mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Lastig Hiro. Heb je echt het idee dat hij pijn heeft of zou het ook 'gewoon' een sprongetje kunnen zijn? Als je het niet vertrouwt, zou ik toch met hem naar de dokter gaan. So what als je te horen krijgt het toch krampjes zijn, dan weet je het in ieder geval zeker. En wie weet heeft de dokter een idee waardoor het komt (misschien toch bepaald eten?). Ik snap je twijfel wel hoor, ik stap zelf ook niet zo snel naar de dokter. Maar je klinkt ongerust en dan kun je beter een keer te veel gaan dan te weinig. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Jua, ik ben ook heel benieuwd hoe het met je vader ging. Ik hoop dat het een positief bezoek was. Kende JZ hem eigenlijk nog?

Sap, wat een leuk idee, een horloge voor Sapje! Ik zie al helemaal voor me hoe ze daar wijs mee rond loopt.

Is Babysapje al aan het kruipen? Ik dacht dat ik zo'n foto voorbij zag komen. Ze wordt al echt een dreumes zeg!

Stella, was het gezellig met je neefje? Leuk dat hij kwam logeren! Kan Steltje ook goed met hem opschieten? Die vindt zo'n oude stoere jongen vast reuze interessant.

Vandaag hebben we een hele fijne dag gehad. De hele dag in huis gebleven. Twietie lijkt weer een beetje tot rust te komen. Geen enkele driftbui gehad vandaag, terwijl ze haar middagslaapje heeft overgeslagen. Alleen Twietboy is nu ook wat verkouden, zo zielig om te zien. Hij heeft soms echt last van snot en slijm op zijn borst. Daar moet hij dan ook van spugen. Ik ben dan elke keer bang dat hij niet genoeg voeding binnen houdt, maar hij vraagt er niet extra om dus hij zal het zelf vast regelen.

Morgen gaan we naar mijn ouders toe om de jaarwisseling te vieren. Voor het eerst met Twietboy in de trein. Ik heb er echt zin in om lekker burgerlijk met het hele gezin op pad te gaan :-).

Ik vind het zo grappig, want aan de ene kant merken we nauwelijks dat Twietboy er is. Hij draait gewoon mee en het kost me tot nu toe niet veel extra energie. Maar als ik dan bedenk dat we morgen met zijn vieren in de trein zitten, dan voelt het ineens alsof we een heel groot gezin hebben. Dan dringt het ineens tot me door: we zijn nu met zijn vieren! Nou ja, een beetje lastig omschrijven maar ik voel me in ieder geval heel rijk met drie lieverds om me heen.
.
.
Twiedel, wat mooi geschreven! Kan me dat gevoel nog wel herinneren, ineens het besef nóg meer een gezin te zijn. Heerlijk dat het met twietie wat beter gaat ook, is ze ondertussen naar de wc geweest al?

Babysapje kruipt nog niet hoor! We hadden alleen even haar knietjes onder dr billen gezet, vond de erg leuk maar zelf zo blijven zitten is er nog niet bij!

Hiro, lastig zeg! En wel herkenbaar! Babysapje heeft het nu ook een week. Op dit moment loop ik rondjes in de kamer met haar in de draagdoek, omdat ze niet wil slapen.. ik heb hier het idee dat get derde randje eraan komt. De eerste huilavonden niet,maar toen voelde ik ook echt niks komen. Nu lijk ik sinds gisteren toch een licht bobbeltje in haar tandvlees te voelen. Dat zou het wel verklaren. Ik hoop dat het tandje snel doorkomt. Morgen ook lastig als ze zo onrustig is met een huis vol visite en twee andere baby's boven in bed.. maar ja. Babysapje is trouwens ook nog steeds verkouden en haar stem kwijt, dat zal er ook mee te maken hebben. Zo zielig, ze piept en huilt zo sneu ..

Is Hero overdag wel gewoon gezellig en slaapt hij dan wel goed? Dan zou het echt helemaal hetzelfde zijn als hier.

Volg je gevoel qua dokter! Beter 20 X voor niks dan 1 X te laat!!

Nou, ik wandel nog even door, ze lijkt niet te gaan slapen en murmelt vanalles. Dan zo toch maar weer in bed proberen..

Dan kan ik zelf ook gaan slapen, heb ontzettende keelpijn nog steeds!!
Hier trouwens ook een zetpil bij onrust en geen idee wat er is, met als doel iig lekker slapen.
Hai Stella! Wat zielig dat Steltje zo'n last had van zijn piemel. Gelukkig was er niks aan de hand. Hopelijk heeft hij er vannacht geen last meer van en kunnen jullie allemaal wat beter slapen (en anders; lang leve de paracetamol ).

Leuk dat je naar Nijntje bent geweest! Twietie kijkt momenteel regelmatig de musical op youtube op mijn telefoon. Laatst hoorde ik haar uit haar hoofd hele scenes letterlijk naspelen, met dezelfde intonatie. Nijntje is gelukkig pedagogisch heel verantwoord haha.

Vanmiddag hadden we trouwens nog wel de buren op bezoek met hun peuterzoon en die zeiden ook al dat het echte opvoeden nu begonnen was. Dus het slechte luisteren, grenzen opzoeken en eigen wil ontdekken is echt een Fase die bij deze leeftijd hoort. Ik ben alleen bang dat het een hele lange Faaaaase is, dus ik geniet extra van dagen waarop het allemaal wat soepeler verloopt (zoals vandaag).
Ha Stella, cross!! Mijn schema voor Babysapje nu ie anders, maar ze is natuurlijk ouder. Kan t schema van toen nog wel eens voor je opzoeken.

Sapje begint hier trouwens ook wat meer buien te krijgen... Het 'van papa mag dat wel' komt ineens dagelijks voorbij, de slimmerd. Soms echt onderhandelen maar driftbuien of straffen gelukkig nog niet. Wel veel geduld nodig.

Overigens heeft het snoepen rond sint en kerst wel gezorgd voor steeds zeuren of ze wat lekkers mag. Eens bedenken hoe we uit die fase gaan komen
Ze slaapt nu... Ik loop nog steeds rondjes, maar hoe krijg ik haar nu nog in haar bedje... Pfff.
En haaai Sap! :-D

Arme Babysapje. Die tandjes zijn ook echt ellende zeg. Ik snap niet waarom die kleintjes daar zo'n last van moeten hebben. Dat hadden ze wel even anders kunnen regelen. Beterschap voor Babysapje en natuurlijk ook voor jezelf!
.
Ja Twiedel, waarom moeten ze daar zo'n last van hebben inderdaad! Zielig! Maar dat denk ik ook vaak bij andere dingen. Veel ontwikkelingen gaan best gepaard met frustraties voor die kleintjes, om uiteindelijk wel weer iets te kunnen of leren.

Succes en veel plezier met de reis morgen! Ook een logeerpartij neem ik aan?

Stella, wat lekker rustig morgen, ideaal! Ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat we lekker thuis zijn, toch wel makkelijk met 2 kinderen! We krijgen 9 man op visite, waarvan 2 stellen met baby en peuter. Dan liggen al onze slaapkamers vol morgen!

Ik ben ook na dat 6 maanden bezoek aan de slag gegaan. Tot die tijd niet eens zo bij stil gestaan wat al kon en mocht.Ik heb even het schema erbij gepakt van toen ze bijna 6 maanden oud was (alle tijden zijn ongeveer tijden):

7:45uur fles 210+7

ong 9:00-10:30uur slapen

11:30uur fles 210+7

ong 12:30-14:30uur slapen

15:30uur fles 210+7

ong 17:00-18:00uur warme hap

19:00uur fles 150+5

19:15uur slapen

Als ik dit lees lijkt het alweer zoooo lang geleden dat ze alleen flesjes dronk

Ik ben geloof ik wel vlak hierna gaan opbouwen. Bij 6,5 maand is het al zo (alle tijden zijn ongeveer tijden):

8:00uur fles 210+7

9:00-10:30uur slapen

11:00uur fruithapje en water

12:15uur 1 boterham met boter en fles 150+5

13:00-15:00uur slapen

16:00uur broodkorstje

16:30uur warm hapje+ yoghurt na

(17:00-17:45uur slapen)

18:45uur fles 210+7

19:15uur slapen

Wanneer moet je weer met KVR naar het CB?

Leuk dat Steltje ook nog wel gedragen wil worden! Super leuke foto van jullie samen! Wat voelt dat knus he, lekker wandelen en de kids zo lekker dicht bij je. Sapje is trouwens ook dol op wandelen, erop uit gaan. Breekt ook lekker zo'n binnenhang dag vind ik!

Babysapje slaapt sinds 22:15uur... Sliep in de doek echt een ieniemienie dutje van 10min. Daarna maar weer in bed gelegd. Huilen....Als ik erbij zat begon ze te lolbroeken. Lachen naar me, geluidjes maken. Ze ging zelfs klappen (dat kan ze sinds kort, doet ze de hele dag, met een trots koppie erbij).. Nou toen dacht ik, ik ga, dan maar ff huilen. 10min is dan echt mij maximum, dus na 10min terug, weer erbij zitten (stoel naast dr bed gezet), gaat ze op dr buikje draaien om mij aan te kunnen raken, armpjes door de spijlen van het bed, weer lachen... Dus ben weer gegaan. En zo nog 2x, maar dan niet erbij gaan zitten.

Herinnerde me ook ineens weer dat het bij Sapje ook wel eens zo is geweest.. Dat moment waarop je je ineens afvraagt of ze het niet bewust doen omdat ze beseffen dat je komt en aandacht geeft als ze huilen. Lastig is dan nu dat ze niet lekker is, waardoor je twijfelt of dat het is. Ook dat aankomende tandje maakt het lastig. Na 4 x teruggaan is ze gaan slapen gelukkig. Dus nu toch een beetje het idee dat ze wel weet wat ze doet... icm niet lekker meteen zelf in slaap vallen door dr verkoudheid, tandje..

Wat een puzzel soms he, die ukkies
quote:stella78 schreef op 30 december 2012 @ 20:30:

Oh ja, en etende-babymoeders, wat geven jullie je kindjes nu te eten op een dag? Ik ben echt een beetje aan het klooien ermee nu voor m'n gevoel. Wil ook eigenlijk echt van minimaal één van de avond/nachtvoedingen af, maar overdag drinkt hij zijn melk zo slecht dat ie dat gewoon ook moet inhalen 's nachts.

Nu is het zoiets (tijden bij benadering, soms gaat het ook ineens weer heel anders ):

8 a 9u fles, waarvan hij dan +/- 60 a 70 cc drinkt (vanochtend pap geprobeerd, dat bliefde hij niet echt beter dan de melk)

10 a 11u fruithap (zelf gepureerd of een (klein) potje, soms een stukje)

13u a 14u fles (daar drinkt ie denk ik zo'n 100cc van), de laatste dagen rond deze tijd ook een stukje brood.

17u groentehap (meestal zelfgemaakt, zo'n 150g denk ik)

19u/19.30u fles 180+6 (was 210+7, maar dat drinkt ie momenteel toch niet), die drinkt ie redelijk momenteel, meestal bijna op..

23 a 0u fles (180+6, fles bijna leeg)

4 a 5u fles (180+6, fles bijna leeg)

Hoe doen jullie het?

Lijkt heel erg op ons schema Stella. Hier ook veel gerommel met bijvoeding. Ik weet soms simpelweg niet waar ik de tijd vandaan moet halen voor al die voedingen. Ons schema ongeveer:

ergens tussen 7-8 fles 180/6

10 fruit

11-12 fles 180cc

15-16 fles 180cc

17-18 groentehap

19 fles 180cc

tussen 21-00 ergens nog een keer 180cc

tussen 3-5 ergens nog een keer 150cc

Veeeeel flessen dus nog en ze gaan echt niet elke keer leeg. Ik probeer die van 19 uur wel helemaal erin te stoppen maar dat helpt niks. Ze houdt echt een ritme van elke 4 uur drinken aan. Zucht.

Wow met 6 maanden al aan het brood? Ben compleet vergeten dat dat al moest, ik had 7/8 maanden in mijn hoofd? *zoekt lijst van Kleintjes*

En wow Sabine ik vind 10 minuten laten huilen wel veel bij tandenleed. Ieder voor zich natuurlijk maar er is blijkbaar iets (zeker bij een baby die normaal gewoon heel goed slaapt), waarom laat je haar dan toch zo lang huilen? Ik snap het schema van steeds even terug gaan en even laten huilen wel als het al maanden heel slecht gaat met slapen, maar nu heeft babysapje je toch gewoon nodig lijkt mij? Zo vaak komt het bij jullie toch niet voor? Ik zit regelmatig nog met baby om die tijd beneden Ik wil je graag begrijpen hierin want dat doe ik niet...(zeker omdat je in eerdere post zei dat je juist geduld hier had omdat het niet vaak voorkomt..)

Oooh mooie familiefoto zag ik Twiedel!

En ook die van jullie Stella
Oh gevonden..met 6 maanden inderdaad broodkost, 7 maanden volkorenbrood/pap...

Pfff nog meer voedingsmomenten
Nou loeszie, ik kan het wel een toelichten :-)

Tot gisteren heb ik haar niet laten huilen, dus wat ik eerder schreef klopt wel. Dan zat ik bij haar, was ze beneden bij ons, trooste ik etc. Maar omdat ik gisteren dus aan haar bedje zat en ze duidelijk erg vrolijk was (klappen, brabbelen, lachen, rollen) had ik ineens het gevoel dat ze heel goed weet dat ik blijf als ze gaat huilen als ik wegloop.

Ik vind het juist zo lastig nu om te weten wat het is, omdat ze niet lekker is. De hele dag is ze ontzettend vrolijk, slaapt 2x 2 uur voorbeeldig maar savonds begint het. Dus echt ziek is ze niet, zou je denken. Maar toch dat huilen steeds, waarom dan. Tandjes, denk ik. Of gewoon niet alleen willen zijn. Prima, dat was mijn conclusie tot gisteren. maar omdat ze gisteren dus zo overdreven blij was als ik naast haar bedje zat, bedacht ik ineens dat het misschien nu over is gegaan in graag willen dat ik blijf terwijl er eigenlijk niet echt een aanleiding is. Na 1x 5 min en 1x bijna 10min gisteren ging ik nog 1x terug. Even aai over d'r bol, kusje, muziekje opnieuw aan en toen ik wegging heeft ze even gejengeld, een minuut ofzo, en toen viel ze in slaap.

Onsamenhangend verhaal als ik het zo teruglees. Komt erop neer dat ik haar echt niet laat huilen als ik denk dat ze me nodig heeft. Maar op het moment dat ik denk dat er echt niks is (en nu zeker wist door dat keten in bed) laat ik haar toch ff.

En ja, brood al met 6 maanden! Ik gaf toen nog geen brood, maar werd er op het cb op gewezen. Toen begonnen met een broodkorstje en dat ging zo goed en snel dat ze twee weken later al een half boterhammetje at. En dan echt plukjes brood met wat boter.
Snap het al wat beter! Ik heb wel het idee dat ze 's avonds en 's nachts wel meer last van die tandjes hebben. Hier is overdag ook niks aan de hand maar de afgelopen week was het ineens keihard huilen 's nacht..Het maakt natuurlijk ook uit wat voor een huil het is natuurlijk. Maar ik ben een enorme softie en kan mini sowieso zo goed laten huilen. Ik vind een minuut al vreselijk
Ja dat vind ik soms zo verdacht, daardoor twijfel ik wel eens maar eigenlijk lees ik het altijd, dat ze vooral savonds en snachts zoveel last van doorkomende tanden hebben.

Nou is het ook nog zo dat babysapjes stem zo goed als weg is, waardoor ze bijna geluidloos huilt. Niet eerlijk misschien maar daardoor dacht ik gisteren iets langer van even afwachten of het wat afzwakt.

En dat terwijl ik ook zo'n softie ben hoor, als ik het vergelijk met vriendinnen of bekenden om me heen. Ik laat ze eigenlijk allebei niet huilen. Ik hoor van vriendinnen wel eens verhalen van 45min laten huilen maar ook dat vind ik te lang.

Ben erg benieuwd hoe het vanavond zal gaan hier in huis. Of ze beide slapen en of onze visitekindjes ook goed zullen slapen...
zo wat een drukte hier!!

Twiet, heerlijk aan t genieten dus. Op de peuterbuien af en toe na dan. En leuk he, zo op pad met heel je gezinnetje. Ik vond t ook opeens zo echt toen wij met zijn 4 en op pad gingen...toen drong het pas echt door, we zijn nu een gezin met 2 kinderen!

Hiro: vervelend zeg dat hero zijn last heeft. Krampjes al la babykrampjes waar ze overheen groeien lijkt mij ook stug maar kunnen natuurlijk ook krampen zijn van een virusje? Dat heerst natuurlijk ook. Of idd tandjes?

Hoe is het nu met hem?

Loeszie: ook een arm klein meisje bij jou dus? Tandjes krijgen is nodig maar oh zo zielig he........

Sap: bij jou voor de verandering dus ook niet slapende kinderen....ik herken dat "lolbroeken" ook wel van jz op een bepaalde leeftijd. Dan deed hij ook zo als ik bij hem op de kamer was....en huilen als ik weg ging. Geloof dat wij dan ook de 5- 10 min methode deden. Dus wel steeds troosten en uitleggen dat we in de buurt zijn etc......en als hij weer rustig was, weg....en 5 min wachten en opnieuw...daarna 10 min. Meestal was hij al in slaap voor de 2de 10 min voorbij waren.

Denk idd dat je zelf wel goed aanvoelt of er echt verdriet is of dat de aandacht is ofzo.....

enne 45 min laten huilen? Hoe houden ze dat vol, ik vind 10 min al uren duren voor mijn gevoel en hier ook zeldzaam tot niet gebeurd.....

En wat een schema's komen er voor bij! dat jullie die hebben van de oudste, ik heb t bij jz geloof ik niet officieel opgeschreven....en nu natuurlijk nog niet aan toe....

Hier afgelopen zaterdag mijn vader ( samen met een tante van mij) op kraamvisite geweest. Was raar en onwennig, jz herkende niemand en moest zelfs huilen in t begin. Hij heeft mijn vader heel de tijd ontweken en pas toen hij wegging een handje durven te geven......

Tja dat krijg je ervan als je je 1 1/2 jaar niet laat zien. Het was vooral koetjes en kalfjes gepraat , tot hij wegging. Toen vertelde hij doodleuk dat hij nu niet nog een keer alleen kwam, alleen met mijn "moeder" samen nog. Nou...en dat gaat voorlopig dus niet gebeuren; daar is te veel voor gebeurd. Ik weet dat ik dan om t "goed te maken" van mijn kant van alles oa exusses ( die niet terecht en gemeend zijn) moet uiten maar van haar kant hoef ik niets te verwachten...terwijl zij degene is die dit veroorzaakt heeft. Gaat dus niet gebeuren...ook geen behoefte om haar "ooit" nog te zien.

Maar erg verdrietig dat mijn vader dus toch kiest voor haar en niet voor zijn dochter en kleinkinderen ( hij heeft verder ook geen kleinkinderen)....dus t eindigde toch niet zo leuk.

Verder hier weer lekker qua gezondheid/ borstvoeding...heb nu een borstonsteking te pakken....gisteren echt flink ziek ervan. Vandaag gaat t al wat beter. Ben weer gewoon aan t voeden zoals ik eerst ook deed want dit schiet niet op. Gevolg alleen dat de reflux bij JZB weer erger is na een paar dagen veel rustiger.....vrijdag naar de osteopaat, misschien dat die nog iets kan doen.

Vanavond doen wij heel saai lekker thuis met zijn 4en.....hopelijk gunt de jongste zijn papa en mama nog een btje romatische avond........

iedereen een fijne oudjaar en alvast een super 2013!!!
Jeetje jua, wat rot een borstontsteking. Hopelijk ben je er snel wat minder ziek van!

En eigenlijk nog veel rotter natuurlijk was de mededeling van je vader toen hij wegging. Lijkt me moeilijk te accepteren dat hij deze keuze maakt. Zoals je het nu geschreven hebt lijk je het wel te kunnen handelen... Maar kan me voorstellen dat het van binnen gewoon heel veel pijn doet.

Geniet lekker van elkaar vanavond, heerlijk toch gewoon thuis te zijn bij je mannen!

Hier trouwens de schema's vanuit de schriftjes van het Kdv die we, samen met de juffen, bijhouden tot 1,5 jaar oud. Heb verder voor mezelf alleen het aantal flessen, aantal slaapjes en kledingmaten opgeschreven.

Iedereen veel plezier vanavond! Een heel goed uiteinde en op naar een volgend gezond en mooi jaar! Met weer veel gezellige posts hier om onze ervaringen te delen!

Voor mij sinds vier jaar weer eens een jaar zónder zwangerschap of zónder bevalling. Ook wel vreemd om te beseffen soms. Maar ook heel blij en gelukkig met ons gezin!

En ik wens Kiki, Liselot en Mez heel veel geluk met de bevalling en geboorte van de broertjes en of zusjes straks! 2013 is voor jullie een mooi jaar!!
Hier blijven we lekker thuis, het wordt wel gezellig want alle buren zijn gewoon thuis. Lekker hapjes en champagne. Vorig jaar was ik moe, misselijk en net zwanger, het jaar daarvoor zaten we met een pas geboren baby, het jaar daarvoor had ik net een miskraam gekregen. Denk dat het dit jaar alweer een stuk leuker gaat worden.

Vanuit hier ook alvast de allerbeste wensen voor 2013. Dat we nog maar meer mogen genieten van onze gezinnetjes!
Even kort want ik zit bij mijn ouders.

Jua, wel raar van je vader, vind eigenlijk dat ouders altijd voor hun kinderen moeten kiezen, maar niet dus.

Ons schema

Tussen 6-8 uur 210 ml

Rond 10 uur 210 ml

Rond 11 uur fruit, als het lukt

Rond 12 uur broodkorstje

Rond 2/3 uur 210 ml

Rond 6 uur 210 ml

Rond 6 uur groentehapje als het lukt

Laatste week doordat Hero niet fit was amper fruit en groente gedaan.

Sap, hier inderdaad overdag vrolijkheid zelve en nachten bagger. Hoewel afgelopen nacht ineens weer goed ging.

Twiedel, hoe ging je treinreis als gezinnetje?

Stella, arme steltje hoe kwam hij nou aan zo'n ontsteking ineens?

Loeszie, nou je hebt de opgaande lijn qua oud en nieuw wel te pakken, beloofd wat voor volgend jaar...

Hero heeft gelukkig vannacht weer goed geslapen, hoop zo dat hij weer lekker goed in zijn velletje komt. Denk dat het toch virusje was, voelde nog geen derde tandje.

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en gezondheid voor 2013 en Chantal speciaal voor jou een goede bevalling en een gezond kindje. Ook uiteraard voor kikky, mez en liselot!
Het lijkt er wel bij te horen na 2 weken... Twietboy heeft een vervelend hoestje en sinds gisteravond verhoging. Nu op weg naar de huisarts (maar de buschauffeur maakt totaal geen haast... Grrr!). Hoop niet dat ik ook naar het ziekenhuis moet, zoals de andere kleine mannetjes van hier wel moesten.

Oh, en allemaal natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar!!
Huisarts maakte zich gelukkig niet direct zorgen. Moet het wel goed in de gaten houden en morgen sowieso terugkomen. Hopelijk gaat het dan al een stuk beter. Net maar even een nieuw setje kleertjes gekocht voor twietboy, troostshoppen
Hey bah twiet! Ik duim hard dat t snel beter gaat. Zo ie zo terug als je t niet vertrouwd he!!

( ook boven of tegen de 38 gr, niet willen drinken en blauwe lipjes......hoop dat hij dat niet krijgt!)
He Twiet, wat naar, beterschap!

En veel geluk, liefde en gezondheid voor 2013, voor jullie en jullie liefsten!
Twiedel, Hoe gaat het met kleine Twietboy? Al wat beter?

Hiro. Hero nog steeds goed aan het slapen?

Loeszie, hoe was het bij het CB?

Hier alles goed, gister 1 dagje gewerkt en nu alweer vrij.

Met Babysapje gaat het redelijk, ze hoest veel minder en is niet meer hees sinds gisteren. Maar ze hangt ontzettend aan mij, ze kan de hele dag vrolijk zijn bij Sapvent maar als ik binnenstap begint ze te jengelen, uiteindelijk huilen. Alleen als ik haar bij me pak is het goed. Toen ik die link legde twee dagen geleden hebben we het slapen ook even anders aangepakt. Het ging gisteren en eergisteren iets beter, maar nog steeds wakker en soms wat huilen tot later op de avond. De nacht slaapt ze gelukkig prima door. Sapvent doet de fles, pyjama aan, tandenpoetsen etc ipv dat ik het doe (want dat doe ik toch meestal wel). En als ze huilt gaat hij naar boven, dat was tot nu toe die twee avonden maar 3 x nodig en uiteindelijk ging ze slapen. Dan huilde ze wel 2x 5min maar de derde keer is ze steeds stil na een aai over d'r bol en d'r speentje.. Ben bang dat als ik weer ga we weer een stuk langer met dr bezig zijn...

Even kijken hoe het nu blijft gaan de komende dagen. Overdag heb ik haar lekker extra veel bij me. Ze kwijlt ook flink dus een tandje zal er ook wel aankomen.

Net de kerstboom opgeruimd, lekker even door het huis geruimd, ook altijd weer fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven