Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Maar ja, in voeding zit natuurlijk ook veel vocht, in fruit enzo.

Ik ga er gauw vandoor: Maby in de kleren hijsen en dan Ot en Sien ophalen.
Mif, als het maar geen Earl Grey is, graag.

Ik kan haast niet geloven dat we tot nu toe redelijk (braak)virusvrij zijn gebleven, en lig soms s'avonds echt wakker van een zuchtje of hoestje dat door de babyfoon dringt - alsof het ieder moment raak kan zijn. Maar misschien en hopelijk slaan we gewoon een seizoen over, dat zou zo fijn zijn!

Dat is wel balen, Nippo, dat er al iemand anders aan zat, en dan nog zo'n deadline. Nou is het mijn vak om boven water te halen of iets al een keertje gedaan is, maar heb wel vaak met de collega's te doen als ik ze dat weer moet vertellen.

Van dat drinken: Hier zeker ook geen hele liter of meer! Ik las ergens dat het eten meer vocht bevat dan meestal gedacht wordt, dus misschien dat dat de statistiek weer opkrikt. Ik probeer er ook vaak s'avonds soep of muesli met melk in te krijgen (echt warm eten ze op kdv), en tijdens hun DVD-halfuurtje met drinken te bombarderen. Jongste drinkt s'avonds, s'nachts en s'ochtends nog een flesje (dunne) melk. Op zich irritant, maar in de trant van vochtopname laat ik het er maar bij. Maar vooral als ze misselijk zijn drinken ze gewoon heel slecht, niet zo verwonderlijk natuurlijk.

Anky, fijn zeg van die examina. Ik heb het laatste jaar best veel seminars moeten geven, en dat gaf extra stress omdat je dan nog veel minder goed weg kunt blijven als er een kind ziek wordt. Ik voel helemaal met je mee!

Miffy, fijn dat getrappel, tenminste in het begin ... later vond ik het vaak best lastig hoor. Maar de eerste weken is het alleen maar gezellig.
Ik heb werkelijk géén idee hoeveel vocht mijn kinderen binnen krijgen. Eens kijken: 's ochtends een beker melk, tussendoor een beker sap, bij lunch een beker melk, tussendoortje in de middag bekertje sap/water/limonade en 's avond bij het eten een beker water (maar drinken ze lang niet altijd leeg). Mannie drinkt altijd nog een beker water voor het slapen gaan. Als ik uitga van 150 ml. per beker zitten ze aan 600 tot 750 ml. per dag aan drinken. Volgens mij drinken ze prima. Uitgaande van wat die arts zegt zouden ze 1800 ml. moeten drinken. Dat haal ik zelf niet eens.

Geldt die liter niet voor kinderen die nog voornamelijk afhankelijk zijn van fles/borstvoeding?

Nitro, fijn dat jullie de winter tot nu toe zo goed doorkomen, zou leuk zijn als dat zo blijft. Voor ons is het een behoorlijk kwakkelwinter tot nu toe. Niet ernstig ziek maar veel losse dagen koorts, veel verkouden, gespuug en benauwdheid (die laatste 2 dan vooral van Mannie).

Ik lig trouwens in bed met kruik en thee. Begon in te storten op kantoor en aangezien het nu heel erg rustig is en ik volgende week een training heb, leek het me verstandig om dan vanmiddag maar uit te gaan zieken. Ik ga zo lekker een dutje doen.
beterschap, Pammie; hopenlijk helpt het.

Ik blijf jouw kinderarts wel een beetje bijzonder vinden, hoor, Nippo; sondevoeding ipv vocht bij uitdroging, geen domperidon, en die liter vocht. Zijn dat de richtlijnen daar? en is het ergens op gebaseerd? Domperdon zit sws erg in het verdomhoekje, en m.i. onterecht; is gebaseerd op een aantal cases uit de VS, waarbij een bepaald soort exotische ritmestoornis was opgetreden na hoge doseringen intraveneuze domperidon. heb wel eerder gemerkt dat kinderartsen daarom wat huiveriger zijn.

koelkast wordt geschrobt hier; wist eigenlijk niet goed wat te doen, dus dan maar wat nuttigs. tis ook eigenlijk een klusje van niks.
Hier waren ze vooral voor de kerst aan het kwakkelen, en we hadden deze kerst absoluut geen visiteplannen gemaakt omdat we de kerst ervoor zo teleurgesteld waren omdat alles steeds afgebeld moest worden, toen waren ze ook met de kerst constant ziek. Deze keer dus bijna geen ziektes meer sinds de kerst (op de verkoudheid met pseudokroep en een los koortsdagje na), ik geloof haast dat het koude weer goed is geweest, veel buiten spelen in de sneeuw enzo (en waarhschijnlijk ook de onderhoudspufjes). Nu het is gaan regenen wordt het vast en zeker weer slechter met de infecties.

Verstandig, Pammie, goed je energie indelen.
Mijn huisarts is ook niet pro domperidom maar dat is meer omdat het virus kwijtraken over het algemeen sneller gaat zonder medicijnen dan met. Nou goed, kan ik inkomen. Mijn boerenverstand zegt alleen dat een kind wat niet eet, geen vocht binnenhoudt en slecht slaapt door gespuug ook niet echt lekker snel beter zal zijn.

Goed klusje Sok.
Klinkt helemaal goed Pammie: nog even lekker liggen en hopelijk opknappen.

Hier lopen een fee, een piraat en een prinsesje rond: lang leve de verkleedkleren. En ik ga zo eens wat was wegwerken (mits de kinderen elkaar niet hersens in gaan slaan).

Volgens mij hebben we trouwens een (nog!) grotere eettafel nodig: de kinderen zitten elkaar in de weg. De prinses puzzelt, de fee is aan het strijkkralen en de piraat speelt het Nijntje-spel (in zijn eentje, dat is wel knap dus).

PL jurkjes zijn trouwens wel erg leuk zeg. Ik denk dat ik voor Sien misschien toch een veloursjurk ga bestellen, al heeft ze al genoeg jurken. Ik denk dat ik haar er wel erg gelukkig mee ga maken.
Mannie hebben we vorig jaar helemaal niet gepuft met Ventolin (wel Flixotide) maar ik denk dat zijn Ventolinpuffer nu bijna leeg is :( Gister ging hij na het eten een rondje rennen, dan gaat hij hoesten want hij wordt benauwd van inspanning en vervolgens spuugt hij al zijn eten weer uit. Ik weet wel dat het met de eerste lentedag weer voorbij is maar onderhand ben ik het wel zat.
Ze hebben ook erg leuke rokjes Ank
Sokje, wat ben je productief deze week!

Domperidom eigenlijk hier ooit maar 1 keer gebruikt, toen Sien een maand of 6 was en echt niets meer binnenhield. Schreef de huisarts nog een veel te hoge dosering uit, waar ik nog over werd teruggebeld door de apotheker (gelukkig lees ik altijd de bijsluiter en had ik zelf al geconstateerd dat de dosis wat hoog was).

Hier gelukkig dus zelden zieke kinderen. Maby is afgezien van tandenkoorts nog nooit ziek geweest en Sien en Ot zijn eigenlijk ook nooit ziek. Wel chronisch gesnotter en gereutel, maar dat schaar ik meer onder ongemakken dan echt ziek zijn.

En af en toe zo'n stom buikvirus, maar dat is meestal na een paar keer kotsen ook wel weer over.

Waar ik wel erg blij mee ben is dat ik zelf deze winter zonder kleerscheuren lijk door te komen na 2 winters medische ellende.
Kan ik me voorstellen Pammie, dat je dat gedoe met Mannie zat bent. Lijkt me ook doodvermoeiend. Ik ben elke keer weer zo blij dat ze hier dus nooit echt ziek zijn.
Voor mezelf zag ik trouwens ook leuke jurken, maar ik moet eerst afvallen van mezelf.
Ot is als baby toch behoorlijk ziek geweest, met ziekenhuisopname en al?
quote:anky schreef op 04 februari 2010 @ 14:16:

Waar ik wel erg blij mee ben is dat ik zelf deze winter zonder kleerscheuren lijk door te komen na 2 winters medische ellende.

AFKLOPPEN!

Maar ik begrijp dat je er blij mee bent, want vorig jaar was het idd meer dan drama
quote:anky schreef op 04 februari 2010 @ 14:17:

Kan ik me voorstellen Pammie, dat je dat gedoe met Mannie zat bent. Lijkt me ook doodvermoeiend. Ik ben elke keer weer zo blij dat ze hier dus nooit echt ziek zijn.Hij is ook niet echt ziek eigenlijk. En ondertussen horen we aan zijn hoest of hij zijn eten binnen gaat houden of niet. Dat scheelt een hoop zooi want we staan dan al met een bak klaar en kotst hij braaf daar in. We hebben hem nu wel verboden te rennen na het eten (wat ik eigenlijk heel stom vind, jochie van 4 moet toch gewoon kunnen rennen. Maar goed, het is even niet anders.)
Ik vraag me echt af of je het virus door spugen (sneller) kwijt kunt raken. Vooral als je dus meer dan een of twee keer overgeeft en er niet meer zoveel uit te spugen is. Dat virus zit toch niet alleen in de maaginhoud? En ik heb eerlijk gezegd liever dat ze een dag langer ziek zijn en minder misselijk, met minder kans om de rest aan te steken, dan dat ze doorspugen, de rest aansteken, misschien uitdrogen en van louter zout/vochtverlies nog misselijker zijn. Een bekende had ook eens een virus waarvan ze steeds moest overgeven, toen heeft haar vriend (arts) haar aan het infuus gezet thuis, en ze voelde zich in mum van tijd beter. Ze was dus puur alleen nog maar ziek omdat ze niets binnen hield, het overgeven versterkte zichzelf.

Koelkast schoonmaken. Goed idee. Ik las ergens dat koelkasten veel minder vaak schoongemaakt worden dan toiletten, hoewel hygiene in de koelkast haast nog belangrijker zou zijn. Ik herkende me wel in dat bericht . Dus gauw eens weer aan de bak in de keuken. Man heeft de irritante gewoonte om nog ingepakte vleeswaar (of kaas) zomaar in de verpakking bovenop uitgepakte vleeswaar (of kaas) de gooien en het plastikdoosje weer dicht te doen. Dan zie ik al die vieze handen, dozen, vrachtwagen, vloeren waar die verpakking doorheen is gegaan/op neer is gevallen (...), griezel!
Ot had RS-virus inderdaad toen hij 3 weken was. En daarna met 4 maanden heel heftig waterpokken. Maar sindsdien is hij eigenlijk nooit meer echt ziek geweest.

Afkloppen inderdaad Sokje. Ik denk dat het weer ook wel scheelde. Ik gedij beter bij ijs en kou denk ik dan bij kwakkelweer.
Bedankt Nitro, ik probeer daar nooit aan te denken
En die urineweginfectie. Maar dat wist je niet.
quote:Pammie schreef op 04 februari 2010 @ 14:23:

En die urineweginfectie. Maar dat wist je niet.Oh inderdaad ja, dat was ik alweer helemaal vergeten.
Zegt wel veel over je hoge tolerantiegrens, als je buikvirussen (vind ik echt drama!) en operatie Maby niet meetelt!
Koelkasten schoonmaken is ook veel meer werk dan even snel de plee doen. Gelukkig zit er in onze koelkast antibacterieel zilver, dan komt het vast vanzelf goed .

Een liter drinken per dag is, voor een kind dat gewoon eet, wel iets heel anders dan een liter vocht binnenkrijgen.
Heel gezellig dat jullie er allemaal zijn maar ik ga nu echt een dutje doen.

Tot zo.
Oh, ik moet meehelpen met puzzelen. En vragen beantwoorden: "Waarom kunnen feeën vliegen?", "Kan een fee sneller dan een vliegtuig?", "hoort de zon bij de wereld?", "waarom bestaan feeën niet echt?", "mama, waarom ga jij volgende week niet verkleed als het carnaval is?".....
Slaap lekker, ik ben zo ook weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven