Mutsen in de mist

20-11-2009 16:47 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
en waar het op slaat... ik heb geen idee! maar het bekt wel lekker
Mijn buren (irl) zijn ook gescheiden. Sinds Oud & Nieuw. Dochter van 9, zoon van bijna 7. Droevig hoor.
eee... weten we eigenlijk waarom de buren gescheiden zijn? of is dat iets meer voor de AK?

of geven de meelezende (ex-)Vrolijkerds hier een toelichting?
Geen idee waarom, Koeky, maar ik geloof wel dat er mutsen zijn die het wel weten.

Een opvoedingsplan hebben we niet, maar we overleggen wel met elkaar hoe we dingen aanpakken. Vooral over hoe we Pluis in slaap krijgen, dus erg effectief is het niet
quote:koeky schreef op 13 januari 2010 @ 21:14:

Koekerd heeft op de ouderavond tot zijn verbazing geconcludeerd dat er ouders zijn die heel erg bewust met de opvoeding van hun kind bezig zijn, die als het ware een opvoedingsplan hebben. Dat is bij ons niet echt het geval, al zou ik dat soms best graag willen.en gaat-ie hier nu ook iets mee dóen?
Pluis weer op de goede weg, fijn! Hoe is het met Ot?

Leuk om mutsig gedrag te lezen haha.

Aan zomerkleding ben ik geestelijk nog niet toe

Mijn eten was heerlijk, ook kindjes hebben zeer goed gegeten. Alledrie moe, dus vroeg onder de douche en daarna gelezen en zo. Om zeven uur was ik weer beneden, daar was ik ook wel aan toe haha. Verder opgeruimd, gekookt, werkdingen gedaan en nu net in bed met laptop. Had het zo koud. En als Esman niet thuis is, ga ik graag extreem vroeg naar bed.
quote:koeky schreef op 13 januari 2010 @ 21:14:

O, dank voor de info Mif. Maar waarom dan, hadden ze ruzie?

Koekerd heeft op de ouderavond tot zijn verbazing geconcludeerd dat er ouders zijn die heel erg bewust met de opvoeding van hun kind bezig zijn, die als het ware een opvoedingsplan hebben. Dat is bij ons niet echt het geval, al zou ik dat soms best graag willen.

Sorry, moet hier zo om lachen. En om je gerust te stellen, wij hebben ook geen opvoedingsplan (verrassing! )
quote:esmee1975 schreef op 13 januari 2010 @ 21:18:

Aan zomerkleding ben ik geestelijk nog niet toe

Juist wél!
Ik weet ook niet waarom de buren gescheiden zijn, denk verschillende verwachtingen.

Forum loopt helemaal vast op dat forummersfotoostopic. Is voor de aagjes onder ons ook vreselijk interessant
Jij dus dubbel wel

Hier ook geen opvoedingsplan hoor. Eigenlijk zouden (voor mijn gevoel) vaker moeten gaan zitten en bewust praten over hoe, wat en waarom.
Mini is vanavond trouwens eindelijk weer eens alleen gaan slapen. Ik heb wel was zitten vouwen op onze slaapkamer maar geen gezeur gehoord. Ook weleens fijn. En alle was die ik vandaag gedraaid heb ligt alweer in de kast (dat is dan weer een voordeel).
Ah, dat het forum vastliep had ik wel gemerkt, maar een forummersfototopic was me nog ontgaan.

Heb je ook twee capri's voor mini besteld?
In de praktijk bedenk ik wat we gaan doen en is Pamman het daar mee eens (of niet). En verder doen we maar wat, hoewel we bij Mini wel meer echt moeten nadenken.
Ik ken trouwens niemand met een opvoedingsplan. Voor sommige mensen zou het wel nuttig zijn
Wat zet je daar trouwens in? Opvoeden is toch een beetje goed reageren op alle fases. Hoe plan je dat?
quote:sokje schreef op 13 januari 2010 @ 21:17:

[...]

en gaat-ie hier nu ook iets mee dóen?

Dat denk ik niet. En dat is dan niet alleen zíjn schuld hoor. MAar ik vind het eigenlijk ook niet zo nodig. Het is niet zo dat wij maar wat doen of zo, maar we zitten eigenlijk over het algemeen wel op 1 lijn, en daarom hebben we het er nooit zo expliciet over. Ik zeg er wel wat van als ik hem te streng vind bijvoorbeeld, of niet streng genoeg, we proberen consequent te zijn, we hebben afspraken over snoepen en tv kijken etc, en ik lees ook wel dingen over opvoeding, zoals dat boek how2talk2kids, maar blijkbaar was het plan dat de ouders die Koekerd vanavond sprak hadden van een andere orde. Meer dan dat kon hij er ook niet over zeggen.

Hebben jullie wel echt een plan dan? Iets dat verder gaat dan regels over slapen/eten en proberen aardig tegen elkaar te zijn?
Die plannen zijn nieuw denk ik. Las laatst ook al over een bevallingsplan (dat weet je wat je te doen staat Miffy haha). Alsof je dat kan plannen .

Overigens kijk ik Vel over probleem op 3. Daar word je ook niet bepaald vrolijk van. Wat een verhalen zeg!
Dat keken wij ook, niet fijn nee. Te gecompliceerd om behandeld te worden, dat vond ik wel erg schrijnend. Pamman is nu bowlen aan het oefenen dus ik kijk niets meer.

Volgens mij is op één lijn zitten en verder per opvoedkundig geval bekijken wat je doet ongeveer ons plan. Ik trek wel de 'opvoedkundige kar', verdiep me er meer in dan Pamman. Jammer dat Koekerd niet meer kon vertellen, ben wel benieuwd.
Jullie dus ook geen plannen. Ik bedoelde ook niet echt een geschreven plan, maar zeg maar een heel bewuste opvoedingsstrategie. Eigenlijk is het me ook niet helemaal duiddelijk geworden wat Koekerd nou bedoelde. Hij wilde het ook niet verder uitleggen.

O ja, over vel over probleem had ik gister ook al gezien op Pauw & Witteman. Het klonk erg heftig. Maar het is nu net afgelopen. Zo ontzettend jong ook nog, sommige van die meisjes.

Nu heb ik nog steeds geen bikini. Jullie schuld.
Zoek je voor jezelf een bikini?

Opvoedingsstrategie? Nou. We hebben het hier weleens gehad over wat je je kinderen mee wil geven in het leven. In de opvoeding hebben we dat als 'pijlers' zeg maar. Onze strategie is om ze goed mogelijk toegerust af te leveren
Heb meer het gevoel dat wij het op ons gevoel doen (ik iets meer dan Esman). Zoals Pammie zegt, aanpassen bij iedere fase. Hier ook voor ieder kind anders. De dingen als (proberen) consequent zijn, als ik ja/nee zeg doet Esman dat ook (ook als je het er toevallig keer niet mee eens bent) is ingesleten. Maar iedere nieuwe fase is weer even ontdekken en aanpassen.
Ik heb even bij Esprit gekeken voor je maar die zijn niet leuk.
Ja, ik weet al welke, maar ik kom maar niet op de H&M site want ik hang alsmaar hier.

Ja, ik kan me die discussie nog wel herinneren, over wat je ze mee wil geven. En natuurlijk hebben we daar ideeen over, wie niet? Ik ga zo toch nog eens aan Koekerd vragen wat die mensen nou zeiden waar hij zo van onder de indruk was.
Ik vind dat we het zonder plan ook aardig doen . En ik vind het een beetje eng klinken, zo'n plan. Alsof een kind helemaal te modelleren is.

Welke dan? Ik heb net even gekeken bij H&M en zag wel een paar leuke.
HIer ook geen opvoedingsplan. Maar A-man en ik zijn het eigenlijk altijd eens, dus dat is wel makkelijk eigenlijk. Nou scheelt het ook wel dat we (tot nu toe) geen moeilijke kinderen hebben, dus het opvoeden gaat eigenlijk vanzelf: wij hebben daar niet zo heel veel aandeel in.

Waarom de buren gescheiden zijn: ik heb geen flauw idee eigenlijk. Er zal wel het een en ander gerommeld hebben vermoed ik, maar ik weet niet wat.

Pfff, na 2 heerlijk relaxte dagen thuis vandaag weer een drukke werkdag. Wat een gehaast en geren is dat toch altijd weer. Ik weet niet wat het is, maar het staat me zo tegen de laatste tijd. Niet eens het werken an sich, maar het gehaast om op tijd te zijn op het werk en het gehaast om weer op tijd bij de oppas te zijn. Kreeg het bij de beoordeling op het werk ook nog even ingepeperd: mijn flexibiliteit was het enige waarop ik geen "zeer goed", maar een "goed/voldoende" scoorde (omdat ik dus altijd om 16.30 uur hard wegren en parttime werk). Maar ja, dat ik 's morgens altijd vroeg aanwezig ben en thuis nog weleens wat doe, dat ziet dan weer geen hond. Enfin, ik klink nu wel een beetje verbitterd besef ik me nu . Ik ga in ieder geval wel nadenken over een andere indeling van mijn uren als Maby na de zomer naar de Kindergarten gaat, misschien dan 4 dagen van 6 of 7 uur werken ofzo.

Heb je al een bikini Koeky? Ik durf niet meer in bikini, moet eerst minimaal 10 kilo afvallen. Ik ben gewoon sinds 3 zwangerschappen 20 kilo zwaarder geworden. Da's eigenlijk best wel erg.
Ik zou dat wel zeggen hoor Ank, van dat vroege beginnen en thuiswerken. Jouw baas is weinig flexibel als alleen werken tot 6 uur telt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven