Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
vind een echte ook leuker. heb net wel bij de appie een ienieminie kunstkerstboompje gekocht voor Poek; die wilde vanmorgen al beneden gaan kijken of de kerstboom er al stond. maar nee, dát doet de kerstman niet, dat moeten we toch echt zelf doen.
Jammer dat we dat niet naar die ouwe knakkert kunnen delegeren, die kan het vast heel goed

Ik zit oude foto's te kijken, van toen Mannie nog een Mannietje was en Mini een Ieniemienie. Zo dottig
quote:Pammie schreef op 07 december 2009 @ 21:57:

Jammer dat we dat niet naar die ouwe knakkert kunnen delegeren, die kan het vast heel goed

iig beter dan ik.
Wij hadden gisteren bijna een boom meegenomen toen we toch bij de gamma waren, maar het ding bleek 35 euro te kosten, en het was maar een kleintje. We gaan wel weer naar de bomenman op de hoek.

Onze boom is ook een allegaartje, met onbreekbare ballen onderin vanwege een kat met fascinatie voor glimmende dingen.

Nip, klinkt alsof je de wintervirussen wel heel erg te pakken hebt. Beterschap! Zijn jullie allemaal veel ziek, of vooral jij?

Veel plezier met de nieuwe werkster, Pammie. Hopelijk komt ze morgen wel.

Vanmiddag heb ik de auto naar de garage gebracht. Er is pas iemand tegenaan gereden (wel netjes geregeld) en nu moet de schade weggewerkt worden. Dat duurt even. Beetje jammer getimed met het weer dat we de komende dagen krijgen...
Wij hebben een boertje hierachter waar we meestal een boom halen. Met kluit, dan valt 'ie minder uit. Maar Pamman heeft dezelfde allergie als Koeky dus het is ook altijd een heel gedoe om die boom binnen te krijgen.

Nip, niet fijn dat gekwakkel. Ik hoop dat al die virussen Huize Nip snel verlaten. Denk je niet dat je vatbaarder bent door al die drukte die geweest is?
Oh ja, Pluis en slapen: prut. Als gewoonlijk.

Anky, hoe was het met Maby?
Ja Ank, hoe was het in het ziekenhuis?
Dat slapen, doen jullie daar nog wat speciaals aan?
nou, welteursten dan maar, Miffy. wat een ellende...

hoe ging het vandaag, Anky, met Maby-stuiterbal?
Gatsie, bij Fobiac zijn ze met lijken bezig vandaag
Mijn man kondigde net aan dat ik om 11 uur naar bed moet omdat hij dan boksen wil kijken (ik háát boksen). Alleen zit hij nu op de wc, zonder wc-papier en ik ga het niet halen. Kan ik lekker langer opblijven
quote:Pammie schreef op 07 december 2009 @ 22:57:

Mijn man kondigde net aan dat ik om 11 uur naar bed moet omdat hij dan boksen wil kijken (ik háát boksen). Alleen zit hij nu op de wc, zonder wc-papier en ik ga het niet halen. Kan ik lekker langer opblijven

En goeiemorgen allemaal. Ik ga aan het werk.
Lach maar, hij was heel boos

En ik ga ook aan het werk.
Goedemorgen!

Controle Maby in ziekenhuis was helemaal goed. Ze mag nu vol belasten (pfff, opluchting) en over een week als de hechtingen eruit zijn weer in bad/douche en schoenen aan. Leuk, kunnen we voor het eerst schoenen voor haar kopen! Ik ben benieuwd hoe ze dat vindt. Ik moet nog in januari 1 keer naar ziekenhuis Verweg voor laatste controle bij chirurg en als dan alles goed is qua stand teen enzo, dan zijn we er helemaal vanaf!

Miffy, wat een ellende met dat slapen van Pluis. Ik zat een beetje mee te denken: zou het niet kunnen dat hij zich overdag verveelt? Sien heeft een tijd gehad dat ze ook niet voor 22 uur sliep (maar het verschil was dat ze stil in bed lag met haar boekjes en wat speelgoed) en dat ging ineens beter toen ze naar de Kindergarten ging en daar veel uitdaging kreeg (veel meer dan op het kdv) in de zin van knutselen, moeilijke puzzels maken enzovoorts. Heb later bedacht dat het kind zich misschien op het kdv wel kapot verveelde en daardoor ook niet zo moe was. Sien is nog steeds onvermoeibaar (itt tot Ot, die op zijn tenen loopt om zijn zus bij te houden), maar nu ze overdag heel druk is en veel dingen doet gaat het met slapen perfect.
Helleu,

Fijn dat de controle helemaal goed was Anky. Moest wel lachen om je "ze mag nu vol belasten". Dan hoeft het niet meer illegaal, bedoel je

Nog een weekje en dan kun je lekker schoenen voor haar kopen.

Lange dag op het werk, de kinderen hadden erg zin in pannenkoeken en die gaan ze eten nu. Ik ben er niet heel gek meer op sinds mijn operatie dus eens kijken hoeveel ik er op krijg.
Fijn Anky, dat het goed ging met Maby. En kan ze toch nog op schoenen de winter door, ook fijn.

Ik heb onverwachts 2 weken kerstvakantie. Miscommunicatie met baas. Ik zou, dacht ik de maandag en dinsdag nog te moeten werken, maar kwam er vandaag achter dat ik niet ingeroosterd ben, want ik zou zelf hebben gezegd dat ik vrij wilde. Nou goed, geen drama, dan ben ik 2 weken vrij ipv anderhalve week.

Zo het eerste 10-min. gesprekje over Limoen, ben benieuwd of er al wat te melden valt, maar wil sowieso wel even met juf babbelen want dat komt er bij het wegbrengen ook niet echt van.

Kinderen stuiteren trouwens van Sinterklaas meteen door naar kerst. Bij iedere kerstversiering/lampjes/boom etc die Limoen buiten ziet staat ze te stuiteren. Heb vanavond de lichtsnoeren en engel ook maar te voorschijn gehaald, als man morgen nog even de boom in een emmer zet dan kunnen we die morgen misschien ook wel zetten.

Pammie, strakke actie van jou gisteren met dat wc papier

Nippo, balen van je/jullie gekwakkel.
Wahaaa, Pammie, dat pleepapier Is 'ie nog steeds boos?

Fijn dat Maby nu weer legitiem aan de stuiter kan, Anky. Hoe hebben jullie dat uiteindelijk opgelost eigenlijk, zonder schoenen? Echt blote voeten weer is het al even niet meer.

Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren op schoenen, maar ik gok zo dat ze het helemaal niks gaat vinden, ineens iets strak om haar voeten.

Ik denk trouwens niet dat het niet slapen van Pluis ligt aan onvoldoende uitdaging. Toevallig had ik gisteren iets te moeilijke puzzeltjes met hem zitten doen (gekregen van Sinterklaas, hij kwam er zelf mee aanzetten), en dat hielp in elk geval helemaal niks Maar het zou natuurlijk altijd kunnen, dus ik zal er eens op letten of hij beter slaapt na een dag met uitdaging. Zelf heb ik het idee dat het punt meer is dat hij niks wil missen, en dus niet toegeeft aan de slaap, maar dat is misschien projectie: bij mijzelf speelde dat zeker toen ik kind was.

Bij het in slaap vallen maken we er sinds kort gebruik van dat we steeds beter afspraken met hem kunnen maken: hij wil graag dat we in de buurt van zijn slaapkamer blijven, en dat doen we, maar alleen als hij stil in zijn bed ligt (er is toch altijd nog wel een wasje te vouwen). Zodra hij gaat keten, ga ik weg. Dat lijkt wel een beetje te helpen, al komt het maar heel zelden voor dat hij zonder dat ik wegloop (en hem dan na een tijd een nieuwe kans geef) in slaapt valt. Het lijkt ook een kwestie te zijn van precies goed timen dat hij wel moe genoeg is, maar ook niet al te oververmoeid.

's Nachts is weer een ander punt. Het zou kunnen dat hij dan gewoon een beetje bang is. Als hij wakker wordt, roept hij om ons. Als hij gehoord heeft dat we er nog zijn, lijkt hij weer weg te sukkelen, maar na een kwartier vraagt hij het weer. En dat herhaalt zich dan gewoon rustig 2 uur lang - en misschien wel langer, maar tegen die tijd hebben wij het vaak al opgegeven omdat we op die manier echt niet slapen. Omdat man echt slecht slaapt met Pluis in ons bed, leggen we de laatste paar dagen dan maar een matrasje op Pluis' kamer. Dan slapen we tenminste allemaal. De bedoeling is dat het matrasje binnen afzienbare tijd naar de gang verschuift, en dan weer wordt afgeschaft.

Citro, ook best lekker, twee weken vakantie. Het is dat ik er de dagen niet meer voor heb.

Er ligt een poes heel schattig naast me te slapen, op haar rug met een pootje over haar snoet. Ziet er heel menselijk en aandoenlijk uit.

Waren ze lekker, Remma?
Helemaal niet meer op Nippo gereageerd. Wat balen van dat gekwakkel zeg. Ik hoop dat je wel echt opknapt en niet blijft tobben. Ik vind dat echt een groot nadeel van de herfst- en wintermaanden: al die ziektekiemen.

Hoeveel pannenkoeken heb je opgekregen Remma ?

En hoe was het 10-min gesprek Citronella? Hier zijn de kinderen trouwens ook helemaal into kerstmis. Sien is al 3 dagen boos dat ik de lampjes in de voortuin niet wil ophangen omdat het regent.
Regent, Anky? Hier hebben we net de eerste twee droge dagen sinds het einde van de zomer gehad.
Dat bang zijn 's nachts is volgens mij wel passend bij de leeftijd van Pluis Miffy. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar de ervaringen van vrienden met soortgelijke problemen zijn legio. Toevallig sprak ik dit weekeinde nog de buurvrouw en haar dochter (even oud als Pluis) slaapt dus ook zeer regelmatig in hun bed.

En niets willen missen is wel herkenbaar inderdaad, had ik vroeger ook wel last van, nu je het zegt. Ik was toen wel een stuk ouder, want kon in ieder geval al lezen (tot 's avonds heel laat).

Ahh, A-man is terug van trainen. Nog even samen House kijken en dan met een goed boek naar bed.
Hmm, hier de hele dag regen . Pas net was het droog.
Mini heeft ook zo'n periode gehad als Pluis toen ze ongeveer zo oud was als Pluis. Ze ging rustig door tot 11 uur. Uiteindelijk opgelost met om de 5 minuten erheen en een aai over haar bolletje. Kind was woedend maar na 3 dagen sliep ze gewoon zelf weer.

En aan de beddenwissel toen wij ook vrolijk mee. Vannacht werd Mannie wakker omdat hij door een slang werd opgegetem. Ik heb hem naast Pamman gelegd en ben zelf in zijn bed gaan liggen. iedereen heeft als een roosje geslapen.

Ank, wat fijn dat Maby uit het illegale circuit mag Ik zat vanmiddag ook te denken dat ze het waarschijnlijk helemaal niks vindt om schoenen aan te hebben. Je volgende uitdaging.

Hoe was het gesprek Citro? Hoe vindt Limoen het zelf op school?
2 stuks. En daar zit ik al de hele avond mee in mijn maag.

Ik weiger, weiger, om nu al kerstig te doen. Veel te vroeg.

Wel lekker citro, 2 weken vrij
OOo jullie waren er net nog niet, tussen.

Hoe was het gesprekje, Citro?
Ik weiger met je mee Remma. Ik zit nog in een postSintflow; al die kerstbomen en lampjes voelen nog ongepast. Aankomend weekend is vroeg zat (en ik moet nog nieuwe ballen kopen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven