mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
En nu even genieten van het tafereeltje naast me op de bank: grote zus geeft kleine zus de fles. Ik krijg de kans niet meer om het gezellig zelf te doen
Twiedel, hoe gaat het nu met twietboy? Is hij weer helemaal opgeknapt? Las op internet dat er milde griepepidemie was, met name voor kinderen van 0 tot 4 hoor het echt best wel veel op mij heen, of misschien heb ik ze zelf allemaal aangestoken natuurlijk... ;)

Sap, vordert je tent al een beetje? Nog even en je kleine meisje is al drie, gek idee dat ze over een jaar al naar school gaat?

Loeszie, zag ik nou dat wzm zelf kon zitten??? Wat goed zeg, je hebt ook wel echt een snelle tante.

Stella en Loeszie, hoe gaat het bij jullie met brood eten? Pakken ze ook al wat zelf? En hoeveel gaat erin?

Jua, zijn jullie allemaal weer opgeknapt? Ook wat ziek begonnen las ik.

Hero is wel weer wat opgeknapt, nog wel snotterig, maar nachten gaan gelukkig weer als vanouds. Vandaag heb ik eindelijk een dag helemaal voor mijzelf, kinderen zijn op kdv, man is op werk en ik ga zo richting zuiden, hele dag naar sanadome met vriendin!! Wel heel lekker, hoewel ik eerlijk gezegd nog niet geheel bikiniproof ben... Goede voornemens: meer sporten, minder snoepen!!!
En ben helemaal blij, want man heeft geregeld dat we met valentijnsdag lekker met zijn tweetjes naar Milaan gaan. Super veel zin in!
Wat lekker Hiro! Zowel je dagje sanadrome als je tripje naar Milaan! Geniet ervan!

Gelukkig zijn alle zieke kindjes al wat opgeknapt. Met Twietboy gaat het ook al een stuk beter. Hij heeft alleen nog last van wat slijm op zijn borst waardoor hij af en toe erg moet hoesten, maar ook dat lijkt al minder te worden. Hij heeft in ieder geval geen verhoging meer en drinkt prima. De huisarts maakte zich geen zorgen.

Oh, hij ligt nu wel erg te piepen dus ik ga hem maar eens pakken. Twietman is met Twietie op pad. Het is zo heerlijk dat hij vakantie heeft, want anders zou Twietie nauwelijks buiten komen. Nu gaat hij vaak uitgebreid met haar boodschappen doen of een rondje fietsen. Ben benieuwd hoe ik dat volgende week moet organiseren.
Wat een nacht... Beide kids waren wakker van kwart voor 4 tot bijna 7 uur. Gelukkig daarna allemaal nog geslapen tot kwart over 9.

Vandaag maar rustig aan doen. Eind van de middag komen mijn schoonouders en gaan we eten bij het pannenkoekenschip.

Hebben jullie allemaal een leuk weekend?
Twiedel, poeh wat pittig om zo lang in de weer te zijn. Hopelijk gaan de slaapjes vandaag goed. Hier gisteren een verjaardag en vandaag even naar de speeltuin geweest. Wel heel gezellig en relaxed. Hera deed het ook weer super op de verjaardag, helemaal vrolijk enzo, dus was helemaal trots.

Hoop dat jullie allemaal leuk weekend hebben, einde van vakantie voor een aantal?
Hier nu in de auto naar opa en oma in brabant. Mijn opa wordt 85 dus vanavond met de familie naar het pannenkoekenhuis.

Hiro, lekker zo'n rustig weekend, is het bij jullie vandaag ook lekker weer? Bij ons mooi zonnig en zacht. Ik heb afgelopen woensdag 1 dagje gewerkt dus begin morgen wel weer aan het gewone ritme ja.

Twiedel, wat een pittige nacht zeg! Misschien vandaag nog tijd voor wat dutjes voor jullie zelf?

Worden ze bij jou ook van elkaar wakker? Hoe gaat het slapen van twietie, slaapt ze op haar eigen kamer of ook gedeeltelijk bij jullie?

Hier verder alles goed! Babysapje qua slapen nog steed hetzelfde verhaal, savonds nog lastig inslapen. Tandje is er ook nog steeds niet... Ben benieuwd of het wel de oorzaak is... Verder is ze overdag ontzettend vrolijk en begint ze zoveel te leren. Na even oefenen doet ze haar armpjes omhoog bij 'hoera' en sinds vanochtend doet ze ons na als we zwaaien [verliefd]

Sapje ook alles goed, druk in de weer met oefenen met poepen op de wc... Ze wil echt alleen in dr luier nog (wel zittend op de wc dan).. ben benieuwd of het gaat lukken, zo niet, toch maar weer even terug naar de luier denk ik maar.. ze houdt het nu al twee dagen op, is ook niet de bedoeling!
Wat heerlijk Hiro! Zouden wij ook eens moeten doen. Lief gaat wel met vrienden paar dagen naar Barcelona en ik ga met vriendinnen naar Lowlands (jaja) dus het wordt waarschijnlijk ergens einde van het jaar

Brood zijn we nog niet echt mee begonnen, vind het al een uitdaging om fruit en groentehap erin te krijgen. Er is wel 1 fles af hoera!! En mini slaapt nu veeeeel beter. Van 19 tot 00/1 en dan door tot 7/8 uur. En geen BV meer dus ik kan gewoon slapen!! Wel raar heb een week geen BV gegeven en vannacht echt last van mijn borsten. Vraag me echt af wanneer ze weer 'normaal' worden

Heftig nachtje Twiedel...is dat de bekende 3 weken regeldag? Hoe gaat de BV? Ik vind het zo'n schatje je nieuwe mini

Mini was goed gegroeid, iets te veel in gewicht dus er moest echt 1 fles af..is nog een beetje zoeken door de overstap van BV naar fles. Maar het gaat goed! Het is zo'n heerlijk moppie en we genieten zo van het dragen met dit zachte weer. Straks lekker even fietsen met zijn vieren.
Sap, ach arme sapje, alles ophouden is ook niet de bedoeling natuurlijk. Is toch ook nog best wel vroeg om zindelijk te zijn?

Loeszie, nou die nachten klinken ook al stukken beter zeg. En lekker voor jou dat je af kunt wisselen met je vriend. Heb je nog keer gekolfd om druk eraf te halen of echt helemaal klaar ermee?

Zit zelf beetje in quarterlife crisis, haha twijfel zo erg wat ik nou wil. Carrière maken, leidinggeven, beleidswerk, snel derde kindje, of niet, of helemaal niet... Zucht haat piekeren, hak liefst gewoon snel knopen door. Soms denk ik ook wel eens dat ik nu wel weer zwanger wil zijn, dan kan op den duur ook gewoon al het babyspul het huis uit. Maar soms weet ik ook niet of ik überhaupt nog wel keer zwangerschap door wil, en bovendien hebben we nu twee prachtige gezonde kindjes, waarom die balans op het spel zetten, aan de andere kant lijkt het mij wel heel gezellig met drie kindjes liefst beetje van dezelfde leeftijd. Herkenbaar? Of zijn jullie helemaal in balans zo?
.
Oh, net vanuit bed bij gelezen en wil reageren, maar erg irritant op telefoon en moet echt gaan slapen nu. Morgen dan maar!
Hiro, was helemaal vergeten te zeggen dat dat heerlijk klinkt zeg, Milaan samen!

Sapje is volledig plaszindelijk ja, geloof dat bijna 3 wel een vrij gemiddelde leeftijd is daarvoor. We hebben geen ongelukjes meer. Poepen vanaf gisteren dan toch maar weer in de luier, maar wel zittend op de wc. Ook dat geeft ze perfect aan, we hebben ook al weken geen poepongelukjes meer.

Vindt Hera het plassen op het potje nog steeds leuk? Doet ze dat nog steeds?

En je ‘crisis’, bedenkingen etc.. Een beetje herkenbaar.. Want hier valt er niet zoveel te overpeinzen, aangezien je met z’n tweeën moet zijn als je nog een kindje wilt.

Ik vind dat Stella het wel heel mooi beschrijft… Eigenlijk heb je nog zo lang de tijd voor carrière… Ik denk dat mij dat absoluut niet tegen zou houden. Maar ik ben dan ook niet zo’n carrière vrouw (al zou ik het wel kunnen) en volg ik altijd eerst heel erg mijn gevoel en zou ik dus daarvoor gaan!

En hoe het hier is mbt mijn wens voor een derde… Tja, iets rustiger in mijn hoofd dan een paar maanden geleden denk ik.

Ik begin aan het idee te wennen dat we lekker met z'n viertjes zijn. Mijn meiden zijn gezond, zo makkelijk en lief, het is goed zo. Mijn gevoel diep van binnen zou nog steeds dolgraag zwanger willen zijn, nóg een babytje willen verzorgen, nóg een kind willen opvoeden, nóg een keer willen bevallen. Het voelt echt alsof ik daar nog heel veel liefde voor heb. Drie kinderen, het zou geweldig zijn. Maar praktisch én financieel gezien wordt het een stuk complexer. Maar dat is op te lossen als het moet. Maar Sapvent vindt het echt goed zo, wil zijn aandacht aan deze twee meiden kunnen geven als hij het voor het kiezen heeft. Dus het blijft zo.

En ik merk dat ik heel langzaam aan dat idee aan het wennen ben. Natuurlijk hadden we het voor de geboorte van Babysapje zo ook al besproken met elkaar, en waren we eruit. En toch voelde het nu even heel sterk anders bij mij. Maar ik moet even terug naar het gevoel van toen, en dat heeft tijd nodig denk ik. Ik ben steeds meer bezig met Sapje die ouder wordt en straks naar school gaat, en dat Babysapje gewoon al bijna 1 is, straks gaat kruipen en lopen, eerste woordjes gaat zeggen. We hebben onze zomervakantie geboekt, en het is ook een heerlijk idee dat ik straks lekker ga kamperen met mijn gezin, niet zwanger en misselijk. En ik ben ook echt babyspullen aan het weggeven, het ruimt ook lekker op en dat voelt niet intens verdrietig of fout. Dus ik denk dat het goed komt, dat ik aan het idee begin te wennen niet meer zwanger te zullen zijn. Dat was immers ook het uitgangspunt al tijdens mijn zwangerschap van Babysapje.

Loeszie, wat heerlijk die weekendjes die jullie voor de boeg hebben! Zijn me altijd veel waard, lekker met vriendinnen weg! En goed dat Mini een stuk beter slaapt, je voelt je vast al een stuk meer mens dan een paar weken geleden! Ik vond het beginnen met brood juist op zich wel makkelijk, we zaten toch aan tafel voor Sapje dr lunch en dan gaf ik Babysapje een korstje in haar hand. Ik geen werk aan, zij lekker sabbelen.

Stella, wat goed je album! Ben je nu helemaal bij? Kan me nog herinneren van langer terug dat je juist wat achterliep?

Ik ben bezig met uitzoeken van foto's voor het laatste half jaar (juli-dec) en die ga ik afdrukken eind deze week. Kan ik ook gaan plakken!

Ook KVR lekker aan het slapen, heerlijk! Wat is het een kereltje zeg! Hij is Babysapje ruim voorbij denk ik (qua gewicht dan he hihi)!

Sapje is snachts niet zindelijk hoor. Verre van, dat gaat denk ik nog heeeeel lang duren. Had een paar weken terug bedacht daarmee bezig te gaan maar na wat beter lezen hier en daar daarover, ben ik er meteen mee gestopt. Ze heeft echt kletsnatte overvolle luiers sochtends, het schijnt dat het veel makkelijker gaat als die veel droger zijn. Dus dat komt wel een keer.

Geweldig dat je zusje zwanger is! Voelt bijzonder denk ik he?

Ik weet van mijn zusje en zwager dat ze graag kinderen willen en ervoor 'bezig zijn'.. Vind ik ook zo leuk! Ik hoop dat ze snel zwanger is, dan hoef ik nóg iets minder zelf denk ik :-) Ik ga daar wel een babytje vertroetelen weer!

Even afkloppen, ik heb Babysapje vanavond weer zelf in bed gelegd, ze is nog stil en ligt er nu een uurtje in. De afgelopen 2 weken begon ze na 45min ongeveer steeds te huilen... Gisteren waren we laat nog onderweg, om 19:00uur reden we in Brabant weg, dus sliep ze in de auto en later thuis door. Misschien hebben we daarmee haar 'ritme' van slecht slapen en huilen doorbroken? Ik hoop het!

De laatste week vind ik haar ook steeds op dr buik in bed, dus misschien zocht ze ook naar een andere manier om lekker te liggen/slapen?! Tandje nog steeds niet, zie er ook niet echt vorderingen in qua doorkomen.. Misschien was het dat dan toch niet
Wow Stella, die nacht begint er al meer op te lijken zeg. En je hebt ook wel gelijk dat ik nog tijd genoeg heb voor carrière, als ik dat al zou willen. Wat goed trouwens van je foto-album. En dan ook nog tante worden, leuk zeker ook voor steltje en kvr.

Sap, wat lekker dat het nu voor jou ook beter voelt dan een tijdje geleden. Heerlijk om straks met je kinderen te kunnen kamperen. Wordt volgens mij ook steeds leuker de interactie tussen kinderen. Merk jij al echt dat ze samen kunnen spelen?

Sanadome was echt lekker, even goed uitgerust. Wel grappig Hero vind eten erg interessant, gisteren zelf halve rijstewafel opgegeten. Hij lijkt wel wat aan kauwen toe te zijn. Hera is niet meer geïnteresseerd in het potje, behalve dan als stoeltje tijdens het zelf tandenpoetsen, daarna poetsen we altijd ook nog na. Met Hero trouwens ook begonnen met tandenpoetsen.
Ja Hiro, ze spelen echt samen, er is hier enorme interactie tussen de meiden. En dat gebeurt steeds meer. Sapje doet voor, Babysapje na. Of Sapje kruipt bij haar op het kleed, geeft dingen aan, torentjes bouwen voor dr zusje. Flesje geven, kriebelen en kietelen, erg lief!

Wat goed dat Hero al zo goed gaat eten! Vind je dat ook ineens zo snel gaan!? Hier poetsen we ook sinds een paar weken tandjes. Grappig om te zien hoe ze de eerste dagen bang was voor de tandenborstel en hem echt niet in dr mondje wil, en dat na 1,5 week echt verandert!
Ze slaapt nog steeds lekker! Sprongetje voorbij hopelijk...!
Wat is het rustig hier!
Ja zit al paar dagen met zieke jz, vandaag opeens weer erger. Ook jzb is aangestoken een btje en zelf ook niet lekker...

Dus ben ff de dagen asn t overleven..... Pfff
Ben ongesteld blehhhh..

even kort: sinds vast voedsel hier ook 2 flessen eraf en een doorslapende baby. Met nog wel een avondvoeding maar ze slaapt gelijk weer verder van 19 tot 7

Nu ik nog
Haha ik zag een cheerleader en dacht meteen aan een zwangerschap. Maar doorslapende baby is ook erg fijn. Hoeveel flessen zit nzm nu nog?
Sap, wat leuk dat ze echt zo als zusjes samenspelen. Is hier nog niet echt, Hoewel Hera wel af en toe speelgoedje aan Hero geeft, om het vervolgens weer net zo hard af te pakken. En sprongetje dus helemaal voorbij?

Jua, beterschap voor jullie! Hoe gaat het nu met je eigen gezondheid? Merk je veel verschil tussen nu en voor de zwangerschap van JZbaby?

Nu even gtst kijken. Had trouwens nog over jullie gedroomd, iedereen die vanaf het begin meeschreef was er ineens weer.

Hera's pluisjesfobie is helaas nog niet over. Probeer het nu wel serieus te nemen, maar wel lastig hoor. Maar goed afleiden werkt nog redelijk.
Stil hier...

Vriendin in vanmorgen bevallen, zo leuk weer. Lijkt ook al weer zo lang geleden met Hero. Dus misschien dit weekend op kraambezoek.

Jua, ziekenboeg las ik, gaat het al weer wat beter met JZ door antibiotica?

Jullie nog plannen dit weekend?
Ja sorry voor mijn afwezigheid..ben helemaal in de ban van de Oscha release (exclusieve draagdoeken)...Ben tijdelijk ontoerekeningsvatbaar

Mini zit nu op 5 flessen: 7-11-15-19-23 maar ze drinkt overdag niet alles op. Maar het slapen gaat zoooo goed. Ik ben zelf alleen heel slecht aan het slapen. Kan niet inslapen en lig 's nachts ook te woelen. Voel me dan na 6,5 slaap alsnog erg brak. Moet weer even wennen ofzo. Ik weet nog bij NZM dat het wel een half jaar duurde voordat ik een beetje bijgekomen was van dat eerste half jaar onderbroken slaap. Ik kan er heel slecht tegen. Ik ga ook heeeel hard duimen dat dit zo goed blijft gaan.

NZM heeft haar laatste kies door, dat zorgde ook voor veel gegil en niet willen slapen. Gisteren sliep ze pas om 21.30 en was om 6 uur alweer wakker. Gelukkig heeft ze bij kunnen slapen op de crèche.

Alle zieke kindjes alweer wat beter?

Twiedel hoe gaat het daar?
Haha Loeszie, nog geen draagdoekverbod aan jezelf opgelegd?

Hero zit meestal op 4, maar soms ook op 3 flessen. Hij lijkt al wel echt toe te zijn aan brood en ander vast eten.
Haha Loes, jij bent echt zwaar verslaafd! Op hoeveel draagfora zit je inmiddels? Fijn dat het slapen beter gaat! Hopelijk lukt het jou ook snel weer om door te slapen.

Jua, voor je zieke kindjes. JZ heeft het wel flink te pakken zeg. Is Jbaby ook nog ziek of inmiddels opgeknapt?

Hiro, lastig dat je veel twijfels hebt. Heeft Hiroman die twijfels ook? Ik heb helaas geen advies voor je, want ik herken het niet zo. Maar dat komt vooral doordat ik totaal niet ambitieus ben en voorlopig sowieso geen stappen wil/kan maken qua werk.

Hier gaat het allemaal prima. Twietboy heeft af en toe last van kraampjes, maar verder doet hij het super. 's Nachts drinkt hij vaak maar 1 of 2 keer en slaapt dan snel verder. Ik ben zo blij dat ik gelijk vanaf het begin met hem samen slaap, want ik ben daardoor veel minder vermoeid. Twietie slaapt de laatste dagen ook wat beter (komt ergens tussen 3 en 5 bij ons maar slaapt na even drinken verder) dus dat scheelt een stuk. Wel maak ik me zorgen om haar ontlasting. Ze houdt het echt tegen. Het duurt soms wel 5 dagen voordat ze weer wat doet en dan is het maar heel weinig. Terwijl ze wel duidelijk last heeft maar het lijkt erop dat ze het dan actief aan het tegenhouden is. Alsof ze niet meer weet hoe ze moet drukken. Ze eet en drinkt ook amper. Overdag in totaal 2 boterhammen en tussendoor een koekje oid en dat is het wel. Maar ja, misschien heeft ze nu genoeg aan de bv omdat de melk ineens weer rijkelijk stroomt? Ik denk dat ze gemiddeld zo'n 4 keer per etmaal drinkt, maar of dat genoeg is om op te leven? Misschien toch maar eens naar de huisarts binnenkort.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven