firma er nou wel of niet aan verdient...en het lijkt mij logisch van wel want voor niets gaat de zon op...ik vind het een prima gegeven,dat m v m.
Met recombinant DNA technieken worden heel veel medicijnen gemaakt. Het eerdergenoemde Ovidrel, maar ook bijvoorbeeld insuline voor mensen met suikerziekte. Het is een beetje off-topic, maar ben je daar dan ook op tegen? Voor de patient is over het algemeen een recombinant preparaat juist veiliger omdat daar minder vervuiling in zit.
Ik heb er de eerste keer dat ik zwanger was wel aan meegedaan, maar had het wel flink met ze gehad toen die jojo's de flessen een aantal keren pontificaal bij de voordeur hadden neergemikt in plaats van bij de achterdeur zoals was afgesproken. Dientengevolge kreeg ik meteen een ubernieuwsgierige buurvrouw aan de deur.

De tweede zwangerschap was - hoewel zeer gewenst - erg onverwacht. Tegen de tijd dat ik een beetje aan het idee was gewend en er uberhaupt aan dacht, was het al te laat. En dan had ik om bovengenoemde reden alsnog zeer getwijfeld of ik mee had gedaan. Nu ik nippo's argumenten lees, ben ik daar achteraf niet bijzonder rouwig om.
Tila, je heb het wel telkens over ivf maar er is meer dan ivf (gelukkig). Die pregnyl kan het verschil maken in sommige gevallen. Bij ivf wordt trouwens geen pregnyl gebruikt (dat ik me dat niet eerder bedacht...).

Ik ben zeker de vrouwen wel dankbaar die meedoen aan mvm, ook al heb ik het zelf niet nodig. In Nederland wordt dat andere medicijn nog niet gebruikt en ik vraag me af wat er zou gebeuren als er tekort zou zijn aan urine.
quote:

Met recombinant DNA technieken worden heel veel medicijnen gemaakt. Het eerdergenoemde Ovidrel, maar ook bijvoorbeeld insuline voor mensen met suikerziekte. Het is een beetje off-topic, maar ben je daar dan ook op tegen? Voor de patient is over het algemeen een recombinant preparaat juist veiliger omdat daar minder vervuiling in zit.

Ik heb daar ook moeite mee, dat klopt. Ik zou liever zien dat medicijnen worden gemaakt met natuurlijker technieken.

Ik moet wel zeggen dat ik voor levensreddende medicijnen als insuline wat 'makkelijker' ben: insuline is noodzaak, een eigen kind baren m.i. niet.
quote:. Bij ivf wordt trouwens geen pregnyl gebruikt (dat ik me dat niet eerder bedacht...).volgens de organonsite wel.
Er is niets zo natuurlijk als genetische manipulatie, alleen noemen we het dan evolutie.
Bij ivf krijg je een punctie, dus hoeven je eitjes niet te springen dus heb je geen pregnyl nodig. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven