Mutsen in de mist
dinsdag 2 februari 2010 om 12:16
Anky: Die slapen braaf uit. Tenminste in de week (lees: ik moet ze uit bed trappen). In het weekeind hebben ze dat altijd verleerd Verder is de jongste net opgeknapt van een hele nare pseudokroep, pas de tweede zetpil gaf enigszins verlichting, een hele angstige ervaring. Gelukkig kon oma komen om op te passen. Ik vrees ook het ergste voor de heersende buikgriepvirussen (ben een beetje emetofobisch ...), maar tot nu toe, klop klop, nog alles goed. Verder prive een beetje van hetzelfde als een tijdje geleden.
Qua werk komt deze maand de overname rond. We hebben nog geen idee wat dit voor onze afdeling/site gaat betekenen, en dat gaat misschien nog een tijdje duren, maar laten we maar het beste hopen. Ik ga namelijk met zoveel zin naar mijn werk!
Qua werk komt deze maand de overname rond. We hebben nog geen idee wat dit voor onze afdeling/site gaat betekenen, en dat gaat misschien nog een tijdje duren, maar laten we maar het beste hopen. Ik ga namelijk met zoveel zin naar mijn werk!
dinsdag 2 februari 2010 om 12:24
Hai Nitro
Domperidom verkopen ze hier gewoon in de apotheek en geef ik bij ernstig spugen voor 's nachts. Slapen en iets binnenhouden lijkt me ook redelijk essentieel om op te knappen. Ondanks dat mijn huisarts pro 'uitzieken' is.
Mannie is een keer opgenomen met uitdrogingsverschijnselen maar die was er volgens mij minder erg aan toe dan Nipje, spuugde pas 2 dagen. Maar hij was toen net geopereerd, wellicht dat ze wat sneller opnemen.
Ik hoop dat het snel beter gaat Nip.
Domperidom verkopen ze hier gewoon in de apotheek en geef ik bij ernstig spugen voor 's nachts. Slapen en iets binnenhouden lijkt me ook redelijk essentieel om op te knappen. Ondanks dat mijn huisarts pro 'uitzieken' is.
Mannie is een keer opgenomen met uitdrogingsverschijnselen maar die was er volgens mij minder erg aan toe dan Nipje, spuugde pas 2 dagen. Maar hij was toen net geopereerd, wellicht dat ze wat sneller opnemen.
Ik hoop dat het snel beter gaat Nip.
dinsdag 2 februari 2010 om 13:27
Ja jeetje Pam, die van jou kunnen er echt wat van. Ik heb hooguit 1 kotsgevalletje per jaar en dat vind ik al erg. Domperidom wordt trouwens niet aanbevolen voor heel jonge kinderen. Nipje is dan wel al 1, maar toch. Misschien is Nippo trouwens as we speak al wel weer naar het ziekenhuis.
Ook hallo Nitro
Dennis? never heard of...
Ga weer an die arbeit.
Ook hallo Nitro
Dennis? never heard of...
Ga weer an die arbeit.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:50
Ik hoop dat in ieder geval alles goed gaat met Nipje (en verwacht een klein beetje gezien de verhalen dat ze ondertussen wel in het ziekenhuis zullen zijn).
Pff, ik hoop niet dat ik ziek ga worden. Ik ben ineens zo rillerig en ik kom helemaal nergens meer toe. Hoop maar dat het gewoon moeheid is en geen voorbode van malaise. Was net zo blij dat ik de hele winter nog niet ziek geweest ben en ziek worden is ook niet handig met 2 jarige kinderen dit weekeinde.
Pff, ik hoop niet dat ik ziek ga worden. Ik ben ineens zo rillerig en ik kom helemaal nergens meer toe. Hoop maar dat het gewoon moeheid is en geen voorbode van malaise. Was net zo blij dat ik de hele winter nog niet ziek geweest ben en ziek worden is ook niet handig met 2 jarige kinderen dit weekeinde.
dinsdag 2 februari 2010 om 16:40
Die Domperidom geef ik niet vaak hoor, alleen als ze écht ziek zijn. Mannie kotst dan wel veel maar meestal niet omdat hij buikgriep heeft
Mini valt heel snel heel veel af als ze zo'n spuugvirus heeft en dan duurt het 2 weken voor ze weer een beetje bij is (zowel qua energie als qua gewicht). Dan kan de huisarts vrolijk zeggen dat ze het kwijt moet maar ik geef dan mooi een pilletje. Maar goed, dat is dus echt niet vaak.
Ben wel benieuwd hoe het met Nipje is.
Vanavond vroeg onder de wol Ank!
Ik ken die Dennis niet en vind de foto ook niet leuk. 'Kijk mij eens wild doen' (of wat ze dan ook aan het doen is).
Ik moet nog een kwartiertje maar heb totaaaaaal geen zin meer. Ga maar vast opruimen.
Mini valt heel snel heel veel af als ze zo'n spuugvirus heeft en dan duurt het 2 weken voor ze weer een beetje bij is (zowel qua energie als qua gewicht). Dan kan de huisarts vrolijk zeggen dat ze het kwijt moet maar ik geef dan mooi een pilletje. Maar goed, dat is dus echt niet vaak.
Ben wel benieuwd hoe het met Nipje is.
Vanavond vroeg onder de wol Ank!
Ik ken die Dennis niet en vind de foto ook niet leuk. 'Kijk mij eens wild doen' (of wat ze dan ook aan het doen is).
Ik moet nog een kwartiertje maar heb totaaaaaal geen zin meer. Ga maar vast opruimen.
dinsdag 2 februari 2010 om 17:02
Nou, ik voel me helemaal niet goed. En Ot zag ook al lijkbleek toen ik hem ophaalde en had maar 1 boterham gegeten tussen de middag (en dat komt echt nooit voor, dus hij is echt niet lekker). Hij ligt nu op de bank Barbapappa te kijken en ik ga zo met de andere 2 eten. En zodra ze op bed liggen, duik ik er ook in denk ik. Godzijdank is zwembad wegens onderhoud 2 weken gesloten, dus geen zwemles!
dinsdag 2 februari 2010 om 17:34
Keertje overslaan had ook gekund hoor Ank
Hoop dat jullie het snel kwijt zijn, dat virus klinkt niet prettig!
Ben heel benieuwd hoe het met Nipje gaat. Hoop dat hij snel opknapt!
Foto vind ik ehm...apart? Niet mijn ding iig.
Hier de hele dag geknutseld met Mini's cadeaus. En ik hou helemaal niet van knutselen, maar er moest flink geholpen worden helaas.
Hoop dat jullie het snel kwijt zijn, dat virus klinkt niet prettig!
Ben heel benieuwd hoe het met Nipje gaat. Hoop dat hij snel opknapt!
Foto vind ik ehm...apart? Niet mijn ding iig.
Hier de hele dag geknutseld met Mini's cadeaus. En ik hou helemaal niet van knutselen, maar er moest flink geholpen worden helaas.
dinsdag 2 februari 2010 om 20:16
Nipje is nog thuis. Kinderarts belde vanmorgen, en als hij niet slechter was dan gisteren mocht hij thuisblijven. Nu spuugt hij nog steeds alles uit, maar hij lijkt minder diarree te hebben en is weer geinteresseerd in spelen. Kortom, zijn gedrag is wat gezonder (zijn spugen nog niet minder helaas en hij is dus ook nog steeds enigszins uitgedroogd). We kijken het dus nog steeds aan, maar ik heb zelf wel hoop dat het ergste voorbij is als ik naar zijn gedrag kijk.
Het idee achter sondevoeding is dat ze dan geen bloed hoeven prikken om de zoutbalans in de gaten te houden als ik het goed heb begrepen. En inderdaad spuugt hij dat waarschijnlijk net zo hard weer uit, maar als ze dat continu geven blijft er allicht wat binnen. Alles wat er wordt uitgespuugd, geven ze dan weer extra in de sonde. Als het echt niet werkt volgt er uiteraard alsnog een infuus. Maar goed, laten we hopen dat het niet nodig is.
Dennis voor een vrouw? Als in Denies of zo?
Beterschap Anky, ik hoop dat Nipjes virus je bespaard blijft. En ons trouwens ook (ik voel me zelf overigens wel beter).
Het idee achter sondevoeding is dat ze dan geen bloed hoeven prikken om de zoutbalans in de gaten te houden als ik het goed heb begrepen. En inderdaad spuugt hij dat waarschijnlijk net zo hard weer uit, maar als ze dat continu geven blijft er allicht wat binnen. Alles wat er wordt uitgespuugd, geven ze dan weer extra in de sonde. Als het echt niet werkt volgt er uiteraard alsnog een infuus. Maar goed, laten we hopen dat het niet nodig is.
Dennis voor een vrouw? Als in Denies of zo?
Beterschap Anky, ik hoop dat Nipjes virus je bespaard blijft. En ons trouwens ook (ik voel me zelf overigens wel beter).
dinsdag 2 februari 2010 om 21:47
Nip, dat zou wel prettig zijn, als de rest van de familie ontsnapte, maar misschien wel erg optimistisch gedacht als hij zoveel spuugt, en er dus zoveel kansen zijn jullie te besmetten.
Heb je er vertrouwen in dat hij er vanzelf bovenop komt?
Als Man ziek is, heeft hij eigenlijk altijd moeite wat dan ook binnen te houden. Hij eet/drinkt dan cola met een theelepeltje: cola is ongeveer net zo zuur als je maaginhoud en daardoor makkelijk binnen te houden, zeker in kleine hapjes. Nou wil ik niet voorstellen Nipjes vochttekort aan te vullen met cola, maar misschien kun je iets anders zuurs verzinnen wat meer in een peuterdieet past.
Gisteren weer een leuke in het zwembad: een moeder deed met haar dochter mee aan het lesje voor twee tot drie jarigen. In de box aan de kant zat nog een veel kleiner kind. Na afloop van de les ging ze met allebei de kinderen in het pierebadje zitten, en toen het mooi geweest was, liet ze de oudste daar achter terwijl ze met de jongste een meter of 40 verderop ging douchen. Bij het pierenbadje, dat pal naast het grote bad ligt, is geen formeel toezicht, en even snel erheen rennen vanuit de douche is geen optie, want alle vloeren zijn nat.
Ik blijf me verbazen in dat zwembad.
Arme Esmee, verplicht knutselen.
Heb je het spul nog in bed gekregen voor je zelf omviel, Anky?
Heb je er vertrouwen in dat hij er vanzelf bovenop komt?
Als Man ziek is, heeft hij eigenlijk altijd moeite wat dan ook binnen te houden. Hij eet/drinkt dan cola met een theelepeltje: cola is ongeveer net zo zuur als je maaginhoud en daardoor makkelijk binnen te houden, zeker in kleine hapjes. Nou wil ik niet voorstellen Nipjes vochttekort aan te vullen met cola, maar misschien kun je iets anders zuurs verzinnen wat meer in een peuterdieet past.
Gisteren weer een leuke in het zwembad: een moeder deed met haar dochter mee aan het lesje voor twee tot drie jarigen. In de box aan de kant zat nog een veel kleiner kind. Na afloop van de les ging ze met allebei de kinderen in het pierebadje zitten, en toen het mooi geweest was, liet ze de oudste daar achter terwijl ze met de jongste een meter of 40 verderop ging douchen. Bij het pierenbadje, dat pal naast het grote bad ligt, is geen formeel toezicht, en even snel erheen rennen vanuit de douche is geen optie, want alle vloeren zijn nat.
Ik blijf me verbazen in dat zwembad.
Arme Esmee, verplicht knutselen.
Heb je het spul nog in bed gekregen voor je zelf omviel, Anky?
dinsdag 2 februari 2010 om 21:49
Oei Anky, dat klinkt niet goed. Ik hoop dat het overwaait.
En goed dat Nipje weer speelt, dat lijkt me inderdaad een goed teken. Nu maar hopen dat dat klopt.
Ga morgen met de kinderen naar het Teddyberenziekenhuis, dan kunnen ze met hun knuffel naar het ziekenhuis, en daar gaan dokters (co-assistenten) de knuffels oplappen. Is altijd leuk. Moet alleen nog even kijken wanneer Kruimel dan moet slapen.
En goed dat Nipje weer speelt, dat lijkt me inderdaad een goed teken. Nu maar hopen dat dat klopt.
Ga morgen met de kinderen naar het Teddyberenziekenhuis, dan kunnen ze met hun knuffel naar het ziekenhuis, en daar gaan dokters (co-assistenten) de knuffels oplappen. Is altijd leuk. Moet alleen nog even kijken wanneer Kruimel dan moet slapen.
dinsdag 2 februari 2010 om 22:00
dinsdag 2 februari 2010 om 22:44
dinsdag 2 februari 2010 om 23:02
quote:Pammie schreef op 02 februari 2010 @ 22:44:
Psssst Koeky, ik heb net op de PetitLouie-site twee jurkjes voor Mini gescoord met 40% korting (zo'n polo dress en een cross dress). Van de week bij de Hema zagen we een vergelijkbaar modelletje maar die wilde de freule niet, die waren niet zo zacht als de PL-jurkjes
Heel leuke jurkjes! Ik vind alleen die site helegaar niet. Maar maakt niet uit, want zoals gezegd, meisje doet niet aan jurkjes. Een tuniek krijg ik haar soms nog wel in gepraat, dan zeg ik dat het gewoon een beetje een lang t-shirt/bloes is. Maar een jurkje, nee.
Psssst Koeky, ik heb net op de PetitLouie-site twee jurkjes voor Mini gescoord met 40% korting (zo'n polo dress en een cross dress). Van de week bij de Hema zagen we een vergelijkbaar modelletje maar die wilde de freule niet, die waren niet zo zacht als de PL-jurkjes
Heel leuke jurkjes! Ik vind alleen die site helegaar niet. Maar maakt niet uit, want zoals gezegd, meisje doet niet aan jurkjes. Een tuniek krijg ik haar soms nog wel in gepraat, dan zeg ik dat het gewoon een beetje een lang t-shirt/bloes is. Maar een jurkje, nee.
dinsdag 2 februari 2010 om 23:09
www.kinglouie.nl
Doet meis wel aan rokjes? Daar hebben ze ook hele leuke van.
Mini zeurt me al maanden de kop gek om zo'n jurkje maar ik vond ze te duur, in de sale is het wel te doen.
Doet meis wel aan rokjes? Daar hebben ze ook hele leuke van.
Mini zeurt me al maanden de kop gek om zo'n jurkje maar ik vond ze te duur, in de sale is het wel te doen.
dinsdag 2 februari 2010 om 23:13
Leuke jurkjes Pammie! Op zich fijn dat ze smaak heeft toch?
Nou maar hopen dat Nipjes' spelen inderdaad betekent dat het beter met hem gaat.
Ik zou geloof ik zonder aarzelen cola geven hoor, nood breekt wet, ofzo.
Ik ga naar bed, ik ga standaard te laat, nu ook al weer, en ben standaard altijd moe eigenlijk.
Veel plezier in het teddyberen ziekenhuis morgen Koeky!
Ik sta te boek als lichtelijk overbezorgd, maar ik vind het echt raar hoe mensen in jullie zwembad met hun kinderen omgaan Miffy.
Anky, ik hoop dat je niet ziek wordt (en Ot ook niet)
Nou maar hopen dat Nipjes' spelen inderdaad betekent dat het beter met hem gaat.
Ik zou geloof ik zonder aarzelen cola geven hoor, nood breekt wet, ofzo.
Ik ga naar bed, ik ga standaard te laat, nu ook al weer, en ben standaard altijd moe eigenlijk.
Veel plezier in het teddyberen ziekenhuis morgen Koeky!
Ik sta te boek als lichtelijk overbezorgd, maar ik vind het echt raar hoe mensen in jullie zwembad met hun kinderen omgaan Miffy.
Anky, ik hoop dat je niet ziek wordt (en Ot ook niet)
dinsdag 2 februari 2010 om 23:18