Moeders 4 Moeders?

14-01-2007 15:12 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Doordat ik een aantal jaren geleden bij een standaard onderzoekje te horen had gekregen dat mijn baarmoeder gekanteld lag, ging ik er vanuit (op advies van deze arts) dat het wel even zou duren voordat ik zwanger zou zijn. Maar tot mijn grote verbazing en verrassing was het de tweede keer al raak! Wij zijn hier echt dolblij mee en beseffen ons dat we echt geluk hebben.

Ik heb me meteen aangemeld bij Moeders 4 Moeders omdat ik me realiseer dat niet iedereen dit geluk heeft en plas nu driftig fles na fles vol.

Ik vroeg me af: doen jullie hier aan mee of zouden jullie dat doen wanneer je zwanger bent. Waarom wel of waarom niet?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

Groetjes Buurvrouwtje
Heb ook niet meegedaan, ik had geen zin om een fabrikant z'n portomonnee te spekken onder het motto van 'andere moeders helpen'.

Ben het eens met Tila verder.
Grappig om te lezen hoe de een er heel anders over denkt dan de ander!

Maar als iedereen lekker doet wat ie zelf wil...dan is iedereen blij!

Ik was gewoon echt eens benieuwd waarom sommige mensen het niet doen.

Ik dacht namelijk dat dit wellicht laksheid was ofzo, geen zin weet je wel. Maar dat is het gelukkig niet want zo te zien hebben de mensen die het niet doen, hier voor zichzelf een grondige reden voor.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en discussieer nog ff lekker door!

Dan blijf ik nog even lekker flesjes plassen...

Maar ik denk wel dat het goed is dat iedereen die er nog niet uit is en dit leest in ieder geval er over gaat nadenken en een overwogen beslissing neemt. Dat hebben we dan weer gewonnen dit weekend.

Meiden werk ze morgen!

Groeten Buurvrouwtje

Ik heb dik 17 jaar geleden meegedaan. Volgens mij is er dáárna een schandaal geweest over dat ze een deel van de opbrengst verkochten aan de bio-industrie (dat van dat schandaal is zeker, ik weet alleen ff niet of het vóór of na mijn zwangerschap was). In elk geval was ik daar behoorlijk ontstemd over, vooral moet dat ik vegetariër ben en dus falikant tegen bio-industrie ben. Ik heb daarna niet meer meegedaan, en voel me daar  ook niet schuldig over. Ik heb het plassen in flessen niet als storend ervaren, maar wel het aan de straat zetten en dat soort zaken. Ik hou, om maar een stom voorbeeld te noemen, ook niet van de leesmap, vind het een last om alles op tijd klaar te zetten ;) Niet omdat ik me schaamde of zo, alleen de dwang die erachter zat. En het kado wat ik toen kreeg, daar hoefde ik het al helemaal niet voor te doen, een of andere lelijke geboortelepel. Maar goed, ik heb het dus één keer gedaan en mijn bijdrage aan de solidariteit tussen vrouwen geleverd
Ik heb niet meegedaan omdat

a) ik veel te moe en misselijk was.

b) flessen bij mij niet buiten gezet kunnen worden (geen voortuin of iets dergelijks).

c)ik toen nog fulltime werkte en veel 's avonds weg was en dus sowieso maar weinig kon opvangen.
1 keer wel, 1 keer niet meegedaan.

Tweede keer was (ben) ik spontaan zwanger na 5 jaar verlangen en een stukje medische molen (zonder pregnyl overigens).

Ik heb er deze keer veel bewuster over nagedacht en wat dingen opgezocht. Inderdaad: Pregnyl kan op chemische wijze worden nagemaakt, maar het is voor zo'n medicijngigant natuurlijk veel aantrekkelijker en vele malen voordeliger om het hcg uit urine te winnen en  welwillende vrouwen af te schepen met een boekje en een plastic bordensetje.

Overigens staat Organon niet achter de toepassing van HCG als afslankmiddel (heb daarover met ze gemaild). Die afslank-HCG komt volgens mij uit Spanje.
Van mij wilden ze de flesjes pies ook niet ophalen (waarschijnlijk te duur om daar een auto naar toe te sturen).

Verder stond het me tegen toen ik er achter kwam dat ze de pies ook gebruiken om afslankmedicijnen te maken (Ik heb jaren geleden in een viva-interview gelezen dat een dame daar flink mee afgevallen was).

Dus al met al, helaas pindakaas. Voordat ik over dat afslankmedicijn las, wilde ik met alle plezier wel even in de fles piesen.
Zohee... wat ik hier allemaal lees.. Had ik dat eerder geweten, had ik nooit zoveel moeite gedaan met al dat gepies in die kannetjes.. :o
ik sta eigenlijk te kijken van een discussie over een onderwerp wat eigenlijk zo vanzelfsprekend moet zijn.

Ik ben zelf zwanger geworden na 3 IUI's en 1 ICSI. Hoef dus niet uit te leggen hoe blij ik ben met een medicijn als Pregnyl. Ik hoef denk ik ook niet uit te leggen dat ik meegedaan heb aan MvM. Vanaf het vroegste moment dat het kon. Ik moest ook de flessen brengen, so what. Gewoon even voor mijn werk. 10 minuten eerder opstaan is dan echt geen ramp. Als ik de flessen buiten had moeten zetten was het ook prima geweest, iedereen mag weten dat ik zwanger ben. Waarom perse geheim houden.

Over de woekerwinsten van Organon, tuurlijk doet zo'n bedrijf het ook voor een groot gedeelte voor de winst en tuurlijk zullen er vast andere (wel duurdere) methodes zijn om hetzelfde medicijn te maken. Dat maakt mij echter niets uit.

IVF is al duur, de medicijnen zijn al duur. Hoe goedkoper hoe beter dus. Als Organon een duurder medicijn moet maken gaan ze dat echt niet uit eigen zak compenseren, dat wordt gewoon doorberekend aan diegene die het medicijn moet gebruiken. Dan wordt IVF nog duurder dus en dus een grotere kans op illegale handel in medicijnen.

Als in een potje plassen het enige is wat ik moet doen om iemand anders te helpen zwanger te krijgen zie ik het probleem niet.

Dan nog de motivatie dat je tegen IVF bent, prima, ik heb alleen nog zelden iemand die onvruchtbaar was horen roepen dat die geen IVF wilde doen. Het zijn toch altijd de mensen die natuurlijk zwanger kunnen worden die dat zeggen, erg makkelijk.

Ik had ook liever die troep niet in mijn lichaam gehad. De lichamelijke en psychische effecten ervan zijn niet mis.

Maar ik kan dadelijk wel mijn eigen kindje in mijn armen sluiten, iets dat ik nooit had durven hopen.

Je sleutelt niet aan de natuur....... als je ziek bent en je neemt een medicijn dan sleutel je toch ook aan de natuur. Toen mijn oudste dochter iedere dag pijn had vanwege haar middenrifbreuk heb ik haar laten opereren, wat is daar anders aan. Die chirurg werd ook vet betaald daarvoor. Die deed dat echt niet uit liefdadigheid.

sorry sommige gedachtes vind ik alleen maar tekenend voor de egoistische maatschappij waar we tegenwoordig blijkbaar in wonen.
quote:Ik dacht namelijk dat dit wellicht laksheid was ofzo, geen zin weet je wel. Maar dat is het gelukkig niet want zo te zien hebben de mensen die het niet doen, hier voor zichzelf een grondige reden voor.Maar is dat dan zo schandelijk wanneer je niet mee doet omdat je er geen zin in hebt? Moet je grondige redenen hebben om zonder gezichts verlies te kunnen zeggen dat je er niet aan mee werkt? Dat vind ik wel erg ver gaan hoor! Vergeet niet dat in een potje plassen voor andere vrouwen een zeer persoonlijke keuze is! Wie ben jij of ik om daar een oordeel over te geven? Oók als iemand het niet doet omdat zij er geen zin in heeft.

Ik heb overigens ook niet mee gedaan. Ik wist niet eens dat het bestond.
quote:

Over de woekerwinsten van Organon, tuurlijk doet zo'n bedrijf het ook voor een groot gedeelte voor de winst en tuurlijk zullen er vast andere (wel duurdere) methodes zijn om hetzelfde medicijn te maken. Dat maakt mij echter niets uit.

IVF is al duur, de medicijnen zijn al duur. Hoe goedkoper hoe beter dus. Als Organon een duurder medicijn moet maken gaan ze dat echt niet uit eigen zak compenseren, dat wordt gewoon doorberekend aan diegene die het medicijn moet gebruiken. Dan wordt IVF nog duurder dus en dus een grotere kans op illegale handel in medicijnen.

Sja, daar zit natuurlijk wel wat in...

*haalt opgelucht weer adem * :D
Sterretje, in andere landen gebruiken ze pregnyl minder en is IVF goedkoper dan in NL.

Je hebt het over het egoisme van de mensen, en gemakshalve voel ik me even aangesproken. Ik vind het knap egoistisch dat jij verwacht dat mensen hun principes en ideeeen opzij zetten, zodat jij een goedkoop medicijn kunt gebruiken.
quote:

quote: sterretje76 reageerde

Sja, daar zit natuurlijk wel wat in...

*haalt opgelucht weer adem * :D

Nee, dat valt dus wel mee. Pregnyl wordt weliswaar wereldwijd gebruikt, maar het is echt niet het enige medicijn (dan zou organon namelijk nog veel groter zijn en zouden er veel meer vrouwen gratis in potjes moeten piesen), en in heel veel landen is IVF goedkoper dan in NL. De kans op illegale handel in medicijnen lijkt me redelijkerwijs erg klein.
Ik heb niet meegedaan omdat ik er en geen zin in had om in die potjes te piesen, en omdat ik tegen ivf cicu icsi etc ben.

Egoïstisch? Ja waarschijnlijk wel. Maar dat ben je zelf ook als je van mij het omgekeerde verwacht.
quote:Het staat mij tegen dat de fabrikant een beroep doet op de solidariteitsgevoelens van vrouwen, en ondertussen zelf een hoop geld verdient aan dit medicijn.

quote: mars 74 reageerde

Ik wilde niet meewerken aan woekerwinsten van een fabrikant die het middel eenvoudig op andere wijze kan maken.

En die bovendien het publiek voorliegt en inspeelt op valse sentimenten.

quote: Eowyn reageerde

Heb ook niet meegedaan, ik had geen zin om een fabrikant z'n

portomonnee te spekken onder het motto van 'andere moeders helpen'.

quote: XX reageerde

Pregnyl

kan op chemische wijze worden nagemaakt, maar het is voor zo'n

medicijngigant natuurlijk veel aantrekkelijker en vele malen

voordeliger om het hcg uit urine te winnen en  welwillende vrouwen af

te schepen met een boekje en een plastic bordensetje.

Ik heb ook bewust niet meegedaan, vanwege bovenstaande argumenten.

Gelukkig had ik tijdig weet van deze volksverlakkerij door Organon!
nooit mee gedaan , niet eens (diep) over na gedacht. Ik zeg al van jongs af aan, mocht het niet op de natuurlijke manier lukken, dan zou ik niet in de mm gaan, maar me aanmelden voor of adoptie of pleegzorg. Egoistisch... ? dacht het niet.

verder eens met tila (die het zoals meestal weer goed weet te verwoorden. Beter dan ik kan iig. )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dank je, B :)
Dat je zelf geen IVF zou doen als je geen kinderen zou kunnen krijgen, prima moet je helemaal zelf weten. Die beslissing moet iedereen helemaal zelf maken. En tuurlijk bestaan er buiten IVF nog andere mogelijkheden zoals adoptie en pleegkinderen. Maar er zijn ook koppels die vanwege welke reden dan ook niet in aanmerking zouden komen voor adoptie. Denk aan bepaalde ziektes, leeftijd, kosten (adoptie kost nog steeds tegen de 10.000 euro) etc.

Pleegkinderen is dan een andere oplossing maar niet iedereen is geschikt om pleegkinderen te nemen. Dit is toch wel even iets anders dan normaal kinderen opvoeden. Zijn deze koppels dan voorbestemd om kinderloos te blijven.

Ik snap nooit wat er in principe tegen IVF is. Met wat hulp van een arts en medicijnen zorg je ervoor dat een koppel een kindje kan krijgen, toch niets mooiers dan dat.

Ik vind het alleen niet terecht om te denken, ik ben tegen IVF dus ik zorg ook ervoor dat ze van mijn urine geen medicijn kunnen maken. Laat die keuze bij diegene die die keuze moeten maken maar help wel de koppels die het heel hard nodig hebben.

Het is trouwens inderdaad zo dat van hcg afslankmiddelen gemaakt kunnen worden, alleen doet organon hier niet aan mee.

Van een heleboel middelen kunnen slechte dingen gemaakt worden, is dat dan een reden om daardoor de goede zaken terzijde te schuiven.
quote:Dat je zelf geen IVF zou doen als je geen kinderen zou kunnen krijgen, prima moet je helemaal zelf weten. Die beslissing moet iedereen helemaal zelf maken. En tuurlijk bestaan er buiten IVF nog andere mogelijkheden zoals adoptie en pleegkinderen. Maar er zijn ook koppels die vanwege welke reden dan ook niet in aanmerking zouden komen voor adoptie. Denk aan bepaalde ziektes, leeftijd, kosten (adoptie kost nog steeds tegen de 10.000 euro) etc.

Pleegkinderen is dan een andere oplossing maar niet iedereen is geschikt om pleegkinderen te nemen. Dit is toch wel even iets anders dan normaal kinderen opvoeden. Zijn deze koppels dan voorbestemd om kinderloos te blijven.

Ik snap nooit wat er in principe tegen IVF is. Met wat hulp van een arts en medicijnen zorg je ervoor dat een koppel een kindje kan krijgen, toch niets mooiers dan dat.

Ik vind het alleen niet terecht om te denken, ik ben tegen IVF dus ik zorg ook ervoor dat ze van mijn urine geen medicijn kunnen maken. Laat die keuze bij diegene die die keuze moeten maken maar help wel de koppels die het heel hard nodig hebben.

Het is trouwens inderdaad zo dat van hcg afslankmiddelen gemaakt kunnen worden, alleen doet organon hier niet aan mee.

Van een heleboel middelen kunnen slechte dingen gemaakt worden, is dat dan een reden om daardoor de goede zaken terzijde te schuiven.

Ik ben geen voorstander van IVF, dat klopt. Ik vind het te bizar voor woorden dat jij vindt dat ik dan alsnog in een potje zou moeten piesen om het wel mogelijk te maken.

Ik vind het argument dat adoptie te duur is en je dan dùs recht hebt op ivf (en recht op de pies van andere vrouwen) totaal en algeheel kul. Wat denk je dat ivf kost? Het is dat de overheid heeft besloten dat het deels in het pakket zit, want dat is nog veel duurder.

En vantevoren bedenken dat je niet geschikt bent als pleegouder: tja, je hebt ook geen garantie dat je geschikt bent als ouder van je eigen kind, dat moet je gewoon maar zien.

Ik ben niet voor ivf en andere kunstgrepen, ik zou er zelf nooit voor kiezen. Dan inderdaad maar adoptie, of geen kinderen. Ik denk dat je ook gewoon een rijk en gelukkig leven kunt hebben zonder kinderen. Het is dan heel jammer dat het niet lukt, maar ja, dat is dan eenmaal zo.
quote:

Ik ben niet voor ivf en andere kunstgrepen, ik zou er zelf nooit voor kiezen. Dan inderdaad maar adoptie, of geen kinderen. Ik denk dat je ook gewoon een rijk en gelukkig leven kunt hebben zonder kinderen. Het is dan heel jammer dat het niet lukt, maar ja, dat is dan eenmaal zo.Tilalia, zeker makkelijk zwanger geworden?? Nooit tranen vergoten als het maand in, maand uit, jaar in, jaar uit weer niet gelukt is??!!! Wij hebben ook nooit echt IVF overwogen dus ik wilde misschien ook niet tot het uiterste gaan om een tweede kindje te krijgen, maar men, wat heeft het verschrikkelijk veel verdriet gegeven al die jaren...

En voor de rest zijn we het helemaal eens;) over wel (of juist niet!) in een potje plassen voor een medicijngigant.
quote:

quote: tilalia2 reageerde

Ik ben niet voor ivf en andere kunstgrepen, ik zou er zelf nooit voor kiezen. Dan inderdaad maar adoptie, of geen kinderen. Ik denk dat je ook gewoon een rijk en gelukkig leven kunt hebben zonder kinderen. Het is dan heel jammer dat het niet lukt, maar ja, dat is dan eenmaal zo. Tilalia, zeker makkelijk zwanger geworden?? Nooit tranen vergoten als het maand in, maand uit, jaar in, jaar uit weer niet gelukt is??!!! Wij hebben ook nooit echt IVF overwogen dus ik wilde misschien ook niet tot het uiterste gaan om een tweede kindje te krijgen, maar men, wat heeft het verschrikkelijk veel verdriet gegeven al die jaren...

En voor de rest zijn we het helemaal eens;) over wel (of juist niet!) in een potje plassen voor een medicijngigant.

Ja, makkelijk zwanger geworden. Dat wel. Wel eerst eventjes een hartoperatie moeten krijgen ( en een wachtlijst) voordat dat mocht, met het risico dat die ingreep niet zou lukken en er dus geen kinderen zouden komen, maar dat daargelaten. Ik denk dat ik het wel een beetje kan invoelen.

Als je onvruchtbaarheid bekijkt als een kwaal, dan is het een kwaal die je leven beinvloedt, maar niet bedreigt. Je gaat niet dood zonder kinderen. Voordat je kinderen hebt, ben je ook in staat om invulling te geven aan je leven. Ik sta niet achter dergelijke kunstgrepen, en heb vantevoren besloten daar dus ook niet aan mee te doen. Ik veroordeel niemand die daar wèl aan meedoet, ik wil er alleen niet aan meewerken. Simpel toch?
quote:

ik sta eigenlijk te kijken van een discussie over een onderwerp wat eigenlijk zo vanzelfsprekend moet zijn.

Vanzelfsprekend? Dat elke zwangere vrouw zijn urine moet afstaan? Dat vind ik alles behalve vanzelfsprekend.

Of bedoel je wellicht iets anders en vat ik het verkeerd op.

Ik heb overigens niet mee gedaan, kende Moeders voor Moeders niet. En volgende keer zal ik, dankzij bovenstaande argumenten, ook niet mee doen.
'It could be lupus'
Tilalia, even uit nieuwsgierigheid. Tot hoever sta jij nog wel achter kunstmatige ingrepen? Bijvoorbeeld hormonen slikken om een eisprong te reguleren om zo via de natuurlijke weg zwanger te worden? Vind je dat ook al niet meer natuurlijk?
'It could be lupus'
Dat vind ik nog wel kunnen, maar ook daar heb ik mijn reserves bij: om een onregelmatige cyclus in het gareel te krijgen: Ja. Maar als een vrouw helemaal geen eisprong heeft, denk ik dat je eerst moet kijken naar het waarom.

Maar op het moment dat een sperma en een ei het uit eigen beweging niet laten klikken, denk ik dat dat om een reden is. En dat je dat dan niet moet dwingen.
quote:

Dat je zelf geen IVF zou doen als je geen kinderen zou kunnen krijgen, prima moet je helemaal zelf weten. Die beslissing moet iedereen helemaal zelf maken. En tuurlijk bestaan er buiten IVF nog andere mogelijkheden zoals adoptie en pleegkinderen. Maar er zijn ook koppels die vanwege welke reden dan ook niet in aanmerking zouden komen voor adoptie. Denk aan bepaalde ziektes, leeftijd, kosten (adoptie kost nog steeds tegen de 10.000 euro) etc.

Van een heleboel middelen kunnen slechte dingen gemaakt worden, is dat dan een reden om daardoor de goede zaken terzijde te schuiven. Ik ben geen voorstander van IVF, dat klopt. Ik vind het te bizar voor woorden dat jij vindt dat ik dan alsnog in een potje zou moeten piesen om het wel mogelijk te maken.

Ik vind het argument dat adoptie te duur is en je dan dùs recht hebt op ivf (en recht op de pies van andere vrouwen) totaal en algeheel kul. Wat denk je dat ivf kost? Het is dat de overheid heeft besloten dat het deels in het pakket zit, want dat is nog veel duurder.

En vantevoren bedenken dat je niet geschikt bent als pleegouder: tja, je hebt ook geen garantie dat je geschikt bent als ouder van je eigen kind, dat moet je gewoon maar zien.

Ik ben niet voor ivf en andere kunstgrepen, ik zou er zelf nooit voor kiezen. Dan inderdaad maar adoptie, of geen kinderen. Ik denk dat je ook gewoon een rijk en gelukkig leven kunt hebben zonder kinderen. Het is dan heel jammer dat het niet lukt, maar ja, dat is dan eenmaal zo.

Helemaal mee eens! En als kanttekening wil ik toevoegen dat ja ik inderdaad heel makkelijk zwanger ben geworden. Dus ik weet heel goed dat ik makkelijk praten heb. Dat neemt niet weg dat ik er zo over denk.

Sterker nog (en nu zal ik wel het halve forum over me heen krijgen) ik ben van mening dat als vrouwen nou eens niet zo laat aan kinderen beginnen, ze misschien makkelijker zwanger worden. Uitzonderingen daar gelaten.
Applefreak, onvruchtbaarheid is van alle tijden hoor, ook uit de tijden dat vrouwen hun eerste kind nog op hun 21e kregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven