Mutsje(s) Nooitgenoeg

05-04-2010 22:08 2533 berichten
And on and on and on and on...
Alle reacties Link kopieren
ben ik nou de eerste?

wat überlief is die Pluis en wat mega-schattig die Esmannie, met zijn grote liefde

Poek wil wel afspreken, maar vooral neit bij anderen, maar hier. Maar vanmiddag is ze dus met Sokman bij zwemvriendje gaan spelen en dat was - uiteindelijk- prima.
Ik ga trouwens slapen; morgen weer vroeg dag

Mutsje nooitgenoeg vond ik ook het leukst, dus je hebt de goede gekozen

Ik moet nog steeds was ophangen, heb hevig last van uitstelgedrag, echt helemaal geen zin.
sterkte met de was dan, Citro.
Tuurlijk, duik jij meteen maar in je hemelbed

Ik zit huizen te kijken op funda. Ben aangestoken door Pam's huizenkriebels.

Ik heb een verschil van mening met Pamman over zijn ouders.
Gevonden op Funda: de tuin is onderhoudsvriendelijk aangelegd (betekent, als je de foto's ziet: er is geen zak aan gedaan.
wat is het meningsverschil, Pammie?
Staat in ak. Niet zo spannend maar ik vind het gewoon niet eerlijk.
Ik heb het koud, ik ben moe, ik moet plassen en er moet nog een hoop zooi die nu nog op de trap ligt naar boven (poets komt morgen). En morgen werken. Helemááááááál geen zin in. Mja.

Dus meisje, ik zoek mijn bedje ook maar op. Nightynight.
Ik heb vandaag nog vrij. Kwam er net alleen achter dat ik geen brood meer in huis heb. Handig met overblijvende kinderen....

Normaal haal ik op maandag in de pauze van het werk altijd even heel snel 3 broden, nu niet bij nagedacht (en er gaat hier een brood per dag doorheen).

Afspreken: hier niet zoveel, omdat ze veel naar de Kindergarten gaan en dan is er ook nog zwemles en gym op mijn vrije dagen en kan het dus gewoon niet. Maar ze spelen wel heel veel met de buurkinderen en op de Kindergarten natuurlijk en met het mooie weer spelen ze ook veel meer buiten weer. Wel apart dat Mannie nog zo moe is Esmee. Zou dat echt nog wennen zijn?
Oja, en qua boeken. We gaan gewoon in NL op vakantie (is voor ons buitenland natuurlijk ), maar omdat het hoogseizoen is boek ik wel van te voren. Deden we vroeger nooit, maar met kinderen vind ik het wel prettiger. Dat ik weet dat we camping bij zee hebben met veel speeltuinen enzo. Ik moet alleen nog bedenken waar we heen willen. En dat is nooit mijn hobby.
@ Pammie; kzag zaterdag een leuk t-shirt voor je dochter bij de HEMA(grotere meisjesmaten):

Een afbeelding van ... met daarop: (jouw voornaam) rules....
Anky, allemachtig, wat is die Maby veel gelopen! Doet ze dat dan zonder mopperen? Dat zie ik jongste hier echt niet doen.

Oudste is ook een heuse knutselaar, we weten niet waar wij zijn producten allemaal moeten laten. We hadden kort geleden een gesprek op kindergarten. Op zich zijn ze erg tevreden, qua fijne motoriek, sociaal en concentratievermogen loopt hij op z'n leeftijd vooruit. Helaas gaat het met praten nog steeds niet goed, zelfs iets slechter weer. Volgens de logopedist kan hij goed praten, en de kinderarts vind ook dat er niets aan de hand is (woordenschat en grammatica is goed), maar zodra hij iets belangrijks wil vertellen, met meerdere kinderen samen of gewoon opgewonden is, dan is hij haast niet te verstaan. Volgens de logopediste is het nog steeds een soort stotteren, ook al klinkt het niet zo (hij denkt dan nog steeds sneller dan hij kan praten). We moeten het gewoon de tijd geven en geen probleem van maken, volgens logopedist en arts. Maar dat is natuurlijk niet makkelijk aan de andere kinderen uit te leggen, want die lopen dan wel weg zonder te luisteren. Ik hoop dat het zich snel op gaat lossen voordat het echt frustrerend wordt.

Citro, ik kan wel begrijpen dat het ook weer goed is dat Pasen over is Hier was het ook wel goed geweest. Mijn moeder komt vandaag oppassen (ik ga morgen twee dagen naar NL), en dat is al feest voor de kinderen. Onze kinderen spreken ook niet zo heel veel af. Het is natuurlijk ook wel een nadeel dat we niet in de buurt van de kindergarten wonen. Maar we komen vijf dagen per week pas rond drie/half vier naar huis, dan zijn ze meestal ook blij dat ze niets meer "moeten", behalve 1-2 dagen muziekles/sport. En in de zomer zijn de buurtkindjes ook weer meer buiten en is daar meer contact mee.

We gaan oudste hevig teleurstellen. Hij is met z'n 1.15 m hevig toe aan een groter bed (hij ligt nog steeds in het 1.40 m bedje), en wil natuurlijk graag zo'n (half)hoogslaper zoals bijna iedereen. Afgezien van het feit dat we alleen hele dure exemplaren zien (rond 1000 Euro!) die we mooi vinden, ik vind het ronduit griezelig. Hij rolt namelijk nog steeds 3-4 keer per nacht z'n bed uit (er ligt een matras voor) en ik denk niet dat een plank aan de zijkant van het bed hem tegen zou houden. We hebben een paar artsen en phyiotherapeuten als kennissen/buren, die allemaal met enge verhalen komen rondom die hoogslapers, er vallen schijnbaar toch best veel kinderen uit. Bovendien lukt het slapen zonder luier niet echt, dus hij moet s'nachts eruit (en ik regelmatig bedden verschonen), vannacht ook omdat z'n knie weer pijn deed. Ik zie zo'n hoog bed niet zitten. Pammie, jou kinderen hebben toch ook zo'n bed, of niet? Al enge dingen meegemaakt?
Nitro, Mannie heeft een boomhutbed en hij moet echt zeer ernstig moeite doen om daar uit te vallen, de rand is echt heel hoog. Hij is er nog nooit uitgevallen.

NJB, dank voor de tip, dat vindt ze vast leuk

Nu ga ik weer verder met geen zin hebben werken.
Wat een knoeperd van een bed zeg, inderdaad, eruit vallen is een echt kunstje (hoewel, zoals oudste hier zit te wroeten, het zou me toch niet verbazen). Stoot mannie niet zijn hoofd?
ff tussendoor, voor ik het vergeet, Anky: ik had de patienteninformatie van jeouw geneesmiddel voor je opgezocht, maar volgens mij heb ik geen e-mailadres (meer) van je! kun je dat een dezer dagen in de AK zetten? dan mail ik het één zsm naar je toe.

en nu weer aan het werk!
Waaraan moet hij zijn hoofd stoten?

Mijn werkster is niet op komen dagen. Daar hou ik niet van. Het is niet zo erg want ik had al veel dingen zelf gedaan omdat ik gasten had.

Pamman is thuis, mooi want kindjes zijn moe. Kunnen we op tijd eten.
Ik zit piepende Mini te negeren.

De kindjes hebben na het eten nog lekker buiten gespeeld, Pamman heeft de keuken opgeruimd en ik heb alle verdiepingen gezogen en 1 en 2 gedweild en gestoft. En nu is het klaar, morgen weer een dag. Pamman is naar cursus en ik heb het rijk alleen.

Even thee zetten.
Hoe is het met piepende mini?

Hier wel speelafspraken, kinderen zijn elke dag bij huis immers. Ik vind het wel fijn. Soms kan het niet omdat ik dan met ze naar de bieb ga ofzo, maar meestal kan er gewoon gespeeld worden.

Heb na het eten, we aten wat laat, nog lekker met meis en oudste geskeelerd. Heerlijk is dat hoor
Vijf minuten negeren was voldoende .

Hier ook veel speelafspraken. Woensdagmiddag en vrijdagmiddag en het liefst ook nog 'afeten' op vrijdag. Als ik naar de bieb moet neem ik speeldate gewoon mee of we gaan daarna. Op woensdagmiddag wil ik wel dat dates rond half 4 zijn afgelopen, vind ik lang zat dan (vanaf half 1).

Hier mochten ze na het eten ook nog lekker naar buiten. Deuren open, ramen open. Toen ik vanmiddag naar buiten liep van kantoor werd ik even zo vreselijk blij: heerlijk die lente!
Dat lijkt mij leuk om met je kinderen te skeeleren!

Ik denk dat het geen wennen is die vermoeidheid Anky. Onze denker slaat alles op, echt ieder detail. Ik denk dat dat een hoop energie kost. Verder hebben Esman en ik ook veel slaap nodig, dus hij heeft het van geen vreemde. Ik sliep ook tot mijn vierde verjaardag. En ik ging daarna niet naar BSO en moest overblijven dat natuurlijk net iets vermoeiender is.

Heeft werkster achteraf nog iets laten horen Pammie? Ik zou dat ook erg irritant vinden.

Leuk huis gevonden Citro?

Je meningsverschil snap ik Pammie. Hier zou zoiets exact hetzelfde kunnen gaan. Alhoewel, na afgelopen weekend weet ik het niet .

Kinderen en ik hebben genoten van de zon vandaag! Lekker buiten spelen en ik een boekje lezen in de zon.
En morgen wordt het weer zo'n mooie dag Heerlijk. De jongste 2 hebben morgen margeochtend, die heb ik dus thuis. 's Middags moet ik wat dingetjes doen nog, oudste moet sowieso even naar de kapper, maar dat moet dan misschien aan het eind van de middag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven