Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Ik fietste vanochtend normaal naar mijn werk, totdat ik daar hoorde dat "mijn" fietspad spekglad was. Maar ik was zó vroeg dat ik er alleen fietste, niemand dus zag vallen, en het niet helemaal goed doorhad geloof ik.
Gelukkig maar Remma, anders ga je waarschijnlijk krampachtig doen en ga je geheid onderuit. Hier dooide het de hele dag dus niks glad. Vanmorgen om half 8 wel een paar van die angsthazen die 20 gingen rijden maar goed, snelweg reed aardig door.

Citro, ik gun mezelf één stukje chocolade, het moet wel leuk blijven natuurlijk
Esmee, musical lijkt me leuk, maar ook beetje ver weg (en ik ben ook al te laat natuurlijk).

Wat een naar virusje van Nipje Nip. En nog aangestoken ook. Ik hoop dat het snel beter gaat, 5 dagen is echt al behoorlijk lang. Fijn dat je een hotline hebt met de kinderarts.

Ik heb echt heel weinig te melden. HIer sneeuwde het alleen vanmiddag heel hard, vanochtend ging het nog best. Ik durf trouwens ook niet te fietsen met dit weer Sok, en al helemaal niet met kinderen erbij. Dus ik was blij dat ik zo assertief was geweest om Koekerd te vertellen dat hij de auto NIET mee ging nemen naar Duitsland.

Mijn neefje is ook heel bang voor brand Pam. Komt volgens mijn zusje omdat op de BSO het alarm een paar keer vals is afgegaan. Jongetje is bang om gestolen te worden als hij slaapt. We hebben nu een protocol opgesteld, namelijk, als hij roept dan moet Koekerd naar buiten (want de dief gaat hem door het raam ontvoeren uiteraard), en ik moet naar boven rennen en daarbij 112 bellen. Lijkt me toch best effectief.

Volgens mij heeft Sok kinderen die zowel 's avonds als 's ochtends goed slapen. Daar wil ik wel mee ruilen. Want die van mij zijn dan wel erg matineus en dat is vermoeiend, maar dat gedonder 's avonds lijkt me ook helemaal niks.

Ons nieuwe buurjongetje is trouwens een echte knappert vind ik.
Dat is het inderdaad Remma, zodra je doorhebt dat het glad is word je bang om te vallen en dan gá je vallen. Hoewel ik ook een keer een enorme schuiver heb gemaakt juist omdat ik niet doorhad dat het glad was. Maar dat was ijzel, geen sneeuw. Maar ik durf dus echt niet met 2 kinderen op de fiets nu. Mijn buren wel, die lijken nergens last van te hebben.

Ik moet de vaatwasser uitruimen en dan naar bed. Eigenlijk.
Ik durf ook niet te fietsen hoor. Had net ook de auto mee naar dansles, kwam mooi uit, kon ik eerst mijn moeder naar de trein brengen.

Mooi protocol Koeky, hopelijk heb je het nooit nodig

Limoen had trouwens wat slims vanavond: ze keek naar een foto van ons 4-en op de computer, vroeg ze: heeft het fototoestel die dan zelf gemaakt mama? maar toch wel slim vond ik, dat ze zag dat niet één van ons die foto had gemaakt.

Ik heb een brownie gedeeld met man, de andere ligt me nu nog aan te staren.. Ik staar nog even terug.

Waar is het buurjongetje te bewonderen dan? bij de buren?
Och en de Citrokinderen en Pammannie ook al ziek (geweest). Het gaat wel rond zeg.
Buurjongetje staat op Hyves.

Inderdaad heel slim van Limoen! Leuk he, als je kinderen zo briljant uit de hoek komen
Op Hyves Citro. En ik vind het ook een knap ding.

Minies brand-angst overheerst momenteel haar dieven-angst. Ik weet niet welke ik liever heb

Ik ga ook naar bed, moet van man want hij gaat iets kijken wat ik niet wil zien (stom vechten). Daarnaast pikt hij net de laptopaccu voor zijn laptop en die van mij is ook leeg. Nou ja, heb toch wat slaap in te halen, hopelijk wordt het me deze nacht ook gegund, zou fijn zijn.

Staart het nog Citro?
Vervelend zeg, een starende brownie.

Vaatwasser is leeg. Er zat rare bruine drab op de spulllen van de bovenste verdieping, bleek ik een overgebleven boterham in een broodtrommeltje over het hoofd gezien te hebben. Lekker. Gelukkig zat ie goed ingekapseld, anders had het over de hele vaat gezeten.
He bah, bruine drab in de vaatwasser.

Ik fiets wel alleen met dit weer, maar niet met kinderen achterop. Ben te bang dat ik dan val (ook omdat kinderen nog weleens rare bewegingen maken op de fiets enzo). Ook lopend ben ik gisteren trouwens een paar keer bijna onderuit gegaan. Het is echt een ijsbaan hier.

Maar naar het werk had ik gelukkig geen last, ik was gewoon binnen een half uur daar (wel wat vroeger vertrokken en dekens en schep en eten enzo in de auto).

Nippo, 5 dagen is wel heel erg lang zeg. Ik moet eigenlijk bekennen dat 2 dagen wel het maximale is wat we hier met een spugend kind hebben gehad (en dat vond ik al lang zat). Het voordeel in een ziekenhuis is natuurlijk wel dat hij een infuus krijgt en je je over uitdroging even geen zorgen hoeft te maken. Is het het Roto-virus?

Nip, hoe is het met Nipje vandaag?

Hier weinig spannends. Mannie werd om 4 uur wakker maar sliep gelukkig gewoon weer door. Het is vies, nat, half-bevroren rotweer hier. Jakkes.

Remma, ben jij goed aangekomen? Bij jullie is het helemaal drama hoorde ik op de radio.
We zijn gisteren toch in het ziekenhuis geeindigd. Waar hij na lang overleg toch weer mee naar huis mocht, met de afspraak dat hij vandaag opgenomen wordt als het niet beter gaat. Kinderarts gaat ons zo bellen.

Domperidon of zoiets geven huisartsen wel eens, maar de kinderarts zei dat zij daar niet voor zijn omdat ze de neurologische bijwerkingen zien. En als Nipje opgenomen wordt krijgt hij in principe sondevoeding en geen infuus, omdat het lichaam dan zelf de zoutbalans kan regelen. Als hij dan nog spuugt krijgt hij gewoon extra. Maar het is dus eigenlijk gedwongen eten, en dat vind ik toch wel rot voor hem.

Hoe dan ook, gisteravond is er nog wat vocht ingebleven. Vanmorgen was hij heel slap en slaperig, en we kregen er met moeite 100 ml limonade in (ORS blieft hij niet). Dat kwam er vervolgens weer uit, en blijkbaar luchtte dat op want toen ging het met de lego spelen. Kortom, hij ziet er nu niet direct uit of hij naar een ziekenhuis moet, maar zijn vochtinname is te laag. Ik hoop toch dat hij thuis kan blijven.

Ik heb weinig meegekregen van de gladheid, behalve zaterdag toen ik over een besneeuwde snelweg alleen met Nipje met haast naar het ziekenhuis moest. De auto begon eng te glibberen toen ik van baan wisselde. Vandaag maar voorzichtig rijden dus.

Vies zeg, van die boterham. Ik heb al van alles in de wasmachien gehad, maar dit is me nog nooit gebeurd.
Hè bah Nippo, nog niet echt verbetering dus. Ik hoop echt dat hij op gaat knappen. Wel apart die verschillen, want hier in Duitsland gaan ze meteen aan het infuus (maar hier nemen ze kinderen wel heel snel op in ziekenhuis vind ik zelf, ik hoorde van buurvrouw dat de kinderafdeling alweer helemaal vol ligt). Sondevoeding lijkt me wel heel naar trouwens voor Nipje, dus hopen dat hij maar thuis kan blijven.
Hier is het heel gezellig trouwens. Vanmorgen door de sneeuw met 3 kinderen in skipak naar school geglibberd en net heerlijk met Maby zitten puzzelen. Ze is ineens helemaal into puzzels ("puggels" zegt ze zelf). Grappig hoor, 2 dagen geleden snapte ze er nog niets van en nu legt ze zo de stukjes op de juiste plaats en wil ze de hele dag 'puggelen'.

Zondag waren we trouwens met een hele club in een indoor speeltuin en heb ik haar de hele dag amper gezien. Ze zoekt dan een plek om te spelen en gaat dan helemaal haar eigen gang. Dat deden Ot en Sien echt niet op die leeftijd, die hielden mij veel meer in de gaten.
Nippo, beterschap voor Nipje. Waarom zou, als hij alles uitspuugt, sondevoeding er wel in blijven? Omdat dat veel trager gaat?

Pluis werd om 5 uur wakker, en die hebben we maar in ons bed gekieperd, want we waren allebei erg moe. Hij kroop knus tegen me aan en sliep redelijk vlot weer verder, maar de poes besloot dat het kennelijk ochtend en dus tijd voor eten was. Om ons dat te laten weten ging ze luidruchtig op een schoenendoos jagen. Ze spannen gewoon samen, Pluis en poes.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de starende brownie, Citro? Ik had ze gezien in de AH, en ben er heel dapper voorbij gelopen, want aan zo'n staarder in huis had ik zeker geen weerstand kunnen bieden :-)

Puzzelen vindt Pluis ook leuk. Wel grappig, de dochter van vrienden van ons kijkt alleen naar de vormen van de stukjes, en niet naar de afbeelding, en Pluis doet precies het omgekeerde. Totaal verschillende puzzeltechnieken, dus.
Maby kijkt inderdaad ook naar de afbeeldingen bij het puzzelen.

Poeh, vroege Pluis. Maby was ook vrij vroeg, maar die gaat dan in bed liggen zingen en praten. Heel makkelijk, want dan kunnen wij nog even slapen. Ot en Sien deden dat niet, die werden dan boos enzo.

Oeps, ik ruik wat....
Hè Nip, wat vervelend allemaal. Heb je de kinderarts al gesproken?

Zo grappig van die verschillende puzzeltechnieken, dat had ik inderdaad ook al geconstateerd. Jongetje deed het altijd op vorm, meisje deed (doet) het op plaatje. Ben er nog niet achter wat Kruimel doet, het lijkt alsof hij er nog een heel andere techniek op na houdt; legt namelijk bijna alles op de kop. Snapt dus blijkbaar niet dat de oren van Nijntje boven horen, waarmee we kunnen concluderen dat hij zeker níet naar het plaatje kijkt. Maar ook niet echt naar de vorm. Het zal nog wel komen.

Is dat meisje hier rechts trouwens een BNer? Ze komt me zo bekend voor maar ik kan maar niet bedenken wie ze dan is.
haha Koek, jullie hebben ook de Nijntje-puzzel?

Meisje is zangeres Dennis. Ik vind haar altijd een beetje eng...
dennis?? geen idee...

Nippo, wat naar dat het nog niet beter gaat met Nipje, ik hoop echt dat ie wat gaat binnenhouden en dat ziekenhuisopname niet nodig is.

Limoen stond om 2 uur aan ons bed vannacht en Mandarijn om 5.30 en om 6.00 en om 6.15 etc.. geen geweldig nachtje dus.

Ik heb het terugstaren volgehouden, knap he?
google geraadpleegd, nog nooit van gehoord, deze dennis, maar, de tattoo is echt.. die had ze opde google plaatjes ook
Limoen puzzelt niet op vorm trouwens, die heeft soms nog steeds niet door dat rechte kantjes bij rechte kantje horen, etc ruimtelijk inzicht van een vrouw vrees ik
Dennis is ook een gat in mijn algemene ontwikkeling, geloof ik

Pluis puzzelt dus op afbeelding, maar hij legt wel rustig de hele puzzel ondersteboven. Negentig graden gedraaid is geen optie, maar onder en boven kunnen naar believen omgewisseld worden.

Citro, gefeliciteerd met het winnen van de staarcompetitie. Daar heb je wel iets lekkers mee verdiend

Grappig Anky, dat jij schrijft dat Pluis vroeg was. Sta je zelf rond die tijd niet al vaak naast je bed?
Nippo, wat erg van Nipje. Ik begrijp echter niet goed de redenatie van de artsen. Ik weet dat ze in Duitsland alles een beetje anders (en heus niet altijd beter!) doen dan in NL, maar bij buikgriep adviseren ze juist om te stoppen met eten geven en op vocht concentreren (dus in noodgevallen infuus en geen sondevoeding), de maag te ontzien. Meestal voelen de kinderen zich ook minder misselijk als het vocht weer een beetje op peil is. En ze geven hier gauw "Dimenhydrinat" zetpillen wat meestal enigszins helpt. Dat ze ervan moe worden vind ik eerlijk gezegd niet erg, ze slapen toch om op te knappen. Domperidon heb ik hier nog niet gehoord als medicatie voor kinderen. "Gezondspugen" is volgens mij onzin omdat die virus toch overal in je lichaam zit. Bovendien loop je gevaar (dat braaksel is zo besmettelijk als de pest) dat zich de rest van de familie aansteekt hoe langer het duurt, dan ben je nog verder van huis. Wat naar voor jullie allemaal, hopelijk gaat het nu snel over! Voel jij je al wat beter, jij was toch ook misselijk?
Zelf ben ik inderdaad wel een vroege vogel. Ik zou zelf liever wat langer blijven slapen, maar op de een of andere manier ben ik dat helemaal verleerd. Aan de kinderen ligt het in ieder geval niet, want die slapen braaf tot 6.30 of 7 uur.

Wat een snertweer trouwens: regen en storm. Bah.
Hoi Nitrogen! Hoe is het met jou? En met de kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven