Mutsje(s) Nooitgenoeg

05-04-2010 22:08 2533 berichten
And on and on and on and on...
Alle reacties Link kopieren
hoe hoog was nu je bloeddruk btw?

hier geen regen, wel somber en fris
Bloeddruk was 160/110, vooral hoge onderdruk dus.
Bedankt trouwens voor het toesturen van de info Sokje!
quote:anky schreef op 08 april 2010 @ 10:59:

Bedankt trouwens voor het toesturen van de info Sokje!graag gedaan; stond er nog iets in wat je niet al wist?
Bovendruk lijkt me anders ook wel een tikkeltje aan de hoge kant, Anky, vooral omdat die bij jou in het verleden toch veel lager was?

Bij per ongeluk op een verkeerd topic klikken (valt niet altijd mee, mobiel forummen) kwam ik dit juweeltje tegen, over vruchtbaarheid:

"De Tsjechische arts Dr. Jonas heeft onderzocht of er een verband ligt tussen de vruchtbaarheid van een vrouw en de stand van de maan. Hij kwam tot de ontdekking dat een vrouw, naast de periode rond de ovulatie (de-14e-dag-na-de-1e-menstruatiedag), tevens vruchtbaar kan zijn op het moment wanneer de maan en de zon dezelfde afstand t.o. van elkaar hebben, als ten tijde van haar geboorte. Deze maanfase vindt een keer plaats ten tijde van haar maandelijkse cyclus, wat een verklaring kan zijn voor het feit dat sommige vrouwen die gemeenschap vlak voor, na of tijdens de menstruatie hebben, zwanger raken. Maandelijks kunnen er dus 2 ovulaties (eisprongen) plaatsvinden.

Met andere woorden: Dr. Jonas concludeerde dat een vrouw maandelijks twee vruchtbare momenten kent; een 'biologische' en een 'astrologische'."

Nergens voor nodig dus, zo'n ei. Als de maan maar goed staat
Oeh ja Anky, dat is inderdaad wel vrij hoog ja, die onderdruk. Hoe lang slikte je die ACE-remmer al dan? Toch nog maar net? Volgens Koekerd kan het gerust een paar weken duren voordat die effect hebben. Had je tijdens zwangerschappen trouwens nooit hoge bloeddruk?

Ik doe inderdaad niet moeilijk, dat vond ik ook al. Koekerd is trouwens zelf ook lid geworden hoor, hij heeft vroeger vrij veel getennist en gaat nu met een ex-collega het weer oppakken. De reden dat hij jongetje had opgegeven is dat hij gewoon vindt dat hij moet sporten, ook voor zijn sociale ontwikkeling, en dat ben ik wel met hem eens, maar niet koste wat kost. Jongetje zelf hoeft niet zo nodig te sporten, hij wil niet voetballen, niet op scouting (is niet echt sporten, maar hadden we ook goed gevonden), niet op judo. Tennisen vond hij nog het minst stom. Maar ja, het is dus niet op een praktisch tijdstip. Ik heb ook al tegen Koekerd gezegd dat hij hem dan maar lekker zelf gaat brengen. Maar dat was natuurlijk volledig ondenkbaar.

Het regent hier al de hele ochtend. Ik ben lui geweest en heb de auto gepakt.

Ik zal eens informeren Mif waar mijn oudste neefje (ietsje ouder dan Pluis) op de creche zit.
Dat lijkt me toch een nobelprijs waard, zulk onderzoek. Een astrologisch ei, briljant echt. Ik ben heel benieuwd naar de methoden.
weer wat geleerd...astrologische eisprong....

(utmoniegekkerwordû)

Koter slaapt, huis gepoetst met Franse slag: op naar de bank!
Goed plan Sokje!

Plaspillen werken een beetje te goed denk ik. Hele morgen op de WC gezeten en nu overal kramp (echt in elke spier van mijn lijf). Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ben nu dus even heel veel aan het drinken want volgens mij ben ik een beetje uitgedroogd.

Zo meteen Ot en Sien ophalen en dan even kijken bij de bouwplaats. Juf van Sien bouwt daar huis en haar moeder komt Ot dadelijk halen om een stukje mee te rijden in de vrachtwagen en de graafmachine.
Maby is trouwens ineens een inhaalslag aan het maken qua praten sinds haar tweede verjaardag. Waar er eerst weinig tot niets verstaanbaars uit kwam, kan ik ineens kleine gesprekjes met haar voeren. Leuk!
Ik heb trouwens nog een vraag voor jullie, zal hem wel even in de AK posten.
Ik zit met nog een paar honderd (lijkt het ) mensen te wachten om mijn paspoort te verlengen. En bijna alle balies zijn dicht. Maandag heb ik vrij, maar dan wordt het wel heel krap voor de vakantie, en daarna verloopt het zo snel dat ik toch maar vast wil verlengen. Op de pasfoto die ik net heb laten maken, herken ik mezelf bijna niet.

Koeky, al op kraamvisite geweest bij mij om de hoek?

Meerijden in de graafmachine, Ot had vast de dag van zijn leven
Ga met Mini sinds kort naar logopedie, op advies van de tandarts. Ze krijgt spelenderwijs wat oefeningen om o.a. haar lippen wat sterker te maken zodat ze minder gaat slissen. Tandarts en logopedist vonden haar aan de jonge kant en vonden dat we het 1x moesten proberen, maar dat ging zo prima dat we door gaan.

Ik begin vroeg met werken, haal kids om vijf uur op en ben dan rond half zes thuis. Esman ook dus dan kunnen we meteen eten. Ik ben het vooruit koken en super zat, maar koken als ik thuis kom is geen goed idee met onze kinderen.

Heb Mini hangerig opgehaald van het kdv en thuis stortte ze helemaal in. Juf snapte er niets van, zo kent ze Mini niet. Dus die had al het gevoel dat ze iets onder de leden heeft. Emmer staat naast haar, ben benieuwd hoe lang die leeg blijft...

Ik vind niet dat je moeilijk doet Koeky. Als Koekerd het een probleem vindt, dan regelt hij voor zichzelf maar een vrije middag dan kan hij halen en brengen.

Hier zelfde soort dilemma rond de zwemles. Als je 2x per week gaat, is dat 1x op woensdag en heb zelfde slaapprobleem met Moppie. Ik ga dus straks op zaterdag en dan heeft hij langer les en dus 1x per week. Moet maar zo hoor.

Gefeliciteerd met neefje trouwens.

Zal zo even in AK kijken.

Esman is de hort op dus ik heb het rijk alleen vanavond, best lekker voor een keertje.

Heb net kaartjes voor concert van K3 in het najaar besteld, denk dat Mannie en Mini daar wel heel erg blij van worden!
astrologische eisprong? tuurlijk..

Ik heb vandaag pillen gevraagd om mijn astrologische eisprong uit te stellen, ik ben net ongesteld geworden en ben bang dat ik het dan tijdens de meivakantie ook ben, en ik zou wel eens een keer op vakantie willen zonder ongesteld te zijn, zeker omdat het tegenwoordig een waar bloedbad is, en ben het verdorie iedere vakantie. Ben benieuwd of het goed werkt, heb het nog nooit gebruikt.

Verder chagrijnig, beetje werkgerelateerd, beetje vanwege ongesteld en een beetje vanwege slecht luisterende kinderen. Avondje vroeg naar bed maar denk ik.

En verder niet bijgelezen, dat ga ik zo doen, als het meezit.

Wel in AK geweest.
Oja, paspoorten, moet ik ook nog verlengen. Het kan tegenwoordig in mijn oude woonplaats (heel fijn, want dan hoef ik niet meer naar consulaat), maar toen ik pas belde kon ik pas eind juni terecht voor een afspraak... Gelukkig gaan we in juli pas op vakantie.

Waar en wanneer gaan jullie Miffy?

We hebben net een paar uur op de bouwplaats staan kijken. Uiteindelijk durfde Ot toch niet mee in de vrachtwagen met de vriend van de juf. Net even te eng, maar met al die graafmachines en zandstortende vrachtwagens hadden de kinderen de lol van hun leven. Toen we thuiskwamen waren ze zwarter dan zwart en ik heb me rot moeten poetsen om alle leem er af te krijgen. Maar het was wel heel gezellig. En Ot mocht nog even op schoot in de graafmachine. Helaas durfde hij alleen bij mij op schoot en ik durfde op mijn beurt bijna geen knop of hendel aan te raken, bang dat ik iets onherstelbaar zou vernielen . Maar het is goed gegaan, we hebben geen lantarenpalen omgegraven enzo .
Ik ken die pillen wel Citronella, bij mij werkte het prima. Ik hoop bij jou ook, want ongesteld zijn op vakantie is gewoon niet leuk/handig.

Hier ook maar 1 keer per week zwemles Esmee. 2 Keer per week lijkt me ook best zwaar. Sien zou dat wel kunnen, maar Ot zie ik dat echt niet doen eerlijk gezegd.

Hier ook avond alleen thuis. Is ook wel lekker eigenlijk: huishoudelijk shit heb ik overdag al gedaan, dus ik ga eens lekker een avond niets doen heb ik me voorgenomen.
Koeky, ik vind je ook geen zeikerd. Jouw Oudste is toch net zo oud als Mini? Dat kan best een jaartje wachten dan.

Esmee, met 1 keer in de week les had Mini nog met ruim een jaar alle diploma's. Ik vind 2 keer in de week zwemmen veel te belasten (voor mezelf ). Mannie begint in september, op zaterdag.

Ik heb een beetje de zenuwen, buuf is aan het bevallen volgens mij.

Mannie kreeg met 10 maanden logopedie, werkte als een trein Mini slist ook maar volgens de tandarts komt dat door de stand van haar tanden en kun je er pas meer over zeggen als ze haar volwassen gebit heeft. Volgens schoollogopediste zou ze ook logopedie moeten krijgen. Maar aan de stand van haar tanden doen we voorlopig weinig, ze wisselt nog steeds niet.

Mini had weer een ouderwetse krijsbui vanavond. Was lang geleden. We waren nog geen half uur thuis of ze had al 2 keer op de mat gezeten, vandaaruit ging ze roepen dat ik de allerstomste dikzak was En bedankt.

Ik moet nog opruimen, jakkes. Pamman is er weer niet. Ook jakkes. Morgen gaan we trouwens nog naar een huis kijken. Iets héél anders weer. Schrik niet, nog duurder maar daar dit huis al heel lang te koop staat én de bewoners heel binnenkort gaan verhuizen valt er ongetwijfeld meer te onderhandelen.
Oef paspoort. Goed dat je het zegt. Ik moet dan wel een nieuwe idkaart maar het komt ophetzelfde neer

Hier hebben ze ook maar 1 keer in de week zwemles gehad hoor. Drie kwartier per les en in no time had meis haar ABC.
Doe je een link dan van huis?
quote:citronella schreef op 08 april 2010 @ 20:06:

astrologische eisprong? tuurlijk..

Ik heb vandaag pillen gevraagd om mijn astrologische eisprong uit te stellen, ik ben net ongesteld geworden en ben bang dat ik het dan tijdens de meivakantie ook ben, en ik zou wel eens een keer op vakantie willen zonder ongesteld te zijn, zeker omdat het tegenwoordig een waar bloedbad is, en ben het verdorie iedere vakantie. Ben benieuwd of het goed werkt, heb het nog nooit gebruikt.

Oh, kan dat? Ik ben benieuwd of dat goed werkt. Ik slik geen pil maar wordt ook altijd ongesteld op vakantie of tijdens weekendjes weg. Ik zie het al helemaal niet zitten om aankomende zomervakantie tijdens onze reis ongesteld te zijn. Hoe heten die pillen?
quote:remma schreef op 08 april 2010 @ 20:24:

Doe je een link dan van huis?Staat al in de ak. Aagje
kan ik je morgen vertellen, ga ze morgen halen bij de apotheek, maar google zal het ook wel weten
quote:Pammie schreef op 08 april 2010 @ 20:25:

[...]

Staat al in de ak. Aagje Dank dank. Ik blijf bij dat ene huis. Dus
Echt waar Remma? Wat hèb jij toch met dat ene huis?

De buren hebben gebbq-ed en nu meurt mijn hele huis naar bbq. Jakkes.
Sok, hoe heten die pillen die Citro krijgt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven