mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
.
Iedereen fijne kerst!!!

Twiedel jij goed aan t genieten???

Hier hopelijk ook genieten, we zijn net met zn alle van de buikgriep af.

Verder gaat t niet zo goed, met jzbaby gaat t steeds meer bergaf, van een tevreden rustige baby is de laatste 2 wk meer en meer een niet blije baby geworden. De ( verborgen) reflux wordt steeds erger, mannetje heeft verl pijn en is erg onrustig, slaapt slecht....
.
Jua, wat jammer dat het even niet zo lekker gaat. Ik had zo gehoopt dat je lekker kon blijven genieten van je blauwe wolk. Ben je al met jzbaby naar de huisarts geweest? Of contact gehad met de lactatiekundige? Sneu voor hem dat hij pijn heeft. Echt naar om te zien lijkt me dat.

Stella, gezellig als je op kraambezoek komt! Laat maar weten wanneer je in de buurt bent.

Wij dachten net even rustig te zitten en toen spuugde twietie haar bed onder en poepte Twietboy zijn luier vol.... Hard werken hoor, 2 kids
Allemaal fijne kerstdagen!!!

Hier is kerst niet zo goed begonnen, hiroman gisteren overgeven en zo, vandaag ik. Inmiddels al weer alles eruit, dus voel mij wel weer redelijk. Nou ja zal wel niet veel aankomen met kerst...

Jua, wat vervelend met je kleine mannetje. Zo zielig als hij pijn heeft en je staat machteloos. Wel al bij huisarts geweest?

Stella, ben benieuwd hoe koperspiraaltje je bevalt, als wij klaar zijn met baby's wil ik ook zo een of hormoonspiraaltje. Bedankt voor je opvoedadvies, we proberen het nu beetje zo te formuleren.

Twiedel, haha hard werken hè met twee, vind het gewoon een verademing als je er maar 1 thuishebt. Hoe gaat het met borstvoeding, drinken ze nu beiden bij je?

Loeszie, ook wel lekker om een weekje in het nieuwe jaar vrij te zijn, van kerstdagen rust je ook nooit echt uit. Blijft trouwens wel gek dat wzm eerste maanden wel doorsliep en nu niet meer, hadden jullie dat bij nzm ook?

Zo grappig we waren laatst even filmpjes aan het kijken van Hera driekwart jaar geleden, wat een veranderingen. Lopen, praten, eten, eigen willetje, eindelijk paar haartjes en jaja het zijn denken we krullen. Als Hera die filmpjes ziet zegt ze altijd dat het Hero is, zo schattig. Hero's mijlpalen vliegen op een of andere manier nog sneller voorbij. Rolt, lacht, eet fruit en groente, kleine aanzet tot kruipen. Kortom al soort eindejaarsconference van tevreden moeder...
Ach Jua wat sneu dat jullie mannetje pijn heeft...is het echt reflux? Of ook combi met sprongetje/krampjeshoogtepunt (is hij niet ongveer 6 weken nu?) Hopelijk gaat het wat beter inmiddels

Wow Hiro wat heb jij toch snelle kindjes..een aanzet tot kruipen?? En wiehooe krullen

Stella ook aan de spiraal gezellig

Hier ook even wat zware nachten. Mini zit (denk ik) in een sprongetje en gaat af en toe heel moeilijk slapen. Soms ook ineens hard aan het huilen 's nacht en ontroostbaar. Heel zielig. Ook voor ons want zo zijn de kerstdagen wel heel vermoeiend. Gisteren bij vrienden gegeten en toen gingen ze allebei lief slapen daar. Tot 22 uur toen werd mini wakker en die heeft niet meer geslapen tot 1 uur dat we thuis waren. En toen werd ze nog eens om 3 uur wakker, van 4 tot 5, rond 6 uur ging mijn wekker (vergeten uit te zetten), kortom ik was kapot. En vanmiddag weer zo'n bui van totaal niet willen slapen. Kweetniet hoor maar vind het niet normaal dat een baby van 6 maanden van 15 tot bijna 20 uur wakker is. Maar goed nu is iedereen eindelijk op 1 oor en ik ga ook zo. Pfff dit zijn echt zware tijden zo met dat nachtwerk. Nachtvoedingen zijn 1 ding maar dat nachtbraken van mini dat vind ik bijna niet te doen. Dat had NZM niet, die sliep trouwens met 6 maanden door, dat zie ik mini nog niet doen. Maar goed, duimen maar dat het alleen maar de 6 maanden sprong is ofzo
.
Pff loeszie dat is wel heel zwaar ja!! Voor mij wel herkenbaar van JZ, die sliep ook altijd zo weinig bij elke sprong. Hopelijk is t bij WZM ook echt de sprong en heeeeeeel snel over!

Heb je nog wel van je kerst kunnen genieten?

Stella, bij jou dus ook weer pittig, verkoudheden blijven hem ook maar niet bespraard he?

Intressante theorie van de 2de kinderen, hoop dat t hier niet gaat uitkomen aangezien de 1ste al pas bij 7 mnd doorsliep.

Heb trouwens in mijn omgeving alleen maar voorbeelden waar de 1ste, 2de en soms 3de allemaal snel doorsliepen dus ik houd mijn oren zo ie zo maar vaak dicht....haha

Iedereen verder fijne kerst gehad?

Hiro bij jullie de buikgriep niet doorgezet hoop ik?

En bij twiet ook niet, begreep dat twietie ook ziek begon??

Hier een rare kerst gehad, zijn allebei lang ziek geweest. Juaman was 1ste kerstdag weer wat beter en bij mij ging t gisteravond pas de goede kant op. Ik haal t lekkere eten deze dagen wel in haha. Wel meteen 2 1/2 kg zwangerschapsvet kwijt, dat is mooi meegenomen.

Met jzbaby gaat t ook weer beter gelukkkig. Hij heeft vanaf t begin al last van de reflux maar met de nodige maatregelen is t nog enigsinds te behappen. Vorige week begon t echter heel erg te worden, met de dag erger....zo zielig. Nu denk ik ( en hoop ik achteraf) dat hij ook last van t buikgriepvirus heeft gehad. Wij hadden zelf ook veel last van onze maag, incl erge maagpijn en maagzuur. Dus dat kan t bij hem extra erg hebben gemaakt?

5 weken sprong erbij en je bent compleet.....

We proberen nog ff zonder medicatie ( hebben wel wat van onze homeopaat)...

Nu vandaag meteen een pittige dag denk ik met 2 kids, ik ben erg slap en moe nog en zo boodschappen doen en meteen door naar t z'huis voor een echo van JZbaby's heupjes. Jz heeft een spreidtuigje gehad dus moet dit bij jzbaby ook gecheckt worden. Hopelijk is t bij hem wel allemaal goed.
Jua, bedankt voor je mooie kaartje! Wat staan je mannen er stoer op. Is je vader inmiddels al langs geweest? Hoe ging dat? En hoe ging de dag vandaag, heb je het een beetje gered?

Loeszie, kan mij voorstellen dat al dat nachtwerk echt killing is, ben je nog bezig met bv afbouwen?

Stella, en lekker dagje met z'n tweetjes gehad? Soms wel even heel erg lekker hè?!

Had vandaag nog vrij, maar man niet, Hero was alleen nog beetje ziek dus die heb ik vandaag niet naar kdv gebracht. Geloof dat Hera echt een van de weinige kindjes daar was, dus volgens mij heeft ze lekker veel aandacht gehad. Ben zelf gelukkig wel weer helemaal opgeknapt. Vandaag eerste half jaar van Hero z'n foto's uitgezocht, wel leuk om te doen en zo schattig om al die 'oude' babyfoto's weer te bekijken.
Pfff wat een nacht, van drie tot vijf in de weer geweest met Hero. Nog meer respect voor degene met niet doorslapende kindjes. Maar goed Hero slaapt nu dus, Hera helaas niet en ik dus ook niet.
Hier ook een @##%% nacht weer...na 1 lekkere nacht waarin JZB maar 1 keer kwam ( 00.00/3.30 en 6.30 ) weer een normale nacht en na elke voeding ook weer veel met hem bezig....reflux was weer wat erger...Je hoort t gewoon omhoog komen...

Hiro hopelijk dat hera nog gaat slapen?!!
ps hiro: mijn vader komt morgen ( vorig weekend waren wij met zijn alle ziek) vind t wel erg spannend...
Zo, de meiden zitten beiden even lekker te spelen.

Hier ook goede dagen gehad, wel mega druk en 3 nachten in Tilburg geslapen wat ik voorlopig niet meer doe. Vind mijn ouders erg leuk en lief maar 4 dagen daar zitten en weinig doen was niet echt een succes. Thuis ga je lekker je eigen gang, doe je zo bij een ander toch niet. Het was gezellig natuurlijk maar na een paar dagen is het toch echt lang genoeg geweest

Sapje heeft de dagen voor kerst erg gehoest en verkouden geweest, soms ook slecht geslapen. Nu ben ik aan de beurt en sinds vandaag ook Babysapje. Allebei helemaal vol, hoesten en niezen, bah. Voel me echt belabberd. Babysapje gaat de afgelopen dagen heel moeilijk slapen, steeds huilend wakker en als ik maar probeer weg te lopen bij dr bedje begint ze weer. Met als uitschieter 2e kerstdag, toen sliep ze om 23.30uur. Komt echt nooit voor, dit was de eerste keer dat ze dit heeft. Uiteindelijk was ze dus oververmoeid en bleef ze daardoor ontroostbaar. Met veel geduld uiteindelijk in slaap gekregen. Dagen ervoor ook, gisteravond weer. Maar vandaag is ze dus echt ziekig, dus ik denk dat dat de oorzaak was. Ik kan in zulke situaties gelukkig heel rustig blijven en alle geduld opbrengen. Heb dan geen problemen om mn avond daarvoor op te offeren, omdat ik weet dat er iets is omdat ze dit nooit heeft. Dus dan is er echt iets.

Verder gaat het goed met de meiden. Babysapje schuift een beetje de kamer door, zittend, voornamelijk achteruit dus moet gaan opletten waar ze allemaal bij kan '-) . Op dit moment haalt ze een mand tijdschriften leeg. En Sapje is lief maar moest afkicken van 4 dagen volle aandacht. Ze speelt wel lief maar wil het liefste toch alles samen doen, wil veel knutselen en verhaaltjes voorgelezen hebben. Haar derde verjaardag komt nu echt dichterbij, nog 3 weekjes!

Jua, wat spannend morgen. Komt je (stief)moeder niet mee? Gelukkig zijn jullie allemaal wel weer een beetje opgeknapt! Wat zielig dat JZB reflux heeft, hopelijk gaat het beter de komende tijd. Geloof dat ze er echt overheen moeten groeien uiteindelijk he?

Hiro, wat sneu dat Hero niet lekker is! En leuk die foto's uitzoeken! Ik ben ook weer bezig met het afgelopen half jaar uitzoeken om in te gaan plakken. Leuk om terug te kijken altijd!

Stella, bij jullie ook al snotneuzen. Pfff, klinkt ook als heftige nachten. Nog een lekkere dag gehad samen zonder de mannetjes? Definitief gekozen voor een koperspiraaltje?

Loeszie, knuffel voor de nachten! Mooie foto's zie ik steeds op FB van je meiden, lekker is dat wandelen he, even frisse lucht halen!

Twiedel, hoe zijn jullie kerstdagen verlopen? Waarschijnlijk niet veel anders dan de dagen ervoor en erna lijkt me zo met zo'n kersvers mannetje in jullie mooie gezin erbij?! Is Twietie een beetje gewend aan het feit dat haar broertje er steeds is en dus niet meer weggaat? Ben ook benieuwd hoe je dat doet met de bv, drinken ze beide bij je?

Moet Sapje nu even gaan helpen een playmobil poppetje op schoot te zetten bij een ander poppetje!

p.s. Jullie nog cadeau ideeen voor een 1e verjaardag? Vind het voor Babysapje zo lastig aangezien we al zoveel hebben. Mag voor de opa's en oma's wel wat groters bedenken... maar wat?
ooh beterschap voor alle zieke mama's en kindjes...zwaar zo die avonden. Hier blijft het ook pet. Slaapt de ene goed in 's avonds heb je weer last van een wandelende peuter. Gisteren toch maar weer het hekje in haar bed terug gezet. Ze bleef haar kamer uit komen om rond te scharrelen, poes aaien etc

Eergisteren sliep ze pas om 22 uur! En dan mini, die kan er ook wat van. Die wilde ook niet slapen gisteren. Zucht. Ik ben echt toe aan een rustige avond en nacht. Vanavond rijden we naar Zeeland, zitten in een huisje daar. Hopelijk gaat het goed daar met slapen want ik heb bijna geen geduld meer. Tja Sap jij kan geduld opbrengen bij 1 x maar hier is het om de haverklap. Het gaat me niet in de koude kleren zitten al een half jaar nachtvoedingen en nu de avonden ook weer prut

Wow Sapje alweer bijna drie, niet te geloven! Leuke doekenfoto's zag ik, deag is supermooi!

Hiro ook al zieke kindjes

voor jouw kleintje Jua, zo zielig die reflux

Stella je hebt gelijk hoor, beter geen kindjes vergelijken. Het is meer dat ik gewoon hoop dat het beter gaat met slapen. Hoe is het daar?

Nou tot later (ben aan het werk) *zwaai*
Zo, hier liggen de kids ook allebei te slapen, dus ik kan even hier komen. Ik zal eerst maar eens vertellen hoe het er in huize Twiet aan toe gaat, aangezien jullie daar zo lief naar vragen.

Allereerst is Twietboy echt een schatje! Hij is zo lief en tevreden. Hij slaapt heel veel. Dat zijn we helemaal niet gewend van Twietie, dus dat voelt af en toe wel gek, maar ook heerlijk! . Op de dagen dat Twietie naar de opvang is, voelt het heel relaxed.

Twietie heeft het er namelijk wel moeilijk mee. Ze is duidelijk trots op haar broertje maar is wel erg opstandig en aan het peuterpuberen. Veel huilbuien om niks en erg haar grenzen aan het opzoeken. Ze eet zo mogelijk nog slechter als normaal en heeft ook wat moeite met haar ontlasting. Ik denk dat ze het bewust ophoudt. Het is allemaal heel verklaarbaar, maar soms zijn die dwarse buien erg moeilijk om mee om te gaan. Ik vind het lastig om de balans te vinden tussen begripvol en duidelijk. Soms vind ik ons nu wel iets te streng, maar ja, ons lontje is door vermoeidheid ook niet zo lang.

Daarom is het wel erg prettig dat Twietman nu twee weken vakantie heeft. Dan kunnen we onze krachten verdelen. Bovendien komt de visite nu ook vrij verspreid over deze weken. We hebben vaak 1 of hooguit 2 kraambezoekjes op een dag. Zo blijft het behapbaar.

Twietie wil overigens ook weer vaak bij mij drinken. Vorige week was het heel erg en wilde ze elke keer nadat ik Twietboy gevoed had. Nu is het gelukkig al iets minder. Ik probeer het te sturen door haar uit te leggen dat Twietboy eerst moet en ik hang er eigenlijk altijd een tijdslimiet aan. Dan tel ik tot tien en dan moet ze stoppen. Soms wordt ze dan heel boos, maar als ik dat niet doe, blijft ze doordrinken en heb ik straks een overproductie. Ik had overigens verwacht dat ze zou moeten wennen aan de stroom melk die er nu ineens weer is, maar dat is voor haar geen probleem. Ze drinkt het lekker weg. Soms wel heel fijn, als ik behoorlijk wat stuwing heb .

Zelf voel ik me best fit, maar ik ben dan ook nog niet zo actief geweest. Ik rommel voornamelijk in huis. Het is er ook het weer niet echt voor om naar buiten te gaan.

Loes, voor je nachten. Dat is echt heftig. Is ze dan wel vrolijk? Ook als ze overdag zo lang wakker is? En valt ze dan overdag ook niet in de doek in slaap? Je hebt nu zulke mooie doeken, daar zou ik wel een slaapje in willen doen!

Jua, pff, jullie krijgen het ook wel voor je kiezen. Lijkt me echt zwaar om zo kort na de bevalling buikgriep te krijgen. Heb je het gister gered met de twee jongens? Zielig voor JZB dat hij zo'n last heeft van de reflux. Ga je daar nog mee naar de kinderarts?

Spannend dat je vader morgen komt. Veel succes! Ik kan me voorstellen dat je daar heel zenuwachtig voor bent.

Hiro, jeej voor de krulletjes van Hera! Gaaf zeg! Ik heb laatst nog van iemand gehoord dat hoe later kindjes haar krijgen, hoe steviger het haar is. Dus Hera krijgt vast een hele bos vol mooie krullen! Is Hero vandaag weer aan het opknappen? Moest hij ook spugen of was hij gewoon niet lekker?

Stella, leuk dat KVR de bijvoeding zo lekker vindt! Maar wel lastig dat hij nu in zo'n sprong zit.

Je pakketje is trouwens aangekomen, bedankt!

Sap, ongelooflijk dat Sapje alweer bijna 3 is en babySapje bijna 1! Waar blijft de tijd?! Hebben jullie voor Sapje al wel een cadeau bedacht? Voor babySapje zou ik het ook echt niet weten. Ik denk dat ik iets kleins zou doen, want zelf beseft ze het toch nog niet.

Trouwens, allemaal bedankt voor de leuke kaartjes en reacties op ons geboortekaartje! Super!
Cross met Loes. Ik weet precies hoe je je voelt. Op een gegeven moment wil je zo graag eens een avondje rustig op de bank zitten zonder een kind om je heen. Helaas heb ik de gouden tip ook niet. Ik vond trouwens de periode tussen een half jaar en een jaar ook het zwaarst. Daarna kon ik het beter accepteren ofzo. Ik denk dat je in die tijd ook op je zwakst bent, want je bent lichamelijk toch niet helemaal bekomen van de zwangerschap en bevalling, maar er wordt al wel van je verwacht dat je alles weer op volle sterkte doet. Dus nog een extra voor jou Loes!
Thanks Twiedel :-)

Sterkte met de peuterpuberbuien, klinkt allemaal heeel herkenbaar We zijn hier af en toe ook wel streng hoor, wij zijn ook maar mensen en als je iets al 100x uitgelegd hebt dan is het ook eens een keertje klaar zeg maar. Maar goed, meestal is ze superlief. Het is ook niet niks een broertje of zusje erbij.

Ja die doekjes van mij haha. Ik krijg nog een aantal heule mooie erbij, maar er zullen er zeker een aantal moeten gaan. Mini is niet echt een doekenslaper, ze doet er minidutjes in. Meestal schrikt ze wel weer wakker door peutergegil. Echt rustig en goed slaapt ze in haar bedje. Met kerst ging ze lief slapen om 19 uur en toen een avondvoeding om 22 uur. Vervolgens bleef ze gewoon wakker tot we thuis waren na 1 uur. Lag ze in de maxicosi met ogen open rond te kijken. Nu proberen we het einde van de middag slaapje maar over te slaan. Maar goed toen was ze weer wakker tussen 22 en 00 uur. Zo blijven we aanmodderen zeg maar.

Oh zo leuk om foto's te zien van twietboy, zo lief weer een iniemini babietje, en dan in de Amitola, prachtig! Raar weer om ineens zo weinig gewicht te dragen. Lekker dat hij zo goed slaapt...hopelijk blijft dat zo.

Oh ja de BV is behoorlijk ingestort omdat mini overdag echt te onrustig dronk. Nu alleen nog ergens in de avond of nacht een voeding. Ik vind het wel mooi zo. Toch maar mooi een half jaar bijna volledig gevoed, wie had dat gedacht? Mooi mijn kolf verkopen en dan kan ik weer een doekje kopen haha!
Loeszie, bedoelde het niet vervelend.. Bedoel meer dat ik de luxe heb dat dit zo weinig voorkomt en dat ik mezelf dan ook echt 'verplicht' geen seconde te denken 'bah, wat vervelend' of me te ergeren. Die enkele keren dat dit voorkomt moet ik toch gewoon met liefde kunnen doen! Ik weet namelijk hoe zwaar het ook kan zijn, als ik lees bij jullie en hoor om me heen hoe pittig de nachten soms kunnen zijn!

Dikke knuffel voor jullie!! Heb echt respect! En kan me enorm voorstellen dat je erg toe bent aan even een relaxte avond voor jezelf!
Twiedel, Twietboy klinkt als een heerlijk mannetje. Lekker van genieten, hopelijk krijgt hij geen krampjes!

Logisch dat Twietie moet wennen, het is ook nogal wat een broertje erbij die veel aandacht nodig heeft. En dan wil hij óók bij mama drinken, dat moet toch ook heel gek zijn voor haar. Ik zou denk ik ondanks dat het een pittige verandering voor haar is ook wel streng blijven, en proberen de regels die je had te handhaven. Wel lastig van dat eten... en haar ontlasting.. Hopelijk gaat dat snel beter!

Sapje krijgt van ons een tafeltent (die ga ik zelf maken, heb al maanden vanalles in huis maar moet er nog steeds aan beginnen), een loopfiets en een flikflak horloge van de opa's en oma's. Iets kleins voor Babysapje is prima natuurlijk, maar zelfs dan ben ik tamelijk inspiratieloos...

Moet nu door met de was, het was een enorme berg om te vouwen!
Sap, herkenbaar dilemma als je al zoveel hebt om dan nog iets leuks voor babysapje te vragen. Misschien iets leuks voor in de tuin, trampoline ofzo?

Twiedel, vervelend met dat eten. Blijft bij twietie toch altijd wel een ding. Besef mezelf altijd goed dat het wel heel makkelijk is als je van die makkelijke eters hebt, die bovendien ook nog wel wat vetjes kunnen missen. Merk je ook al dat ze last van haar buikje krijgt, door haar ontlasting op te houden?

Loeszie, zo ontzettend zwaar zo te lezen. Nog wel even complimenten voor je borstvoeding van maar liefst half jaar, heb je toch wel echt sterk in doorgezet. Zag ik nou op fb trouwens drie nieuwe doeken???

Even een bekentenis, ik baalde er vannacht echt zo van dat Hero zo lang aan het spoken was, was zo moe. En helaas geen modelmoeder, dus heb hem wel even streng toegesproken, kreeg alleen daarna meteen megagrote lach van hem. Voelde mij toen wel schuldig, maar kan mij heel eerlijk gezegd best voorstellen dat een huilbaby je tot wanhoop drijft. Nou ja kerstvakantie valt gewoon best wel beetje tegen qua uitrusten, maandag hiroman ziek, dinsdag ik, donderdag Hero thuisgehouden en dus geen dag voor mijzelf en nu dus al drie keer op rij de nachten... Hoop maar dat hij snel weer opknapt, rare is eigenlijk dat hij ook niet echt ziek is, af en toe grote kotsbui, maar wel gewoon plasluiers, lacht ook wel, af en toe last van zijn buikje, geen koorts. Nou ja zal wel een of ander buikgriepvirusje zijn.

Jua, heel veel sterkte morgen, zal wel heel vreemd zijn na anderhalf jaar. Hoop dat het jou in ieder geval goed doet en niet heel verdrietig maakt.
En goed nieuws voor Lusy, wat fijn dat alles goed was!!!
.
Iets leuks voor buiten is wel een goed idee Hiro! Eens kijken of je dat nu wel al kunt kopen. Die Wheelybug is super leuk Stella! Alleen hebben we een houten loopfietsje, van Sapje, dus dat is een beetje zonde.

En ja, een horloge

Vooral omdat ze het denk ik leuk vindt om hem om te hebben, net zoals papa en mama. Maar ze kijkt eigenlijk elke dag al op de klok en vraagt ernaar. En dan in de zin van 'als de wijzer op de 6 staat gaan we douchen' bijvoorbeeld. En dat vindt ze super interessant!

Hiro, ik schiet heel soms ook even uit mijn slof hoor, baal achteraf wel altijd, maar echt schuldig voel ik me nooit zo. Want ook ik kan wel eens mijn geduld verliezen en die enkele keer dat het gebeurt... Tja, ik geloof dat dat menselijk is.

Neemt niet weg dat ik dan achteraf denk had ik het nou even zo en zo aangepakt dan had dit en dat voorkomen kunnen worden.

Balen dat de vakantie zo in het water valt. Voor je het weet is hij weer voorbij hè...

Hier dus ook aan het kwakkelen net nu we vrij hebben. Ook balen. Net weer met een hoestende en hese babysapje beneden gezeten tot 21.15uur. We dachten net nog terug aan toen sapje bijna 1 was. Zij was toen ook ziek op onze vrije dagen tussen kerst en oud en nieuw en had toen die blaasontsteking.

Stella, wat gezellig dat je neefje er is! Kan me voorstellen dat dat even heel anders is om hem te vermaken haha. Ik twijfel een beetje tussen een loopfiets (heeft ze nog niet) en een gewoon fietsje met zijwieltjes, maar na wat leeswerk en een topic hier op Viva gaan we toch voor de loopfiets. In de zomer kan ik dan evt zelf een gewoon fietsje voor haar kopen. Bij jullie alles weer uit de snottebellen en verkoudheden?

Ik heb alles al in huis voor de tent, van de grote lap stof incl bijpassende garen en allerlei kleuren fleece voor de aankleding ervan! Nu nog aan de slag gaan...

En idd, ik besef heel erg hoeveel geluk we hebben met onze slaapkopjes!
Stella, wat leuk dat je neefje er is? Hebben jullie nog iets leuks gedaan?

Jua, hoe ging het met je vader? Je tante was er ook bij toch?

Sap, straks wel even foto van je tentje maken hoor, ben benieuwd. Bij mij zouden lapjes stof altijd lapjes stof blijven, wel knap dat jij er gewoon een tent van kunt maken.

Zit toch een beetje in de rats met Hero. Overdag vrolijk, wel iets meer spugen dan normaal. 'S nachts huilen van volgens mij de krampjes. Maar we hebben hem niets anders gegeven dan normaal, hij heeft geen koorts. Zucht, heb hem vannacht beneden in de box gelegd en laten huilen, wel even moeilijk, maar de hele nacht met hem lopen is voor hem en voor mij ook geen doen. Is wel redelijk goed gegaan, om 10 uur, 12 uur, 2 uur en 4 uur gehuild, maar binnen 10 minuten stil, om 5 uur weer huilen en heb ik hem eruit gehaald. Drinkt wel gewoon goed, ook plasluiers en poepbroeken. Zal ik nou naar de dokter, ben beetje bang om uren in wachtkamer te zitten en eruit te gaan met mededeling dat het gewoon krampjes zijn. Maar die tijd is toch wel beetje over zou ik zeggen?
Misschien tandjes? Of had hij die al? Dat was hier de oorzaak van het nachtelijke gehuil. Nu is er eentje aan het doorkomen en slaapt ze godzijdank weer een stuk beter. Heb je hem nou in de box laten slapen? Dat zou mini niet kunnen haha. Hier was het ook vaak harder huilen als je er dan naar toe ging. Uiteindelijk hebben we een paar keer ten einde raad maar wat vloeibare paracetamol gegeven want ze had echt ergens last van. Nou een tandje dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven